Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bigwillem

foto compilatie van mijn kamertje

Recommended Posts

64743WDPFJ9X.jpg

 

Specs:

 

7 x 600w

35 coco slabs

140 planten

2400 kub softbox

1700 kub fillter

30 cm bionaire ventilator als inblaas vanuit andere kamer

40 cm ventilator (zo'n platte die alle kanten op blaast terwijl ie stil staat)

Hanna continue Grocheck ph/ec meter

 

pray for me!!!

 

i'll keep u informed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm die plank waar je omvormertjes opliggen buigt door :verrygood

 

voor de rest wel nice !

 

heb je nu al alle 6 je lampen aan boven je stekken... of zie ik dat verkeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet alles staat erop... links hangen er 3, op de acherwand 2 en dan rechts weer 2

 

enige klote is dat ik die pe-bende er weer achteraf moet in knutselen, maar daar wacht ik nog maar ff mee tot die sooi goed op slabs vast zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

is wel een erg klein vat voor die planten...of zie ik dat verkeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scherp opgemerkt, die witte wordt het afvalvat straks. Dan komt die rode weer naast m'n bed te staan (ik zit nogal in de stress de laatste tijd)

 

Dan komt er een gft ton van 240ltr voor die sooi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel niet zo een goed idee om die meetstiften geheel in het vat te hangen.

Die kun je beter door een stukje piepschuim duwen, zodat de bovenkant iig boven water blijft.

En ik had voor de zekerheid toch ook een laag vijverfolie gelegd in de kamer, met opstaande randjes.

Het is zo wel erg lekkage gevoellig.

Verder ziet het er netjes uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er erg netjes uit, 7 * 600Watt. Waarschijnlijk ben ik erg nosy als ik vraag wat jij de energieleverancier verteld ..... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kamertje hoor, alleen ff je filter......je cap. daarvan is kleiner dan de afzuiger? dat betekent doorgaans stank in de latere weken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooie opstelling !, je kweekt op cocos ? laat ff weten hoe je voedings schema eruit ziet

 

ec van zo'n 1,5 in den beginne tot zo'n 2.0 aan het einde, ph 5,8 constant. ik begin met 1/10e ltr per dag en dan elke week zo'n 1/10 ltr meer. komt niet zo precies allemaal.

 

Waarschijnlijk ben ik erg nosy als ik vraag wat jij de energieleverancier verteld ..... ?

 

die hoef je niks te vertellen, gewoon betalen... i.v.m. de privacy wetgeving mogen zij nl geen actie ondernemen, je zou bv koikarpers kunnen houden o.i.d. niks aan de hand joh.

 

Mooi kamertje hoor, alleen ff je filter......je cap. daarvan is kleiner dan de afzuiger? dat betekent doorgaans stank in de latere weken!

 

niet als je de softbox d.m.v. een traploze regelaar naar 3/4 van zijn cap terug brengt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  jong ziet er mooi uit hoeveelste kweek word dit voor jou in deze kamer?

en wat waren de reseltaten?

 

dank je, 't is de eerste x ... 't is m'n nieuwe hobby sinds ik er bij mijn oude maten uitgeschopt ben.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

u zult een goeie oogst hebben :verrygood

 

very nice

Edited by Onimusha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe ver hangen de lampen van je planten af? Ik heb het idee dat ze te hoog hangen en dat je de hoogte vanaf het begin nog niet hebt aangepast. Ze zijn een beetje ielig. Met het licht er dichter op worden de internodes korter en de planten voller en bossiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt maar zo, de lampen hebben altijd zo'n 60 cm boven de planten gehangen. Dat de planten ielig lijken heeft m.i. meer te maken met relatief weinig luchtverplaatsing. terwijl er toch 2 ventilatoren staan te blazen. 't zijn ook wat vreemde stekjes opzich.. ik zal nog eens een paar detail foto's plaatsen...

 

 

kleine update:

 

Spint ondekt... Roofmijt is on his way.... Zal wel weer een strijd worden, die kolerelijers weten zich snel te vermenigvuldigen... Lage luchtvochtigheid zal daar zeker mee te maken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste stekken die nu in de handel zijn zijn slecht vind ik . Slechte zijn de eerste die last krijgen van ongedierte. Het is zelfs zo sterk dat wanneer je een sterke gezonde plant tussen de met spint bedekte planten(uit zwakke stekken) zet,dat de gezonde plant spintvrij blijft .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit zeg! :verrygood

 

Maarre ik zie wle erg veel bladeren met de randjes iets omhoog gekrult! Dit lijkt mij overvoeding! Hoeveel geef je en wat zijn de waarden?

 

verder wel hele mooie buds!

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

voeding heeft idd ietwat hoog gelegen. +/- 2.0 (met een start ec van 0,4) dat komt mede door de top-up die er nog extra overheen gaat. Dat moet maar even wat lager aankomende week. voor de rest ben ik wel tevreden. spint is wel hardnekkig, zker omdat ik wat luchtvochtigheid en temperatuur aangaat geen consessies wil doen. ik heb een start gemaakt met een mix van knoflookwater+brimex. daar zijn ze net van aan het recoveren. nu gaat er straks een avondje authentiek handwerk aan te pas te komen. de beestjes simpelweg dood drukken. + wat snoeiwerk. daarna waarschijnlijk weer de knoflookwater+brimex mix (beetje exta verdunt dan). denk dat ik het daar wel mee red.

 

+ spint is niet zo heel erg. heb ooit eens met 2 lampen (60 planten) zoveel spint gehad dat je de top geeneens meer zag. en had toch mooi 870 gram. liever spint als budrot voor mij.maar die mening wordt niet altijd gedeeld heb ik wel meegekregen, misschien heb ik wel goedaardige spint :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk dat je wat betreft luchtvochtigheid geen concessies doet. Spint zou het bij een lv boven de 60% niet naar z'n zin hebben. Vergeet het maar: pas heb ik stekken gemaakt bij een lv van 90%. Een aantal zwakke stekken hadden spint en die spinden er ondanks de hoge lv lustig op los. Uiteindelijk heb ik ze onder de duim gekregen met masai van Bayer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uiteindelijk heb ik ze onder de duim gekregen met masai van Bayer.

 

ik wil eigelijk niet meer met die aggresievere gifsoorten aan de slag ivm stadia van kweek...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of masai erg agressief is. Voor spint in ieder geval wel!

 

Bij de naam Bayer denk je gelijk aan chemische troep, maar het is het aftreksel één of andere margriet en het is 100% biologisch afbreekbaar. Als je het op fruit spuit, dan moet je minstens 7 dagen wachten met het consumeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...