Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hakiimo

[Eerste Kweek] 10 X Ladyburn 1974 + 3 X Chemdog Onder 600W

Recommended Posts

Goedemorgend allemaal,

 

Laatste producten zijn besteld en zou volgende week geleverd moeten worden, kunnen we eindelijk zelf van start gaan !!

 

Hier alvast wat info guys !!

 

 

2qibd7c.jpg1q672u.jpg

(Foto's zijn Eigendom van greenhouse)

 

-GT Growtent 2M x 1.2M x 2M

-Davin DV12

-600W VSA phillips ( wordt nog vernieuwd als het financieel toegelaten worden )

-600W phillips son - t Green power

-Homemade softbox

-Can 150 Koolstoffilter

-Grote hangfan + clipfans

 

 

13 x 11L potten vierkant

200L Compo Sana Substraat

 

Heb alsook besloten om met de volledige canna reeks te werken voor de voeding en ph/ec regeling, alleen de bladvoeding heb ik op aanraden genomen van Hy - pro.

 

-Canna Pk 13/14

-Canna terra vega

-Canna Rhizotonic

-Canna terra Flores

-Hy - Pro Spraymix

 

Vanaf Alles binnen is zal ik foto's posten en de kweek volledig van start laten gaan, dit is alvast een voorstelling waar jullie je aan kunnen verwachten de komende 10 weken ^^

 

Peace Out !!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende rondje wordt bij mij ook chemdawg maar dan van barneys ! ben benieuwd en zal je beetje in de gaten houden !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 03/12/2014

 

Gisteren avond naar de growshop gereden voor een afhaling te gaan doen van het substraat, voeding en nog een paar kleinigheden die ik nodig had om alles op te starten.

 

Vandaag zijn de Feminized zaden toegekomen, mooi verpakt en stipt op tijd, vanavond beginnen we dus aan de voorbereiding !!

 

Update volgt !!

 

2hnp8bb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes H., een goed begin is het halve werk... alleen zou ik niet voor GHS gaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes H., een goed begin is het halve werk... alleen zou ik niet voor GHS gaan

 

Heb je hier al slechte ervaring mee gehad dan ??

 

thx voor je reactie alvast !!

 

Update 03/12/2014

 

 

Goedeavond allemaal,

 

Thuis gekomen van het werk ( eindelijk !! ) en direct aan de slag gegaan met alles klaar te zetten en voor te bereiden voor de kweek.

 

De zaadjes worden reeds ontkiemd* en de kweekruimte is al in orde, temp is goed regelbaar heb deze al enkele uren laten draaien ondertussen en de temp blijft stabiel ( ook foto ).

 

*De zaden zijn in een aparte ruimte aan het ontkiemen, de tent staat aan maar dit is momenteel voor de temperatuur te testen( potten zijn leeg ).

 

Nu wachten geblazen tot de zaden ontkiemd zijn, volgende update volgt vanaf de kopjes boven het zand uitsteken :wOOt !!

 

 

2hqz2mw.jpg

 

2h4exd4.jpg

 

2i8f5ah.jpg

 

2ns4cpc.jpg

 

2i8f5ah.jpg

 

cheers :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat niet maar ik heb hier al enkele keren gelezen dat er vaak herma's opduiken bij GHS. Onlangs had Oro nog een Cheese-kweekje en die had er dan weer geen last van. De prijzen zijn verleidelijk en daarom dat ik het ook vaak overweeg maar eig gun ik het die twee homo's van GHS niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat niet maar ik heb hier al enkele keren gelezen dat er vaak herma's opduiken bij GHS. Onlangs had Oro nog een Cheese-kweekje en die had er dan weer geen last van. De prijzen zijn verleidelijk en daarom dat ik het ook vaak overweeg maar eig gun ik het die twee homo's van GHS niet

 

Hahaha ... ik heb deze keuze van zaden genomen omdat deze toch een sterke basis aan revieuws hebbe staan op seedfinder.eu .... en idd de prijs is schappelijk, vindt dit ook als eerste kweek meer als genoeg ^^

 

Hmmmm best hopen dat er bij mij dan geen hermatje aanwezig is :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb persoonlijk niet meer of minder problemen met GHS dan met bv barneys , vision, spliff etc. qua herma's.

