Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chucha

Wat Gebeurt Er Met Ons Forum In 2015 (Growshopwet)

Recommended Posts

Thanks voor de info oude rocker!

we maken ons alle dus druk om een storm in een glas water!

 

Edited by Ozzoes
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat "grootschalige" staat anders nergens in de wet. Niets weerhoudt ze er dus van om ook kleinschalige kwekers er mee aan te pakken. Zeker als inderdaad blijkt dat die grootschalige kwekers helemaal niet in de growshop komen.

 

Kan me nog herinneren dat ze bij het invoeren van het radardetectorverbod zeiden dat ze niet op die dingen zouden gaan jagen. Dat deden ze uiteraard een jaar later wel.

 

Bovendien staan er hier op het forum ook zat grootschalige kweekverslagen.

 

Dat hele artikel zit vol met dat soort aannames die gebaseerd zijn op goed vertrouwen wat de minister gezegd heeft. Alsof het relevant is wat een minister zegt. De letter van de wet is wat telt en als het in eerste instantie geen success is dan passen ze echt de werkwijze wel aan.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Artikel 11a

 

Hij die stoffen of voorwerpen bereidt, bewerkt, verwerkt, te koop aanbiedt, verkoopt, aflevert, verstrekt, vervoert, vervaardigt of voor-handen heeft dan wel vervoermiddelen, ruimten, gelden of andere betaalmiddelen voorhanden heeft of gegevens voorhanden heeft, waarvan hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat zij bestemd zijn tot het plegen van een van de in artikel 11, derde en vijfde lid, strafbaar gestelde feiten, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaar of geldboete van de vijfde categorie.

 

dan is zelfs de micro kwekert kwetsbaar toch?

niet dat we dat nu ook al niet zijn.

maar een verbod op gegevens=

Share this post


Link to post
Share on other sites

De letter van de wet is wat telt

 

Juist daarom, heb ik er vertrouwen in , dat als een jurist als deze, het toch echt wel goed heeft gelezen hoor... (hoop ik dan maar)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chucha

6.Indien het feit, bedoeld in het tweede, derde onderscheidenlijk vijfde lid, betrekking heeft op een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik, wordt gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie opgelegd.

 

Dat is ;€8.100

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er even van afgezien wat er precies in de wet staat. Heeft politie/justitie wel de capaciteit om elk micro-of thuiskwekertje met een paar plantjes te gaan vervolgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is deze wet ook (nog) niet voor bedoelt.

 

Voorlopig gebeurt er kleinschalig niks als je vrijwillig afstand doet en niet een al te grote mond hebt. Onder kleinschalig bedoel ik dan 5 of minder planten binnen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze maken die wetteksten wel heel makkelijk om te lezen allemaal unum.

 

Artikel 1, van pagina 4, lid 289, categorie 8, in boek 10

 

Lijkt wel de internet speurders quiz z'n wetsvoorstel :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar is deze wet ook (nog) niet voor bedoelt.

 

Voorlopig gebeurt er kleinschalig niks als je vrijwillig afstand doet en niet een al te grote mond hebt. Onder kleinschalig bedoel ik dan 5 of minder planten binnen.

Waarom zou politie/justitie er later wel de capaciteit voor hebben? Er wordt al zo lang ik me kan herinneren op bezuinigd.

Misschien moeten we juist niet (meer) vrijwillig afstand doen om de justitiële capaciteit extra te belasten? Of is dit opruiing? :) Wil hiermee niemand aanzetten tot burgerlijke ongehoorzaamheid. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oproepen om met 2000 duizend man heel de dag M te bellen is opruiing, dat mag niet, maar gewoon aangeven dat mensen gebruik moeten maken van hun keuze-vrijheid lijkt me helemaal prima. :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als alle broodkwekers verkast zijn is er personeel over. Dan zijn de kleintjes aan de beurt.

