Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dibbis

Slimme Meter

Recommended Posts

Hey everybody,

 

Afgelopen weken heb ik me aardig ingelezen, en heb nu eindelijk mijn setup een beetje voorogen.

Krijg ik bericht dat ze een nieuwe slimme meter gaan plaatsen.(Die ik in 1e instantie ga weigeren).

Iemand ervaring mee?

 

Afmetingen tomaten boederij 3,5mx2.7m met apart hoekje van 1.80x0.60. hoogte 2.60m.

 

Ik wou 8x600 over 3 groepen verdelen, 3 lampen per groep, op 1 groep 2 lampen plus rand apperatuur,

Moet er nog wel 2 groepen bij laten leggen.

 

8xhps plus 8 electrische vsa's is het plan. schakelbord zal er ook moeten komen, maar heb daar geen verstand van

(laat ik naar alle waarschinlijkheid doen.

 

Afzuiging softbox 6000m3 plus koolstoffilter naar buiten, maar dat is me (toekomstige schuur) en wil vandaar weer naar binnen via

het kamertje ernaast.

 

Wil voor het eerst met actieve inblaas gaan werken, gat is nu 80x50cm bovenin. Wil het gelijkmatig rondom me kamer verdelen

tussen lamp en plant. door middel van slang of buis, maar dat valt niet mee naar wat ik gelezen heb omdat gelijkatig te krijgen?

 

Medium zal grond gaan worden en wil ook voor het eerst met eb en vloed gaan werken.

 

Voeding weet ik nog niet, heb ook zeker nog zat leren. is ook zeer lang geleden. Dacht dat ik canna had met pk 13/14 groene flessen

kan dat?

 

Had in me hoofd om P impel P aarse tomaatjes te beginnen.

 

P.s alle tips,info, opbouwende kritiek en vragen zijn welkom.

 

M.v.g Dibbis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Ja die slimme meter :verryangry: , als ze die komen installeren zeg dan tegen de monteur dat ie uitlezen op afstand mag uitschakelen. Hoewel het soms niet zo lijkt hebben wij als burger nog altijd het privacyrecht. Dan heb je alleen nog maar een hoge energie rekening, tenzij je maar 1x per jaar draait.

 

Verder leuk tomaten kastje ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lemonade,

 

Ja die informatie had ik ook al tot me genomen, maar ik geloof niet dat tie dan echt uitstaat. In feite bieden ze hem aan en ben je die slimme rakker niet wettelijk verplicht.

Dus ga hem weigeren, zal dan waarschijnlijk wel een nieuwe kijgen, maar die is dan niet van afstand afleesbaar (hoop ik).

Argumenten zullen zijn straling (zijn helaas al zieke mensen genoeg), privacy (niemand hoeft te weten wanneer ik aan het poepen ben) :jump:

En kans dat tie gehackt wordt. 5 dagen geen stroomverbruik is waarschjjnlijk op vakantie (leuk voor de inbrekers).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hem geweigerd.

ik doe niet aan bonus kaarten .

ik wil ook geen reclame in de bus.

en zon ding hoef ik ook niet.

geen intresse simpel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik hem zou weigeren zou ik naderhand afgesloten worden van stroom want mijn oude meter voldeed niet meer aan de eisen en zou onnauwkeurig wezen. Zit nu met een slimme meter dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is toch niet erg zolang je betaald

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, jij hebt ook ervaring met tie P okke P lant zag ik!? :whistle:

 

Snap ik Draconcave, hier nog 1! Wat heb je in de plaats van gekregen dan?

Of hebben ze die oude laten hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zo fijn als je net wilt gaan draaien Bosteelt, die slimme lezen ze elke 2 maanden! Maar ben ook bang dat ze meer kunnen aflezen

dan dat wij willen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gelezen dat ze 4% meer gaan rekenen met die nieuwe meter Tjoe en volgens mij zou je hem ook nog kunnen laten vervangen, kost wel iets

van 80 Euro, aangezien je hem niet wettelijk verplicht bent.

