Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chucha

Wat Gebeurt Er Met Ons Forum In 2015 (Growshopwet)

Recommended Posts

Met professioneel bedoelde ik dat een kweekje met kennis van zaken wordt uitgevoerd. Dat je zo goed mogelijk voor je planten zorgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt inderdaad naar een growshop toe gaan met het risico dat een politieagent of ripper je daar ziet. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

 

Bestellen via een webshop en gegevens achterlaten waarmee je te traceren bent is sowieso niet doordacht en heeft derhalve niet mijn voorkeur. GS bezoeken evenmin overigens. Gelukkig is het beiden niet nodig.

 

Maar goed, nu snap ik waarom je het hebt over administratie. Via internet lijkt mij zoals Chucha het doet het beste. Toch ook weer afhankelijk van hoe er met die die 'katvanger' gecommuniceerd wordt. "He Piet heb je mijn grow spullen al ontvangen die ik bij jou besteld had?" :P Ik hoor je lachen maar je hebt ze er tussen zitten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me echt niet druk maken over adresgegevens die een webshop van me heeft of politie die zou staan te posten bij een growshop. Mijn aankopen bewijzen vooral dat ik een hobbykwekertje ben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

City,,

Jij doet het allemaal wat groter en daar mee loop je ook wat meer risico.

Ik heb de stellige overtuiging,

Dat ik met mijn 5 plantjes onder 1 lamp en alle toeters en bellen,

een uitermate laag risico loop.

 

Mocht "men" van mijn kweekje weten, heb ik de overtuiging dat "ze" er helemaal niks mee doen.

Ik kan dus ook "gewoon" bestellen bij mijn leverancier en betalen over de bank en ook nog eens thuis laten bezorgen, zonder daarbij "verdacht" te worden.

Dit alles, blijft gewoon, zoals nu ook onder het gedoog beleid vallen.

Het geen dus ook betekend, dat mocht de politie, na "klachten" bij mij aan de deur komen en ze zien mijn set-up en dito stijl, dat we een kop koffie drinken en overgaan tot de orde van de dag..

Er zal in ieder geval geen vervolging worden gestart.

Maar misschien, ben ik wel te naïef..

 

Dat zelfde geldt ook voor de kweekverslagjes hier..

Want dat is de vraag van de TS..

Het gaat gewoon door, alleen de grotere kweken, zullen voorzichtiger moeten zijn.

Wellicht, dat dit forum, dergelijke verslagen ook niet meer zal "willen".

 

Het geen me eigenlijk brengt bij mijn verbazing, dat de admins hier over nog geen uitlatingen hebben gedaan..??

Kom der es in dame en heren..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet maar k heb zo n vermoeden datvde admins ook in afwachting zijn op orders...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@city boxer

gelukkig ben ik niet van gisteren .

je hebt ze erbij idd .

 

track and trace is de oplossing .voor de vangers

heb wel 1 A 2 uurtjes geduld hoor :whistle:

dikke :smoke tussendoor.

hier word niks verduisterd :likken:

tot nu toe altijd gelukt .

gewoon de kans niet eens geven :whip:

 

al heb ik een paar bekende van mij .

die dachten wel ff te gaan kweken bij een.......(vul dit zelf maar in).

eindstand :dikke bonje tussen 2 compagnons.

nadat 1 van hun de vanger eens ,

stevig aan te tand gevoeld had.

en van die kut..... zijn onschuld overtuigd was.

ontstond de bombarie.

vervolgens kwam nummer 1 een aantal maanden later erachter dat ,

het toch de vanger was geweest.

mijn antwoord was .

waarom hebben jullie geen sms alarm neergehangen.

daar hadden ze nou net weer niet aangedacht :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als growshops dadelijk worden gedwongen om privacy gevoelige informatie te delen met de overheid over zijn klanten, moeten we dan niet bang worden dat dadelijk onze gegevens ook op dit forum worden doorgespeeld? Vind ik inderdaad wel een logische vraag

 

Als er dadelijk consequenties hangen aan het niet verstrekken van informatie, waar leplantage al eerlijk over is geweest op zijn site, dan....hoop ik voor het beste...

 

zou wel graag een *verwijder dit account compleet* knopje willen zien verschijnen en een eerlijke mededeling hierover (mocht dit zo zijn)

Edited by komando
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je wel te naïef denkt rocker.

 

De wetgever is zich ook bewust dat er constructies gemaakt gaan worden (al gemaakt zijn) om deze wet te omzeilen.

