Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Na jaren lang te hebben betaald in de shop nu dus m'n eigen kweek.

 

Ik heb hiervoor een Secret Jardin 90x90 voor aangeschaft. Met het volgende erbij

 

1x 600 ELT kit + 600w hps + hamerslagkap

1X G-tools Buisafzuiger 420m3 met fancontroller (klimaat beheersing)

1x Rhino 425m3 filter

1x Thermo/hygro min/max meter

1x Tent clipfan

1x Davin 2 x 600W schakelkast 

 

De 6 dames zitten in 11l potten en worden de eerste twee weken niet voorzien van groeimiddelen. Hooguit wat wortelstimulator en vitamientjes. Dit omdat de shophouder me vertelde dat de grond voorbemest voor zo'n 2 weken.

 

Verder ga ik het kweekschema volgen van HESI. Ik heb hier dan ook alles van aangeschaft.

Op dit moment is het 26°C overdag en 's avonds 20 a 22 °C. LV is om dit moment 50-60%. Er is me verteld dat een hoger LV nivo niet nodig is bij zaailingen.

 

 

De dames zijn zojuist gaan slapen (2e nacht)

20141129_125608.jpg

Tips / suggesties? Ik hoor ze graag!

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij ook last van hele snelle uitdroging van de grond?

Ik heb 4x ww in 11L potten staan onder 250 HPS en bij mij droogt de grond erg snel uit.

Hoelang ben je van plan ze voor te groeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij ook last van hele snelle uitdroging van de grond?

Ik heb 4x ww in 11L potten staan onder 250 HPS en bij mij droogt de grond erg snel uit.

Hoelang ben je van plan ze voor te groeien?

 

Droogt idd snel uit. Denk dat t belangrijkste is dat het worteltje genoeg vocht krijg. Heel de pot vochtig krijgen is niet nodig denk ik. Corrigeer iemand me als dit niet zo is?

 

Ik laat ze ongeveer 2 weken groeien en dan de bloei in. Hou ze goed in de gaten, wil namelijk de ruimte volledig benutten.

 

 

In de breedte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nog van plan ze te toppen/fimmen?

En hoeveel hoogte heb je? heb zelf maar 140 dus bij mij staan ze al in de bloei

Succes en ik volg je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wil ze twee dagen voordat ze de bloei in gaan toppen.

 

Mijne is 1.80 volgens mij! In welke week zit je inmiddels?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grond ziet er erg droog uit, heb je de potten goed ingewaterd?

 

leg anders even een zeiltje op de grond na bevochtigen, dan droogt de grond veel minder snel uit.

 

een hoge LV is inderdaad niet nodig bij zaailingen .

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de aarde niet ingewaterd nee, kan dit alsnog zonder dat ik ze de nek omdraai?

Edited by djbroertje
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal water je 11 liter potten in met ongeveer 1liter

je kan het wel doen maar dan moet je met 1 hand je zaailing vast houden .

terwijl je het water met de andere hand in de pot schenkt .

dan corrigeer je de aarde rondom je zaailing weer.

en klaar = kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je reageert op een post kun je gewoon je bericht typen, Als reageert via antwoord kopieer je ook het bericht mee, en dat is niet nodig.

 

Ik zou er nu iets van 0,5 liter water bijgieten en dan een zeiltje erop doen. Een beetje afhankelijk hoe nat de grond was, hoef je dan een aantal dagen geen water meer te geven.

Je draait ze dan niet de nek om, tenzij de aarde bijvoorbeeld al zeiknat was.

 

als de grond erg droog wordt neemt het straks moeilijk water op, en als je nu een klein beetje geeft verdeelt dat heel snel in de drogere grond en weinig overlaat voor de plantjes.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook even de pot in een emmer met een liter water zetten niet te koud water natuurlijk.

Even vol laten zuigen, wortelt moeilijk in die droge aarde

 

I

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt mannen. Ik ga het proberen zodra ze weer wakker zijn. Ik zal later nog een bericht posten zodra het gedaan is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook gewoon de eerste weken (huishoud)folie over de potten gespannen met een gat rondom de plek waar de zaailing zit.

Ik zit btw in de eerste week 12/12 zie link in mijn handtekening

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ billmurray

 

Ik volg je! Waar is dat afdekken goed voor als ik vragen mag?

Voor de vochtigheid vd aarde neem ik aan?

 

Grtz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jup, zoals djbroertje ook zei. Dan blijft de grond vochtig.

