Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ganjaman007

Dilema's: Setup

Recommended Posts

dag

 

ik had graag jullie mening gehad.

 

doel: ik rook af en toe jointje 1om de maand of om de 2maanden ofzo + heb graag iets liggen als er eens vrienden over de vloer komen.

en zou ook graag een iets rustigere wiet soort voor te relaxen dan een te hoog thc soort, en liever een tijd in een lekker qualiteit soortje te gaan als expiriment sativa/indica ..

 

mijn idee: klein kweektentje te kopen voor de fun en met lager wattage lamp

 

ervaring: wat ge-expirimenteerd met lowryders outdoor enzo

 

 

SETUP in gedachten

Tentje: besloten afmetingen te pakken 60x60x150(of160)

Lamp: na lang twijfelen word het toch HPS

Medium: aarde

Pot: liter hangt af, maar waarschijnlijk word het smartpot

 

 

Mijn vragen

1. Nu heb ik mijn gedachten om 100w of 150w hps te nemen ik denk dat 250 interessant is maar dat het overkill wordt voor mijn consumatie..

2. Zaden worden waarschijnlijk nomrale gefiminiseerd , wat denken jullie met deze setup beter met of zonder scrog?

3. Zelf dacht ik in de ruimte 1a2 planten / of beter 1 in grote pot en zo de plant lekker groot laten worden

4. Set van tenten heb ik verschillende op zicht wat denken jullie Homelab / secret jardin / ecobox

5. ecobox tent growshop te brussel iemand ervaring ? vindt zelf niet veel over terug maar is toch groot verschil qua prijs..

 

nog enige tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je om de maand een keer een joint rookt kun je wellicht beter gewoon naar de shop gaan? Want je bent toch makkelijk 200E kwijt met lamp, afzuiging, kast/tent, zaden e.d.

 

Maarja een simpele DR60 tent met 150W hps of Tneon werkt prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad dacht/denk ik ook maar het lijkt mij gewoon leuk bezig te zijn met plantje en dan eigen wiet soort te kunnen kiezen.

mijn eerste gedacht was micro 30x30 met tneon 2x36w en 1plantje in scrog maarja hoe meer ik me erop in verdiep schakel je rap over naar HPS idee

dan 70w maarja 100 jkost niet zoveel meer in verbruik... dan 150w ... dan zie je een volledige set en ben je vertrokken :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

150 watt Hps gaat prima, en in scrogg is altijd leuk om te doen :innocent: het kost inderdaad geld

maar ach welke hobby niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad volgens ik wat grofweg bereken zou een kweek 50€ aan energie kosten als ik 150w hps neem de 100w zou me misschien 10a15€ verschillen dusja daar komt het ook niet op aan veronderstel ik :P

 

weet een set staan" goedkope " met bijna alles in

1 x BALLAST ETI DUO 150W

Beschikbaar vanaf € 26*

1 x SUPERPLANT HPS 150W LAMP

Beschikbaar vanaf € 8.4*

1 x STUCWERK 50 X GECISELEERDE REFLECTOR40

Beschikbaar vanaf € 9.52*

1 x Ventilator clip (VENTICLIP) 15CM 15W VENTI-CLIPS

Beschikbaar vanaf € 10*

1 x WINFLEX EXTRACTOR MOUW VKO125 MM 185 M 3/H

Beschikbaar vanaf € 14.32*

2 x ZWARTE, VIERKANTE 23X23X26CM 11LTR POT

Beschikbaar vanaf € 1.52*

1 x PLAGRON LICHT-MIX 22LTR

Beschikbaar vanaf € 3.60*

1 x Ecobox Lite zilveren 60x60x140cm

vanaf €38

1 x Thermo-hygrometer sonde (meten vochtigheid met sonde)

beschikbaar vanaf € 7.92*

1 x Atami TERRA MAX 500ML

Beschikbaar vanaf € 3.96*

1 x Atami TERRA verlaat 250ml

Beschikbaar vanaf € 2,36*

 

147€ neem dan nog wat zaadjes + smartpot inderdaad 200€

 

ben veel aan het inlezen om nog kleinschalliger/microkweek te gaan maarje zelfs met tneon ofzo is bijna zelfde prijs.

 

een set met 60w cfl is dan 100€ maarja dan is lamp niet optimaal en opbrengst ..??

 

iemand ervaring met ecobox tenten ? zijn wat goedkoper of ds60 maar qualiteit ??

 

=edit : zie net dat er geen filter en afvoer slang bij de set zit daarom die van 147 goedkoper is ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bijna klaar met mijn eerste binnen kweek onder Tneon 2x36W. Over de opbrengst kan ik nog niet veel zeggen, maar de investering in lampen, afzuiger, filter, schakelklok e.d. kun je gewoon naar de volgende kweek meenemen. Hoe meer je kweekt, des te voordeliger het uiteindelijk wordt :) !

