Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chucha

Wat Gebeurt Er Met Ons Forum In 2015 (Growshopwet)

Recommended Posts

@oude rocker

 

Volgens mij wil de PVV aanscherpen hoor.

 

"Voorts hebben wij ook nog eens een keer onze handtekening gezet onder het regeer- en het gedoogakkoord. Het had wat ons betreft nog wat scherper gemogen, maar wij staan ervoor. Ook staan wij voor de volle 100% achter de aanscherpingen die zijn aangekondigd. Daarover mag geen misverstand bestaan."

http://www.cannabis-...e-vrijheid.html

 

Maar je hebt gelijk, ze hebben, behalve wat uitspraken, geen hard standpunt 'tegen' (maar ook zeker niet 'voor') ergens opgenomen. Misschien gaan ze 'om' als ze er kiezers mee kunnen winnen. Zie ook dit artikel: http://www.vote2smok...en-negatief/pvv

 

Ik ben zeker geen SP'er maar die zijn, volgens mij, de enige grotere partij die duidelijk voor reguleren zijn.

De PVDA wil reguleren met een 'wietwet' en coffeeshops vervangen met 'wietwinkels' maar die zie ik niet meer regeren de volgende ronde.

En over hobby kweek zie ik zo snel nergens iets terugkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foutje Lucas,

De door jou aangehaalde bron, is anti PVV.

Daarom verwijzen ze je graag naar andere "linkse" partijen.

 

Je moet met dit soort beeldvorming heel voorzichtig zijn..

Je moet afgaan, op het partij programma en op het stem gedrag in de kamer(s).

 

Hier uit blijkt...

De PVV is anti gedoog beleid, omdat het rammelt aan alle kanten. Men is voor regulering!

Ook willen ze koffieshops op ruimere afstand van scholen. Goed punt toch.

 

@chucha,

 

Zullen we eens wedden, dat na 1 maart blijkt, dat je je onvoldoende in de materie hebt verdiept.

Deze maatregelen, zijn niet tegen ons bedoeld.

Maar tegen met name de zo genoemde designerdrug.

 

Ik denk inmiddels e.e.a. voldoende te hebben onderbouwd.

Het staat je natuurlijk vrij, om allerlei spook/paranoia/calimerio gedachten te hebben,

Maar onderbouw deze dan wel graag.

Niet zo vanuit de onderbuik svp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand overigens wat er gebeurt als een growshop gepakt wordt en ze nemen de administratie in beslag. Kunnen ze dan bij alle kopers uit die administratie even komen kijken wat ze met die spullen gedaan hebben?

 

Je bent een doordacht forum-lid, daarom denk ik dat je de vraag anders bedoelt dan hoe ik hem interpreteer. Wat bedoel je met administratie? Mensen die in een GS komen betalen niet met pin, noch laten ze hun KVK nummer achter. Tenminste dat hoop ik?

Je bent een doordacht forum-lid, daarom neem ik aan dat je wel eens hebt gehoord van online winkelen?

 

Je kunt inderdaad naar een growshop toe gaan met het risico dat een politieagent of ripper je daar ziet. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

 

 

. Weet iemand overigens wat er gebeurt als een growshop gepakt wordt en ze nemen de administratie in beslag. Kunnen ze dan bij alle kopers uit die administratie even komen kijken wat ze met die spullen gedaan hebben?

 

Ik denk dat hij webshops bedoelt....

 

Een gewone shop heeft geen klantenadministratie, een webshop heeft wel gegevens over verzendadressen en rekeningnummers. Ik ben van mening dat een klant hier zelf verantwoordelijk voor is, net als hier op het forum.

Inderdaad, maar de vraag is of de politie die administratie dan mag gebruiken om alle klanten af te gaan.

 

Of, wellicht meer on-topic, als dit forum toch illegaal blijkt te zijn of ze die logfiles dan kunnen gebruiken om mensen op te zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De man is geen dure advocaat nodig,

Hij moet zich gewoon ff gaan verdiepen,

 

Door onwetendheid en cowboy verhalen, krijg je dit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De PVV is anti gedoog beleid, omdat het rammelt aan alle kanten. Men is voor regulering!

 

Oh, daarom riepen ze op tot een verbod op hash. Daarom riep die Ronald van Vliet wel 100x dat zijn partij niet voor de legalisering van soft-drugs is.