Denk dat je dan wel een digitale krijgt, maar niet van afstand uitleesbaar,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er geen glasvezel of LAN kabel in je meter geprikt zit, kunnen ze niks op afstand uitlezen.

 

Dus in de praktijk komt dat neer op dat zo'n beetje 0% van de mensen met een slimme meter wordt uitgelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er geen slimme hackers/programmeurs die deze dingen kunnen hacken?

 

Zou van alles mogelijk moeten zijn toch om deze dingen te manipuleren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongetwijfeld komando, Alleen ik ken ze niet! Zal wel wat tijd overheen gaan voordat die opstaan!

 

p.s kheb je verslag gelezen, ging lekker he! :book:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks gaat gelukkig goed ja

 

je gaat zo te zien je eigen hok bouwen, dat is altijd top als je handig bent

 

verder zou ik een luchtverdeelslang nemen waar je de actieve inblaas op aansluit

 

als je met aarde gaat kweken raad ik het je aan om met een light mix te werken en canna voeding is gewoon goed, je kan een schema aanhouden en dan bijv. beginnen met 1/4 hoeveelheid van de aangegeven dosis en dan aankijken hoe dat gaat.

als je een verslag bijhoudt dan kunnen wij van hier wel ongeveer zien of ze meer/minder voeding nodig hebben, zo leer je de plant lezen

 

ik denk dat je wil vloeden, op aarde pomp je het gegeven water niet meer terug. dit systeem werkt gewoon goed, doe ik zelf ook.

 

nou ben benieuwd wat je ervan gaat maken

pimpelpaarse tomaat is een goede soort om mee te beginnen!

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for reply komando!

 

Ja ga zelf ff hobbien, moet nog ff geduld hebben, maar weet wel al grotendeels hoe ik het wil hebben.

 

ja zo wil ik mijn lucht gaan verdelen, zat aan pvc te denken 125mm rond die ik met flexibele slang op inblaas aansluit, zo blijft tie in hoogte verstelbaar.

Daar wil ik dan gaten in boren,maar heb ergens gelezen dat de lucht dan gewoon langs de 1e gaten zoeft en bij de laatse eruit gaat, not sure!

Ben alleen wel bang dat het beetje te warm gaat worden aangezien me inlaat kamertemperatuur is!

 

Ok! dus ik kan me water niet meer terug in me vat pompen na gevloed te hebben, of nemen de planten alles op!

 

Beetje off topic nu, beter nieuwe beginnen dan zeker?

 

Bedankt voor info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang er geen glasvezel of LAN kabel in je meter geprikt zit, kunnen ze niks op afstand uitlezen.

 

Dus in de praktijk komt dat neer op dat zo'n beetje 0% van de mensen met een slimme meter wordt uitgelezen.

 

Die dingen hebben een GSM kaart,

met een accu van 10 jaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat is toch niet erg zolang je betaald

Hey everybody,

 

Afgelopen weken heb ik me aardig ingelezen, en heb nu eindelijk mijn setup een beetje voorogen.

Krijg ik bericht dat ze een nieuwe slimme meter gaan plaatsen.(Die ik in 1e instantie ga weigeren).

Iemand ervaring mee?

 

Afmetingen tomaten boederij 3,5mx2.7m met apart hoekje van 1.80x0.60. hoogte 2.60m.

 

Ik wou 8x600 over 3 groepen verdelen, 3 lampen per groep, op 1 groep 2 lampen plus rand apperatuur,

Moet er nog wel 2 groepen bij laten leggen.

 

8xhps plus 8 electrische vsa's is het plan. schakelbord zal er ook moeten komen, maar heb daar geen verstand van

(laat ik naar alle waarschinlijkheid doen.

 

Afzuiging softbox 6000m3 plus koolstoffilter naar buiten, maar dat is me (toekomstige schuur) en wil vandaar weer naar binnen via

het kamertje ernaast.

 

Wil voor het eerst met actieve inblaas gaan werken, gat is nu 80x50cm bovenin. Wil het gelijkmatig rondom me kamer verdelen

tussen lamp en plant. door middel van slang of buis, maar dat valt niet mee naar wat ik gelezen heb omdat gelijkatig te krijgen?

