Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Abruzzi

Kweekverslag 56X Amnesia 6 X 600 Deel 2

Recommended Posts

Dag 46 Bloei

 

Toppen dikken snel aan en het spint wordt volgens mij niet erger geworden.

 

Gister kregen ze:

 

50L water

25ml enzymen

25ml camg

15ml systemclean

ph 5.6

 

vandaag een vat aangemaakt met:

 

100L water

15ml regulator

30ml P boost

50ml K boost

30ml top booster

150ml Bloei A + 150ml Bloei B

 

Ph: 5.5

Ec: 1.3

 

temp +- 28 graden lampen aan

temp +- 21 graden lampen uit

 

lv: 38%

 

Heb helemaal vooraan altijd iets minder dikke toppen lijkt t wel

 

gallery_41826_17731_3686550.jpg

 

gallery_41826_17731_1165550.jpg

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er veelbelovend uit! Hopelijk houd je de spint nog onder controle.. Ik heb sinds kort goeie ervaring met rogis

 

Hoeveel dagen 12/12 geef jij deze soort gemiddeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er veelbelovend uit! Hopelijk houd je de spint nog onder controle.. Ik heb sinds kort goeie ervaring met rogis

 

Hoeveel dagen 12/12 geef jij deze soort gemiddeld?

 

thanks, zal is kijken wat dat is.

 

Ik probeer ze altijd minimaal 9.5 weken te laten staan. Ligt een beetje aan de situatie. Zoals nu met deze luchtvochtigheid ga ik ze proberen 10 weken te geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abruzzi,

 

Heb je eerste verslag met plezier gelezen! Complimenten daarvoor zo te zien gaat het ook hier weer prima.

Wat mij wel opvalt is dat jij wel doet aan Afzuren (PH- ). Nou zijn er verschillende verhalen hier over.. bijv. dat dit niet nodig is bij Aarde en dat het slecht funest zijn voor de kalk in het aarde....

 

Hoe denk jij hierover?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abruzzi,

 

Heb je eerste verslag met plezier gelezen! Complimenten daarvoor zo te zien gaat het ook hier weer prima.

Wat mij wel opvalt is dat jij wel doet aan Afzuren (PH- ). Nou zijn er verschillende verhalen hier over.. bijv. dat dit niet nodig is bij Aarde en dat het slecht funest zijn voor de kalk in het aarde....

 

Hoe denk jij hierover?

 

Dankje man

 

Ik heb nooit problemen ondervonden met afzuren. Als ik me aarde hergebruik waardeer ik het wel altijd op. Dus ook met kalk. Of het afzuren uiteindelijk voor een beter resultaat zorgt op aarde kan ik niet zeggen. De ph waarde van je vat zegt ook niet veel, het gaat om de ph waarde bij de wortels. Ook denk ik dat het er wel aan ligt hoe hard je water is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 50 bloei

 

Helaas toch wel wat toppen met webben, gelukkig beperkt het zich wel tot een bepaalde plek in het hok (tot nu toe).

 

Ben dus met de stofzuiger bezig. Moet volgende ronde toch meer doen om het te voorkomen.

 

Net een vat aangemaakt met:

100L

15ml regulator

25ml P boost

45ml K boost

15ml superthrive

30ml top booster

125ml A + 125ml B

Ph: 5.6

Ec: 1.2

 

 

abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abruzzi

 

Leuke verslag! Van begin tot eind gelezen

 

Ik hoop dat je die 1,1 wel haalt

 

 

Mvg mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de spint maar met nog een week of drie te gaan zal dat wel loslopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aah leuk man, haha bij de 1.1 ga ik niet eens in de buurt komen nu.

 

Hoop dat ik t red. Anders gaat alles over 2 weken om (dag 65)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen goed nieuws hier.. Spint is te erg geworden dus dit weekend wordt alles omgehaald. Ze hadden nog minimaal 1 week moeten staan. Maar is mijn eigen fout, het is altijd goed afgelopen toen ik spint had dus heb er nu te weinig aan gedaan.

 

Gister nog een grote beurt met water en enzymen gegeven.

 

Volgende ronde word dit anders gedaan:

 

1: Ik ga het toch is proberen op slabs, worden dan 133cm slabs. Weet nog niet wat ik pak, cocos of steenwol. (54 amneesjes)

2: Er word vaker preventief gespoten met verschillende middeltjes

3: Er worden zakjes opgehangen met roofmijt, hang ik dan denk ik rond week 2 Bloei op.

4: En/of er komen 2 zwavelverdampers

5: Misschien al een zware luchtbevochtiger aangezien ik in de toekomst ook een OC wil.