Dus als jij denkt dat je dan veilig kunt bestellen, omdat je een kleine kweker bent heb je het fout denk ik. De grote kwekers zijn zich ook bewust van de nieuwe regels en zullen inkopen via constructies waardoor je de schijn wekt een kleine kweker te zijn.

Denk je dat ze hier niet van op de hoogte zijn?

 

Waarom denk je dat er zo een grote inbreuk wordt gedaan op je privacy?

Ze hebben een agenda en gaan deze koste wat het kost implementeren (er zijn AFSPRAKEN gemaakt en die moeten worden nagekomen, waar zagen we dit eerder?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteindelijk weten we niet hoe ze de wet gaan handhaven.

Zowiezo hebben ze nog steeds te weinig blauw in huis om dit serieus aan te gaan pakken.

Kijk nou naar die plaatselijke vuurwerk verboden ze willen wel maar de boa s moeten daar op toe zien want er is niet genoeg blauw om daar actief te gaan rond lopen.

 

Daarnaast nog eens de diender die zich te goed voelt om 5 plantjes te ruimen en echt ze zijn er..

 

We gaan toch gewoon door met groeien en bloeien hoe dan ook en op wat voor manier ook. Al zou morgen de wiet nog maar een euro de gram zijn zelfs dan nog wil ik mn eigen rokertje maken.

 

Ook dit gaat iig mij en vele anderen niet stoppen.

 

En de broodkweker ligt hier volgens mij geen moment van wakker binnenkort worden er gewoon weer lampen uit de kassen gejat en de kleine jongen trekt weer lantarenpalen open..

Ipv filters t riool in blazen of gewoon hoog genoeg uitblazen

 

Al die data die vrijkomt als ze overal je gegevens opvragen hebben z pas verwerkt als t verjaart is

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote kwekers zijn zich ook bewust van de nieuwe regels en zullen inkopen via constructies waardoor je de schijn wekt een kleine kweker te zijn.

 

Hoe stel je je dat voor dan.

Dat ze hun orders gaan opknippen in 50 kleinere orders??

 

Echt niet.

Deze jongens komen nou ook al niet in de growshop/webwinkel.

Die hebben hele andere kanalen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou top zijn Racker

 

belangrijkste specs:

-waterverbruik per uur

-stroomverbruik bij 2x1000W lampen

 

en wat er anders is dan de 3500 pro3, behalve dat het een kleiner model is

dus denk aan verbeteringen etc.

Is hetzelfde type dus geen gekke andere dingen tov de 3500 behalve de capaciteit. En het prijsverschil a 200EUR hoef je het ook niet voor te doen. Liever iets meer overcapaciteit zou ik zeggen. Nadeel is alleen wel dat hij wat vaker af en aan zal slaan maar dat is bij de meeste kwekers sowieso het geval dus imo is die 2000 tov die 3500 niet waardevol. Of hij moet een heel stuk kleiner zijn en minder lawaai maken maar als dat niet het geval is zie ik geen meerwaarde.

 

Btw: Dit 2000pro3 model heeft niks te maken met de mini-OC waarover destijds veel gesproken is...

Er is idd weinig verschil. Toch kunnen 10 pro2000 modellen 20000watt koelen. (je mag zelf raden wat ik daarmee bedoel)

Er is idd weinig verschil. Toch kunnen 10 pro2000 modellen 20000watt koelen. (je mag zelf raden wat ik daarmee bedoel)

 

Nou?

Denk dat hij vooruitloopt op de nieuwe wetgeving.

Wat dacht je wat winkels gaan doen?

 

Hou het dus maar op 10x 2000pro op 1 locatie.

 

 

of ik interpreteer het verkeerd...

 

heb het ook niet over de echt GROTE kwekers, maar de personen die WEL in de growshops komen

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenkort worden er gewoon weer lampen uit de kassen gejat en de kleine jongen trekt weer lantarenpalen open..

 

Die MOE-landers in de tuinbouw moeten toch ook een zakcentje hebben :whistle: Zou iig niet gaan lopen te kloten op x meter hoogte om een oud peertje..

