Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wannaroll

This Is Guerilla !

Recommended Posts

OK ok ok

Nu is het wel mooi geweest

Iedereen opgekrast met zijn lavameel en neemolie, we gaan hier even afmaken waaraan we begonnen! Voor de nieuwkomers dit topic begint voor "echt" vanaf hier!

 

Ok laat ik beginnen met uitdrukken wat voor ellende ik allemaal tegenkwam :(

Het seizoen begon al vanaf het begin slecht en met slecht bedoel ik ook echt SLECHT.

Mijne copain is uit het boodje gestapt nog voor we gingen aanzetten.

M.a.w. alles lag nu enkel op mijn schouders.

Dus ik begon met alles klaarmaken, zaden te kiemen leggen en "guerrilla materiaal" te kopen.

Ik ben begonnen met 1 veldspot van 3 Reg.

Daarna een 2de met 6 Reg waarvan 2 slakkendoden en 1 uitgedroogd.

Ook 1 spot met 9fem. En 3regulier ,

1 probleem de slakken hebben alles opgegeten, nu staat er nog 1 regulier (denk ik)

Daarna bosspot

2 verschillende spots van 4 planten.

1spot helemaal dood door slakken.

Spot 2 allemaal overleeft +2 extra plantjes (allemaal Reg.)

Ondertussen al 1-2 maand geleden dat ik ook maar ben gaan kijken, vandaag aar er eens mee beginnen!

Fotos komen af (want ik kan ze nu via GSM niet uplouden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is geen klote dus. 2 maanden niet naar je planten en verwachten dat er nog iets staan.

 

Alles op jou alleen, met 12 plantjes. Jezus dat is veel werk zeg. Je moest eens weten wat sommigen hier doen.

 

Denk niet dat G growen wat voor jou is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 ik ben gestart met meer dan 150 kiemers

Was enkel zaad van een forum lid dat niet 100% deugde.

Ps. Alles is met de fiets en een op plooi spade gedaan en bijna geen budget.

Enkel heb ik i.v.m. slakken en slechte qualiteit zaden wel meer dan een bettje tegenslag gehad :(

Ps. Ik kom naar dit forum om eens de andere topocs te lezen en zelf 1 te maken

Ook al is die momenteel slecht onderhouden,

En als tips krijg ik "bol het af",of daar komt het toch op neer,

Kijk het is heel simpel, als er niet eens meer positieve invloed is hoeft het niet meer voor mij (het topic) want na 2jaar growen stop ik niet even door een forum post!

Edited by wannaroll#2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een guerilla heb je wel enig start budget nodig. Sowiso Gaas en slakkengif zijn toch wel verplichtingen om je planten zonder problemen af te schermen van de gevaren. Losstaand dat als je het op de goedkoopste manier wilt doen een spot te vinden waar de grond al erg goed is waar je weinig tot niks aan hoeft te doen. Denk toch wel dat je snel 150/200 euro kwijt bent, ik heb dit jaar 700 euro gespendeerd aan 100 automazar zaden die niet helemaal wilt maar ach ja dat vangen de andere spots wel op geen centje pijn nog, en misschien speel ik nog wel kiet ook dus geen verlies.

 

En ik weet ze die voor een paar duizend de boot in zijn gegaan dus waar praten we over. Kweken kost geld, tijd en moeite.

 

Oogst maar een keer een paar bomen dan weet je wat het je kan brengen dan kijk je de volgende keer niet naar een paar honderd euro meer of minder dat verzeker ik iedereen.

 

succes nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ja, daar ging het al voor een groot deel de mist in, die slakkenkorrels uit de action werken voor geen meter en die kippendraad heb ik gekocht maar uiteindelijk niet kunnen gebruiken door de moeilijke afmetingen ervan om in een rugzak te steken.

Verder heb ik ook een drukke baan,

Ik niet wel zeggen dat ik veel geleerd heb, laat ik heel mijn seizoen samenvatten met de zin "goedkoop is duurkoop"

Daarmee verwijs ik naar de kt slakkenkorrels uit de action.

En vooral, regulier zaad van shady forumleden, NOOIT meer 100 vd 250 kwamen niet eens uit!!

Maar hoe dan ook, ik ga voor 100gram min.

En volgend jaar veeeeeel beter!

Maar genoeg over volgend jaar, eerst moet ik DIT JAAR zien te redden.

Guerilla redingsmisie 2.0 here we go!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Helemaal waar hack .