6: Lampen moeten vervangen worden. Worden dan weer lampen van gavita, philips lampen starten slecht op. (niet bij de gavita evsa's)

7: pomp moet veel kleiner, is nu een 11000 liter :whistle: Als ik met druppelaartjes werk is dat een beetje teveel van het goede. word denk ik 3500L

Jullie nog ideeën?

 

Hier de foto's, die bruine plekken zijn geen rot. hier is de spint al aardig bezig geweest. En ja ik gebruik elke dag een stofzuiger.

 

 

gallery_41826_17731_1669594.jpg

 

 

Het zit vooral aan de rechter kant in het hok, gelukkig zaten hier ook de kleinste toppen.

 

 

gallery_41826_17731_2970201.jpg

 

Al met al is dit gewoon een kut ronde, word een lage opbrengst met vieze gore spintwiet :thumbsdown:

 

Uiteraard kunnen jullie weer op een volgend verslag rekenen.

 

Abruzzi

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is erg jammer van die spint. Hopelijk kun je er toch nog voldoende uithalen. Sterkte met de laatste loodjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balen man, dat wordt flink boenen straks, ff goed met dethol erdoorheen. Maar eerst lekker knippen

Dethol heeft totaal geen zin krijg je de spint niet mee weg uit je hok ;)

@Abruzzi, jammer van de spint maar vind ze wel nog redelijk aangedikt! Tip haal voor de volgende ronde biokill kan je bestellen in belgie je zult versteld staan van de werking en dat zeg ik niet snel heb al veel middeltjes geprobeerd maar dit spul is echt top.

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abruzi. Probeer eens scelta. 2 keer goed spuiten met elekrische vernevelaar. Bovenkant medium wordt dan ook goed meegepakt.

 

Spuit voor de laatste keer op dag 10 bloei vlak voor de eerste topvorming.

 

En hier kun je roofmijt vers ophalen in het gebouw waar het gekweekt wordt.

 

http://www.entocare.nl/producten_mijten.htm Zit in wageningen. Komt op blaadjes ipv die korrels dus je kunt ze op elk gewenst moment nog makkelijk uitzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ jack white: Dethol doodt het spint idd niet, er komt weer een gifbom in me hok. Daarna nog een keer me hele hok bespuiten met een chemisch mixje van vertimec en nog wat andere zooi. Dan moet het wel dood zijn :innocent: Daarna pas me hok reinigen, dit doe ik wel met dethol. Ik zal is kijken wat dat biokill is, heb nu net een nieuw middeltje besteld voor als ze nog jong zijn. Er vormt dan een soort plaklaag op je plantje waardoor het spint geen kant meer op kan, daarvoor wel een keer behandelen met bac of vertimec.

 

Peeled: Zal net voordat ze om gaan nog even foto's schieten.

 

supernoob: Dat middel komt proffesioneel over als ik het zo is zit te bekijken. Is alleen niet zo makkelijk te bestellen geloof ik. Of ik kijk scheel. Deze keer bestelde ik roofmijt alleen duurde de levering veel langer. Miss is het wel wat om ze op te halen, het liefst heb ik van die zakjes die je ophangt. Had gelezen dat als ze er dan in 6 weken tijd langzaam uit kruipen ofso? wil nu wel prefentief gaan uitzetten. Meestal krijg ik spint in week 5 bloei. Dus in week 3 uitzetten en tot die tijd een paar keer spuiten met verschillende middeltjes.

 

Hoop volgend weekend het nieuwe systeem draaiende te hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan man! Dan maar regelmatig met de stofzuiger erdoor...

 

Nog ff gekeken, t gaat wel hard nu met die spint. Een week ga ik sowieso niet meer redden. Miss kunnen een paar extra dagen nog wel, kijk ik nog ff.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijd om weer te stofzuigen, doe ik nu elke dag.

 

gallery_41826_17731_1881152.jpg

 

gallery_41826_17731_309071.jpg

 

gallery_41826_17731_245932.jpg

 

Wie jaloers is wil ik best een envelop met spint sturen, niet allemaal tegelijk aub.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
:cry kut beesten :kill: :evil: volgende ronde stekjes echt goed dompelen en iedere week spuiten en roofmijt uitzetten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:cry kut beesten :kill: :evil: volgende ronde stekjes echt goed dompelen en iedere week spuiten en roofmijt uitzetten!!

 

klootzakken zijn t.. volgende ronde ga ik dit echt heel anders doen. Hoelang denk jij dat ze nog zouden kunnen staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik durf het echt niet te zeggen heb het zelf nog nooit zo erg gehad :(, vorige ronde had je het toch een stuk beter onder controle, wat is je temp in je hok lamp aan lamp uit? probeer het beide omlaag te gooien zo als vele het in je vorige topic ook aan gaven en flink met de stofzuiger erin ook al snap ik niet hoe je daar mee erbij kan komen met dat net! sterkte met de laatste loodjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...