 

Die meneer van de PVV uit de Eerste Kamer tijdens de behandeling van die 'growshopwet' zei het toch ook echt wat anders: de PVV is niet voor het gedogen van drugs, maar als je het doet, regel het dan goed want de huidige situatie is onhoudbaar.

 

Dat is klare taal dacht ik zo: de PVV is NIET voor het gedogen van drugs. Klaar. Dat 'maar als' gebeuren is niet hun initiele standpunt maar gebaseerd op de 'huidige situatie'.

 

De door jou aangehaalde bron, is anti PVV.

 

Eh, ik zal het nog eens herhalen dan: Oh, daarom riepen ze op tot een verbod op hash. Daarom riep die Ronald van Vliet wel 100x dat zijn partij niet voor de legalisering van soft-drugs is. :whistle:

 

Tel dat gegeven op bij de bron en ze zijn inderdaad anti-PVV, maar dat ligt dan ook aan het standpunt van de PVV. Niet de boel om gaan draaien alsof er een spook/paranoia/calimero iets gaande is tegen de PVV, dan wel een of andere onzichtbare oorlog tussen 'links en rechts'.

 

En voor de duidelijkheid, ongeacht welke partij je noemt, allemaal iets... Ik ga geen PvdD stemmen omdat ze pro-cannabis zijn, lijkt me nl redelijk kortzichtig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die leplantage tekst staat er al een tijdje op inderdaad. Jammer dat hij niet uitlegt wat voor privacy schendingen we dan zouden moeten ondergaan. Zag er op de webshop ook niets over terug. Al hadden ze niet wat ik zocht, dus ik had niets besteld, wellicht dat je dan moet verklaren dat je het niet voor wietteelt gaat gebruiken ofzo.

 

:edit: Oh sorry, had niet verder geklikt de hele webshop is nu even gesloten blijkbaar.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

rocker , bij een veroordeling kunnen ze je gehele omzet ontnemen ,(dit verzin ik niet maar dit is waar mijn advocaat op wijst.)

 

Voordat er jurisprudentie is blijft het een groot risico voor ondernemingen , niet zozeer voor het strafrechtelijk gedeelte (ik denk dat het erg gematigde gestraft gaat worden) maar de eventueel ontneming is daarintegen wel een groot probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een zootje info voor het gemak..

Als je e.e.a. goed doorleest, dan ontdek je,

dat de wet sowieso weer een gedrocht is, zoals we dat al wel kennen van onze politiek.

En dat het hierbij gaat over grootschalige hennepkweek.

 

Dat is volgens de jurisprudentie meer dan 200 planten.

Tot 5 planten, is er sowieso niks aan de hand..

 

De wet tekst.

Uitleg door Mr Veltman

Uitleg door Mr Drs André Beckers

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verhaal van André Beckers geeft ook aan dat het helemaal niet zo simpel is als je wilt doen voorkomen. Niet alleen "grootschalig", maar ook "bedrijfsmatig" en dat is het strikt genomen al al als je een lamp op een tijdklok en een tent gebruikt.

 

Dat is dus precies mijn punt. Nergens staat dat het alleen over "grootschalig" gaat. De growshops moeten maar afwachten op welke aantallen het aan gaat komen dat ze "wel hadden kunnen vermoeden" dat het om wietteelt moest gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De PVV is anti gedoog beleid, omdat het rammelt aan alle kanten. Men is voor regulering!

Ook willen ze koffieshops op ruimere afstand van scholen. Goed punt toch.

 

Scholieren mogen uberhaubt niet in de coffeeshops komen, want onder de 18.

 

Dat verhaal van André Beckers geeft ook aan dat het helemaal niet zo simpel is als je wilt doen voorkomen. Niet alleen "grootschalig", maar ook "bedrijfsmatig" en dat is het strikt genomen al al als je een lamp op een tijdklok en een tent gebruikt.

 

Als ik bovenstaande van je lees denk ik dat je 'bedrijfsmatig' verward met 'professioneel'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen "grootschalig", maar ook "bedrijfsmatig" en dat is het strikt genomen al al als je een lamp op een tijdklok en een tent gebruikt.

 

Klopt wel wat je zegt, maar het gedoogbeleid blijft gewoon overeind..

