Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wiet61

Outdoor Plannen

Recommended Posts

en het was geen toeval mensen.

2 dagen later ben ik nog eens een middagje gaan ploeteren en toen heb ik er nog 4 gepakt.

daarmee staat de teller dus alweer op 5(!) teken.

 

heb gelijk maar weer 600 ml 40% deet besteld en klamboehoofdnetjes,

voorheen gebruikte ik altijd haarnetjes maar dit is toch net wat handiger, en groen ipv. wit :lol:

https://www.careplus...-geimpregneerd/

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe zelf vechtsport en wij hebben rashguards .

soort thermokleding dieje warmte isoleert .het is een 2e huid als het ware .

broek hebben ze ook . elastiekjes om de mouwen en broekspijpen .

nomale of camo er over heen en gaan !

 

als ik thuis kom kijkt er iemand ff in me haar en ik me kleding .

mijn maatje zei dat als je naar je spot door het bos loopt om nooit stil te blijven staan en altijd snelwandelen.

zo kunnen ze ze zich niet laten vallen op je lichaam en zich naar binnen werken .

 

maar denk dat die apen ons voorbeeld zijn en dat daarom toch door iemand laten kijken de beste optie is ..

 

greets mateys

Edited by cupp0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teken vallen niet uit bomen. Fabeltje :spell:

 

Bij hoge grassen moet je erg alert zijn. Ook bij rottend hout

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Teken vallen niet uit bomen. Fabeltje :spell:

 

Bij hoge grassen moet je erg alert zijn. Ook bij rottend hout

Teken zitten op laag gras rn struiken ,zo gauw je er langs loopt of schaart kruipenze op je kleren ,op degrond zitten ze ook ,vorig jaar viel ik met mijn handen op degrond ,ik krrk naar mijn handen ,er zaten er 5 op ,wel kleintjes maar toch ,kijk uit de lyme ziekte is niet mis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kut beesten zitten overal.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die beesten zitten inderdaad of relatief lage vegetatie wachtend op iets wat voorbij komt waar ze zich aan vast kunnen grijpen om hun ding te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

ER zijn er die die ziekte op hebben gelopen ,en ik kan je vertellen ,de symtonen zijn niet mals ,en je komt er bijna niet vanaf van de lyme ziekte ,onze artsen weten er ook niet zoveel van hier in nederland

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren spots willen voorbereiden liggen ze nog onder water nou lekker dan.

 

Kutregen van afgelopen dagen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Gisteren spots willen voorbereiden liggen ze nog onder water nou lekker dan.

 

Kutregen van afgelopen dagen..

 

Kan je geen duikpak aandoen dan hahah :likken: DAt is natuurlijk helemaal klote ,als het over een paar maanden maar droog is ,ik ben het ook wel beu dat weer ,laat het maar vlug voorjaar worden ,lekker weer de bladeren aan de bomen ,dan zien ze jouw ook niet .

Ik zit op hete kolen ,ik wil aan de gang ,en ik kan nog niet omdat het te open is ,ze zien er je ook makkelijker naar toe lopen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de teller staat alweer op 10(!) teken...

had eigenlijk gehoopt dat ze allemaal dood zouden vriezen deze winter :thumbsdown:

 

geen woorden maar DADEN :whistle:

gallery_28379_13558_1109998.jpg

 

gallery_28379_13558_7033081.jpg

 

 

aan de rechterkant en aan de achterkant komen de 2 andere grondzeilen,

wanneer ik ze niet meer als camouflage nodig heb.

gallery_28379_13558_6674354.jpg

 

 

toch werkt het grote grondzeil in zijn eentje ook al best goed.

in totaal beslaat het nu zo'n 6 vierkante meter maar met de 2 andere zeilen erbij word dat uiteindelijk zo'n 10 m2

ik heb nu na 1 regenbui al een litertje of 20 verzameld :icecream:

gallery_28379_13558_4075613.jpg

 

 

de eerste kliko staat een beetje schuin in gegraven met een overloopje.

het plan is om een gootje onder de overloop te plaatsen richting de 2e kliko.

zo kunnen ze allebei gevuld worden zonder dat ik water moet overhevelen

gallery_28379_13558_2660272.jpg

 

 

ik zei toch dat er brandnetels stonden?

dit stelt niet heel veel voor maar het is beter dan niks!

gallery_28379_13558_409072.jpg

 

 

 

sorry jongens maar van mij mag het dus nog wel even blijven regenen :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

regenen zal het nog zat hier in nederland jongens ben ik bang ,ik heb er weinig last van ,bij mijn lopen slootjes hahahahah ,dat scheeld veel werk ,toch graaf ik nog een gat hoor met zeil erin ,dat kan ik mooi rustig aan doen deze zomer ,ik wil welvoor bereid zijn mocht het heet weer worden .

Trouwens waar moeten je buren nu het vuil in gooien als jij ze mee neemt en ingraaft in het bos ,let je wel op dat ze niet van je buren of van jezelf zijn ,er zit namelijk een chip in hoor elke keer als je hem leegt word het op naam geregistreerd ,de chip zit boven onder de rand ,daar zit zo,n verdikking ,neem een hammer en schroevendraaier mee ,en sla dat ding aan gort .

Mochten ze het vinden ,en de kliko is van je eigen ,hebben ze je zo gevonden ,hou er aub rekening mee ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heeft greenstuff vast aan gedacht. Maar voor de zekerheid..