 

Als iets wettelijk niet mag, maar ze zien het voorlopig door de vingers, dan zie ik dat als "een slag om de arm"

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie het allemaal niet zo somber in. We blowen allemaal gewoon lekker door en ook Nederland zal uiteindelijk mee moeten gaan met de trent van regulatie/legalisatie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat "grootschalige" staat anders nergens in de wet. Niets weerhoudt ze er dus van om ook kleinschalige kwekers er mee aan te pakken.

 

Dat is niet helemaal waar Wietefras. De enige regel in het recht is dat er op elke regel een uitzondering bestaat. Het feit dat het niet in de wet staat betekent niet dat er geen regels gelden waaraan de rechter zich moet houden. Jurisprudentie is namelijk ook een hele belangrijke rechtsbron. Het feit dat de wet er over zwijgt betekent niet dat er geen consensus bestaat over grootschalige kweek. Sterker nog; uit de rechtspraak blijkt dat grootschalige kweek bestaat uit 200 of meer planten. Aangezien dat nergens betwist is zal de rechter die grens in principe aanhouden.

 

Je zegt dat niets 'ze' weerhoudt om de kleinschalige kwekers aan te pakken. Dat is in zeker zin waar. Toch heeft de politie mensen tekort en is zij mede om die reden (volgens het OM zelf) niet in staat om alle criminelen achter tralies te zetten. Hoe fout het ook klinkt maakt de politie ook een selectie. Soms kennen ze het rijlen en zeilen van criminelen en toch pakken ze ze niet op. Ze weten dat er weer iemand anders zal opstaan. Ze laten iemand die veilig, undercover en zonder geweld werkt liever op zijn plaats zitten dan hem op te pakken met de kans dat er iemand op staat met een 'scarface lifestyle'. Daarbij heeft de rechter die 200 planten grens al bepaald en zul je daar onder niet snel als grootschalig bestempeld worden.

 

Al die dingen zullen er niet voor zorgen dat je als veilige, vreedzame kweker in een tentje met 20 plantjes veilig bent. Maar als je je een beetje aan deze normen zal houden zal de opsporingsprioriteit niet op jou liggen. Als je garanties wilt kun je beter een andere hobby kiezen, maar ook in deze hobby maakt het OM, politie en rechter wel onderscheid tussen kwekerts en kwekerts.

 

Als alle broodkwekers verkast zijn is er personeel over. Dan zijn de kleintjes aan de beurt.

 

Als iets wettelijk niet mag, maar ze zien het voorlopig door de vingers, dan zie ik dat als "een slag om de arm"

 

Juist! Maar niet alleen omdat ze er geen mankracht voor hebben, maar ook omdat er juridisch gezien (200 planten grens) gewoon echt een grens wordt getrokken in opsporings prioriteit!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zijn de kleintjes aan de beurt.

Als iets wettelijk niet mag, maar ze zien het voorlopig door de vingers, dan zie ik dat als "een slag om de arm"

 

Ik denk het niet,

Dit kabinet GAAT vallen,

Links om rechts om,

Je gaat dan een heel andere kamer meerderheid krijgen,

In het voordeel van ons, kleinschalige "hobby" matige kweek.

 

Overal in de wereld zelfs, of misschien wel daardoor, het preutse USA. Nederland, gaat dat belachelijke gedoog beleid, binnekort omzeten in Beleid.

Maw Vrijgegeven.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al die dingen zullen er niet voor zorgen dat je als veilige, vreedzame kweker in een tentje met 20 plantjes veilig bent. Maar als je je een beetje aan deze normen zal houden zal de opsporingsprioriteit niet op jou liggen.

In eerste instantie niet nee. Mijn punt is dat het te gemakkelijk is om op basis daarvan dan een aanname te doen dat ze dat nooit gaan doen ook.

 

Zeker als een andere aanname is dat dat hele verbod op niets gaat uitlopen omdat ze de echte grote jongens er toch niet mee lastig vallen.

 

De keuze is dan om voor schut te gaan dat die aanpassing van de wet tot niets geleid heeft, of "ze" kunnen de prioriteit aanpassen.