 

Al bij al zat ik volgens mij ook rond de EUR200 voor alles (incl. zaden e.d.), maar met een lekker soortje hoef je er maar 20 gram af te trekken om quitte te spelen. Gewoon lange termijn denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bijna klaar met mijn eerste binnen kweek onder Tneon 2x36W. Over de opbrengst kan ik nog niet veel zeggen, maar de investering in lampen, afzuiger, filter, schakelklok e.d. kun je gewoon naar de volgende kweek meenemen. Hoe meer je kweekt, des te voordeliger het uiteindelijk wordt :) !

 

Al bij al zat ik volgens mij ook rond de EUR200 voor alles (incl. zaden e.d.), maar met een lekker soortje hoef je er maar 20 gram af te trekken om quitte te spelen. Gewoon lange termijn denken.

 

uhu kzal het zeker es volgen

 

kben niet gehaast ofzo neem men tijd ervoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je wilt jezelf gaan voorzien niets mis mee toch? alle hobbys kosten geld maar als je t met onze hobby goed aanpakt is dat helemaal niet t geval... je doet een investering voor een aantal jaar dus in mijn ogen valt t met de prijs van de hobby heel erg mee.

 

als je alleen voor je eigen rokertje kweekt kan je ook besluiten om t iets groter aan te pakken neem bv een 400 dimbare evsa maak je je hokje iets groter bv 90x90x180/200

 

die dimbare evsa van bv digistar is te dimmen tot 250 watt het maakt je gewoon wat flexibeler in je setup je hoeft tenslotte ook geen 4 runs per jaar te draaien Maar hou er rekening mee dat de hobby zelf wel degelijk enigzins verslavend is vandaar dat t mischien wel handig is om iets groter te denken

 

daarnaast als je aan 1 run op 400 watt genoeg hebt voor t hele jaar kan je mischien nog een ronde extra draaien voor ...... je vrienden :likken:

 

t nadeel van die 100 tot 250 watt hps is dat je haast geen diepte hebt dus ben je haast wel verplicht om te gaan scroggen opzich geen probleem maar er gaat best wel wat tijd inzitten en ja uiteindelijk is tijd ook geld..

 

suc6 iig met je keuzes

 

 

ohja een hokje zet je niet neer voor een paar maandjes natuurlijk maar eerder voor een x aantal jaren dus ja wat is duur een investering van een paar honder euro moet je wel rekening mee houden maar joh binnen een half jaar denk je van "ach dat viel ook wel mee :whistle: "

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

response

 

thanks voor response agent ;)

 

nadeel: vroeger rookte ik veel.. en nu karakter heb om het te laten enkel af en toe bij maten.. maar ken mezelf als ik er liggen heb kan ik er niet afblijven en hoemeer hoe gevaarlijker want het raakt toch niet op.. + mijn vriendin is anti wiet (uit bezorgdheid omdat ze me kent van vroeger , veel wiet en andere briel enzo is ze bang ik terug herval .. vrouwen he .. :P)

 

toch kriebelt het al lang om zelf es een plantje te kweken vroeger wat met maten geprobeerd en was wel leuk zien evolueren en dan te smoken :D

 

ook als je zelf kweekt kies je soortje dat je wilt naargelang je zin , ik heb liever relax wietje dan ook wat hasj te kunnen maken want dit vind je hier moeilijker :D

 

maar omdan zwaarder te gaan , in watt , afzuiging enzo ook meer verbruik maar dat compenseer je dan door wat aan de vrienden te geven ... word dan risico voller.......

 

en als ik dan "elmo zie iemand ook op een forum wat die allemaal doet in micro :D

vb http://www.weedforum.eu/wietforum/topic/1676-killingkush/ 150w kweekje

 

nu nog effen verder lezen voor dat ik beslissingen neelm :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft toch niet meer te hebben liggen? En vrouwen ach heb er hier thuis ook 1 klagen klagen klagen maar ohwee als ze kan shoppen dan maakt t al gauw weer goed..

 

Maar je hebt gelijk ook in de micro valt zeker leuk te spelen..

Alleen ikzelf kijk ook naar de inspanning en als k 3 maanden best wel werk heb voor een onsje of wat is het voor mij al gauw teveel :)

 

Iig suc6 met je keuzes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij mis je nog een x aantal dingen in je setup.

koolstof filter::

lampenkap:

slangen .

aansluitkabels :

victor ketting met haakjes:).

relais:

succes in elk geval ik kijk ook mee.

micro is leuk voor je eigen rokertje.

ik heb ook een paar grotere tenten.

maar ik kweek in de micro voor me eigen voorraad.

heb op die locatie maar 1.4 meter hoogte.

vandaar me keus op 250 watt .

 

+1 voor agent orange.

als je de hoogte hebt kan je groter gaan

denk aan een dr100 600 watt compleet of dr 90 400 watt compleet=rond de 400eu.

je hoeft dan alleen nog voeding zaad en substraat te kopen.

je hebt je investering dan wat sneller terug. en wat meer te roken

als met een 150 watt of 250 watt kweekt.

loont het ook alleen wat minder snell:).

maar is wel erg leuk

het is inderdaad een erg verslavende hobby:)

 

de link naar elmo en zijn resultaat 60 gram van 3 planten .

gewogen met alle takken er nog aan :huh: .

is eigenlijk niet zo goed.

respect voor elmo zijn kweekjes

want hij heeft in het verleden veel betere resultaten gehaald

en erg leuke verslagen afgerond.

iedereen heeft wel eens een tegenslag.

met tegenstelende resultaten

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhu ja had al gezien dat er in de set dingen ontbreekten.

en groter gaat sneller terug verdienen maarja ik rook mss maar 1 gr de maand.. tenzij ik dit verkoop om er zo an terug te verdienen maar heb daar geen intensies voor..

