Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Voogie

Eerste Kweek, Toprot Tijdens Drogen?

Recommended Posts

afgelopen zomer heb ik mijn eerste buitenkweek gehad.

in de laatste weken van de bloeiperiode toch last gehad van kleine stukjes toprot.

deze zijn direct verwijderd samen met de omliggende toppen.

 

nu tijdens het drogen merk ik dat sommige toppen zich anders gaan gedragen dan de ander.

de een blijft wat groener, vochtiger en heeft minder witte THC bolletjes/puntjes. (meest linker/achterste op foto)

de ander wordt wat droger, bruiner (niet alleen de haartjes) en heeft meer witte THC bolletjes/puntjes. (middels en rechter/voorste op foto)

nu ben ik bang dat de witte THC die ik zie misschien wel toprot is.

 

de planten hebben te drogen gehangen in een berging waar geen licht binnen kan komen.

er wordt geen was uitgehangen om te drogen maar de wasmachine staat er wel.

de wiet zit nu in glazen potten en worden in een donkere ruimte opgeslagen.

 

ik hoor graag hoe jullie hier over denken

 

Foto: http://www.wietforum...ge/597263-2014/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks mis mee joh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhm....

 

Je hebt van de zomer buiten gekweekt en het hangt nu nog te drogen?

 

Dat is een behoorlijk tijd, ik droog 2 weken max voor ze de potten in gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In da schuurtje droogr da toch never nooit nie

 

Mensen doen maar wat voort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zeker wilt weten dat er geen schimmel in je wiet zit moet je ff met een 60-100x loep kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie volgens mij toch wel wat schimmel denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De voorste 2 toppen hebben lokaal een licht bruinige/gele waas vooral daar waar de bloemen het stammetje raken, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen.

@Aquar, wat is er te zien aan toppen met schimmel onder een micro wat niet te zien is met het blote oog? vind dit zeer interesant maar heb zelf niks kunnen ontdekken eigenlijk..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een loep kan je voor het blote oog onzichtbare schimmeldraden zien. Dat bruine herken ik ook wel. Ik weet ook niet precies wat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey en schimmeldraden moet ik zien als witte draadjes die over de wiet heen lopen toch?

vraag het omdat ik zelf met een kilo auto jack zit die ik vreselijk muf vind smaken en een gele verkleuring van binnen af vertoont, maar iedereen die ik het laat proeven zegt dat er nix aan de hand is..

Zal nog is een kritishe blik werpen nu ik een idee heb waar ik naar zoek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal eerst maar eens een loop regelen en daarmee kijken of ik duidelijk kan zien of het schimmel is.

 

de planten hangen inderdaad wat lang te drogen, maar waren nog erg vochtig,

de takken en bladeren braken nog niet lekker af.

ook was de wiet tijdens het krumen nog te vochtig.

 

daarnaast zien deze bruine/donkere toppen er wel anders uit dan de toprot die ik had tijdens het kweken.

tijdens het kweken verspreide de toprot zich snel en werd het ook direct grijs.

 

nog bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

okey en schimmeldraden moet ik zien als witte draadjes die over de wiet heen lopen toch?

...

Zal nog is een kritishe blik werpen nu ik een idee heb waar ik naar zoek!

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bruine aan de binnenkant van de top bij het stammetje? Volgens mij is dat een beginnetje van fermentatie.

 

Ik heb nu een Mad Kush die dit vertoont, maar qua smaak en werking niets aan de hand.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er zoveel onduidelijkheid is zou een foto wel gepast zijn..... over het algemeen laat toprot weinig andere opties open namelijk.

Je hebt t of je hebt t nie en heb je over t algemeen geen loop ofzo voor nodig om t te herkennen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei dat over die loep omdat ik weleens wiet heb gehad waar met het blote oog niks aan te zien was, maar waar bij 60x vergroting duidelijk schimmeldraden zichtbaar werden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan met de loep echt niks vinden en vermoed dan ook sterk dat vinni gelijk heeft,

Agent Orange, graag zou ik een foto plaatsen maar ik ben niet in staat een foto te maken van dusdanige kwaliteit dat geen dat ik bedoel duidelijk zichtbaar is.

 

Bedankt voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een THC-loepje met verlichting; daar zit ook een UV-lampje op. Als je daarmee op het verdachte topje schijnt, zie je zo of het toprot is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, dat wist ik niet. Licht schimmel op onder uv?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...