Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dibbis

Slimme Meter

Recommended Posts

Ja,

Dat zeg je nou dus wel komando,

maar zo werkt het toevallig niet..

 

Een anonieme tipgever bestaat niet in de rechtbank,

en dus zal er ander bewijs geleverd moeten worden, om een inval te rechtvaardigen..

 

Gelukkig is onze rechtstaat nog niet helemaal verrot

Share this post


Link to post
Share on other sites

je snapt niet wat ik probeer te zeggen.

 

de politie heeft bijvoorbeeld een tip nodig om een huiszoekingsbevel te krijgen.

 

stel nou dat ze stiekem die slimme meters van afstand uitlezen en ze zien aan je verbruik dat je heel veel hebt verbruikt en dat je verbruik steeds 12 uur hoog was en 12 uur lang laag. Op dat moment weten zij ook wel vrijwel zeker dat het hier gaat om een hennepkwekerij, maar deze gegevens mogen ze inderdaad niet gebruiken.

 

nou hoe ga je er toch voor zorgen om deze personen te pakken?

 

je 'faket' een anonieme tip en hebt dus rechtvaardiging om binnen te treden, want door die anonieme tip krijg je wel een huiszoekingsbevel en zonder die anonieme tip niet.

 

denken jullie niet dat hier veel misbruik van wordt gemaakt?

de slimme meter is nu een voorbeeld, maar denk dat dit met veel praktijken zo gaat (denk aan afluisteren etc)

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

huiszoekingen in Belgie:

Vooraleer een huiszoekingsbevel wordt verleend, dienen er geen bewijzen, maar wel ernstige aanwijzingen te bestaan dat het te onderzoeken misdrijf werd gepleegd. Deze aanwijzingen kunnen bestaan in weliswaar anonieme, maar nauwkeurige inlichtingen betreffende het te onderzoeken misdrijf.

Geen enkele wettelijke bepaling laat het in overweging nemen van aanwijzingen uit een anonieme inlichting afhangen van de voorwaarde dat die vooraf bevestigd worden door een bijkomend onderzoek door de politie.

De aanwijzingen dat het te onderzoeken misdrijf werd gepleegd, dienen ook niet geconcretiseerd te worden in het bevel tot huiszoeking.

De huiszoeking is niet onregelmatig en niet strijdig met art. 6 en 8 EVRM of met het recht van verdediging op de enkele grond dat zij het gevolg is van inlichtingen die door een anonieme onbevestigde inlichting zijn verkregen.

In zoverre het middel uitgaat van een andere rechtsopvatting, faalt het naar recht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jack white ben jij soms familie van extreme ofzo,je lijkt me zo n zelfde irritant ventje die denkt de hele wereld wat te kunnen leren maar ondertussen zelf de vreemdste vragen stelt... het nut van hydro korrels onder in de pot , spint in zakjes, grotere jiffypotjes om eerder voor te groeien , roofmijten uitzetten met lampen aan, en welke middel het best tegen spint jij bent nog van de massai...

 

Allemaal standaard beginners vragen en je post of je overal verstand van hebt.. je account is van 2009 met 500 posts..

 

K weet niet maar volgens mij kan jij beter wat minder hoog van de toren blazen wil je geloofwaardig blijven..m.

ik weet niet waar jij het over hebt?? volgens mij ben jij een beetje door elkaar en heb je wat te veel gerookt, volgens mij is dit forum vrij om te vragen wat je wil of je nou een beginner bent of een ervaren ik mag dus vragen wat ik wil en als jij je daarom op een of andere manier aangesproken door voelt moet je toch echt naar je zelf gaan kijken, ik doe me niet voor als of ik een ervaren ben wil ik niet ben ik ook niet maar als ik iemand ergens mee kan helpen doe ik dat en als jij daar problemen mee hebt is dat toch echt jou probleem, maar als jij denk dat je met 8 x 600 watt met een slimme meter gewoon kan draaien klopt er toch echt iets niet in jou hersens haha :rolleyes: :lol: laat me gewoon met trust en laat me vragen wat ik wil en hou gewoon je domme commentaar voor je als je niks in te brengen hebt, en kap met het spelletje spelen echt zeer puberaal gedrag zet je alleen je zelf verschut mee :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

je snapt niet wat ik probeer te zeggen.

