Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Monti

Shackzilla Onder 110 Watt Tneon

Recommended Posts

Thanks mannen! Gister eerste bloeiharen gespot op allebei de planten, echt ieniemini, maar toch. Sinds vanacht zijn ze ook echt in een groeispurt gekomen. Ik had gister alles plat op het scrognet en zojuist stond alles bijna tegen de lamp :whip:

 

Klein beetje groeien kan nog wel, als het nog een weekje is, denk ik dat het netje echt heel mooi gevuld is. En in het ergste geval moet ik een beetje snoeien. :specool

 

Fijn weekend allen en waarschijnlijk morgen een foto update

 

Cheers :bier

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto update

 

Dag 39 vanaf zaaien

Dag 11 12/12, week 2

 

Kastje open, alles weer omhoog. Hier zijn de planten nog niet opnieuw vastgebonden.

 

gallery_25884_17769_519618.jpg

 

gallery_25884_17769_567426.jpg

 

Even water gegeven, 500ml per plant. Vervolgens alles weer op het net gebonden. Het gaat heel erg hard nu. 1 keer per dag kijken is niet voldoende, vanaf nu moet iik s'middags en s'avonds alle sweer omlaag binden.

 

gallery_25884_17769_1938472.jpg

 

gallery_25884_17769_10097.jpg

 

Hier nog wat details van het netje.

 

gallery_25884_17769_705601.jpg

 

gallery_25884_17769_1493143.jpg

 

Goede zondag! :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat komt al erg mooi vol te staan! :specool

 

Jij doet me wel twijfelen om misschien ook een scrog te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shelby thanks! Het begint er op te lijken, ook steeds meer bloeiharen, maar echt begonnen is de bloei nog niet. Ik zou het gewoon doen, scroggen die handel :punk:

 

Welcome to the jungle.

 

Dag 45 vanaf zaaien

Dag 17 12/12 week 3

 

Ze gaan hard, helaas door wat onoplettendheid een paar bladeren tegen de lamp aan gekomen. Ze groeien dan ook erg snel. Morgen ga ik denk weer binden.

 

Overzicht

 

gallery_25884_17769_416297.jpg

 

gallery_25884_17769_150285.jpg

 

Links

 

gallery_25884_17769_1483429.jpg

 

Rechts

 

gallery_25884_17769_815528.jpg

 

Fijn weekend :shutup: :bier

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer een weekje verder. De bloei begint goed door te zetten. Ze groeien nog steeds, maar mijn net zit vol dus ik laat ze maar wat omhoog komen. Zojuist bijna alles onder weg gedieft.

 

De linker plant lijkt wat trager te zijn met de bloei. Bij de rechter zie al kleine budjes en die laten bij de linker nog even op zich wachten, zal deze week wel goed komen.

 

Ik wilde eigenlijk vandaag ook met bloeivoeding beginnen, maar kan mijn spuitje nergens vinden, dus heb niks om het af te meten :thumbsdown: Van de week even fiksen.

 

En nu wat foto's:

 

Van voren en nog niet gedieft. De bladeren zijn wat lelijk daar, dat komt omdat ze tegen de deur aan zitten.

 

gallery_25884_17769_1211210.jpg

 

Boven

 

gallery_25884_17769_486516.jpg

 

Gewoon wat shots.

 

gallery_25884_17769_1207145.jpg

 

gallery_25884_17769_1673725.jpg

 

En gedieft

 

gallery_25884_17769_1308626.jpg

 

links

 

gallery_25884_17769_617916.jpg

 

Rechts

 

gallery_25884_17769_211089.jpg

 

Ik heb bij beide planten onderin 1 klein zijtakje laten zitten, deze ga ik later misschien nog stekken. Heb daar nu geen ruimte voor.

 

Nu wat shots van beginnende buds :innocent:

 

gallery_25884_17769_576376.jpg

 

gallery_25884_17769_862083.jpg

 

gallery_25884_17769_921262.jpg

 

gallery_25884_17769_618855.jpg

 

Paars stengeltje te zien, ze hebben het een beetje koud af en toe. Kan hier niet zoveel aan doen helaas.

 

Fijn weekend allemaal! Tips en commentaar welkom :phone:

 

:vape: :wave:

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo we zijn weer wat verder en brrrr het is koud.