 

eventjes iets heel anders, bij vriend hadden we in de zomer 3lowryders amnesia in waskot achter raam gezet opbrengst was niet zo heel groot maar rookte wel lekker relaxt

was zonder iets van materiaal enkel voeding; het rook niet zo erg alleen als je in het kot eventjes was maar voor buiten af nie echt extreem.. nu heb ik hier ook zooon waskot waar ik eventueel kan zetten en gewoon lamp erboven voor in de winter dat extratje of ruiken planten onmiddelijk meer als ze belicht worden ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joh dat is niet waar je op wilt besparen die paar tientjes voor een filtertje

Soms zou t gaan maar als t dan begint te meuren kan je alleen maar achter de feiten aanlopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ook waar is maar wat luidop denken .. maar als ik ze vb gewoon zou zetten in waskot achter raam met licht als extra bron moet het al grotere filter zijn aangezien die anders niks meer afzuigt

Share this post


Link to post
Share on other sites

net bij growshop eigenaar gezeten en wat gebabbeld

 

voor hem is en blijft de 400w hps meest rendabel prijs / qualiteit hoeveelheid zal ook wel zo zijn

 

vertelde mijn idee 150 w hpsje ofzo maar voor mij raad hij me toch neon starlite 4x55w in 60x60 aan iets hoger dan 150w hps maar dat compenseerd dan in minder warmte / afzuiging eentje van doe het zelf winkel wel met filtertje van cane ,enzo alles samen in 1 grote bloempot ( wel voorgroeien in kleindere voor goeie wortelvorming)

 

-en te scroggen bij normaal zaad

-& wat hij voorsteld ;hij heeft zelf nog de test gedaan met die 4x55w en waren fell genoeg voor lowryders zonder scroggen(wel onderste iets dunnen zodat meer energie boven ga) iets mindere opbrengst maar rapper klaar en voral geen gedoe met scrog enzo als je eens weekend weg bent

 

nu alles op rijtje zetten en overwegen :D

bij hem is het enkel darkroom tenten ( beter of DS maar opnieuw iets kostelijker)

 

en zo blijven we bezig met inlezen.

 

:P zal aan mij zijn nu te beslissen zeer mini compact zonder al teveel wattage ( tneon 2x36w met wel scrog )of iets zwaarder in wattage en minder onderhoud aan..

 

dit topic mag op slot :D..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

stof tot nadenken dus .... ;)

ik zeg iets meer wattage en iets minder onderhoud :likken:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad er is teveel keuze :P en telkens denk je van 220w aan tneon kan je evengoed 250w hps pakken maar dan zit je weer met warmte enzo hehe zo blijf je bezig zal eerst het forum nog goed aflezen tot ik iets vin naar mijn gedacht wil niet te groot voor die gram of 2 die ik rook per maand..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk eraan uit te zijn..

 

darkstreet 60x60x140

kits hps 150w (agroplant 19 000lumen)

kit 125mm + filter 185m3

ventilateur a clip

easy roller

thermo hygro metre

biobizz try pack

gold label mix light 50ltr

test kit PH

 

meeste raden autoflower af binnen dus word normaal vrouwelijk zaad 3a4 plantjes maar toch een kleinere soort te zoeken.

 

en met 50liter pot ??? of beter 4x11 ltr waarschijnlijk dan met de planten iets eerder in bloei (1212) zetten en ze wat te dieven dat ze niet te al groot worden

ivm dieptestraling.

 

scrog lijkt ook interessant 3planten in 1grote 50liter pot maar wat als je een weekend weg bent en ze niet kunt binden...

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan beter 4x 11 liter doen naar mijn mening, meeste soorten groeien erg hard als je ze in een grote specikuip of pot(50L) zet.

Past niet helemaal in het tentje, verder is de set wel compleet als al die ''kits'' volledig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanks

 

zaden zijn besteld word royal medic

(info:Royal Medic van Royal Queen Seeds is een voorbeeldige soort voor het behandelen van medische problemen. Ze biedt heldere, korte highs en een milde en zachte, maar effectieve lichamelijke roes. Ze is gevarieerd genoeg om de behoeften van de meeste medicinale gebruikers te bevredigen, maar is ook voor recreatieve rokers geschikt als een alledaagse, ontspannende joint.)

 

tent word volgendeweek opgehaald

 

word slechts 1 plant aangezien royal medic fors groot word, voorgroeien in kleine potjes en dan 1 plant in grote pot van 35litr ofzo en scrog doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

60x60... kan je mooi een 114 liter smart inzetten.. .:) Geef je wortels de ruimte, ze willen onder de grond meer dan erboven.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...