Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Antiliaantje

Gebruik Ghe Floranova Grow En Bloom

Recommended Posts

Goodevening,

 

Even een vraagje m.b.t. de GHE Floranova voeding. Ik beschik alleen over de FloraNova Grow en Bloom. Deze zijn mij aangeraden door de growshop en ik had al enkele leuke kweekjes voorbij zien komen met deze voedingslijn. Ook het een en ander gelezen over de Lucas Formula.

 

Waar ik nog niet helemaal over uit ben. Moet ik nou mijn water afzuren / ec-ph meten met deze voeding? Aangezien mij is verteld dat ik deze voedingslijn zonder enige meters kan gebruiken en ik geen ph- nodig zou hebben. Ik houd gewoon het aangegeven schema aan van GHE, http://www.eurohydro...RT-FNOVA-NL.pdf

Natuurlijk stel ik bij naar behoefte van de plant.

 

Extra info komende kweek: Smart Pots 26 liter, Plagron light mix of Pragron Grow mix.

 

Iemand die meer ervaring heeft met deze voeding en het juiste gebruik hiervan?

 

Anti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding werkt over een bredere ph range.

 

Als het goed is komt het ergens tusen de 6-7 ph uit als je water uit de kraan max 8 ph is en dat is prima voor medium wat je gebruikt.

Deed je nu hydro dan mocht je wel het citroenzuur poeder in gaan zetten maar in jouw geval lekker makkelijk doen gewoon :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Lostchild! Ik heb zojuist mijn ph gemeten met een visvijver meet setje. De ph van kraanwater hier ligt tussen de 7,5 en de 8. Ik hoef dus geen problemen te verwachten als ik gewoon zonder ph- en ec-meter aan de slag ga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Als het goed is komt het ergens tusen de 6-7 ph uit als je water uit de kraan max 8 ph is en dat is prima voor medium wat je gebruikt.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...