 

Maaruh, internet, wereldwijd allerlei opties, ik zie dat probleem niet zo, behalve als je een GS hebt, dan zal je nu moeten schakelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga me echt niet druk maken over adresgegevens die een webshop van me heeft of politie die zou staan te posten bij een growshop. Mijn aankopen bewijzen vooral dat ik een hobbykwekertje ben.

toch is dat verboten, en daar zit het probleem, je hebt maar een ijvige agent met een persoonlijke hetze tegen wiet nodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als morgen de wiet een euro de gram is gaan heel wat kwekers wat anders zoeken (xtc?)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen heeft zijn eigen manier om veilig (of niet) aan spullen te komen.

daar is men zelf verantwoordelijk voor.

aangezien voor de GS artikel 11 ook van toepassing gaat worden.

moeten we nog maar afwachten hoe de GS hier op reageren.

en of ze onderdruk gezet gaan worden ,

door de overheid

om hun klantgegevens aan justitie,

te moeten door spelen.

hobbykweker of niet .

als je onbekend was bij justitie als kweker .

word je dat na je onbeveiligde aankoop wel

 

 

ff terug on topic :rtfm:

1

waarom zijn de forum eigenaar/eigenaars straks strafbaar

omdat hij weet dat wij artikel 11 overtreden.en gegevens daar van heeft.

dit word straks verboden.

hoe gaan ze hier mee om in de toekomst..

dat is nu net de vraag van dit topic.

de mods weten helaas ook nog niet meer

 

2 wat gebeurd er met alle zaadboeren in nl.

mogen zaden nog wel verkocht worden.(of vervoerd denk aan de post)

kan iemand hier meer info overgeven.

aangezien voor de meeste mensen spullen halen geen probleem word :likken:

vraag ik me af hoe het met de zaden gaat.(sanniesshop?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en of ze onderdruk gezet gaan worden ,

door de overheid

om hun klantgegevens aan justitie,

te moeten door spelen.

 

Op grond waarvan dan? Er zal toch eerst onomstotelijk moeten worden vastgesteld dat er grote kwekers geholpen zijn als ik het goed lees. Als jij als GS houder je dus vanaf nu gaat toeleggen op het faciliteren van kleine aardbeien kweekjes, dan lijkt het me sterk dat iemand je kan dwingen om klant gegevens af te staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ponix

dat zullen we 1 maart wel zien .

er zijn er al een hoop .

die hun naam verandert hebben in tuincentrum etc.

zoals al eerder aangegeven in dit topic..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd, ze zullen heus wel een kwekerij vinden die te linken valt aan een GS en daar zullen ze dan heus wel binnenvallen en de administratie meenemen etc. En dan is het aan de rechter. Blijft idd afwachten. Maar ze kunnen niet met die wet in de hand zonder enig bewijs van faciliteren een winkel dwingen om de privacy van hun klanten te schenden, daar is die wet ook niet voor. Een winkelier hoeft ook geen onderzoek te doen naar je achtergrond en een winkelier waarvan ze wel kunnen hard maken dat hij/zij faciliteerd hoeft weer niet per sé alleen te verkopen aan criminelen, dus het is maar de vraag of een NL rechter het zal toestaan dat de politie een dergelijke administratie gebruikt om overal een bezoek af te leggen. Ze zullen er heus wel doorheen kijken, twijfel ik niet aan.

 

Maar simpel gesteld: ze gaan bouwmarkten/vijvercentra niet dwingen om de verkoop van EPDM vast te leggen. Ze gaan nooit een tuincentrum van enig alure aanpakken omdat ik daar toevallig 30 zakken aarde gekocht heb en er maar 20 in de tuin gegooid heb. Etc. Etc. Maar bied ik bv op Marktplaats OC's aan in combi pakket met 20 lampen, dan moet ik me (denk ik) lichtelijk zorgen gaan maken over de toekomst van m'n bedrijf met het oog op deze wetgeving. En niet omdat je geen OC of 20 lampen mag hebben, maar het gros van je afnemers gaat er geheid iets mee doen dat schijnbaar niet mag en als er 1 hangt en die heeft nog een bonnetje... Dat soort enkelzijdige verkopers zullen dus 'verdwijnen' als ze al niet verdwenen zijn.

 

Zaadjes is ook zoiets: 5 op een kartonnen kaartje, tja, ik neem aan dat een NL rechter moet lachen als een OM de verkoper ervan voor 3 jaar achter tralies wenst omdat een overijverige kweker er 500 stekken van gemaakt heeft. Bulk verkopers daarentegen die per 500 stuks aanbieden aan particulieren, tja, hmmmm, denk dan dat de rechter minder hard lacht.

 

Maw. bepaalde dingen zullen 'afgeschaald' gaan worden. Nou ja, daar valt mee te leven als hobbyist hoop ik en zo niet, dan ga ik jaarlijks in Spanje op vakantie en pik ik daar een jaar voorraadje bulbs en voeding mee, nieuw filtertje, beetje zon, zee, strand, zoh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hooooo? what's going on?

 

ik heb totaal geen idee wat er gebeurt, ben namelijk van België

 

kan iemand mij een overzicht geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jarro ff topic doorlezen.

