Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
billmurray

Omkrullende Bladeren In Week 3

Recommended Posts

Ha allen,

 

Een van mijn plantjes vertoont naar beneden omkrullende bladeren, verder zijn de uiteindes van deze plant donkerder groen.

Mogelijk probleem heb bij de eerste keer voeden (0.5L) in plaats van House of Garden AB voeding BB gegeven...

Daarnaast denk ik dat ik misschien te vroeg voeding had gegeven.

Of staat ie gewoon te nat?

 

PS een andere heeft toen ook BB gekregen maar vertoont geen verschijnselen, deze plant is wel 2 weken ouder.

 

gallery_43019_17706_637947.jpg

gallery_43019_17706_212897.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de voeding ligt dat niet. Wat is de temp? Hoeveel liter zijn de potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatuur 20-27 C op het moment, 11Liter potten. Maar andere planten hebben dus nergens last van.

 

PS donker groene uiteindes voelen erg droog aan, breken bijna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed dat het iets genetisch is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou inderdaad een genetische "freak" kunnen zijn of wellicht wortelschade? Ik heb een keer een plantje gehad dat geteisterd werd door varenrouwmug plaag. Die zag er ook ongeveer zo uit.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog geen muggen gezien bij mij binnen en als het wortelschade is wat zou ik er aan kunnen doen?

Miss is het ook wel een freak, voor de rest groet ie wel redelijk op schema namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even alleen water geven en kijken of blad zich hersteld maar ziet er ook uit als te nat op voorbemeste aarde en een zware dosis PK (zit in die B component van je voeding altijd extra tov de A, check flessen) valt ook niet altijd lekker, vooral op ph en calcium gebied hebbie zo gedonder dan en P speelt zeker gezien verpaarsing bladrand

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

 

Zal dan wel door de zeg maar dubbele portie B in te vroeg stadium komen. Vanaf nu maar even droogtrekken en water dieet.

 

Thanks voor alle tips en reacties trouwens! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf nu maar even droogtrekken

 

niet doen, krijg je verbrossing en gaat ze langzaam aan vanaf onder naar boven zichzelf opvreten, gewoon normaal water blijven geven, drogere grond is ec omhoog en ph vaak naar beneden, beter voorkomen dan genezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...