Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bic

1E Kweek Ooit, Hopelijk 1 Kilo Oogst Op Mapito In Een 150X150 Tentje Met Een Gavita 1000 Zonnetje

Recommended Posts

Jack white,

ik wil sowieso met stekken gaan beginnen. Hoop op pp of een jack soortje.. Zijn misschien dan wel commerciële soortjes maar ik vind t effect van beide zo heerlijk ontspannend. Het liefst snij ik zelf stekken van een uit zaad gekweekte moederplant, maar heb daar nu niet echt de ruimte voor.

En een leeg tentje is idd niet t mooiste om naar te kijken :)

 

Coops,

De trafo en schakelkast zijn beide spat waterdicht. daar vertrouw ik natuurlijk niet helemaal op dus hangen Ze lekker hoog en droog. Alle kabels zijn met common sense veilig weg gewerkt.

 

Supernoob,

Thanks man! Duidelijk!

Gaten zijn inmiddels geboord.

 

Kruipboy,

Bedankt! :)

 

agent orange,

Het plan is om lekker 1 ronde te hobbiën dan zien we wel verder. :) Wil in ieder geval een goed rokertje overhouden.

 

Knakenpoetser,

Ik ga zeker een verslag bijhouden, youre lookin at it :) En ik hoop dat ik de kilo met gemak zal gaan halen. Zal zo nu en dan niet zo makkelijk zijn.. Daar houd ik dan ook maar rekening mee.

 

Starter 1.0,

Lol alleen al voor het hobby gehalte zou dat wel mooi Zijn. Heb daar alleen echt niet de ruimte voor.

 

oude rocker,

Lol :)

 

trappen en secretbubb,

Welkom!! :)

 

Kan iemand mij goede hydro voeding aanbevelen?

Kan in mijn omgeving echt nergens de lijn van gold label vinden. meerdere growshops in mijn gemeente maar geen die t verkoopt.

metrop spreekt me ook wel aan..

 

Advies is welkom :)

Edited by Bic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het kan hang die electrische apparaten buiten de tent en je sensors in de tent vriend... Je kan straks ook lastig afstellen als ze in je tent hangen.. Ik gebruik in een hok gold label op aanraden van Noob.. Bevalt me prima ander hok dutch pro bevalt me ook prima..

 

Zitten volgens mij niet super veel verschillen in voeding.. Hypro gold label canna dutch pro metrop lijkt me ook niet verkeerd...

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebruik je de volledige lijn van Dutch Pro? hydro of aarde?

 

Weer flink geklust vandaag.

RFX opgehaald.

Ventilatie buizen (passief) dicht gemaakt met een koolstof matje (vast gelijmd met kit). Kwam zelfs na 3 bochten alsnog licht in de tent. Morgen wanneer de lijm droog is maar even testen. Verwacht nu wel wat meer onderdruk / vacuüm in de tent, zo ja dan gaat er een 3e inlaat open. hoop na het weekend wat stekken op te kunnen halen. stekkenboer heeft o.a. Cheese staan. ook lekker denk ik. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

slechte growshop als ze t niet voor je willen bestellen.

 

je kan ook online bestellen bij greensell. goede betrouwbare shop

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar heb je die kabelgoten gekocht?

Dat is nog het enige wat moet ophalen. Wat is een ideale maat hiervoor? 10mm voldoende?

 

slechte growshop als ze t niet voor je willen bestellen.

 

je kan ook online bestellen bij greensell. goede betrouwbare shop

 

Ik had de gold label lijn hier en daar online al gevonden. Maar vind t eerlijk gezegd eng om dit online te bestellen. Misschien ben ik wat paranoïde maar t voelt niet veilig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

minder, je hebt gootjes van 5mm.

hoe hoger je ze neemt, hoe meer water je moet vloeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar vind t eerlijk gezegd eng om dit online te bestellen. Misschien ben ik wat paranoïde maar t voelt niet veilig.

 

Dan ga je er toch naar toe om op te halen..

Maar ik vind het wat overdreven hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

BIC, check even je mailbox aub! :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar vind t eerlijk gezegd eng om dit online te bestellen. Misschien ben ik wat paranoïde maar t voelt niet veilig.

 

Dan ga je er toch naar toe om op te halen..

Maar ik vind het wat overdreven hoor..

 

idd, keertje iets verder rijden en dan wat meer meenemen. zelfs bij een onbetrouwbare growshop hoef je je geen zorgen te maken als je 2 liter voeding besteld, lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

minder, je hebt gootjes van 5mm.

hoe hoger je ze neemt, hoe meer water je moet vloeden.