 

 

Vanaf zaaien dag 59

Week 5, dag 3 12/12

 

Ze groeien nog steeds, eindeloos, ze zijn nu iets van 25cm boven het net uit. Sommige iets meer, sommige iets minder. Wel bijna klaar met de strek. Als ik ze nog een keer zo zou groeien, doe ik zeker 2 weken korter 18/6 :whistle: Maar dit is ervaringsgebrek vanuit mij met sativa's als deze.

 

Topvorming begint zich nu wel mooi te ontwikkelen en het bloeien is dan ook echt begonnen. Binnen nu en een week hoop ik dat de strek over is en dat de bloeilampen er in kunnen.

 

Foto's

 

Hier kun je zien dat ik 1 dag niet hebben kunnen kijken wegens afwezigheid. Dit resulteerde dan ook in verbrande bladeren. Gelukkig niet de buds/scheuten.

 

gallery_25884_17769_1516930.jpg

 

Budjes in de maak

 

gallery_25884_17769_761177.jpg

 

gallery_25884_17769_1249516.jpg

 

Mooi dat er al goede trichomevorming is op de bladeren zo aan het begin van de bloei, lekker :likken:

 

gallery_25884_17769_1687518.jpg

 

Wat close ups

 

gallery_25884_17769_300800.jpg

 

gallery_25884_17769_381084.jpg

 

Zo dat was het dan weer. We beginnen dan nu ook met de bloeifase, die natuurlijk erg leuk is. Het zal nu wel hard gaan.

 

Ik moet zeggen dat ik nog niet weet of ik doorga met deze manier van growen. Eerlijk gezegd een beetje saai. Als deze ronde voorbij is ga ik misschien wel kijken of ik een iets groter hok kan nemen met 150 watt hps. Dit dan met een klein voorgroei hokje erbij. Dan kan ik planten houden in verschillende stadia en zo meer variatie aan genetica groeien en proberen.

 

Maarja, eerst maar eens een paar maanden uit zitten met deze wilde groeiers ;)

 

Weekend! :vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ohja, geef nu om de dag bloeivoeding mee van BAC, 1ml per liter water. Vandaag ook bacto gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bloei begint er al mooi in te komen monti.

en idd een beetje voorgroeien is altijd handig.

misschien een klein tentje ernaast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ze beginnen eindelijk :punk:

 

Ik denk meer aan 2 afgesloten ruimtes in 1 kast. Bloeihok iets van 55x55x120cm en dan groei 30x55x80cm ofzo. Kan de lucht van het groeihok ook het bloeihok in voor wat meer warmte in de nacht. Tentjes hou ik niet zo van, te zichtbaar en niet zo goed geisoleerd. Wel lekker snel afgebroken natuurlijk. Mijn huis is niet heel groot dus ik hou het graag stealth. :whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker vol veldje daar.

 

Op zich is 25 CM niet heel verkeerd hoor, de toppen moeten ook ruimte hebben om vol te kunnen worden. Ik hoop dat de strek er inderdaad nu wel een beetje uit is voor je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja over mijn netje vol krijgen had ik me niet druk hoeven maken. Ik twijfel of ik boven het netje ook wat weg zal dieven, aangezien de afstand tot lamp best ver is. Ideeen?

 

Ik ga bijna elke dag nog een schakeltje omhoog (schakelketting). Heb idee dat vooral de scheuten hoger in de plant nog stevig doorgroeien, heb ze maar een beetje geknakt om het veld egaler te houden. Andere takken zijn al lekker aan het bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update

 

Dag 65 vanaf zaaien

Week 6 dag 3 12/12

 

Bloei is er bijna uit, wat een beesten! :whip: Ik had niet verwacht dat ze zo groot zouden worden, had een mooi egaal scrog veldje ingedachten. Het blijkt te zijn veranderd in maar net genoeg ruimte hebben qua hoogte haha. :wtf2:

 

Ze krijgen nog steeds om de dag 1ml bloei per 1 liter water. Topjes beginnen lekker op te zwellen en het begint om sommige bladeren al lekker te sneeuwen.

 

De linker plant ruikt eigenlijk heel groen en de rechter een beetje zoet/fris.