Scheelt een hoop gedoe en je bovenste laag grond wordt niet zo kurk droog.

Zodra de plant wat groter is, zorgt het bladerdek dat er geen direct licht op de potgrond komt en dus minder snel uitdroogt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist alle dames 0,4 liter aan water gegeven gemixt met wat vitaminen en wortelstimulator. Ik heb de 0,4 liter verdeeld over de gehele oppervlakte van de pot. Vervolgens heb ik er plastic boven gespannen te zorgen dat de grond niet zo snel uitdroogt. Dit is het resultaat:

 

20141129_194645.jpg

 

Was te donker om alles goed op de foto te krijgen en met de lamp aan is de kwaliteit niet veel beter :-(

 

Toch maak ik me zorgen om 2 plantjes:

Plant 1 - is bruin geworden en het zaadje is nog niet geheel eraf. De stengel zit er nog wel uit alsof het leeft.

 

Plant 2 - Een van de twee blaadjes neigt wat naar de gele kant toe te gaan.

 

Wie kan me hierin advies geven?

 

Thx en een fijn weekend allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

** Update:

 

Met plant 1 is het toch nog helemaal goed gekomen. Waarschijnlijk was toch de droge aarde het probleem.

Plant 2 heeft nog wel hetzelfde probleem en de blaadjes hangen wat. Ik ga me er eens even in verdiepen wat dit kan zijn.

Als jullie tips hebben hoor ik t graag!

 

Grtz Willem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi allemaal!

 

Ondertussen zijn we aangekomen bij dag 7 dat de lichten staan te branden. Toch vind ik ze nog wat aan de magere kant. Wat denken jullie ervan? Ze zijn 7 dagen geleden als zaadje geplant.

 

Hieronder wat foto's:

 

2n9dz82.jpg

Zoals je ziet loopt de middelste onderin wat achter qua bladvorming en groei. Ik heb de plantjes gisteren al wat te drinken gegeven alleen vond in de grond wat droog dus heb ik daaromheen wat water toegevoegd.(pH 6.0)

 

 

 

28iookx.jpg

De kleinste van het stel.

 

 

 

 

al6pmp.jpg De grootste.

 

Is dit een normale grootte na een week groeien?

 

Tips/Suggesties/Vragen ?

Brand los :P

 

STATS:

7e dag groei vanuit zaad

600w HPS

LV op dit moment 35%

pH 6.0

EC 1.0 (Water + Voeding)

Temp. 27 C°

 

Thanks!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is je afdekking gebleven?

Ik zou het gat in die stukjes folie voor de plant ook wat kleiner maken, zelf maak ik er met een mes een kruis in het midden en snij 1 kant in vanaf de rand tot aan het kruis.

Op die manier is de aarde zoveel mogelijk afgedekt.

 

In het begin groeien ze altijd wat traag, daarmee moet je een beetje geduld hebben. ;)

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals bosrand zegt afdekken, scheelt een hoop werk.

Verder zullen ze nog wel de lucht in schieten, zie andere kweekjes van ww hier op het forum.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bosrand

 

Bedankt voor je tip!

Ik vond de aarde erg droog onder het plastic. Vandaar. Toch maar terug zetten?

Wat zou je me aanbevelen qua ml's water?

Vind het namelijk erg lastig in de schatten.

Nu doe ik mn vinger naast de plant in de grond en voel of ik nog eeeln beetje vochtigheid voel. Als het erg droog aanvoelt geef ik zo'n 50ml. Toch te weinig?

 

Groeten Willem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde wordt niet droger omdat er plastic op ligt, maar als er zo'n groot gat in het plastic zit, dan kan er nog veel te veel vocht uit verdampen en heeft het plastic niet heel veel zin.

Qua water, ik heb geen idee hoeveel er in je aarde zit.

Als je de potten op tilt en ze zijn erg licht, dan moet je er wel water bij doen, maar als ze redelijk zwaar zijn niet.

Maar in het begin verbruikt de plant zelf amper vocht, dus als je aarde goed afgedekt is, kun je het in het begin, wel 2 weken laten staan vaak zonder water te geven.

De bovenlaag die nu redelijk uitgedroogd is zou je licht kunnen bevochtigen met een sproeier, niet te veel geven, en daarna de potten goed afdekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter was geweest, je poten voor het zaaien, een dag doe ik altijd, met 10% inwateren.