 

 

 

Weet iemand overigens wat er gebeurt als een growshop gepakt wordt en ze nemen de administratie in beslag. Kunnen ze dan bij alle kopers uit die administratie even komen kijken wat ze met die spullen gedaan hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al die dingen zullen er niet voor zorgen dat je als veilige, vreedzame kweker in een tentje met 20 plantjes veilig bent.

 

Nee, dat denk ik ook niet.

En meer dan zeg die 20, zullen altijd in de belangstelling blijven staan van de opsporingsdiensten.

Al was het alleen al,

omdat ze (=dus meesten)

Te stom zijn om belastingaangifte hiervan te willen gaan doen!!

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Al die dingen zullen er niet voor zorgen dat je als veilige, vreedzame kweker in een tentje met 20 plantjes veilig bent. Maar als je je een beetje aan deze normen zal houden zal de opsporingsprioriteit niet op jou liggen.

In eerste instantie niet nee. Mijn punt is dat het te gemakkelijk is om op basis daarvan dan een aanname te doen dat ze dat nooit gaan doen ook.

 

Zeker als een andere aanname is dat dat hele verbod op niets gaat uitlopen omdat ze de echte grote jongens.....

 

Kijk, met deze wet kan het opsporingsapparaat, in vroeg stadium, alle mogelijk illegale productie, van wat voor drugs dan ook opsporen en te vervolgen.

Ik denk daarbij, aan XTC laboratorium en hun leveranciers.

Of al die andere troep wat hier gemaakt en verkocht wordt.

Ik heb geen flauw idee hoor, maar daar zit spul bij, materialen, grondstoffen, waarvan je als leverancier, kunt weten, dat die "vreemde" order ergens "voor" gebruikt gaat worden...

 

Dat juich ik alleen maar toe..

Ook voor allerlei andere duistere transacties.

Net zo goed, als dat bankiers etc, verplicht zijn verdachte transacties te melden.

 

Kleine kweekjes, zeg 5 plantjes, is over 3 jaar een recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand overigens wat er gebeurt als een growshop gepakt wordt en ze nemen de administratie in beslag. Kunnen ze dan bij alle kopers uit die administratie even komen kijken wat ze met die spullen gedaan hebben?

 

Je bent een doordacht forum-lid, daarom denk ik dat je de vraag anders bedoelt dan hoe ik hem interpreteer. Wat bedoel je met administratie? Mensen die in een GS komen betalen niet met pin, noch laten ze hun KVK nummer achter. Tenminste dat hoop ik? Gevaarlijker zijn allicht de camerabeelden? Er bestaan ook nog steeds informanten en aangezien GS houders ook graag van problemen af zijn en wiet-criminelen (lees:GS houders) over het algemeen de 'softe' soort criminelen zijn is het niet ondenkbaar dat ze gevoelig zijn voor de druk van justitie en zich laten bekeren tot informant. En als je dan met je bakkes lang en breed op de camera vertelt wat je van plan bent en wat je koopt dan.... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had van jou ook wel verwacht,

dat je het wel voldoende doordacht had..

En dat heb je ook wel,

maar steeds gericht van uit de gedachte, dat ze jou moeten hebben.

 

Nogmaals, binnen nu in 3 jaar is het bij wet geregeld, dusdanig, dat het je vrij staat om op

thuisteelt niveau een kweekje mag doen.

Mits je voldoet aan een x aantal voorwaarden.

 

Het zou me niet gaan verbazen, dat ze vergunningen gaan maken..

Lekker lege geld vangen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kabinet GAAT vallen,

Links om rechts om,

Je gaat dan een heel andere kamer meerderheid krijgen,

In het voordeel van ons, kleinschalige "hobby" matige kweek.

Half Nederland stemt in dat geval op de grote blonde leider ben ik bang. Zitten we met een pvv kabinet. En die zijn heel erg tegen.

 

Weet iemand overigens wat er gebeurt als een growshop gepakt wordt en ze nemen de administratie in beslag. Kunnen ze dan bij alle kopers uit die administratie even komen kijken wat ze met die spullen gedaan hebben?