Fem zaad is gevoeliger voor herma's in het algemeen.

Te zware batmix en dan nog voeding meegeven is b.v. ook een trigger; plant lijkt supergezond maar gaat toch flippen en ballen aanmaken.

Ook ik een heel tevreden GHS exodus cheese kweker; en heb de ladyburn er naast gehad !, goede (JH)smaak, veel lange bijna rechtopstaande zijtakken en topjes, jack herer is zwaar dominant, wellicht iets witter door de ice. Had meer opbrengst dan de exodus cheese en was ook iets sneller klaar.

De ladyburn is wel wat donkerder van kleur, ook als hij gedroogd en gecured is. Sommigen houden daar niet van.

Succes ermee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 09/12/2014

 

Goedemorgen allemaal,

 

Gisteren avond toen het licht in de tent aanging even gaan kijken en jawel ze zijn allen ontkiemd, nu is mij wel opgevallen dat de chemdawg stevig voorstaat op de ladyburns ... misschien in de toekomst toch eens kijken wat het geeft, desnoods moeten we maar gaan knakken!!

 

Nu heb ik alleen een klein aanmerk puntje, mijn LV is blijkbaar toch te laag dus heb besloten om een luchtbevochtiger te zetten , deze is besteld en wordt opgestuurd dus zou deze week nog moeten arriveren.

 

Heb dit tijdelijk ook opgelost met 1.5L petflesse te snijden en over de plantjes te plaatsen voor voldoende LV.

 

Hier alvast wat foto's, zoals je kan zien is de temp ok, maar is de LV vrij laag ( foto is ook wat wazig, mijn excuses hiervoor .. nieuwe volgt) LV = 67% hele nacht door.

 

ben de plantjes nu 200ML aan het geven verspreid over de aarde en aan de wordt/stengel spuit ik met de plantenspuit dit goed vochtig, hierbij wordt ook rizotonic gegeven met afgezuurd water ( PH 5.9) .

 

Opmerking en commentaar mogen altijd gegeven worden, sta open voor fouten de leren begrijpen, dit is ook men eerste keer you see ^^

 

Temp meter net gereset

29erc5i.jpg

 

Ladyburn 1974

2ign6ok.jpg

122kmiq.jpg

 

Tijdelijke oplossing met Pet flessen

2j0f7va.jpg

 

Chemdawg

303k0w0.jpg

 

29likw9.jpg

 

Heb persoonlijk niet meer of minder problemen met GHS dan met bv barneys , vision, spliff etc. qua herma's.

Fem zaad is gevoeliger voor herma's in het algemeen.

Te zware batmix en dan nog voeding meegeven is b.v. ook een trigger; plant lijkt supergezond maar gaat toch flippen en ballen aanmaken.

Ook ik een heel tevreden GHS exodus cheese kweker; en heb de ladyburn er naast gehad !, goede (JH)smaak, veel lange bijna rechtopstaande zijtakken en topjes, jack herer is zwaar dominant, wellicht iets witter door de ice. Had meer opbrengst dan de exodus cheese en was ook iets sneller klaar.

De ladyburn is wel wat donkerder van kleur, ook als hij gedroogd en gecured is. Sommigen houden daar niet van.

Succes ermee.

 

Thx voor je reactie maatje !!

 

Ja ben zelf ook wel vrij benieuwd wat dit in de toekomst gaat brengen, heb gelezen dat deze strain voor beginnende kwekers een perfect voorbeld van veel geven in een gematigde omgeving.

 

Natuurlijk proberen we ookal dit mijn eerste keer is dit toch 100% goed te doen ( wat binnen de prijs valt ) .

 

Resultaat zal tegen februari wel bekend zijn ales alles goed blijft gaan toch ^^

 

laten we hopen !!

 

grtz hakiimo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 13/12/2014

 

Goedemorgen,

 

4 dagen later en de miserie is al begonnen.

