Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Unpredictable

Internet Speurder Quiz

Recommended Posts

Het zou ongeveer gelijk liggen

 

Het is een populaire notie, die je vast wel eens gehoord zal hebben: er zijn meer sterren in het (waarneembare) universum dan zandkorrels op aarde. Maar klopt dat wel? Laten we het eens uitrekenen. Wiskundehoed op!Zoals je misschien wel weet, bevat het melkwegstelsel 100 tot 400 miljard sterren. Daarnaast zijn er zo’n 100 miljard sterrenstelsels in het waarneembare universum – misschien zelfs 500 miljard. Als je sterren vermenigvuldigt met sterrenstelsels, dan is de laagst mogelijke uitkomst 10.000 miljard miljard, oftewel: tien triljard (een 1 gevolgd door 22 nullen). De hoogst mogelijke uitkomst is zelfs 200 triljard.Dit zijn belachelijke grote aantallen. Maar hoeveel zandkorrels zijn er op alle stranden op aarde? Wel, er passen ongeveer 20 zandkorrels in een centimeter. Voor een kubieke centimeter heb je er 8000 nodig! Als je tien triljard zandkorrels in een bal zou willen stoppen, dan zou deze bal een diameter van 21,2 kilometer moeten hebben. Als je er 200 triljard kwijt zou willen, dan zou de bal 144 kilometer groot zijn. Als onze planeet groter zou zijn dan de aarde, dan zou het antwoord gemakkelijk zijn. Helaas hebben we dat geluk niet: het zal spannend worden!Maar hebben we wel zoveel zand op alle stranden van deze planeet? Als je dat wilt berekenen, moet je eerst weten wat het gemiddelde volume van een zandstrand is en daarnaast het gemiddelde percentage van alle kustlijnen op aarde dat uit zandstrand bestaat. Gelukkig hoeven wij dat niet te berekenen, dat heeft Dr. Jason Marshall voor ons gedaan. Volgens hem bevat de aarde zo’n 5 triljard zandkorrels.Dit is een ruwe schatting: Dr. Marshall zegt zelf dat hij ernaast kan zitten met een factor twee. Dat betekent dat het totale aantal zandkorrels op aarde zo laag kan zijn als 2,5 triljard en zo hoog als 10 triljard. Dat betekent dat er ongeveer evenveel zandkorrels op aarde als sterren in het waarneembare universum kunnen zijn. Het is echter waarschijnlijker dat er 5 tot 10 keer meer sterren zijn in het waarneembare universum dan zandkorrels op aarde. Gewapend met deze kennis weet je vast een goede beurt te maken op verjaardagen en feestjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar bosteelt das toch een heel andere vraag? Da gaat over het aantal sterren en zandkorrels op aarde, niet om het aantal zandkorrels op planeten om sterren. Ben dat verhaal ook meerdere malen tegen gekomen, in meerdere vormen natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg toch het idee dat ik de opdracht lastiger (en minder leuk) heb gemaakt dan ik dacht. :comp:

 

Het gaat nogmaals niet om het antwoord op de vraag (hoeveel zandkorrels zouden er in het universum zijn....), maar het is dus aan jullie de taak om het internet af te speuren en de site te vinden waar ik deze vraag + antwoord heb gevonden.

 

Volgende tip: ik zal het antwoord alvast geven, zoals die op de gezochte site staat:

5•1049 zandkorrels

 

Geef mij dus de link waar ik deze vraag + antwoord heb gevonden. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je uit Belgie komt want hier in Nederland staat je vraag nergens zelfs niet met antwoord heb 6 pagina s door gelezen met zoekresultaten.

stel de volgende keer gewoon een vraag waar het antwoord op internet te vinden is.

en dat je niet mensen naar een vraag laat zoeken ,

maar naar een antwoord:)

zoals iedereen.

meschien is die in de Belgische googel wel te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben met je eens dat de vraag niet makkelijk moet zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

link had ik ook al gegeven .

beaker wil de hele vraag plus antwoord en link waar te vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je uit Belgie komt want hier in Nederland staat je vraag nergens zelfs niet met antwoord heb 6 pagina s door gelezen met zoekresultaten.

stel de volgende keer gewoon een vraag waar het antwoord op internet te vinden is.

en dat je niet mensen naar een vraag laat zoeken ,

maar naar een antwoord:)

zoals iedereen.

meschien is die in de Belgische googel wel te vinden

Nee, ik kom niet uit Belgie en het is ook een Nederlandse site die ik zoek.

