Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spacefrog2

4 Maal Cheese Onder 2 X 400 Watt (Vision Seeds)

Recommended Posts

De dames staan al een tijdje maar het begon nu pas te jeuken voor een verslagje.

Voor de zaden heb ik me wederom tot Vision Seeds gewend.

 

Genetica:

Cheese (Vision Seeds)

 

Vier dames in vier kuipen van 37 liter per stuk, aarde is hergebruikte lightmix opgewaardeerd met een beetje Plagron Bio Supermix (paarse emmer met grijsachtig poeder, top spul).

 

Vanaf week 2 groei word er de gehele cyclus gevoed met 1 ml/liter Plagron Alga Bloom.

Verhouding blijft dus gelijk. Voor de rest gebruik ik geen voeding of additieven (doe ik meestal zo).

 

Er is voorgegroeid met 1 x 400 watt en nu hangt er 2 x 400 watt Philips Greenpower.

Afzuiging is een 1500 m3 slak en het filter is eveneens 1500 m3, de box draait op circa 35% d.m.v. een Variac.

De schakelkast is een welbekende Davin.

Tentje is een DR120.

 

Enkele foto's van 28 november:

gallery_38677_17766_1101271.jpg

 

gallery_38677_17766_326358.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vorige keer dat ik de Vision Cheese kweekte vond ik de looks wat meer sativa, nu zijn de bladeren in de groeiperiode al 1,5x zo groot als mijn hand. Overwegend indica dus, wellicht een andere pheno.

 

Zo stonden ze er 8 dagen later bij op 6 december:

 

gallery_38677_17766_1232502.jpg

 

gallery_38677_17766_2449007.jpg

 

gallery_38677_17766_820873.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles onder het netje weghalen lekker kale beentjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey spacefrog,hier ook net een rondje van vision seeds achter de rug,was voor de amnesia gegaan maar kwam met de chocoloco thuis nadat ik met een maatje van je (denk ik toch) aan de praat was geraakt ;). Super wietje die chocoloco maar niet 100% stabiel...

 

Succes met je rondje

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 december (11 dagen 12/12):

gallery_38677_17766_4376.jpg

 

Hey spacefrog, lang niet gezien hier. Succes maar weer!

Klopt, terug van weg geweest. Bedankt voor de heads up.

 

Alles onder het netje weghalen lekker kale beentjes

Ik ga nog een beetje dieven maar niet te veel anders blijven er geen toppen over

 

Hey spacefrog,hier ook net een rondje van vision seeds achter de rug,was voor de amnesia gegaan maar kwam met de chocoloco thuis nadat ik met een maatje van je (denk ik toch) aan de praat was geraakt ;). Super wietje die chocoloco maar niet 100% stabiel...

Hey, we hebben het ongetwijfeld over dezelfde persoon. Ik zou hem wel een mailtje sturen met je chocoloco ervaring want das natuurlijk niet wat je mag verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is wietforum dood tegenwoordig :whistle:

 

3,5 week zichtbare bloei:

 

gallery_38677_17766_1220764.jpg

 

gallery_38677_17766_537789.jpg

 

Die toren daar achter in is potentiaal kandidaat voor mega top over een week of 3.

Weekje niet daar geweest en ze zijn wel wat lichter dus dosis Alga Bloom omhoog van 1,5 ml / liter naar 3 ml / liter.

Edited by spacefrog2
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap niet dat er niemand reageert, ziet er dik uit hoor ;)

Ga het sowieso volgen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mensen

Dan zal ik mijn best doen wat vaker te updaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej spacefrog,

Mooie planten heb je staan 3,5 week bloei?

Die van mij zijn zeker nog niet zo dik en ik

Zit al op 4,5 week haha.

Ik zelf dacht dat je planten wel voeding lusten toch? Beetje lichtgroen kijken ze😜

Top man mooie planten succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zien er goed uit voor 3.5week bloei.

Enkel hebben ze niet al te veel voeding gehad lijkt het?

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat!

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zien er goed uit voor 3.5week bloei.

Enkel hebben ze niet al te veel voeding gehad lijkt het?

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat!

Succes.

 

Klopt, was vergeten dat de aarde reeds 2x gebruikt is en ik dus meer moet bijvoeden.

Normaal kom ik uit de voeten met 1 ml/liter Alga Bloom (hele cyclus).

 

Weekje niet daar geweest en ze zijn wel wat lichter dus dosis Alga Bloom omhoog van 1,5 ml / liter naar 3 ml / liter.

 

Zo lang de toppen maar dik en zwaar zijn toch!!

Ben altijd nog al allergisch voor overvoeding.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komend weekend ga ik weer een kijkje nemen en volgt er een update :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man, kom is even gluren, heb je verslag helemaal gemist.

 

Gaat lekker hier, lekkere toppen in de maak, het staat er prachtig bij!

 

Hou je de temperatuur een beetje onder controle 2 x 400 watt in een 1.20 tentje?

 

800 watt op 4 dames, over licht hebben ze zeker niet te klagen, dat verklaart die dikke knuppeltjes nu al, en lekker op maat voeden natuurlijk.