En dus; Citaat:

Kweektentje of -kastje

Als je als meerderjarige in een kweektentje of -kastje met behulp van één assimilatielamp 5 hennepplanten uitsluitend voor je eigen gebruik teelt, zal niemand aannemen dat je van die teelt je beroep of bedrijf hebt gemaakt. Ook niet als je om stankoverlast voor je buren te voorkomen een koolstoffilter hebt geïnstalleerd. Laten we vooral ons gezond verstand blijven gebruiken. Bij de teelt van 5 hennepplanten op 1 m2 wordt door justitie uitgegaan van een opbrengst van 32,7 gram per plant. Justitie schat dat je na zo’n 9 tot 10 weken van die 5 hennepplanten ongeveer 163,5 gram wiet zult oogsten. Als je ongeveer 2 gram per dag verdampt, moet je tenminste vier keer per jaar oogsten om in je eigen gebruik te voorzien. Uit de kamerstukken blijkt duidelijk dat de wet niet tot gevolg heeft dat kweekattributen die gebruikt kunnen worden voor de hennepteelt door de wetswijziging automatisch een illegaal karakter krijgen. ""

 

 

Mr: veltman hierover

"Ik heb de afgelopen jaren zaken voorbij zien komen van thuistelers met bijvoorbeeld zeven planten of een compleet ingerichte kweekruimte waarin niet meer dan vijf planten stonden, maar wel allerlei kunstmatige hulpmiddelen werden gebruikt. Er was geen enkele officier van justitie die het in zijn hoofd haalde hiervoor vervolging in te stellen. Ik verwacht niet dat dit plotseling zal veranderen omdat de ‘growshopwet’ toch echt uitsluitend is bedoeld om de georganiseerde grootschalige hennepteelt aan te pakken. Daar past het vervolgen van de eenzame thuisteler niet bij."

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verhaal van André Beckers geeft ook aan dat het helemaal niet zo simpel is als je wilt doen voorkomen. Niet alleen "grootschalig", maar ook "bedrijfsmatig" en dat is het strikt genomen al al als je een lamp op een tijdklok en een tent gebruikt.

 

Als ik bovenstaande van je lees denk ik dat je 'bedrijfsmatig' verward met 'professioneel'.

Als je gelezen had waar ik dat van quote dan was duidelijk geweest dat André Beckers het zo noemt. Zijn ook gewoon syoniemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manne broeders,

 

De vraag was toch wat er met het forum kan/zal gebeuren. Is de wet wel van toepassing op het delen van informatie??? Voor zover ik weet is het delen van gedachtegoed en/of meningen niet strafbaar. En d'r wordt ook geen geld voor gevraagd. Laat ze lekker met hun stropdassen in en of ander zwart gat verdwijnen.

 

@lucas dat meen je toch niet dat je terug naar NL zou willen als de wiet legaal werd?? is het zo slecht in dan waar je zit??

 

Anyway

Laat die ..................papier japies lekker gewoon de echte criminelen aanpakken, Was ik pas in de regio utrecht bezig, al me spullen van het project gejat. Ga je naar die ........... toe zeggen ze doe maar aangifte via internet, ga daar godver wat aan doen.

Zo ken ik d'r nog wel een paar opnoemen

 

Overigens voor mij is het niet meer echt interessant gezien de vestigingsplaats ;-)

Edited by Netherweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou nou.....

 

Sommige woorden kun je beter even voor je houden vind ik...

 

Verder heb je wel gelijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

]Als je gelezen had waar ik dat van quote dan was duidelijk geweest dat André Beckers het zo noemt. Zijn ook gewoon syoniemen.

 

Als je verder had gelezen, had je gelezen, zie mijn citaat.

 

Wat zijn gewoon syoniemen?

 

Verder, denk ik dat wij allebeide wel ongeveer het zelfde "idee" hierbij hebben, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou nou.....

 

Sommige woorden kun je beter even voor je houden vind ik...

 

Verder heb je wel gelijk

@ casto Heb ff genuanceerd ;-)

Af en toe man wordt ik weer woest als ik er over nadenk. Altijd diezelfde lulletjes uit de klas die het nu ineens voor het zeggen hebben omdat ze zogenaamd doorgeleerd hebben. Ik was/ben er zo klaar mee.

20-25 jaar als ondernemer in NL gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Laat je een steekie vallen proberen ze je meteen te knippen en te scheren. Nou nu moeten zo mooi eerst ff de halve wereld over vliegen voor dat ze mij te zien krijgen.

 

Happy Holiday greners ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een zootje info voor het gemak..

Als je e.e.a. goed doorleest, dan ontdek je,

dat de wet sowieso weer een gedrocht is, zoals we dat al wel kennen van onze politiek.