Als ik je een ding mag zeggen koop fem zaden bij famele seeds , niet te duur , maar wel verzekerd van goede zaden , ook de gold rush is aan te raden , doe volgend jaar maar eens wat wij zeggen ,koop goede slakkengif , het merk heb je al voorbij zien komen ,waardeer je gaten op en maak het wat luchtiger , zorg dat konijnen en ander gespuis niet op je spot kunnen komen , ook die reeen niet , en je moet eens zien wat je oogst , je geeft 300 euro uit , en je gaat verdienen dat geef ik je op een papier .

 

Wannaroll hier postcode invoeren van poppel , en je kan de goede slakken korrels vinden , hiervan gaan ze wel kapot dat kan ik je verzekeren.

 

http://www.edialux.be/nl/verkooppunten

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een spot met 11 easy sativa's waar gaas omheen staat van 2 meter lengte, dus het staat er erg breed omheen. 80cm hoog.

 

Ik snij de stukken af op 2m leg ze over erlkaar heen en ik rol ze op en stamp het plat tot een plaat en die gaat zo de tas in.

 

Dus dat het gaas niet in je tas past is onzin, je moet alleen je gaas eventjes recht buigen eenmaal je op de spot bent, fluitje van een cent komop man.

 

Als je tas niet groot genoeg is, dan is het tijd voor een grotere tas.

 

Ik heb ook een schep in 2 delen, de steel en de schop, die kan ik uit elkaar halen en zet ik weer in elkaar en zet hem vast met een bout en vleugelmoer en knallen maar. Heb onderhand een nieuwe maar met de vorige heb ik 6 jaar kunnen knallen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel w61, ik ben eerst en vooral blij dat de vrede terug is want ik las allerhande gescheld i.v.m. weer iemand die zijn topic niet afmaakt, maat ik hoop dat je bij deze weet dat dit geen optie is.

Nu ik terugkijk was een van de eerste reacties van jouw of iemand anders van "begin niet met superveel reguleir"

Ga voor een klein aantal fem.

Enzo. Nu zie ik dat jullie meer dan gelijk hadden!

Ook die slakkenkorrels zal ik zeker nu wel eens proberen.

Evenals fem. Zaden, maar dit is al een zekerheid,

Voor mij is het met reguliere zaden voor ALTIJD gedaan, ik ga gewoon voor echte fem. Zaden.

Maar zoals ik al zij, eerst DIT jaar, de schade is groot maar ik ga redden wat er te redden valt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Als je hier mee verder wil gaan gaan , eventueel een grote rugzak kopen , bij mijn kan er een rol gaas in van een meter hoog , daarboven span ik draden als het nodig is ,of nog wat gaas , ook grote sport tassen kan je kopen , in een kleinere tas neem ik de plantjes mee , ik maak voor in de tas een bak zeg maar , daar gaan de plantjes in , die kunnen tot 35 cm hoog in de tas .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hackthesystem

JA, het is pure zever dat ik niet die net niet in een zak kreeg en die legerspade is een van de weinige goeie keuzen want die heeft meer dan verwacht geholpen,

Maar vergeet niet dat dit mijn eerste guerilla is en het vanaf nu enkel nog beter kan gaan met de geziene kennis.

Zoizo is het voor dit jaar al te laat vermoed ik voor nieuwe plantjes te zaaien en ga ik gewoon nog wat moeite doen om alles weer goed te krijgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je je eigen niet uit het veld laat slaan man!

Mijn 1e jaar was ook kut.. en 2e en 3e.. :whistle: *Kuch

 

Gewoon lekker doorgaan en je leert elk jaar bij.

 

Ga je volgend jaar alleen verder? Of ga je opzoek naar een nieuwe partner tegen die tijd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, ik wou dit jaar een partner omdat ik geen budget en auto had

Maar nu heb ik budget van gewoon werk en een auto binnekort, dus twijfel ik.

Ik denk dat ik maar beter gewoon alleen verder doe, ondertussen weten er al 2 vrienden van mijn hobby en ik beklaag het me enorm dit verteld te hebben dus toch beter 100% alleen volgend jaar.

Dit was trouwens ook een van de moeilijkste kanten aan guerrilla,

Ik kan met geen enkele woorden verwoorden hoe k*t het is om de eerste keer In een verlaten veld te staan met een spade en een zak aarde en gewoon uit schrik niet te durven beginnen en uiteindelijk daar gewoon een half uur te staan rond staren,

Ondertussen heb ik hier al geen last meer van maar ik heb dan ook al echt gehad dat iemand van wandelaar me volgde naar mijn spot zonder ik het wist en om,2m van mij passeerde zonder me te zien :?