 

Lekker doorkweken zo! :tu

 

Cheese is heerlijk.... :j

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je feedback man.

Temperatuur is met beide lampen aan 25 a 26 graden want de kamer is goed geventileerd.

In de nachturen heb ik een kachel die gericht staat op de inblaas, dan is het afhankelijk zo'n 21 graden.

Bevalt prima zo de droge lucht van de kachel houdt ook in de nacht de RV% laag.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan!...

 

Oh, dat zijn mooie waarden, niks aant handje.

 

Wij stoken nu ook bij met een kachel als de lamp uit is (5.00-17.00 uur).

Hij staat een meter van de tent af, wij zuigen licht af in de nacht, dus die warme lucht komt zo als 22 graden binnen door de inlaten.

Hij staat op een thermotimer, dus draait af en toe mee als de temp onder de 22 graden komt als het nacht is, LV rond de 50%.

 

Succes verder met je Cheese struikjes, bladstand is prachtig zo, ze zien er gezond en potent uit, lekker sneeuw er op. Cheese is niet altijd een makkelijke strain om te growen, zeker niet als er wat fhenoverschil in zit, en ze beginnen te zeiken om het 1 en ander.

 

Dat is hier niet aan de orde, zaken op orde bij Spacefrog2.

 

Grtz,

El oro

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag begint week 5 zichtbare bloei

Zal de volgende keer een echte camera meenemen want de foto's van mijn telefoon geven zowel met als zonder flits een vertekend beeld qua kleurstelling.

 

Ze drinken om de dag ongeveer 25-30 liter wat onder de 4 dames word verdeeld. Komt neer op zo een 3 liter per dag per plant. Ze krijgen 3 ml / liter Alga Bloom mee en geen toevoegingen, her en der een paars steeltje omdat de voedingsgift net wat te laat omhoog is gegaan vermoed ik.

 

Klimaat dag: 26 graden 40% LV

Klimaat nacht: 23 graden 50% LV

 

gallery_38677_17766_1118477.jpg

 

gallery_38677_17766_583330.jpg

 

gallery_38677_17766_35134.jpg

Edited by spacefrog2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat mooi daar, sta te kijken van hoe veel ze drinken :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent weer goed bezig spacefroge zo als gewoonlijk.

Ik ben nieuwschierig naar je filter waar en hoe je deze hebt opgehangen/staan Ik heb zelf heb een 1500 m2 50 kg filter in me 150x150 tent met 2 x 600w. maar was een zwaar en groot filter paste bij mij maar net in de tent uiteraard op een filter standaard.

 

nou heb ik nog een vraag aan jou. ik draai in de groei periode met een lamp en wil de eerste week bloei dat ook nog gaan doen en dan in de 2 e week de 2 e lamp er bij hangen. Zou je dit ook doen of meteen met 2 lampen? Of anders??

 

Maar het zit er echt weer top uit bij je. Ik zelf gebruik ook plagron alga bloei. Ben er erg goed over te spreken. Heel de lijn van plagron trouwens.

 

Gr en succes ik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bio lijn van Plagron is zeker niks mis mee, bevalt me erg goed.

Filter heb ik zelf boven mijn hoofd getitld zodat deze bijna tegen het plafond van de tent aan kwam.

Een maat heeft vervolgens terwijl ik dit deed het filter met 2 spanbanden aan het plafond bevestigd.

Je kan het filter zien hangen in de openingspost van dit verslag, had toen geen softbox maar filter maat en wijze van ophangen was hetzelfde.

 

Dit doe ik altijd zo, heb ook wel eens het filter buiten de tent gehad (door het filter uitblazen dus) maar dat doe ik alleen als ik veel hoogte nodig heb bijvoorbeeld met Amnees.

 

Ik groei zelf voor met 1 lamp en slinger de 2e aan zodra ik ze op 12/12 zet, doe je het later dan kost het je opbrengst. Voorgroeien kan je ook met 2 lampen doen maar in verband met de stroomkosten (want die betaal ik altijd netjes) doe ik dat niet.

Edited by spacefrog2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owjah dat was een mooi verslag. Heb het toen ook gevolgd.

 

Die hangt idd goed. Ik heb er maar een steun voor gehaald. Neemt wel wat plek in beslag, maar dat is maar niet anders.

 

Ik groei nu ook met een lamp voor.

Ik dacht in de 2e week bloei de 2 lamp er bij te gaan hangen. Maar denk dat ik dat nou dan ook maar meteen doe als ik ze in de bloei zet.

 

Idd ik betaal ook alles netjes en ik dacht idd ook dat scheelt toch wat stroom kosten.

 

ik wordt soms wel een beetje bang van die slimme meter? Heb je die ook al?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie meisjes heb je weer!! echt lekker, ik kijk graag ff mee :D

 

grtz, michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen slimme meter nee, maar met 2 lampies zou ik me daar niet zo druk om maken ook al had ik er wel een.

Als ze gegevens gaan opvragen bij je stroomleverancier is het al te laat want dan hebben ze al aanwijzingen via een ander pad verkregen (anonieme tip, geuroverlast etc).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...