En dat het hierbij gaat over grootschalige hennepkweek.

 

Dat is volgens de jurisprudentie meer dan 200 planten.

Tot 5 planten, is er sowieso niks aan de hand..

 

De wet tekst.

Uitleg door Mr Veltman

Uitleg door Mr Drs André Beckers

Nou gelukkig, dan hebben "wij" niets te vrezen toch?

 

Oh toch wel, want mensen die de vervolging tegen vrije burgers inzetten delen die interpretaties niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verhaal van André Beckers geeft ook aan dat het helemaal niet zo simpel is als je wilt doen voorkomen. Niet alleen "grootschalig", maar ook "bedrijfsmatig" en dat is het strikt genomen al al als je een lamp op een tijdklok en een tent gebruikt.

 

Als ik bovenstaande van je lees denk ik dat je 'bedrijfsmatig' verward met 'professioneel'.

Als je gelezen had waar ik dat van quote dan was duidelijk geweest dat André Beckers het zo noemt. Zijn ook gewoon syoniemen.

Ik heb inderdaad de info van oude rocker (post 84) nog niet gelezen, maar ik vind dat er toch echt wel verschil is tussen bedrijfsmatig en professioneel.

Als ik in m'n 30x30cm tentje het klimaat, de verlichting en het watergeven automatisch regel ben ik professioneel bezig, ook volgens de laatste? aanwijzing van de opiumwet, maar daarmee ben ik nog steeds niet bedrijfsmatig bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Professionaliteit

 

Uw kwekerij voldoet al snel aan de gestelde eisen van professionaliteit. Is uw thuiskwekerij bijvoorbeeld in een speciale hennepkast of tent ondergebracht, dan kan deze worden gezien als afgescheiden ruimte in de woning. Tevens bevatten deze hennepkasten doorgaans zowel assimilatielampen, een afzuigsysteem en een koolstoffilter. In dergelijke gevallen wordt er al snel aan 4 eisen van professionaliteit voldaan, en uw kleine thuiskwekerij zal als beroeps- danwel bedrijfsmatig worden beschouwd. Er zijn slechts 2 vereisten nodig om bedrijfsmatig handelen te kunnen aantonen.

 

@aqaur

zoals je ziet zijn ook wij de micro kwekers professioneel bezig .

en je persoonlijke mening telt hier niet mee

alleen aan 2 punten van professionaliteit voldoen ,

en je bent bedrijfsmatig bezig.

al denk ik wel dat alles inbeslag genomen word.

geen rechter die zal denken aan vervolging.

voor iemand met 5 plantjes of minder.

 

behalve als je 5 onder 600/1000 watt per plant hebt in een mammoth tent ofzo .

hangt ook weer van bepaalde richtlijnen af geloof ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Spullen halen blijft altijd toch mogelijk ,je huurt gewoon een tussen persoon in die het haalt voor je en nergens vanaf weet ,er staat niks op je naam en adres ,wie zegt dat je het niet weg mag geven als je buiten komt ,dat maak je zelf toch uit .

Ze zien dan toch niet dat er voor betaald word ,het zal allemaal zoveel vaart niet lopen ,ik denk een grote storm in een glas ,ze moeten toch iets zeggen daar ,en de mensen af leiden voor iets wat ze er door willen drukken .

NU zijn nota bene de luchtbuks schutters ook al aan de beurt ,ze zijn erachter gekomen dat ze sterker zijn als een gewoon geweer of pistool ,en het mooiste is er is nog nooit iets mee gebeurd ,ze werden wakker door eenvandaag ,die had er een stuk van uit gezonden .

Waar moeten ze in godsnaam de politie vandaan halen om alles te controleren .

Ik wil wel alles gaan kopen en 5% ervan elke keer in mijn zak steken ,een soort kat vanger .

Ze hebben het veelste druk met bonnen schrijven en flitsen overal ,zodat ze de EU weer wat geld kunnen sturen ,we zijn tenslotte het braafste manneke uit de klas .

Edited by wiet61
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf er bij dat er een verschil is tussen professioneel en bedrijfsmatig. Inderdaad een beetje afhankelijk van de grootte van de lamp en tent, maar een hobbykweekje van zeg maximaal een vierkante meter met toebehoren is niet bedrijfsmatig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ook niet professioneel.

 

Daar blijft gewoon de gedoog constructie bestaan, zoals voor 1 maart

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...