Of hoe paranoia je raakt de 1e keer als je je planten gaat bezoeken ( MN eerste spot staat dan ook iets te dicht bij een pad)

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet er alles van hoor!

heb mijzelf ook wel eens totaal gek gemaakt van de paranoia en dan uiteindelijk weer naar huis gegaan,

zonder ook maar iets te doen op mijn spot..

na een aantal jaren zit je op een heel ander niveau hoor,

dan weet je al niet meer beter en ben je de baas van het bos! :whistle:

 

bij mijn waren de eerste 2 guerrilla jaren ook ruk. mijn 3e jaar is pas mijn eerste topic hier geweest.

en vanaf dat moment ging het enorm hard! als je van al onze kennis kan mee profiteren,

knal je ze volgend jaar ook als paddenstoelen de grond uit, dat geef ik je op een briefje!

maar dan moet je wel goed luisteren en veel op het forum te vinden zijn..

dan zijn we allemaal meer dan bereid om je te helpen!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Wannaroll , ik loop gewoon met een schop overstraat , ik heb wel het ijzer blad verwijderd , en zo gemaakt dat het erop kan worden gezet met een bout en moer , dus de stok gebruiken al wandelstok en de spade in de rugzak of tas , en lopen maar , niemand die er iets van denkt hoor , ik die het jaren zo , ook ga ik gewoon met de boswachter staan te lulle , die vroeg wel wat een stok heb je daar , ik zeg een stok van een schop die kapot is , en die gebruik ik nu al stok ,ik sleep hem, overal mee naar toe zei ik tegen hem . Dat klopt zegt hi ik heb je al meer gezien , dat klopt ook , ik hem ook natuurlijk .

Zie je iemand in het bos loop niet weg en ga er naar toe en wat kletsen , zegt hij je mag hier niet komen , dan wist je dat niet , je ka ook zeggen hier wandel ik al 5 jaar , meesal zeggen ze niet veel meer hoor , en ook een goed ding is een wc rol in je handen hebben als je het bos uitkomt , kom je iemand tegen dan denkthij , hij is wezen schijten , ook trek ik altijd mijn gulp zogenaamd dicht , en zit aan mijn broek . Het zijn kleine dingen die ik heb aangeleerd , ik ben al veel mensen tegengekomen toen ik uit het bos kwam , nog nooit sorres gehad , je kan ook te schrikkerig zijn .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja.. velen zijn hier nog jong.. en een jong ventje op een apart tijdstip uit de bosjes.. kan best verdacht zijn

Als ik een oude(re) vent de bosjes uit zie komen dan stap ik daar liever niet op af.. dan denk ik vaak toch maar 1 ding.. onterecht natuurlijk. Maar in deze hobby heb je een voordeel als je iets ouder bent. (denk/ vind ik)

 

@ Wannarol,

Groot gelijk. Die fout maak je ook niet weer dat je gaat lullen. En dat gevoel is net wat Luff zegt, dat gaat snel over..

Paranoia worden is niet leuk. En niet handig. Een beetje spanning is goed en moet je ook hebben. Je hebt ook lui die geven echt nergens om en dan maak je veel fouten en ben je lang zo alert niet.

Elke bezoek zou je eigenlijk zo alert moeten zijn als de 1e keer.

Ik heb het ook wel gehad hoor.. dat je al niet echt lekker in je vel zit, en dat je continu schrikt van herten, hazen, eenden.. als dat 10 keer in een uur gebeurd is je stress level te hoog ofzo.. dat werkt niet prettig.

Net als dat ik wel eens op een spot ben geweest.. midden in de natuur, en je hoorde echt niks!! helemaal niks!. Geen vogel niks.

Alleen die rot vliegen.. soms merk je het misschien niet eens op, en een andere keer weet je niet hoe snel je weg moet gaan.. Gevoel is vaak een goede graat meter maar lang niet altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@luff

Mooie woorden, en dat van dat half uur niets doen en dan maar naar huis :(

Ik ken het volledig (iets te goed :) )

@w61 klopt maar jij bent dan ook vermoed ik NEN volwassen vent, want zoals highlife zegt, is dit voor een jongere nogal wat minder vanzelfsprekend.

@highlife

Daar zit het hem ook, een jongere die evenwandelt in de natuur wordt al direct nagestaart, een oudere = instant een wandelaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ik ben een echte wandelaar , ik wandel overal rond . :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet je gewoon normaal gedragen en niet te para zijn. Als je op je spot bent komt er als het goed is toch niemand. Als je nuet teveel herrie bouwt hoorde ook niemand je.