 

Eergisteren Hier in een stroomonderbreking gehad van bijna 24 uur door een geraakte kabel in de straat waardoor ze geen licht gehad hebben, dit is ook de reden waarom ik dus ook niet meer online geweest ben, nu wou ik ook even informeren of dit voor problematiek kan zorgen :s

 

Ze gaan opzicht wel vrij goed vooruit ze beginnen de eerste internodes te vertonen en groeien vlot vooruit, morgen neem ik van elke plant apart een foto om een kleine collage te maken zodoende jullie dit ook kunnen volgen.

 

Hier alvast een klein voorproefje !!

 

 

fazadx.jpg

 

2nrhhcz.jpg

 

33nfdxu.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed is anders te noemen, stress is funest is mijn insteek.

 

Of ik nieuwe zou zetten ? Nee, ik zou deze run proberen af te maken. Mocht het te veel problemen geven, heb ik het toch een kans gegeven. Tevens ben ik van mening, is het goed zaad kan het wel tegen een stootje. Het is en blijft (veredeld) onkruid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 16/12

 

Goede avond allen, :welcome:

 

Na 3 dagen kom ik toch even online om een kleine update te geven.

 

Laatste dagen lijkt alles toch positief te verlopen :punk: , de kleintjes worden groter met de dag :wOOt en krijgen voeding op basis van het Canna schema, de ph wordt op 5.9 a 6.0 gehouden voor de perfecte opname van de voeding.

 

Nu is me wel opgevallen dat ik met een paar achterblijvertjes zit (1x Chemdog + 2 x ladyburns ) :wtf2: , zou ik deze gewoon rustig late zitten ? of is het verstandiger deze weg te halen ?? :|

 

In het begin toch het gevoel gehad dat de temperatuur niet 100% was en de LV niet te regelen viel maar dit is ondertussen volledig in orde gekomen, de temperatuur schommelt tussen de 26°C - 28°C met de lampen aan en de Luchtvochtigheid blijft mooi schommelen tussen de 83% - 87% en tussen de 21°C - 23°C als de lampen uit zijn. :shifty:

 

Ik wil jullie alvast bedanken voor de nodige informatie die ik heb kunnen verorberen de laatste maanden, dit heeft mij al een enorme stap vooruit geholpen ook al is het met wikken en wegen en bang afwachten of alles goed gaat verlopen. :verrygood :book:

 

Ik hou jullie alvast up-to-date de gehele periode en zal geregeld een update bij plaatsen en de nodige foto's erbij zetten. :popcorn:

 

Gezellig van de zon aan het genieten

26378so.jpg

Ladyburn 1974

2n24r5j.jpga0f61z.jpg2hs3cd5.jpg2hq4bab.jpg1089x5w.jpg2cna0bd.jpg

 

Chemdogs

 

jb3f6f.jpg1z2hxub.jpgjb3f6f.jpg

 

Moesten jullie nog opmerkingen, vragen of beleefde commentaar hebben dan hoor ik deze graag, sta altijd open voor suggesties of aanpassingen !!

 

Alvast bedankt voor jullie tijd jongens en tot gauw !!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon ff aankijken hoe het gaat met de achterblijvers, als ze gezonde groei hebben (dus geen mongool) zou ik ze lekker laten staan en zien wat er gebeurt.

Weg gooien kan je altijd nog, maar zo denk ik dan.

Als ik zo die fotos zie staan ze een beetje droog, kan misschien aan mij liggen.

Ik kijk met je mee :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gewoon ff aankijken hoe het gaat met de achterblijvers, als ze gezonde groei hebben (dus geen mongool) zou ik ze lekker laten staan en zien wat er gebeurt.

Weg gooien kan je altijd nog, maar zo denk ik dan.

Als ik zo die fotos zie staan ze een beetje droog, kan misschien aan mij liggen.

Ik kijk met je mee :)

 

Hej 420man,

 

Ik heb Inderdaad ook besloten deze te laten staan en af te wachten wat het resultaat wordt binnen 2/3 weken.

 

Ivm met het droogstaan van de plantjes deze worden goed bewaterd hoor met 200ML water en de plantenspuit, het feit dat het substraat zo droog is omdat ik net de smartpots/potten had bijgevuld met wat aarde tot aan de lob bladeren, hierna heb ik dan meteen foto's getrokken en nog niet gewaterd tot de ik al de foto's had :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...