 

de politie heeft bijvoorbeeld een tip nodig om een huiszoekingsbevel te krijgen.

 

stel nou dat ze stiekem die slimme meters van afstand uitlezen en ze zien aan je verbruik dat je heel veel hebt verbruikt en dat je verbruik steeds 12 uur hoog was en 12 uur lang laag. Op dat moment weten zij ook wel vrijwel zeker dat het hier gaat om een hennepkwekerij, maar deze gegevens mogen ze inderdaad niet gebruiken.

 

nou hoe ga je er toch voor zorgen om deze personen te pakken?

 

je 'faket' een anonieme tip en hebt dus rechtvaardiging om binnen te treden, want door die anonieme tip krijg je wel een huiszoekingsbevel en zonder die anonieme tip niet.

 

denken jullie niet dat hier veel misbruik van wordt gemaakt?

de slimme meter is nu een voorbeeld, maar denk dat dit met veel praktijken zo gaat (denk aan afluisteren etc)

helemaal mee eens die slimme meter hebben ze niet voor niets uitgevonden, 1 lampje zal geen probleem zijn maar ga jij met 8 lampen draaien is het gewoon vragen om problemen ook al zien het er veel hier niet in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white .... ga zo door knul je leert t wel eens..

 

die slimme meter tsja heb er veel over gehoord al een lange tijd ben zo ook her en der tegen gekomen maar Ik ben nog niemand tegen gekomen waarbij de slimme meter het doorslaande bewijs was....

 

daarnaast vind k je zowiezo niet slim om 8 x 600 watt over de meter te draaien welke meter dan ook de meesten met zulke wattage s draaien toch buiten de meter en ook dan heeft de slimme meter niets te meten.

 

de slimme meter geeft alleen met een interval aan van 2 maanden wat je verbruik is. Maar ook met een gewone meter valt er gewoon te zien hoe je verbruik ongeveer verloopt..

Daarnaas als iedereen aan de slimme meter zit denk je nu werkelijk dat dat het einde is voor de hobbyist? dat je mischien wat veranwoordelijker met de energie omgaat okey...

maar ik kan genoeg verzinnen wat meer stroom zou verbruiken als mn hokje hoor. en dat zijn gewoon legaale zaken die je vanuit je woonhuis kan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,

Dat zeg je nou dus wel komando,

maar zo werkt het toevallig niet..

 

Een anonieme tipgever bestaat niet in de rechtbank,

en dus zal er ander bewijs geleverd moeten worden, om een inval te rechtvaardigen..

 

Gelukkig is onze rechtstaat nog niet helemaal verrot

als hun een meeting doen en de stroomleverancier doet melding bij de politie en ze verdenken je op een hennep kwekerij weten hun heus wel een constructie te vinden om bij jou binnen te komen en je te vervolgen geloof dat maar, weet je hoeveel hokken er opgerold worden door een anonieme tip je gaat gewoon nat als ze bij je binnen zijn ook al is een anonieme tip niet rechtvaardig in de rechtszaak. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk mannen.

 

Ik denk, dat de meesten jullie zijn niet geheel op de hoogte, met hoe het werkt in onze "rechtsstaat".

 

Om een inval te kunnen/mogen doen, zal er een bevel daartoe moeten worden af gegeven door een officier van justitie.

Deze kan en mag dat doen aan de hand van een aantal spelregels, waaruit een redelijke verdenking moet blijken.

 

De politie, zal en kan niet met het verhaal van je stroomverbruik aan komen bij die officier, omdat deze hem dan keihard in het gezicht uitlacht.

Want, deze redelijk verdenking, waarop die officier zijn "bevel" afgeeft, zal worden getoetst door de rechtbank.

 

Het is voor het opsporingsapparaat, dus een totaal onbruik baar middel.

Voor de energie leverancier of de net beheerder is het totaal niet interessant, waarvoor je je afgenomen en betaalde energie gebruikt.

Deze zal hier dus ook niks mee willen doen.

 

Resumerend,

De slimme meter heeft geen enkele invloed op je pakkans.