En idd zoals wiet61 zegt een praatje maken met mensen en gewoon goede gedag zeggen maakt je al een stuk onverdachter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je weet hoe je je sociaal moet gedragen in het algemeen, zal de opvallendheid naar jezelf toe een stuk lager uitvallen.

Gewoon goededag naar de mensen die voorbij komen. Iedereen is het bos groet elkaar dat is normaal, dus meng je in de normale gang van

socialiteit in het gebied waar je je begeeft.

 

Het is een gedragscode, opvallen doe je alleen door jezelf anders te gedragen dan de massa.

 

We zijn guerilla's dus dat hoort erbij. Onopvallendheid is onze expertise, op elk vlak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hack dat doe ik ook altijd , met iedereen ga ik staan te lullen , als ik uit het bos kom heb ik altijd een rol wc papier in mijn hand .

Ook de boswachter liep ik tegen het lijf , flink mee staan te lullen , wat zie je toch zwart zei hij , ik zeg tegen hem , wat moet als je met je neus in de grond valt , oooo zei hij .

overal over staan te kletsen , over reeen , konijnen vogels enz , wat weet jij er veel van zei hij , ik heb dan ook 20 jaar met een boswachetr opgetrokken , ik kan alles vangen .Maar dat vertel ik hem niet hahahahah

IK doe in het bos of waar ik ook ben altijd net of ik alles mag , en ik weet nergens van natuurlijk .

Altijd makkelijk natuurlijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

oponvallend zijn is idd een must! soms kun je iets beter recht in het zicht doen met een pokerface dan

dat je 's nachts moeilijk gaat zitten doen. want wat doet de politie? die houden je standaard aan als ze je

's nachts zien rijden want dan ben je de enige op de weg.

oogsten bijvoorbeeld moet je gewoon overdag doen hoe stom dat ook klinkt.

je zet je pokerface op en je hebt bijna nergens last van.

ook wat wiet61 zegt over je gulp dichtdoen e.d. dat zijn idd die kleine dingetjes waarmee je iemand z'n mening

stiekem al kan vervormen.

ik zeg altijd; geef ze maar iets om op te kauwen, dan gaan ze niet verder denken.

mensen denken altijd eerst in hun eigen straatje, en als je daar dan in mee kan gaan scheelt het de helft.

dan verzinnen "zij" bijvoorbeeld wel een smoes voor jou tijdens dat gesprek :likken:

 

tijdje terug midden in de nacht aangehouden door een agent. begint ie mij direct compleet zwart te maken.

het gesprek begon met dat hij mij 70 op mijn scooter heb zien rijden en dat ik per direct mijn rijbewijs kwijt was.

toen heb ik hem rustig uitgelegd dat mijn scooter begrenst is en dat ie niet harder dan 50 kan.

maar ik had mijn guerrilla outfit aan en het was half 4 's nachts dus dan ga je ook niet lekker staan discussiëren.

heb hem maar gezegd dat ik de scooter laat na kijken en weg was ie... en ik ook.

terug naar huis voor een paar nieuwe zakken potgrond!

was die wout maar een half uurtje eerder geweest.. dan had ik wel even wat uit te leggen :innocent: :likken:

 

ben nog maar een jong ventje hoor.. maar heb al wel een derde deel van mijn leven ervaring met guerrilla!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

LTGS , jong ventje , je bent een ouwe deugniet :P ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ben nog maar een jong ventje hoor.. maar heb al wel een derde deel van mijn leven ervaring met guerrilla!

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

Das nogal wiedes, je bent n zeeuw.

Heb je toevallig ook je eigen navelstreng doorgeknipt?? :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet zien dat ik zo'n aanhangertje krijg voor achter de brommert! Veel stukken kun je niet met de auto op maar wel met je brommer dus dat scheelt je weel honderden meters sjouwen met de rommel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

**** net even op stop *bos* geweest, de +2maand oude plantjes zijn amper 5cm :(

N ziek ik ook dat ze veel te duister stonden en dat de grond was zwaar te zuur is.

PS. Jullie voelen was al dat dit hier niet goed meer komt....

Ik heb amper 6 "kansen.

M.a.w. als ik nu gewoon nog een paar Reg. Naast elkaar plant, kan ik ze dan niet gewoon nog kweken tot dat ze AF grootte hebben ofzo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...