 

Top! Straks maar ophalen! :)

 

Maar vind t eerlijk gezegd eng om dit online te bestellen. Misschien ben ik wat paranoïde maar t voelt niet veilig.

 

Dan ga je er toch naar toe om op te halen..

Maar ik vind het wat overdreven hoor..

 

Dat is wat ik ga doen. Heb al een adresje :)

 

Maar vind t eerlijk gezegd eng om dit online te bestellen. Misschien ben ik wat paranoïde maar t voelt niet veilig.

 

Dan ga je er toch naar toe om op te halen..

Maar ik vind het wat overdreven hoor..

 

 

idd, keertje iets verder rijden en dan wat meer meenemen. zelfs bij een onbetrouwbare growshop hoef je je geen zorgen te maken als je 2 liter voeding besteld, lol.

 

misschien dat de paranoia nog wat afzwakt in de komende weken. Maar voor nu beter safe than sorry.

 

en staan de stekken er al in :wtf:

 

Ben nog steeds op jacht voor goede stekken..

Ziet er naar uit dat ik me ga aansluiten bij het

amnees clubje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai mooie scores op Plagron A&B + Aptus super PK, ben je voor een prikkie klaar en niet teveel poespas. (laat ook geen residu achter in je vat)

 

Succes!! GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer gaat het zonnetje aan? Veel succes deze ronde maak er wat moois van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de complete lijn van Dutch pro ja... Bevalt prima het mooie is dat je vat lekker schoon blijft..

 

Ik gebruik ab multi Total explode ph- meer heb ik niet nodig..

 

Succes... Amnees is prima keus..!

Share this post


Link to post
Share on other sites

PM van ver .......... :whistle:

Is er een reden dat je niet met potten voor Mapito werkt?

Edited by Netherweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de complete lijn van Dutch pro ja... Bevalt prima het mooie is dat je vat lekker schoon blijft..

 

Ik gebruik ab multi Total explode ph- meer heb ik niet nodig..

 

Succes... Amnees is prima keus..!

 

 

 

Bedankt!

Ondertussen de complete lijn van dutch pro binnen.

 

PM van ver .......... :whistle:

Is er een reden dat je niet met potten voor Mapito werkt?

 

Nou, enige reden is dat ik ga teren op ervaring van anderen. Het concept van kratjes blijkt gewoon goed te werken.

 

 

 

Alles is ondertussen binnen. Wachten is nu op stekken.

Wordt zeer snel vervolgd, incl foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vraag.

Sta op het punt de rfx in te wateren.

Dit wil ik met een ec van 1,4 en een ph van 5,6 doen.

IS het de bedoeling om eerst de toevoegingen in het water te vermengen en dan met a+b aanvullen tot de gewenste ec waarde?

 

Dus volgens schema van dutch pro per 100 liter water 200ml multi totaal, 100ml take root en dan met a+b aanvullen tot ec 1,4. Zeg ik dit goed zo?

 

Of eerst a+b tot ec 1,4 en dan alle toevoegingen?

 

Dit is me even niet duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me hydro ervaring is 0,0 kan je daarbij niet helpen.

 

 

hoop dat je gelijk krijgt over je mdf bekasting zoniet ga je dat over 5 weken merken ( was het dat waard dan ??? )

 

ook zou ik alles buiten het hok zetten wat er buiten het hok gezet kan worden. zijn echt de puntjes op de iiiiii

 

kijk er naaruit je in actie te zien. net als kommando denk ik dat je een topic neer kan gaan zetten waar veel newbie van kunnen leren.

niks mooier dan een newbie die meteen mooie resultaten haalt omdat hij/zij de moeite heeft genomen goed in te lezen en goed materiaal heeft gehaalt.

 

ook chapeau over je afzuig capiciteit icm filter ga je veel aan hebben ongeacht welk seizoen.

 

ik heb jouw fan controller ook. werkt enorm stil maar moet aan marcel van puk nog steeds vragen hoe t nou zit. ik heb namelijk het gevoel dat die helemaal stil staat wanneer ze onder de ingestelde waarde zit :thumbsdown: . erg leuk sow als de lamp uit gaat en het word niet meer warmer. ook ontzettend NIET leuk als je luchtvochtigheid daardoor omhoog knalt.

