Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
miami

Vloeden Zonder Pomp Mogelijk?

Recommended Posts

Goedenavond,

 

Ik wil graag met rfx aan de slag op kleine schaal.

1x1x2 tent maar dan zonder pomp voor het eb en vloeden.

Dus alleen vloeden dmv een emmer bv.

 

Is dit mogelijk?

 

Hoe meet ik de drain dan?

De kratjes op een verhoging of toch niet?

 

Denken jullie is mee..

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap niet wat je bedoeld......

 

eb vloeden kan niet zonder pomp, tenzij je je water er met een handdoek en een emmer uit dweilt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht aan een costom lekbak met kratjes

 

met een emmer 10 tot 20 liter erin gooien, ligt aan de behoefte van de plant

 

edit: zonder eb

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan al zul je in moeten gaan schatten hoeveel water er nodig is.

Ik doe vloedden met slabs, om de dag 5lr water in de bak met emmer en drain meting doe je dan dus niet, gaat erom wat je geeft.

Zout afzetting valt reuze mee net zoals andere 'rare' dingen maar ik weet niet hoe dat loopt bij een kratje rfx.

 

Waarom probeer je niet 1st een keer op slabs of een paar van die bigblocks voordat je de tent vol gaat zetten met kratjes?

 

Je kunt dan nopg makkelijker eea gaan testen/uitvinden wat in jouw setup nu werkt ipv meteen kraten rfx te moeten gaan speoelen omdat 'iets;' niet goed gegaan is: je bent nogal eens eigenwijs... inwateren is zoiets wat je op een voorsprong of een week achterstand kan zetten en je werkt NIET met een vergevingsgezind medium dus bezint eer ge begint :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het dan geen eb en vloed meer (topictitel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

edit: zonder eb

 

Al wordt topic titel wel beetje raar dan:

 

kan ik vloeden zonder pomp?

 

en ja ook zonder pomp kan je eb en vloeden trouwens, stuk tuinslang en je mond kom je een heel eind mee :innocent:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een hydraulische lift gebruiken zodat je plantenbak omhoog gaat. Wel snel die vloedemmer eronde zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een deense bodem in je 1x1 tent past net/niet , zet m iets hoger, kraantje eronder, kun je vloeden door je emmer leeg te gooien, ebben door m onder het afvoerkraantje te zetten.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een waterverdamper op de bodem plaatsen en dan laten condenseren tegen het plafond

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eb en vloed tafel... paar emmers erin gooien en de stop eruit halen desnoods stuk slang zo de afvoer in alleen recirculeren zal wat lastiger zijn maar zoals gezecht waar een wil is is een weg

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl

 

 

 

alleen vloeden kan wel ja. enkel hoe ga je het water na het inwateren wegkrijgen en hou je er ook rekening mee dat je stekken de 1e 2/3 weken niet veel drinken dus dat je costant water moet laten staan. dat is niet goed.

 

bij enkel vloeden geen verhoging en uiteraard kun je geen drain meten :oeps

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

tafel kan wel als je em goed laag kan instellen of zagen, dan opvangen in lage lekbak die je er makkelijk uit krijgt. dan een witsoortje zetten met veel per m2, zodat ze mooi laag kunnen blijven

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topictitel aangepast.

 

Ik heb ook wel gevloed met emmers in het verleden (Bigger&Better topic) wat je normaal aan liters van boven zou geven gooi je dan in je vijver.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had gister avond een paar biertjes op :whistle:

 

eb en vloed tafel wil ik niet aan beginnen

slabs of blokken ook niet

 

het inwateren is maar 1x dus dat is geen probleem

 

dus eerste weken van boven en daarna pas vloeden

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een tijdje zo gekweekt, had in een dr90 een wasmachine lekbak (70x70) waar een gat in was geboord hier een pe koppeling op aan gesloten en daar zat een stukje tuinslang aan, hier goot ik 20-30 liter in liet het even staan en daarna liet ik het weer weglopen de tent stond wel op een kleine verhoging.

 

Je zou ook nog een voedingsbak onder je vloedtafel kunnen zetten en dan met een klein circulatie pompje voeding in je vloed bak pompen en zodra je het pompje weer uitzet loopt het weer terug je voedingsvat in. Eskobar heeft hiervan een verslag staan in de hydro afdeling geloof ik.

 

Mvg Sjaak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel veel moeite allemaal voor zo'n klein tentje kun je net zo goed gaan werken die tijd die je er mee bezig bent en dan koop je je rokertje van die centen in de shop...

 

Less work..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topictitel aangepast.

 

Ik heb ook wel gevloed met emmers in het verleden (Bigger&Better topic) wat je normaal aan liters van boven zou geven gooi je dan in je vijver.

Eigenlijk, doen we dat toch allemaal...

Tenminsten die genen die een waterschaal gebruiken..

Ik wel... :)

 

Ps..

Goede "vakantie".. :)

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel veel moeite allemaal voor zo'n klein tentje kun je net zo goed gaan werken die tijd die je er mee bezig bent en dan koop je je rokertje van die centen in de shop...

 

Less work..

 

beetje domme reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha grapje Miami..

 

Tuurlijk kun je vloeden zonder pomp... Zoek of maak een bak die je hoger plaatst dan je vloedbak zo groot als de gewenste liters met onderaan die bak een uitloop met een kraantje en slang eraan... Je mengt je voeding in die bak kraantje open en het loopt er vanzelluf in... Zwaartekracht...

 

Gr Just made it

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen vloeden kan wel ja. enkel hoe ga je het water na het inwateren wegkrijgen en hou je er ook rekening mee dat je stekken de 1e 2/3 weken niet veel drinken dus dat je costant water moet laten staan. dat is niet goed.

 

Je weet toch zo ongeveer wel wat je geeft of niet?

of plemp je er gewoon maar een liter of 60 aan water in en pompt de rest weg, lkr makkelijk?

 

Niet hoe ik werk en ik heb dat hele probleem van wegpompen dan ook niet en als er eventueel door wat dan ook wel teveel water is dan doe ik de benzine tank truc, heb aardig wat pompen gehad en 'ineens' doen ze het niet meer, zonder pomp bevalt me tig x beter al zal ik wel moeten straks weer als ik een wat grotere tent neerzet en met meer water ga werken.

 

@miami

je hebt een 1x1 tent, mijn favo GS heeft een vloedbak die daarvoor gemaakt is (import UK)

ze hebben (omdat ik erover begon eerder) sinds kort ook hele kleine circulatie pompjes met de aanzuig aan de onderkant, wordt het ineens een vlakzuigertje vd kleine kwekert ipv een dompelpomp gekloot en wordt het simpel, pompje in emmer, pompje in bak klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

alleen vloeden kan wel ja. enkel hoe ga je het water na het inwateren wegkrijgen en hou je er ook rekening mee dat je stekken de 1e 2/3 weken niet veel drinken dus dat je costant water moet laten staan. dat is niet goed.

 

Je weet toch zo ongeveer wel wat je geeft of niet?

of plemp je er gewoon maar een liter of 60 aan water in en pompt de rest weg,

 

@miami

je hebt een 1x1 tent, mijn favo GS heeft een vloedbak die daarvoor gemaakt is (import UK)

ze hebben (omdat ik erover begon eerder) sinds kort ook hele kleine circulatie pompjes met de aanzuig aan de onderkant, wordt het ineens een vlakzuigertje vd kleine kwekert ipv een dompelpomp gekloot en wordt het simpel, pompje in emmer, pompje in bak klaar

 

En dat is geen eb en vloed en dus lekker makkelijk..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...