 

Door het snelle groeien en de korte lampafstand, helaas nog steeds her en der beschadiging door verbranding, maar het is niet anders.

 

Foto's

 

Hier zie je een foto van de voorkant, de witte aansteker ter indicatie van de grootte.

 

gallery_25884_17769_1692224.jpg

 

Links

 

gallery_25884_17769_357803.jpg

 

Rechts

 

gallery_25884_17769_390550.jpg

 

Hier nog een geknakte top, ik moet wel want sommige scheuten groeien een stuk harder door. Andere scheuten staan al stil.

 

gallery_25884_17769_950935.jpg

 

En wat budshots.

 

gallery_25884_17769_306354.jpg

 

gallery_25884_17769_666441.jpg

 

gallery_25884_17769_1083623.jpg

 

gallery_25884_17769_170781.jpg

 

gallery_25884_17769_467047.jpg

 

 

 

En nog een vraag, moet ik nu onderin maar wel boven het netje nog weg dieven, gezien de lengte van de planten?

 

Fijn weekend! :dope:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Bloei is er bijna uit, wat een beesten! :whip:

...

Dat mag ik toch hopen van niet! :huh: :likken:

Ze zijn idd flink gegroeid.

 

Als je er nog bij kunt komen, kun je nog wel wat dieven hoor, maar ik vind vind het meestal teveel gepruts en laat het zitten om later ice mee te maken. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

monsterplanten monti.

je kan best een paar blokkers her en der wegplukken.

boven het netje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beaker

Haha, groei inderdaad :likken: Het is een beetje en brakke dag vandaag ;)

 

Ok, dan laat ik het denk ik zo. Moeilijk te bereiken. Hasjies kan idd nog altijd, heb nog meer knipafval en toppen in de vriezer liggen, dus dat komt wel goed ;)

 

@chucha

Met blokkers doel je op? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grote fanleaves die bovenin het licht blokeren/

of tegen je toppen aanhangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter laten zitten en aan de kant/naar beneden duwen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar beneden drukken doe ik de hele tijd, werkt op zich wel aardig ja. Misschien moet ik ze uiteindelijk een beetje vastzetten aan de stammetje zodat ze op die manier blijven staan. Als de toppen gaan groeien kan het weleens krapjes gaan worden :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de steeltjes van de blaadjes ook pletten en dan aan de kant duwen, net zoals je met de stammetjes doet met knakken.

Hebben ze minder stress van dan blaadjes verwijderen.

Werkt bij mensen net zo: je kunt beter iemand z'n vingers breken. Daar houdt ie niet zo'n groot trauma aan over, dan dat je iemand zijn vingers afhakt. :execute :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd zoveel mogelijk naar beneden drukken .

maar somige bladeren zijn gewoon echt hinderlijk,

en kunnen voor condens gaan zorgen .

die haal ik weg.

 

nice beaker ik wist niet dat je bladeren kon croppen :)

weer wat geleerd.

zal het zelf ook eens gaan proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beaker

Ohja, dat is slim, had ik nog niet aangedacht. Naast minder stress behouden ze het blad ook en kan die ook nog gebruikt worden.

 

 

Werkt bij mensen net zo: je kunt beter iemand z'n vingers breken. Daar houdt ie niet zo'n groot trauma aan over, dan dat je iemand zijn vingers afhakt. :execute :whistle:

 

Ervaringsdeskundige? :fish:

 

Thanks mannen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi vol veldje Monti

dat wordt krap binnenkort :D

beetje overijverig geweest :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Beakelandt, het is wel geinig om deze 2 planten in zo'n klein kastje te zien.

 

Ja beetje verkeerd ingeschat. :likken: Maar het komt vast goed. Lesje voor iedereen, Shackzilla groeit lang door en bij t-neon nog een stuk langer. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Segis

Gaaf! Ik denk er ook aan om te beginnen met tneon en scroggen.

Jou kweekverslag is een mooi voorbeeld voor mij :P

Hoeveel denk je dat de opbrengst gaat worden?

 

Ben benieuwd naar je volgende verslag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Segis,

voor mij ook de eerste grow onder tneon. Opbrengst dus geen flauw idee.

Succes met jouw grow, zie hem wel verschijnen. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...