Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zundappks80

Nieuwe Kweekruimte

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Nu een goede eerste kweek van mijn leven( 135gr van 5 planten), en veel informatie en tips van jullie op het forum, is er een probleem. Ik heb nieuwe spullen besteld, zaadjes, aarde enz. Kregen we bericht dat ze onze woning komen renoveren. Keuken, toilet en badkamer. Op zich natuurlijk super. Maarrrrr, ze komen heel de woning controleren op misschien aanwezige asbest! Van de zolder tot de kelder😭. En op zolder, daar staat/stond mijn kweekhok. Heb alles afgebroken en netjes alle apparatuur in dozen gestopt, dus er is niets meer te zien. Maar nu het volgende. Er moet natuurlijk een nieuw hok komen( als alles klaar is). Mijn vraag is: welke folie en isolatie kan ik nu het beste gaan gebruiken? In mijn oude hok, had ik radiatorfolie gebruikt. Is het nu beter om zwart/wit folie te gebruiken, of Mylar folie? En isolatie? Ik heb nog van die blauwe roof mate platen liggen van een paar cm dik. Is dit goed om te gebruiken? En zal ik de isolatie aan de binnenzijde monteren, of aan de buitenzijde? Het hok zelf wil ik gaan maken van watervast multiplex 18mm. Graag jullie advies en op- of aanmerkingen.

Groeten en alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

qwa reflectie zou ik orca folie nemen.

 

qwa warmte isolatie zijn veel materialen geschikt .

 

Om je bak waterdicht te maken zou ik epdm folie nemen (rubber vijver folie)

 

Maak anders een bouwverslag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Een bouwverslag ga ik maken zodra ik ga beginnen met de bouw van mijn kweekruimte. Als bodem ga ik idd epdm gebruiken. Orca folie is ook een optie. Zal me daar eens in gaan verdiepen. Bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook een hokje aan het opzetten, ik was op zoek naar die zwart witfolie en ben naar gamma, hubo en nog zo'n groothandel geweest maar nergens gevonden :s

 

op internet zie je dat ze die overal in gamma in nederland verkopen voor minder dan 1,5 euro per lopende meter. Maar in Belgie niet direct te vinden.

 

het zou wat stom zijn om daarom 100 km te rijden dus moest iemand weten waar deze te krijgen zijn in belgie, liefst regio brugge ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet zo goed, waarop Knakenpoetser roept van orca folie???

 

Maar lees dit maar eens aandachtig door.

Met uitzonderlijke aan aan djbroertje :verrygood

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

rocker , mooie test van dj broertje ,

 

Orca folie is niet gestest door dj broertje.

 

Wat ik mis in de test is de manier van reflecteren ,imo niet alleen het direct weerkaatsen belangrijk is maar het breken en mooi verspreiden ook heel belangrijk is.

Beetje het verschil in spiegel en hamerslag kappen.( je kan dan geconcentreerde lichtbundels krijgen en dus teveel instralingswarmte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zei whatzzup daarover dan ook alweer ?

 

Gavita kiest bv bewust , voor hamerslag ( of je het ook noemt) in hun kappen , waar bv dimlux gladde kappen gebruikt.

 

ik heb ze beide hangen , ik zie wel dat die dimluxkappen op bepaalde plekken echt van die stralen licht geven (zie je op muur etc) bij gavita kappen is dit meer versplinterd/verspreid heb ik het idee.

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze geen hotspots zagen. Staat volgens mij in die thread van de reflectietests van djbroertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiegel geeft meer reflectie

Stucco geeft meer uniformiteit

 

Een rechte spiegel (zoals tegen een muur) weerkaatst als het ware het image van je peer. Schijn maar eens met een zaklamp schuin in een spiegel, je ziet de lichtcirkel dan ergens anders terug in nagenoeg dezelfde vorm.

 

Als je licht al uniform is (dus geen puntbelichting maar bv 20 tl lampen naast elkaar) weerkaatst de spiegel ook uniform.

 

Een gebogen stucco zal altijd licht terug in reflector kaatsen, elke botsing is verlies en warmt de kap op. De fabrikant maakt een keuze in; meer licht of meer uniformiteit.

 

Als kweker ga je mee in die keus of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben zeer tevreden over mijn spiegels..

Denk je alleen maar het gemak van schoonmaken maar eens in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude rocker,

 

hoe zou het werken als je in het verlengde van je reflector een strook spiegel zou hangen boven je planten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

orca is meer uniformiteit

spiegels is meer licht

 

klopt dat zo racker ? of is orca meer licht en meer uniformiteit ?

 

ben wel geen racker en heb nog geen orca kunnen proberen maar volgens mij moet je ook het verschil in de lichtbron zoeken.

 

1 pit (HPS) heeft wel iets difuus nodig om uniformiteit te krijgen. anders is de kleine lichtbron ook erg smal en dus erg fel/gecentreerd met weerkaatsen door spiegels.

 

een aantal TL buizen zoals bij mij geeft al een uniform/difuus licht, en dus weerkaatst dit ook weer uniform verder via de spiegels.

Dan wil ik graag dat er geen licht naar boven kaatst zoals met BV diamantfolie.

 

Met een HPS werken de spiegels beter in mijn beleving als deze hoger hangt,

 

 

 

Andre70.

 

Met een spiegel je reflector verlengen zal wel iets doen, al verwacht ik daar niet heel veel van als de lamp er niet echt onder hangt. Maar alles wat daar aan de zijkant weggaat kun je dan wel weer naar beneden kaatsen.

 

Aan de zijkanten had / heeft BV de topshield ook de mogelijkheid om spiegelende verlengstukjes te monteren. ( al weet ik niet hoe dat nu ermee is.) Dat geeft ook een beter resultaat volgens mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dj broertje,

 

ik heb een ruimte van 2.00x1.20 met 1 gavita 1000,

ik denk dat ik het toch eens ga proberen met aan weerskanten een strook spiegel boven de planten ( al levert het maar een paar % extra op )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...