 

ik heb voor de andere tent maar de broer van dit model gekocht deze kan je zelf zetten op een minimaal aantal toeren etc. deze is helaas niet zo stil omdat deze niet traploos is of ander relais o.i,.d ( technische niet heel onderlegd ).

 

zou voor je begint ook latten tussen de buizen maken waardoor je tent laken niet naar binnen slaat. kan je aanzienlijk ruimte schelen.

 

IK GA DER VOOR ZITTEN !!!!! :icecream: :vape:

 

veel suc6

 

edit: misschien ook wel leuk als je je totale kosten neer wilt zetten.... excl stekkenkosten. dan weten toekomstige telers wat ze neer moeten leggen voor een fatsoenlijke tent. mijn dr150 was ik totaal 2400 euri kwijt (ruim genomen )bij puk. maar dan had ik ook een grotere afzuiger + filter + een zelf gemaakt houtframe waarop de box staat ( hou er niet van om gaten te boren in plafonds etc etc ) oww en ik werk met 25 x 18 liter potten + aarde+ grond schimmels en tabs. 2 ph meters en 1 ec meter van blue lab en 3 weerstationnetjes van die cheap azz. 1 liter voeding en 500 ml pk booter that's all

 

na 1 kweek ruim eruit :D

Edited by hemprenaissance
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, :verrygood

Mapitolover, heeft veel verslagjes gelezen...

Hij meld zich even keurig aan als deelnemer.. :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

me hydro ervaring is 0,0 kan je daarbij niet helpen.

 

 

hoop dat je gelijk krijgt over je mdf bekasting zoniet ga je dat over 5 weken merken ( was het dat waard dan ??? )

 

ook zou ik alles buiten het hok zetten wat er buiten het hok gezet kan worden. zijn echt de puntjes op de iiiiii

 

kijk er naaruit je in actie te zien. net als kommando denk ik dat je een topic neer kan gaan zetten waar veel newbie van kunnen leren.

niks mooier dan een newbie die meteen mooie resultaten haalt omdat hij/zij de moeite heeft genomen goed in te lezen en goed materiaal heeft gehaalt.

 

ook chapeau over je afzuig capiciteit icm filter ga je veel aan hebben ongeacht welk seizoen.

 

ik heb jouw fan controller ook. werkt enorm stil maar moet aan marcel van puk nog steeds vragen hoe t nou zit. ik heb namelijk het gevoel dat die helemaal stil staat wanneer ze onder de ingestelde waarde zit :thumbsdown: . erg leuk sow als de lamp uit gaat en het word niet meer warmer. ook ontzettend NIET leuk als je luchtvochtigheid daardoor omhoog knalt.

 

ik heb voor de andere tent maar de broer van dit model gekocht deze kan je zelf zetten op een minimaal aantal toeren etc. deze is helaas niet zo stil omdat deze niet traploos is of ander relais o.i,.d ( technische niet heel onderlegd ).

 

zou voor je begint ook latten tussen de buizen maken waardoor je tent laken niet naar binnen slaat. kan je aanzienlijk ruimte schelen.

 

IK GA DER VOOR ZITTEN !!!!! :icecream: :vape:

 

veel suc6

 

edit: misschien ook wel leuk als je je totale kosten neer wilt zetten.... excl stekkenkosten. dan weten toekomstige telers wat ze neer moeten leggen voor een fatsoenlijke tent. mijn dr150 was ik totaal 2400 euri kwijt (ruim genomen )bij puk. maar dan had ik ook een grotere afzuiger + filter + een zelf gemaakt houtframe waarop de box staat ( hou er niet van om gaten te boren in plafonds etc etc ) oww en ik werk met 25 x 18 liter potten + aarde+ grond schimmels en tabs. 2 ph meters en 1 ec meter van blue lab en 3 weerstationnetjes van die cheap azz. 1 liter voeding en 500 ml pk booter that's all

 

na 1 kweek ruim eruit :D

 

Hier kom ik later even op terug!

 

eerst toevoegingen bic, suc6

 

pas inwateren 5 minuten voor je je stekken plant

 

En hoe doen jullie dat met je voedingsvat?

Wel of niet continu verwarmen en circuleren. Of is het voldoende om een uur voor het vloeden alles op te warmen en te circuleren?

 

ik schuif me ook aan groeten

 

 

Mapitolover

 

Welkom!

 

Kijk, :verrygood

Mapitolover, heeft veel verslagjes gelezen...

Hij meld zich even keurig aan als deelnemer.. :verrygood :verrygood

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...