Dan doe ik de zaadjes in de grond en krijgen ze de 2e dag als ze boven zijn een scheutje water, met wortelstimulator, net als bij het inwateren.

 

Daarna, krijgen ze zeker 5 dagen helemaal niks meer.

De worteltjes moeten gaan zoeken naar water..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo eindelijk weer een update!

 

Ik moet je zeggen dat ik het moeilijker vond dan wat ik vooraf gedacht had maargoed, van fouten leer je.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zijn er 2 plantjes waarover ik me toch wel stiekem zorgen maak!

Ik zal je later deze post de foto's hiervan laten zien.

 

Op dit moment zit ik op dag 20 en zijn ze sinds 2 dagen op 12/12 gezet.

Vooraf heb ik ze nog gefimt. Ik dacht joh, als het mis gaat, laat het dan maar goed mis gaan.

Het blijft natuurlijk wel een beetje experimenteren de eerste keer.

 

Ik heb even bij elke foto wat getypt, hopelijk hebben jullie wat tips voor me!

 

Naja goed, hier even 3 foto's waarvan ik je even wil laten zien hoe of wat:

 

Zoals je kunt zien me thermometertje op 22,9C. Luchtvochtigheid nog wat aan de hoge kant 72%

Ik heb de thermometer aan de rechterkant van de tent gehangen, zo'n centimeter of 10 boven/naast de lamp.

1.jpg

 

 

Heb ook maar gelijk een foto van de fancontroller gemaakt. Het uiteinde hiervan hangt op tophoogte van de hoogste plant.

2.jpg

 

 

Onderin de tent staat de luchtbevochtiger. De ventilator laat in onder de lamp door blazen.

3.jpg

 

 

Ja..... er is iets misgegaan in het vroege begin van de groeiperiode. Ik denk zelf dat de lamp te laag hing en daarnaast liet ik ook de ventilator op de dames blazen. De middelste links onderin heeft precies hetzelfde probleem. Die rechts achterin heeft een groeiachterstandje en is nu zo'n 11cm, de grootste is 15cm.

4.jpg

 

 

Tja, ze zien er erg slecht uit, maar... toch lijken de nieuwe scheuten die eruit komen wel voldoende vochtig te zijn.

Heb stiekem toch nog hoop dat het goed komt. Wat denken jullie?

5.jpg

 

 

Zelfde verhaal....

6.jpg

 

 

Volgens mij zien de volgende 3 er wel goed uit, ofniet?

 

7.jpg

 

8.jpg

 

9.jpg

 

 

 

Als laatst nog even iets van mijn ''FIM'' werk, goed of slecht?

 

10.jpg

11.jpg

 

 

Tot slot... Ik weet dat de grond erg droog is. Toch probeer ik het wat natter te maken.

Daar een week geleden nog op zo'n 100 ml zat, zit ik inmiddels op 350/400 ml.

Ik ben namelijk bang om haar de nek om te draaien, wat tips met water geven hoor ik ook erg graag!!

 

 

Alvast bedankt mannen, wacht op jullie reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen koop een vochtigheidsmeter bij de Gamma voor een tientje, ik zat eerst ook te kloten en te gokken tot ik er een kocht.

Gewoon een simpel ding met een wijzertje dat gaat van dry naar moist naar wet.

Denk dat ze het wel goed komt, ik heb hier in verslagen en op youtube gekkere dingen gezien die ze overleefden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben idd een achterstand op gelopen, maar dat gaat uit eindelijk wel weer goed komen.

 

Dat fimmen van je??

Zo alas ik het zie, heb je wat blaadjes gepunt.

Dat is niet genoeg.

 

Toppen, is royaal, een stukje van de "stam" weg knippen,

en Fimmen, (Fuck I Missed) is dan duidelijk net te hoog, waar door je net niet het puntje van die stam mee neemt.

Maar je hebt hem dus net gemist..

 

Je vochtigheid is niet hoog zo te zien, maar ze komen ook nog niks te kort..

Het blad staat goed.

Wel op voeren nou idd.

 

Die grondmeter van de Gamma, zou ik laten liggen.

Voor een paar 10tjes heb je een Tensiometer.

Maar potten wegen kan ook heel goed hoor met 5 stuks.

 

Weeg nu maar een een pot,

gooi er een liter water in

en weeg het nog eens.

 

Dan weet je het precies..

 

Wat ga je doen met je voeding?

:popcorn:

 

Suc6 jonge...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...