Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Antiliaantje

Rqs Critical In Mammoth 120 Pro 600 Watt Gavita

Recommended Posts

Good evening dames en heren,

 

Al het speelgoed is binnen en aangesloten. De planning is om komende week de zaadjes te laten ontkiemen in Spongepots en daarna een zestal sterkste te selecteren en gelijk te planten in de 25 liter Smart Pots.

 

Setup:

  • Mammoth Pro 120
  • Gavita Digistar 600 Watt
  • Gavita Triple Star lampenkap
  • Soft Box 700m³ in rubbers
  • Can filter 800m³
  • Uniteck trafo klimaatregelaar 2,5 A
  • Davin DV-12

Alles gemonteerd op een schakelboordje achter de tent inclusief een 1 kg. automatische brandblusser.

  • Royal Queen Seeds Critical (Sativa 40% / Indica 60%)
  • 25 Liter Smart Pots
  • Voeding GHE FloraNova Grow (7-4-10) & Bloom (4-8-7)
  • Medium Light Mix (deze moet ik nog uitkiezen)

Het is de bedoeling om de planten te toppen en een x aantal weken te laten groeien, totdat zo'n 40-50% van het oppervlak is ingenomen, hierna zal de lamp op 12/12 worden gezet. Groei voeding ben ik van plan om in de derde week van de groei te geven, mits de plant hierom vraagt en natuurlijk in een gematigde verhouding. Zelf heb ik nog geen ervaring met de voeding van GHE, maar op advies van diverse kwekers ben ik op dit product gekomen. Dit in combinatie met het gemak van het achterwege laten van een ph- en ec-meter.

 

Daarnaast heb ik twee isolatie panelen (4 cm dik) van piepschuim onder het meegeleverde zeil van de tent gezet om zo een buffer te creëren tussen mijn koude kamer vloer en de planten.

 

gallery_19767_17739_122015.jpg

 

gallery_19767_17739_346466.jpg

 

gallery_19767_17739_120449.jpg

 

gallery_19767_17739_194795.jpg

 

Greetz,

 

Anti :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbereiding en materiaal ziet er echt top uit!

 

Gaat vast een goede ronde worden, succes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er netjes en geordend uit man! Klaar om van start te gaan. Ik ga je volgen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er super uit! ik ga je ook volgen.

zo ziet mijn droom tentje eruit :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg netjes uit allemaal!! maar heb je nu echt serieus een blusdeken boven je schakel bord hangen?? :wtf2: wat heb je gerookt voordat hieraan begon?? :lol: hoop voor je dat je wel rustig kan slapen ;)

in ieder geval succes en maak er een mooie ronde van!

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks allemaal!

 

@ Jack White, nooit van automatische brandblusdekens gehoord? :P Haha nee die is voor als er ergens anders dan mijn schakelbordje brand uitbreekt, het ziet er inderdaad raar uit zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er mooi uit hoor. zeker die lagen piepschuim om je plantjes op te zetten vind ik slim bedacht.

die critical staat bij mij al een tijdje op mijn grow lijst, mooi dat ik nu eerst eens mee kan kijken bij jou.

 

welke ventilator gebruik je voor de lucht inlaat?

ik zie wel die slang lopen maar ik neem aan dat je die 800 kuub voor de afzuiging gebruikt.

 

veel succes hoor, ik zit al klaar op de eerste rij met een bakkie pleur :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! Ik ben zelf ook benieuwd naar het soortje, de beschrijving klinkt in ieder geval wel veelbelovend.

Ik maak nu gebruik van twee passieve inlaten met die zwarte slangen, hopelijk is dat wel genoeg, maar daar ga ik wel vanuit.

 

Anti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb met mijn tentje alvast een testrun gedraaid ,

toen ik mijn 600 watter aandeed ging de temperatuur enorm omhoog.

ik gebruikte een van de ventilatieflappen van de tent in combinatie met een 250 kuub inblaas.

de temeratuur had zo de 34 graden bereikt, toen ik de 2e ventilatierooster van de tent open had gedaan was mijn temp ineens stabiel op 28 graden.

ik heb er nu nog een extra badkamerafzuiger bij gedaan van zo'n 140 kuub, dan heb ik tenminste een beetje speling voor als de tent straks helemaal vol staat.

 

hoe zit jij met de temp als je de grote lamp aan doet?

beter als je nu alvast alles in orde hebt, ik heb zelf een keer tijdens de run nog vanalles moeten aanpassen en dat was echt een ramp

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was van plan om vanavond een testrun te gaan maken met mijn tentje. Dan kan ik ook gelijk kijken hoe mijn Uniteck fancontroller de ingestelde temperatuur constant houdt.