Als daar al opsporingscapaciteit voor is gaan ze eerst langs bij de kopers met de grootste aankopen lijkt me. Meest effectief. Ik maak me echt geen zorgen hoor met m'n 70 Watt hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk het niet,

Dit kabinet GAAT vallen,

Links om rechts om,

Je gaat dan een heel andere kamer meerderheid krijgen,

In het voordeel van ons, kleinschalige "hobby" matige kweek.

 

Overal in de wereld zelfs, of misschien wel daardoor, het preutse USA. Nederland, gaat dat belachelijke gedoog beleid, binnekort omzeten in Beleid.

Maw Vrijgegeven.

 

Ik hoop het echt.

Ik woon niet meer in Nederland maar als het wettelijk geregeld zou worden zoals in sommige staten in de US, zou ik er misschien nog wel voor terugkomen ook.

Een goede start zou zijn om met duidelijke regels voor de hobby kweek te komen. Gaan vast wel jaren aan vooraf met commissies en allerlei voorstellen die het niet gaan halen en je krijgt een hoop gelul over brandgevaar, tappen, woonwijken, stank etc.

En met een beetje pech reguleren ze het op een manier met alleen de staatskas voor ogen. Alleen commerciële en geen hobby kwekers.

 

Maar welke partijen hebben überhaupt iets voor ogen? En wanneer was er voor het laatst iets toegestaan wat vroeger niet mocht? Verbieden is veel gemakkelijker.

 

Op een dag komen er andere partijen aan de macht maar ik vraag me af of er 1 partij is die regulering op de agenda durft te zetten of in het regeerakkoord mee wil nemen.

Van de grote partijen is de SP volgens mij de enige die iets wil met reguleren. PVV is tegen en de rest van de partijen zit alleen maar over de wietpas te zeveren.

 

Ik heb het niet allemaal gelezen en weet niet hoe up-to-date dit is maar hier staat wat info over de standpunten van de verschillende partijen: http://www.cannabis-...l/partijen.html

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt je genoeg mee hoor Lucas.

Om het wiet beleid, kun je wel PVV stemmen hoor..

 

Je drukt op controle f, je gebruikt al zoekwoord drug,

1 vermelding.

• Rijden onder invloed van alcohol en drugs keihard aanpakken

Niks mis mee.

 

Als je zoekt op wiet, 0.0..

Die gaan hier echt niet voor liggen hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Weet iemand overigens wat er gebeurt als een growshop gepakt wordt en ze nemen de administratie in beslag. Kunnen ze dan bij alle kopers uit die administratie even komen kijken wat ze met die spullen gedaan hebben?

 

Ik denk dat hij webshops bedoelt....

 

Een gewone shop heeft geen klantenadministratie, een webshop heeft wel gegevens over verzendadressen en rekeningnummers. Ik ben van mening dat een klant hier zelf verantwoordelijk voor is, net als hier op het forum.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@city @racker

goed punt van die camera s bij de GS

enigste wat ik laat ophalen bij een GS is aarde(wel door mijn katvanger)

aangezien ze ook veel bij de GS posten

via internet bestel ik spullen(die gaan ook naar een katvangers zijn/haar adres.

die ook via zijn/haar ip adres bestelt worden.

..aangezien informatie bezit straks strafbaar gaat worden.

heb je een heel goed punt gemaakt over de webshops.

ook kan je daar hetzelfde toepassen en iemand sturen naar het GWK.

zodat alleen weer zijn/haar id bekend word.

 

mijn vraag was meer bedoelt op :

hoe sannie straks denkt om te gaan,

met het verbod op informatie van ons de kwekers.

zal hij niet net zoon lijst hebben met ip email adres enzv.

en zal daarom dit forum nog wel blijven bestaan .

 

persoonlijk heb ik lak aan die nieuwe wet .

en blijf ik ook na 1 maart nog posten.

hoop alleen dat het forum dan een ander webadreskrijgt. zoals bv .com

zodat sannie straks niet strafbaar = vanwege de info die we posten

en niet teveel leden gaat verliezen door hun instelling.

vandaar de vraag wat voor invloedt gaat deze wet hebben voor ons.

de leergierige mensen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...