Je eigen mondje is nog steeds verrader nummer 1

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

anonieme tip heeft niets met de slimme meter te maken natuurlijk... en alleen een anonieme tip is niet genoeg om een pand te betreden wel genoeg voor ze om verder te gaan zoeken

 

maar de kleine kweker verbruikt helemaal geen grote hoeveelheden stroom dr zijn genoeg huishoudens die meer verbruiken aan sauna s , ir cabine s , elektrische verwarmingen e.d hoevaak lezen jullie dat er zulke panden worden betreden omdat de energie leverancier denk door het verbruik dat daar een kwekerij zit..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En met 1 tip, doet het opsporingsapparaat, lees de politie, ook nog niets.

Zeker niet als die anoniem is.

 

Er zal toch echt al meer info moeten zijn bij de juut, voordat deze gericht onderzoek zal gaan doen.

Men zal zoeken, naar meer, dan wel ondersteunend bewijs, voordat men bij de OJ aanklopt.

We denken wel eens dat het een heksenjacht is, maar dat is het natuurlijk niet. (paranoia) .

 

Geloof me nou maar,

Op het moment, dat die petten bij je voor de deur staan, met een huiszoekingsbevel, is er al een hele weg afgelegd.

Dan zij er al warmte metingen verricht, is er al surveillance geweest en hebben ze een aantal dingen bij je vast gesteld, die wijzen op. Die huiszoeking, is dan het sluitstuk en ga je toch wel nat..

 

De slimme meter maakt daarvan echt geen onderdeel, want de klokkenluiders zouden moord en brand schreeuwen, als dit onderdeel van de eerste verdenkingen zouden zijn..

 

Nogmaals,

Je belangrijkste vijand ben je zelf met je loslippige gedrag..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat ik het zo zeggen ze krijgen een tip van de stroomleverancier of ze er wat mee doen tegenwoordig is ook nog maar de vraag, lopen ze even een rondje om je huis met een warmte metertjes en hoppa daar is de uitblaas, dan krijgen ze heus wel dat huizoekings bevel van de rechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt wel heel simpel...

Maar uiteindelijk is de pakkans gewoon best wel laag... althans onder de mensen de de regeltjes een beetje naleven mond houden en niet te breed gaan leven enzo..

Zit nu al 10 jaar op dit adres met een 1200/1800 watt nog nooit iemand aan de deur gehad voor mn verbruik of anderen zaken.. zelf nog wel politie over de vloer gehad in wat turbulentere tijden maar k ben d nog steeds en mn apparatuur is net vervangen dus ga nog wel een paar jaartjes door ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack..

 

Ben je een beetje doof ofzo..

De energieleverancier, zal nooit, de tipgever zijn..

Omdat ze dat niet mogen, maar ook omdat ze het niet kunnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is een slim gehoor apparaatje wat voor jouw Jack!? Je mag hem weigeren overigens.

 

Ga niet 8x600 over de slimme meter draaien nee, niet zonder voorzorgsmaatregelen in ieder geval.

 

Maar ben sowieso wel weer wat wijzer geworden en daar draait t volgens mij om op dit forum.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jack..

 

Ben je een beetje doof ofzo..

De energieleverancier, zal nooit, de tipgever zijn..

Omdat ze dat niet mogen, maar ook omdat ze het niet kunnen..

dit is eigenlijk zinloos om hier op in de blijven gaan, maar ja ik ben nu eenmaal zo, ik zeg dikke bulshit, hoe kom je daar eigenlijk bij??????? tuurlijk tippen die dat door ken genoeg wijken waar hoog verbruik opviel en daardoor invallen kwamen 100% zeker dat die dat door spelen, ik ben miss wel een beetje doof maar jij ziet echt heel veel dingen die er niet zijn!!! ja miss in je dromen ja :lol: ik zal zeggen rook je nog een paar :tu :spliff:

en hun mogen echt wel de tip gever zijn!! :vape:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

-1 Jack White.

Dat zou nl voer zijn voor iedere advocaat.

Het mag niet bij wet PUNT!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dr zijn genoeg huishoudens die meer verbruiken aan sauna s , ir cabine s , elektrische verwarmingen e.d...

Yep, die draaien ook allemaal op 12/12

 

En hoe zit het met logfiles ?

Als ze elke 2 maanden de logfiles van die periode kunnen bekijken bijvoorbeeld ?

 

Waarom krijgen we een slimme meter ?

Antwoord : Zodat de consument kan zien wat hij verbruikt en waar hij kan besparen.

bron.