 

Ik lees net dat jij een nog grotere afzuiger hebt, 1150 kuub, dat moet ik dan goed in de gaten gaan houden met mijn 800 kuub. Ik heb natuurlijk wel enigzins wat overcapaciteit met mijn 600 Watt lamp.

 

Ik laat morgen even weten wat het resultaat is van de testrun.

 

Anti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al eens een run in een dr100 gedraaid met 360 kuub afzuiging. dat was de afzuiger die ze erbij leveren als je zo'n compleet setje koopt.

dit lukte alleen in de winter, in de zomer kon ik er ook mee draaien maar dan had ik wel een cooltube nodig

nou heb jij absoluut genoeg afzuiging met 800 kuub, die van mij staat namelijk ook op een controller aangesloten.

 

had eerst ook een 800 kuub besteld maar ze hebben per ongeluk een grotere geleverd.

groter betekend stiller, zeker omdat ik ook 200mm buizen gebruik.

je kunt naast mijn tentje slapen en dat is precies de bedoeling :whistle:

 

ben benieuwd hoe je waardes zijn met deze opstelling,

persoonlijk denk ik dus dat je te weinig verse lucht in je hok krijgt op deze manier.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon niet wachten en had gelijk de setup aangeslingerd. De Uniteck fancontroller houdt hem precies op de ingestelde waarde. Ik heb eerst een half uurtje op 27 graden gedraaid en daarna een half uurtje op 25 graden, bij beide ingestelde waardes zat de temperatuur binnen 5 minuten spot on.

 

Ik blaas uit in een naastgelegen kamer en heb in mijn slaapkamer ook nog de mogelijkheid om met de centrale verwarming te spelen en in de zomer met een mobiele airco (dit in verband met de hitte op zolder).

 

Qua geluid hoor ik ook bijna niks, het ventilatortje in de tent maakt eigenlijk nog meer geluid dan de afzuiging. Wel staan de wanden van mijn tent een beetje naar binnen, waardoor de druk op de inlaatjes wat hoger is. Ik laat hem nog even een dagje aan staan om te kijken wat er gaat gebeuren.

 

Anti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn likes zijn op voor vandaag, maar de mijne heb je! :whistle:

Ziet er top en veilig uit zo, succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Coops!

 

Nog even een vraagje m.b.t. de GHE Floranova voeding. Ik beschik alleen over de FloraNova Grow en Bloom. Deze zijn mij aangeraden door de growshop en ik had al enkele leuke kweekjes voorbij zien komen met deze voedingslijn.

 

Waar ik nog niet over uit ben. Moet ik nou mijn water afzuren / ec-ph meten? Aangezien mij is verteld dat ik deze voedingslijn zonder enige meters kan gebruiken en ik geen ph- nodig zou hebben. Ik houd gewoon het aangegeven schema aan van GHE, http://www.eurohydro.com/publications/publications/APPLICATION%20CHARTS/NL/CHART-FNOVA-NL.pdf

 

Iemand die meer ervaring heeft met deze voeding en het juiste gebruik hiervan?

 

Anti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup. Heb zelf nu ook 15 criticals van rqs staan (10e dag groei) en ik gok zo dat we elkaar gaan volgen :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Rodja! Ik denk dat het zeker handig is om elkaar te volgen. Dit weekend ga ik de mijne laten ontkiemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Good evening, weer een update van deze ronde.

 

De zaden zijn gisteren, 6 december, in de Spongepots geplaatst. Ik ga werken met 24 uur licht aan met de Digistar gedimd naar 300 Watt. Dit om een continu klimaat te creëren voor de zaden. Als de zaden boven zijn en al op echte plantjes lijken, gaan de plantjes in de Smart Pots en gaat de klok om naar 18/6 en blijft hij op 300 Watt (30-40cm afstand van de plantjes)

 

Temperatuur in de Propagator: 22-24 graden

Luchtvochtigheid in de Propagator: 70-75

Afstand lamp tot bovenkant Propagator: 45 cm

Uniteck fan controller: 23 graden

 

gallery_19767_17739_329041.jpg

 

Ik heb de Smart Pots ingewaterd met enkele liters water en daarna afgedekt met radiator folie.

 

gallery_19767_17739_4095.jpg

 

Voor het ontkiemen maak ik gebruik van een methode die voor mij al een tijdje vertrouwd is. Propagator gevuld met een laagje Seramis kleikorrels. De Pitpots inwateren met lauw water gemixt met Bacto. En een stokje met een vooraf afgeplakte afstand van 1 cm om de zaadjes allemaal op een gelijke diepte te drukken.

 

gallery_19767_17739_375943.jpg

 

Royal Queen Seeds Critical!

 

gallery_19767_17739_262582.jpg

 

 

Up and running!

 

Greetz,

 

Anti :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup! alles ziet er goed voorbereid uit, succes met deze ronde :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...