 

Medium zal grond gaan worden en wil ook voor het eerst met eb en vloed gaan werken.

 

Voeding weet ik nog niet, heb ook zeker nog zat leren. is ook zeer lang geleden. Dacht dat ik canna had met pk 13/14 groene flessen

kan dat?

 

Had in me hoofd om P impel P aarse tomaatjes te beginnen.

 

P.s alle tips,info, opbouwende kritiek en vragen zijn welkom.

 

M.v.g Dibbis.

Hey everybody,

 

Afgelopen weken heb ik me aardig ingelezen, en heb nu eindelijk mijn setup een beetje voorogen.

Krijg ik bericht dat ze een nieuwe slimme meter gaan plaatsen.(Die ik in 1e instantie ga weigeren).

Iemand ervaring mee?

 

Afmetingen tomaten boederij 3,5mx2.7m met apart hoekje van 1.80x0.60. hoogte 2.60m.

 

Ik wou 8x600 over 3 groepen verdelen, 3 lampen per groep, op 1 groep 2 lampen plus rand apperatuur,

Moet er nog wel 2 groepen bij laten leggen.

 

8xhps plus 8 electrische vsa's is het plan. schakelbord zal er ook moeten komen, maar heb daar geen verstand van

(laat ik naar alle waarschinlijkheid doen.

 

Afzuiging softbox 6000m3 plus koolstoffilter naar buiten, maar dat is me (toekomstige schuur) en wil vandaar weer naar binnen via

het kamertje ernaast.

 

Wil voor het eerst met actieve inblaas gaan werken, gat is nu 80x50cm bovenin. Wil het gelijkmatig rondom me kamer verdelen

tussen lamp en plant. door middel van slang of buis, maar dat valt niet mee naar wat ik gelezen heb omdat gelijkatig te krijgen?

 

Medium zal grond gaan worden en wil ook voor het eerst met eb en vloed gaan werken.

 

Voeding weet ik nog niet, heb ook zeker nog zat leren. is ook zeer lang geleden. Dacht dat ik canna had met pk 13/14 groene flessen

kan dat?

 

Had in me hoofd om P impel P aarse tomaatjes te beginnen.

 

P.s alle tips,info, opbouwende kritiek en vragen zijn welkom.

 

M.v.g Dibbis.

Hey everybody,

 

Afgelopen weken heb ik me aardig ingelezen, en heb nu eindelijk mijn setup een beetje voorogen.

Krijg ik bericht dat ze een nieuwe slimme meter gaan plaatsen.(Die ik in 1e instantie ga weigeren).

Iemand ervaring mee?

 

Afmetingen tomaten boederij 3,5mx2.7m met apart hoekje van 1.80x0.60. hoogte 2.60m.

 

Ik wou 8x600 over 3 groepen verdelen, 3 lampen per groep, op 1 groep 2 lampen plus rand apperatuur,

Moet er nog wel 2 groepen bij laten leggen.

 

8xhps plus 8 electrische vsa's is het plan. schakelbord zal er ook moeten komen, maar heb daar geen verstand van

(laat ik naar alle waarschinlijkheid doen.

 

Afzuiging softbox 6000m3 plus koolstoffilter naar buiten, maar dat is me (toekomstige schuur) en wil vandaar weer naar binnen via

het kamertje ernaast.

 

Wil voor het eerst met actieve inblaas gaan werken, gat is nu 80x50cm bovenin. Wil het gelijkmatig rondom me kamer verdelen

tussen lamp en plant. door middel van slang of buis, maar dat valt niet mee naar wat ik gelezen heb omdat gelijkatig te krijgen?

 

Medium zal grond gaan worden en wil ook voor het eerst met eb en vloed gaan werken.

 

Voeding weet ik nog niet, heb ook zeker nog zat leren. is ook zeer lang geleden. Dacht dat ik canna had met pk 13/14 groene flessen

kan dat?

 

Had in me hoofd om P impel P aarse tomaatjes te beginnen.