 

En iedereen gelooft dat dát de reden is ?

Slaap lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja fe illuminatie zit erachter...

Afgelopen jaar was t ook een agenda punt op de bilder berg conferentie....

 

Vanuit woonhuizen gebeurt er best veel tegenwoordig.

Ook beroepsmatig denk eens aan de kapster/koi karper kweken/reptielen kweken/vogeltjes kweken en ga zomaar door.

Ikzelf ga vaak rond 2 uur snachts naar mn werk zet de computer aan ga koffie zetten lampen aan,douchen af en toe de wasmachine gelijk aan en dat gaat zo idd de gele dag door.

 

Ik ben met je eens dat ze aan de interval het stroomverbruik kunnen zien.

maar daarnaast blijft er genoeg ruimte over om te speculeren waarvoor het stroom wordt gebruikt.

 

dus alleen je stroomverbruik zal niet genoeg zijn en zullen ze naar aanleiding van je verbruik gewoon verder moeten zoeken..

 

daarnaast slimme meter of niet niemand kan mij verplichten om zuinig te doen met mn energie zolang ik de rekening maar betaal..

het is dus mijn zaak als k de televisie en de computer de hele dag aan heb staan.

als ik elektrisch wil koken doe ik dat.

als k besluit mn sauna cabine open te stellen voor alle mooie vrouwen uit de straat dan doe ik dat.

als ik besluit om voortaan mn huis elektrisch te verwarmen ipv die gare cv dan doe ik dat...

 

enz enz

 

 

 

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk mannen.

 

Ik denk, dat de meesten jullie zijn niet geheel op de hoogte, met hoe het werkt in onze "rechtsstaat".

 

Om een inval te kunnen/mogen doen, zal er een bevel daartoe moeten worden af gegeven door een officier van justitie.

Deze kan en mag dat doen aan de hand van een aantal spelregels, waaruit een redelijke verdenking moet blijken.

 

 

Je hebt helemaal gelijk rocker, maar.......er is iets veranderd in de rechtstaat.

 

Vroeger> onrechtmatige toetreding in een pand=vrijspraak

Nu>onrechtmatige toetreding in een pand>rechter zegt FOEI tegen agent/officier>jij gaat nat> agent/officier denkt..FOEI? dat doe ik nog eens.

 

Vroeger> inval terwijl er eigenlijk geen bewijs is. (warmtemeting van bv 25gr)>vrijspraak

Nu> inval terwijl er eigenlijk geen bewijs is>rechter zegt FOEI tegen agent/officier>jij gaat nat>agent officier denkt....FOEI? dat doe ik nog eens.

 

Enz Enz

 

Dit gebeurt niet altijd, maar wel steeds vaker. Het lijkt erop dat je een beetje geluk moet hebben wie als rechter voor je staat. (zoals in Belgie @Dr Phill)

 

De energieleverancier naait je wel bij je inval als de deze uitrekend hoelang je al draait. (terecht of onterecht)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hèhè eindelijk iemand die het begrijpt... ken trouwens genoeg gevallen waar de stroomleverancier de boosdoener was en de aanklager complete wijken zijn afgezet door politie omdat de stroomleverancier het hoge verbruik in de wijk er opviel allemaal invallen hokken opgerold enz enz hoofd aanklager en tip gever de stroomleverancier.

Google staat er vol mee!

dus hoe dan ook mensen ze naaien je toch of je dat nou onterecht vind of niet :thumbsdown:

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

jack.. De energieleverancier naait je wel bij je inval als de deze uitrekend hoelang je al draait. (terecht of onterecht)

 

 

niet alleen zien wat je wilt zien he ..

 

en ja als er op de zigeunerkampen netzoveel stroom wordt verbruikt als in een complete stad zonder dat er betaald wordt tuurlijk gaan ze kijken waar de diefstal plaatst vind niets vreemds lijkt mij..

 

maar t ging om de slimme meter toch ? als ze een hele wijk moeten afzetten en pand voor pand betreden lijkt hij me niet erg slim

en als de leverancier zelf nog alles moet berekenen hoevaak en hoelang je kweekt lijkt de leverancier me ook niet erg slim aangezien ze dit dan zo kunnen aflezen met de slimme meter..

 

en ja dat t leven vol met risico s zit absoluut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...