@ponix we wachten het gewoon af met zijn allen

ik maak me dan ook geen zorgen om aan spullen te komen.

maar meer over dat de eigenaar van dit forum straks strafbaar is

en de zaadjes.

 

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, kzie het nu, WTF is this shit! dan ze keer normaal doen!

 

ik denk dat het kopen van zaad of ander stuff via de online growshops in de toekomst niet meer slim is,

de sites verzekeren maybe wel privecy maar als ze zo een zaak laten sluiten is dit gewoon een start voor hen en leid dit tot alle kwekers en vinden ze toch alles?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De growshopwet is zodanig inelkaar getimmerd dat uiteindelijk voorhanden hebben van informatie over cannakweek strafbaar is.

Inhoeverre vervolging voor kleine jongens zoals ik relevant is ga ik me niet eens afvaregn

Ivo Opstelten is onbetrouwbaar.

Punt.

 

Dat hij eigenhandig de enorme voorsprong van Nederland als Cannaland om zeep wil helpen mag hem rustig aangerekend worden.

Als uiteindelijk zou blijken dat nederland de internationale Canna-legalisatie boot gemist heeft , en daardoor nederland honderden miljarden euros aan inkomsten door de neus boort zal de Vvd gaan voelen.

 

Ivootje , je wilt dit land besturen , maar je stuurt ons de afgornd in.

Of je bent zo dom als een kringspier of je bent sluw en geslepen.

Volgens een Hoogleraar Nederlands recht die ik erover sprak ( naam bij schrijver bekend, het is een Hoogleraar aan de R.u.G. ) ben je in elk geval niet sluw en geslepen.

Dus dan blijft er maar een ding over...

 

Nou nog wachten tot de VVD niet alleen officieus maar ook officieel afstand van Ivo gaat nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jansen is inmiddels zo bang geworden dat hij het beestje niet meer bij de naam durft te noemen.

Hier een foto van de Canna-plant:

 

Canna_Coccinea_2003072001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd, ze zullen heus wel een kwekerij vinden die te linken valt aan een GS en daar zullen ze dan heus wel binnenvallen en de administratie meenemen etc. En dan is het aan de rechter. Blijft idd afwachten. Maar ze kunnen niet met die wet in de hand zonder enig bewijs van faciliteren een winkel dwingen om de privacy van hun klanten te schenden, daar is die wet ook niet voor. Een winkelier hoeft ook geen onderzoek te doen naar je achtergrond en een winkelier waarvan ze wel kunnen hard maken dat hij/zij faciliteerd hoeft weer niet per sé alleen te verkopen aan criminelen, dus het is maar de vraag of een NL rechter het zal toestaan dat de politie een dergelijke administratie gebruikt om overal een bezoek af te leggen. Ze zullen er heus wel doorheen kijken, twijfel ik niet aan.

 

Maar simpel gesteld: ze gaan bouwmarkten/vijvercentra niet dwingen om de verkoop van EPDM vast te leggen. Ze gaan nooit een tuincentrum van enig alure aanpakken omdat ik daar toevallig 30 zakken aarde gekocht heb en er maar 20 in de tuin gegooid heb. Etc. Etc. Maar bied ik bv op Marktplaats OC's aan in combi pakket met 20 lampen, dan moet ik me (denk ik) lichtelijk zorgen gaan maken over de toekomst van m'n bedrijf met het oog op deze wetgeving. En niet omdat je geen OC of 20 lampen mag hebben, maar het gros van je afnemers gaat er geheid iets mee doen dat schijnbaar niet mag en als er 1 hangt en die heeft nog een bonnetje... Dat soort enkelzijdige verkopers zullen dus 'verdwijnen' als ze al niet verdwenen zijn.

 

Zaadjes is ook zoiets: 5 op een kartonnen kaartje, tja, ik neem aan dat een NL rechter moet lachen als een OM de verkoper ervan voor 3 jaar achter tralies wenst omdat een overijverige kweker er 500 stekken van gemaakt heeft. Bulk verkopers daarentegen die per 500 stuks aanbieden aan particulieren, tja, hmmmm, denk dan dat de rechter minder hard lacht.

 

Maw. bepaalde dingen zullen 'afgeschaald' gaan worden. Nou ja, daar valt mee te leven als hobbyist hoop ik en zo niet, dan ga ik jaarlijks in Spanje op vakantie en pik ik daar een jaar voorraadje bulbs en voeding mee, nieuw filtertje, beetje zon, zee, strand, zoh.

nee dat kan dus juist wel, waarom hebben we anders zon wet?
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...