 

Al mooi wat water in het bakkie! Mooi als je plannetjes slagen.

Maar tien teken al? Poe.. dat beloofd nog wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goh daar zeg je mij wat wiet61, daar heb ik helemaal niet aan gedacht.

ik zal er eens naar zoeken of ik het ding kan vinden..

de kliko's zijn trouwens netjes van de gemeente geleend :lol:

 

highlife, ja die teken dat baart mij ook wel wat zorgen.

heb er altijd wel wat last van maar zo erg belooft idd nog wat..

achja heb hier niet de luxe zoals wiet61, die heeft een flinke checklist voor z'n spots.

als ie een paar teken ziet zoekt ie al naar een beter plekje :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha

Ja. 'T blijft elke keer goed opletten. En om de paar uur een check doen (voor ze zich vast klampen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is met 2 min gebeurt dat vastklampen, gewoon geimpregneerde kleding kopen wat boswachters ook dragen en elk jaar opnieuw kopen. Als je het goed doet dan moet dat zeker te doen zijn. Ik denk dat een paar tientjes wel opwegen tegen 6 weken of langer antibiotica ik spreek uit ervaring van een goede makker van mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja voor in de zomer zal ik er niet aan ontkomen.

zeker 's nachts is het erg vervelend omdat je ze dan niet kan zien.

nu valt het nog wel mee maar zodra het 10 graden of warmer is heb je de poppen weer aan het dansen.

 

@hack, welke kledingstukken heb ik nodig om goed beschermt te zijn?

heb ik genoeg aan een broek en fleece jack of heb ik ook nog de sokken en de pet nodig?

ik wil wel goed beschermt zijn natuurlijk..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha

Ja. 'T blijft elke keer goed opletten. En om de paar uur een check doen (voor ze zich vast klampen).

Doe jij dat nu altijd? :whistle:

 

 

Ik heb vorige week na lezen van jou verhaal weer Deet gehaald maar ben het vergeten te smeren toen ik bezig was. Op de plek waar ik

bezig was verzuipen ze volgens mij momenteel met al dat water wat er nu nog staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal er nog wat aan toevoegen.........

 

Ik denk dat een paar tientjes voor goede voorzorgsmaatregelen wel degelijk opwegen tegen 10 jaar ellende door deze ziekte!

Iets om over na te denken, zitten er gemiddeld of veel teken op of bij je spot, blijf daar dan weg is mijn advies..........het vergalt je leven :excl: :excl: :excl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iedereen heeft het over een paar tientjes maar ik heb toch net laten zien dat het 580 euro kost om full gear te gaan..

das wel wat anders dan een paar tientjes...

wie heeft er ervaring met deze kleding??

 

wegblijven is voor mij geen optie man, dat is hetzelfde als dat ik zou stoppen met wat ik doe..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha

Ja. 'T blijft elke keer goed opletten. En om de paar uur een check doen (voor ze zich vast klampen).

Doe jij dat nu altijd? :whistle:

 

Och ;) Op bepaalde plekken/spots wel ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt ook wel, na het bezoek van een bepaalde plek heb ik er nog nooit 1 gevonden maar die spot uit mijn topic moet je altijd wel even controleren. :whistle:

 

Ik douche altijd na bezoek aan de spots, zo kun je mooi ff onder je kloten kijken. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

En al helemaal oppassen als je bijvoorbeeld onverhoopt een grote boodschap moet doen en je met je zaakje in het struikgewas hangt. :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vergalt inderdaad je leven, liever niet als wel.

 

Gewoon naar de betere outdoorzaak gaan en vraag naar geinpregneerde kleding voor in de bossen tegen teken en andere ongedierte dan weten

ze wel wat je moet hebben, kost 100 of 150 euro, je hoeft natuurlijk niet het duurste en mooiste te kopen gewoon basic.

Carpie weet er ook meer van.

 

Zorg ook dat de kleding die je draagt bij de openingen goed dicht zit, dus broekspijpen in de schoenen, je weet wel outdoor legerkisten die boswachters dragen daar kun je je broek in stoppen door de hoge schoen, mouwen etc goed aantrekken.

Maar in de zomer sta ik ook in een T-shirtje dan wel niet met een hempje te knallen.

 

Die teken zitten overal en sommige zijn zo klein dat je ze niet eens ziet zitten.

 

Kijk vooral je lichaamsholtes na dus; onder je zak, onder je oksels, je navel!!!!, liezen, knieholtes en ellebogen, kortom overal maar dan ook echt daadwerkelijk overal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige keer 5 teken gezien, vandaag ben ik na de 10 maar gestopt met tellen, al bij al heb ik er al weer zo'n 30+ gezien..

ik ga op zoek naar een goedkoper alternatief maar ik haal minstens een anti teken broek en een t shirt denk ik.

 

even een wat vrolijker bericht dan maar want mijn plannetje is eindelijk voltooid.

heb nu een zeer vernuftig water voorraad systeem voor 480 liter, inclusief met mijn gepatenteerde overloopsysteem :lol:

gallery_28379_17034_2139418.jpg

 

 

test voor de goot in combinatie met de overloop

gallery_28379_17034_3536106.jpg

 

 

en het mooie is dat de rechter klep nog steeds open en dicht kan.

als er regen word verwacht staat ie open en als er een droge periode is kan ie bijna helemaal dicht

gallery_28379_17034_5363570.jpg

 

 

ben benieuwd hoe de plantjes het gaan doen op dit nieuwe plekje :whistle:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...