Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Roka

Ssr 20Amp

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

 

Het idee is om een elektrische kachel met behulp van een ssr door mijn maxi controller te laten schakelen.

 

De ssr die je in de meeste groei-winkels ziet zijn minimaal 40amp en dus redelijk prijzig.

 

In mijn situatie zou het ssr een kachel van 2000w schakelen daar is in mijn ogen toch geen 40amp relais voor nodig?!

 

Veiligheid voor alles maar 40amp is in dit geval toch een beetje overkill.

Voldoet dit relais in mij geval?

http://www.mercateo....e_4_30_VDC.html

 

Alvast dank voor de input!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Bosrand,

dank voor je reactie.

 

Is dat wel een beetje betrouwbaar spul dan, lijkt me nml wel erg goedkoop voor een degelijk relais?

Op het linkje in mn post zit de heat sink al gemonteerd trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik ze zelf, de 25a versie, om mijn 600w lamp te schakelen en het werkt hier prima.

Ik meende dat er hier op het forum ook een verslag van iemand was die een aantal lampen via zo'n solid state relais had geschakeld, die moest er wel een ventilator bij zetten omdat het relais anders te warm werd.

Dat is even een puntje om rekening mee te houden, maar dat zal met die uit jou link niet anders zijn lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm, dr zit toch niet voor niks een heat sink bij gemonteerd en dan nog te warm worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat was Polletje.

 

Hij had het ssr relais als het ware opgesloten in zijn stroomkast, ze zaten ook vlak naast elkaar. Die heatsink werkt niet als er geen lucht bij kan. Het relais gaat gewoon uit als het te warm wordt.

 

Voor de maxi controller bestaat trouwens ook een kleiner relais (15amp dacht ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi racker,

 

Dank voor je input, ik begrijp dat er een luchtstroom nodig is om je heatsink van nut te laten zijn.

Volgens mij herinner ik me dat topic van polletje nog wel, had ie op een gegeven moment ook fans op

zn evsa gezet als ik me goed herinner.

 

Jij zegt: Voor de maxi controller bestaat er ook een kleiner relais, is dit relais dan anders dan andere ssr, maw is dat relais

specifiek op die maxi controller gericht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De stuurstroom moet wel overeen komen met de maxicontroller, ik weet niet zeker of dat altijd zo is.

 

Als het relais in "open air" hangt hoef je geen luchtstroom, sluit je hem op, dan weer wel.

 

snuffel hier eens https://www.dropbox.com/s/hskmldmnhuumh59/Mailversie_airsupplies_catalogus_NL-versie_100314.pdf?dl=0

 

30dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meen ooit is te hebben opgevangen dat er 5v stuurstroom door die controller gaat.

Bij de meeste in webshops aangeboden relais staat ook de stuurstroom vermeldt, zou dus geen probleem moeten geven dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...