 

P.s alle tips,info, opbouwende kritiek en vragen zijn welkom.

 

M.v.g Dibbis.

kan je niet weigeren ook al zeggen het er veel hier, 8 x 600 watt + rand apparatuur over de slimme meter? :wave: :spell: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jack white ben jij soms familie van extreme ofzo,je lijkt me zo n zelfde irritant ventje die denkt de hele wereld wat te kunnen leren maar ondertussen zelf de vreemdste vragen stelt... het nut van hydro korrels onder in de pot , spint in zakjes, grotere jiffypotjes om eerder voor te groeien , roofmijten uitzetten met lampen aan, en welke middel het best tegen spint jij bent nog van de massai...

 

Allemaal standaard beginners vragen en je post of je overal verstand van hebt.. je account is van 2009 met 500 posts..

 

K weet niet maar volgens mij kan jij beter wat minder hoog van de toren blazen wil je geloofwaardig blijven..m.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik een slimme meter weigeren?

 

Een slimme meter is een digitale meter met communicatiemodule. Krijgt u een aanbod om uw gas- en/of elektriciteitsmeter te vervangen door een slimme meter? Dan kunt u kiezen uit de volgende mogelijkheden.

De slimme meter weigeren

 

U hebt het recht een slimme meter te weigeren. U krijgt dan een digitale meter zonder communicatiemodule. Hierdoor is uw meter niet op afstand uit te lezen. Of als uw huidige meter nog goed werkt, mag deze tot einde levensduur blijven hangen. U moet dan zelf uw meterstanden aan het energiebedrijf doorgeven. En u ontvangt geen tweemaandelijks verbruik- en kostenoverzicht.

De slimme meter uitzetten

 

De netbeheerder plaatst bij u in huis een digitale meter met communicatiemodule, maar u laat de meter uitzetten. Uw netbeheerder kan dan uw meterstanden niet op afstand uitlezen. U moet dan zelf de meterstanden doorgeven. En u ontvangt geen tweemaandelijks verbruik- en kostenoverzicht.

De slimme meter aanzetten

 

De netbeheerder plaatst bij u in huis een digitale meter met communicatiemodule en u laat deze aanzetten. Deze meter wordt ook wel een slimme meter genoemd. Dat betekent dat uw netbeheerder uw meterstanden op afstand zal aflezen op de afgesproken momenten. U ontvangt een tweemaandelijks verbruik- en kostenoverzicht.

Tip

 

U kunt dit altijd weer wijzigen. U bepaalt zelf of u de slimme meter aan of uit laat zetten. Wel mag de netbeheerder hiervoor kosten bij u in rekening brengen.

 

 

 

 

ook maar eens een beetje knip en plak werk bron: https://www.consuwijzer.nl/energie/energiemeter/slimme-meter-weigeren?cookie=ja.1418821655979774270597

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slimme meter meet alleen slim als er wat te meten valt

 

mijn 2 centen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Agent Orange.

Je kan hem wel laten uitzetten, maar dat is een wassen neus..

 

Er staat wel ergens in de regeltjes, dat de informatie, die die dingen verzamelen, niet door derden gebruikt mag worden.

Om die reden, zal het "nooit" gebruikt kunnen worden in een rechtszaak.

 

Maar niemand van ons, kan zien wat er achter de schermen gebeurt.

Maar vast staat, dat het voorlopig niet gebruikt kan worden als mogelijk bewijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Agent Orange.

Je kan hem wel laten uitzetten, maar dat is een wassen neus..

 

Er staat wel ergens in de regeltjes, dat de informatie, die die dingen verzamelen, niet door derden gebruikt mag worden.

Om die reden, zal het "nooit" gebruikt kunnen worden in een rechtszaak.

 

Maar niemand van ons, kan zien wat er achter de schermen gebeurt.

Maar vast staat, dat het voorlopig niet gebruikt kan worden als mogelijk bewijs.

 

de politie rolt hennepkwekerij op na 'anonieme' tip = --> (vaak) bewijs die ze niet mogen gebruiken?

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...