Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jaap123

Tempratuur Verschillen

Recommended Posts

Beste mensen ik zit met het volgende probleem/vraag,

 

Ik heb een opstelling van een Opti 3500 Pro 2, 6 x dimlux extreme 400v met dimlux controller, 500kuub afzuiging met climate controle.

 

Nu zit er bij elke unit een temperatuur sensor en naar mijn mening is die van de Dimlux controller het meest accuraat omdat deze ook het snelste wisselt en de meest precieze aanduiding geeft.

 

Ik krijg het helaas met de Opti niet voor elkaar om de ruimte op de gewenste temp te krijgen met 6 lampen dus heb er momenteel in de test fase 5 aan.

 

Nu geeft de Opti een temp aan van 31.5, koelblok is tussen de 2 en 4 graden en outlet loopt tegen de 43, als ik hem kouder afstel bevriest het onderste deel van het koelblok en loopt de temp op.

 

De Climate controle een temp van 33/34

 

En de Dimlux controller staat netjes op 28.4

 

De sensor van de Dimlux en de Opti hangen beide naast elkaar met een dakje er boven zodat ze in de schaduw hangen op ongeveer 140cm.

 

De sensor van de Climate zit in zijn behuizing en hangt tegen de muur in de schaduw.

 

Heeft er iemand de zelfde temperatuur verschillen mee gemaakt en welke moet je dan aan houden, of juist een gemiddelde nemen van deze 3?

 

Gr, Jaap.

Edited by Jaap123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afdakjes zijn gemaakt van anti detecti folie, voor de zekerheid heb ik er nog een afdakje tussen gemaakt tegen straling warmte..

 

hier wat fotos:

 

Foto360-RLTVMLSH.jpgFoto360-DXPWY8ED.jpg

 

Foto540-UCIRZHSK.jpg

Foto540-VZYHYZ4F.jpgFoto540-UXB8KSBE.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft het volgende aan

 

1) koelblok te koud

2) ruimte te warm

 

De unit kan zijn koude dus niet kwijt aan de ruimte waardoor deze kan bevriezen. Je moet 2 dingen checken.

 

1) gaat er genoeg warme lucht door de unit?

-filter open

-uitblaasslang te kort

-uitblaaslang te dun

-uitblaasslang te weinig gaatjes

2)zuigt de unit zijn eigen gekoelde lucht niet weer aan

Dat kost je vermogen en niet zo'n beetje. Zet een goedkope temperatuurmeter in je ruimte onder een dakje en wacht een half uur om de zaak te laten stabiliseren. Pak daarna dezelfde temperatuurmeter en hang deze met een haakje aan de inblaas (filter) van de unit.

 

Als de aangezogen lucht nu kouder is dan de ruimtetemperatuur, dan zuigt de unit zijn eigen gekoelde lucht weer op. Er klopt dan iets niet met je luchtverdeling.

 

Het sensor verhaal check je best met een geijkte meter. (conrad) je kan zowel de opti als de dimlux bijregelen. Zonder geijkte meter blijf je klooien is mijn ervaring.

 

Tywrap de sensors aan elkaar onder 1 hoedje, vergeet de cli-mate sensor, daar regel je niks mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koelblok is opzich nu goed, tussen de 2 en 4 graden, dat hij gekoelde lucht aanzuigt is een goede optie omdat ik helaas met een ruimte probleem de opti niet makkelijk anders kan plaatsen, dat betekend dat de filter kant de ruimte in gaat, en daar door dat de lucht verdeelslang boven de opti hangt, deze word namelijk door een broekstuk links en recht van de ruimte ingeblazen.

om dat probleem deels te dekken heb ik de opti een soort van afdak gegeven zodat de koude lucht niet direct boven de aanzuig kant word uitgeblazen..

Maar goed dat neemt niet weg dat de verschillen in sensors erg groot is.. en ik dus niet goed weet welke ik aan moet houden.

een geijkte meter is wel het beste ja, misschien toch maar een aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even ter aanvulling,

 

De optie uitblaas gaat met spiraliet 250 met 2 90gr bochten over in een stuk sono 250 welke op een 90gr bocht 160 gelijkt aan het broekstuk 160 met 2 stukken van 60 cm 160 spiraliet over op 2 lucht verdeel slangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vervolgens gaan we de nacht in en krijgen we de volgende afwijkingen..

 

De nacht is 10 min gaande en zie het resultaat..

 

Foto360-HJZYMBDT.jpgFoto360-CMXV84VO.jpgFoto360-PWWIWA4S.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 gr is te koud.

 

Moet tussen de 5 en 15 zijn, 10graden is vrij normaal.

 

Je lichtcel staat ook uit, heb je daar een reden voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

, als ik hem kouder afstel bevriest het onderste deel van het koelblok en loopt de temp op.

 

 

 

Waarschijnlijk te hoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mpa staat op 1.5/1.6, volgens instructies van opti is het koelblok met een temp van rond de 4 graden wel in orde, de licht cel zit er nog niet op bij deze pro 2 variant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...