 

http://adviesvandirk.nl/statistiekjes/

 

Hij is moeilijk maar dat is juist leuk

Gefeliciteerd! We hebben een winnaar. :lol:

Als je op bovenstaande link op comments klikt, zie je de vraag + antwoord.

 

Ben wel blij dat het uiteindelijk geraden is, want ik was al bang dat ik dit topic de nek had omgedraaid met mijn opdracht. :argue

 

Stuur me maar een PM-etje met je adresgegevens Bosteelt. :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gefeliciteerd bosteelt.

scherp dat je op comments hebt geklikt.

zat er ook op maar klikte niet op comments:)

hoop dat je een mooi verslag maakt van je mooie prijs

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

stel de volgende keer gewoon een vraag waar het antwoord op internet te vinden is.

en dat je niet mensen naar een vraag laat zoeken ,

maar naar een antwoord:)

zoals iedereen.

...

 

Oh ja, ik zal nog even toelichten waarom ik het op deze manier heb gedaan. :whistle:

 

Het leek me wel leuk om de omschrijving van dit spel letterlijk te nemen, that's it. :likken:

...

 

Het spel is simpel.

 

Je bedenkt een moeilijke vraag die op internet te vinden is...

 

Ja sorry, heel flauw misschien, maar gisteravond vind ik het zelf wel een goed idee. :nerd :spliff:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een moeilijke maar erg intressante vraag ook een compliment voor beaker die eerst dacht dat het hem niet ging lukken.

Ik ga is effe goed over nadenken met wat voor vraag en prijs ik kom

Bedankt voor de prijs

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg ooit de opdracht van iemand om

vijf verschillende brieven in vijf verschillende bijbehorende geadresseerde enveloppe te stoppen.

Ik moest erachter komen Op hoeveel verschillende manieren ik de brieven in de enveloppen kon stoppen,

zodanig dat elke brief in 1 verkeerde

enveloppe zat.

Dus pak wat enveloppe en ga na op hoeveel manieren dit kan. er is slechts 1 juist antwoord.

ik hoef geen link naar de site

 

de prijs was ook lastig maar heb wat leuks gevonden

 

smoke out

 

met

sypress hill

snoop dogg

everlast daar ben ik fan van

bone thugs n harmony

circle jerks

kottonmouth kings

 

dvd is zo goed als nieuw dus je krijgt geen garen dvd toegestuurd

Plus deze zaden uit mijn vorige prijs 10 x Cheesetral (paarse pheno) x Chucky's bride

hoop dat jullie het leuk vinden

 

 

 

gallery_12305_11721_54000.jpg

 

gallery_12305_11721_54000.jpg

 

sorry voor de de slechte pic

Edited by Bosteelt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het antwoord moet wel op internet te vinden zijn hè.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Bosteelt! Respect.

Ik heb me een ongeluk zitten zoeken en heb deze pagina ook voorbij zien komen maar heb er nooit aan gedacht om bij de comments te kijken.

 

Vond het trouwens een hele leuke vraag van Beaker. Door al dat zoeken ben ik nu ook veel slimmer geworden. Ik weet nu hoe ik in 3 dagen 15 kilo kan afvallen, hoe ik het beste make-up moet aanbrengen en alles over Justin Bieber. :wacko:

 

Ik zit nu rond de tafel met de hele familie ruzie te maken over de enveloppen.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het antwoord moet wel op internet te vinden zijn hè.

 

Dat is het ook ik heb dit via google gevonden

Staat het antwoord ook bij. ik heb alleen het verhaal wat aangepast om het wat leuker temaken en om mensen met enveloppen aan de gang telaten gaan wat dus gelukt is

 

Lucas thanks man je kunt ook google gebruiken lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

44 mogelijkhedn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee joh Casto, véél meer. :P

 

Vond het trouwens een hele leuke vraag van Beaker. Door al dat zoeken ben ik nu ook veel slimmer geworden. Ik weet nu hoe ik in 3 dagen 15 kilo kan afvallen, hoe ik het beste make-up moet aanbrengen en alles over Justin Bieber. :wacko:

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof me het zijn er 44 :P

 

En anders wil ik graag de berekening zien :)

Ik heb namelijk een oud boek waar deze vraag een keer voorbij kwam, en toen stond achtering bbij de andwoorden 44.

 

Dus of dat boek heeft het fout, of ik ben te stoned om mijn geheugen naar boven te krijgen.

 

 

In dat laatste geval ga ik morgen meteen de verhuisdozen uitpakken om dat boek te vinden :P

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het eens met Casto.

5x4x3x2x1 = 120 mogelijkheden totaal.

44 mogelijkheden om het fout te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben een winnaar gefeliciteerd casto

 

stuur me maar een pm met je gegevens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...