Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr Greenthumb

Buitenkweek Cambodia

Recommended Posts

Gaat hier z'n gangetje zo te zien, plantjes zijn al goed gegroeid. Slim idee van de tandenstokers.

 

Guerilla in Cambodja, klinkt avontuurlijk :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey vena, hoe is de grond daar, hier is de grond kut En is guerilla kweken moeilijk.

 

De bodem is hier voornamelijk rode klei (volgens de locals is de bodem gekleurd door al het bloed dat hier gevloeid is)

 

Ik heb met compost, klei en zand een mix gemaakt die het tot nu toe goed doet.

 

Grtz Dr Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kost de wiet in cambodia?

 

200 stuks zou ik niet doen daar.. je ben buitenlander, rijk en dus valt er wat te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat kost de wiet in cambodia?

 

200 stuks zou ik niet doen daar.. je ben buitenlander, rijk en dus valt er wat te halen.

 

Cambodian grown gaat hier voor 2000 a 3000 riel/gram,50 a 75 dollarcent

 

Toeristen betalen uiteraard wat meer. Ik haal men smoke bij een europeaan dat hier kweekt, en daar gaat top wiet voor 2, 5 $/g

 

Grtz Dr Greenthumb

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, waarom ze je zelf zoveel moeite doen dan met 200 planten?

 

Koop toch een paar fatsoenlijke bakken van een liter of 90 en regel goede aarde en laat er 5 mooie struiken groeien in de achtertuin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man! Ik miste de kweekverslagen al:( dit is een mooi tussendoortje ik hoop voor je dat je enorme bomen krijgt daar, moet denk wel kunnen met al die zon. Ik zal je volgen!

 

Grtz

Toppert

Share this post


Link to post
Share on other sites

de guerilla laat ik over aan men cambodiaansecollega, een blanke valt te hard op in het national park. de meeste G13 zijn dus naar hem verhuisd.

 

gisteren hasj gemaakt;

 

65g gruis van de G13:

gallery_20758_17732_1200526.jpg

 

gallery_20758_17732_867246.jpg

 

7.5g hasj, mag nog ff curen voor het gerookt kan worden:

gallery_20758_17732_562236.jpg

 

hier een foto van wat ik op men eige terras ga houden; van voor naar achteren:

2x super silver haze van greenhouse seeds

2x G13 van Barneys farm

2x cambodian unknown, neigt naar sativa volgens mij

gallery_20758_17732_1495930.jpg

 

Grtz Dr Greenthumb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren toch weer ongedierte over de vloer gehad, planten zijn flink aangevreten door een vogel vermoed ik :|

 

1 van de G13 is bijna volledig weg;

gallery_20758_17732_226628.jpg

 

de cambodian unknown is flink gesnoeid door de ongewenste gast:

gallery_20758_17732_840191.jpg

 

in een ultieme poging om al het ongedierte buiten te houden heb ik vandaag een constructie gemaakt:

gallery_20758_17732_1143446.jpg

 

als de planten de top raken maak ik er een soort screen of green van en komt er nog een gaas bovenop. onderkant moet nog verzwaard worden.

 

als er nu nog aan men planten gevreten gaat worden koop ik me een AK47 :kill:

 

Grtz Dr Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moest stiekem lachen toen ik de tandenstokers zag , combinatie van "the walking dead" en "buurman en buurman". Voor mekaar buurman a je to! Gaas lijkt mij een betere oplossing.

 

Zelf ben ik een enorme Azie fan, vooral van Thailand en Laos. Weet nog dat in Thailand op een schiereiland (Hat Ray Leigh) een groep Thaise rastafari een buitenplantage hadden waar de locale politie mee akkoord ging na betaling van wat centen. Zelf niet eens gerookt daar, drugs en Azie vind ik geen prettige combinatie.

 

Maar goed, ik volg je dus. Hoop dat je (onder begeleiding van de local) toch de spot gaat bezoeken en misschien ons blij kunt maken met een foto! Succes en zet 'm op

Share this post


Link to post
Share on other sites

remember de afgevreten silverhaze ?

1/3 heeft het niet gered, de rest is op op natuurlijke manier getopt (geeft toch een 2 weken vertraging)

gallery_20758_17732_2443293.jpg

 

zo staat het terras er voorlopig bij

gallery_20758_17732_2185912.jpg

 

de 2 cambodian unknown beginnen al te bloeien en ik vermoed dus dat ze niet al te veel meer zullen groeien.

 

dat komt door het natuurlijke ritme van 12/12licht in combinatie met een te kleine pot vermoed ik.

 

ik ben hier nu aan het zoeken naar de juiste TL-buizen zodat ik toch iets of wat voorgroei kan doen.

 

Grtz Dr Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verleng de dag met een simpel tl om te voorkomen dat ze in bloei schieten.

Dat doen de meeste op die breedte graad.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik van de zomer maar weer zeulen met 35 liter kuipen om te verduisteren... wat een luxe probleem man! Hahaha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat leuk, een kweekverslag vanuit Cambodja!

 

@ Ozzoes, slepen met zwart-wit folie lijkt me minder inspannend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben dan maar begonnen een groeihok te bouwen:

voorlopig met de kleinste SSH

gallery_20758_17732_2105053.jpg

 

lampen zijn phillips 24w cool daylight, zowat het beste dat ik hier vind. weet niet of ze al te hard zullen groeien in deze setup. daarom zet ik ze overdag gewoon in de zon. zo worden ze hopelijk toch iets groter voor ze beginnen bloeien.

 

kreeg wat beelden van het thuisfront te zien, wat me er aan herrinnerde hoe gelukkig ik ben om dit op men terras te zien :

 

de niet getopte cambodian zal een dwergje blijven

gallery_20758_17732_229196.jpg

 

de 2 cambodian unknown, rechts getopt, links afgevreten:

gallery_20758_17732_505938.jpg

 

Grtz Dr Greenthumb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken geleden het plantafval van hasj te maken, met heel wat zaad in, door men potten gemixt bij het overpotten

 

gisteren deze gespot bij de G13 die ik op men terras ga houden:

gallery_20758_17732_1202137.jpg

 

de 2 Super silver haze; de rechtse was kleiner maar heeft in het groeihok zen achterstand ingehaald:

gallery_20758_17732_423701.jpg

 

de niet getopte cambodian na anderhalve week bloei:

gallery_20758_17732_622087.jpg

 

blijft een mini-plantje, heeft veel blad verloren door ongedierte, de getopte lijkt toch langer door te groeien.

 

in het groeihok is de nieuwe generatie op komst:

gallery_20758_17732_1198933.jpg

 

Grtz Dr Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huy Dr.,

Echt vet dat je dit zo doet,helemaal dat je heel slim voor de sativa-strains gaat met die hoge R.V. daaro.

Heb je daar trouwens Urtica urens? of Urtica dioica?(kleine,grote brandnetel?) anders kun je brandnetelthee fabriceren voor de N.

Laat ze daar maar es zien wat quality is,met die lekkere heesjes.

Op rode klei zei je?Co0l!daar zitten een shit-load aan mineralen in zoals ijzer, molybdeen,Boor,Chroom etc. daar ontleent het zijn rode kleur aan.

Er zijn ook veel robijntjes te vinden in Cambodia,zowieso een interessante geologie in dat deel v/d wereld.

Heb je trouwens al een muizeval gezet op je terras?of is het een vogel? vogels kun je volgens mij opeten he? ;) ,buik vol,probleem weg hahaha.

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt inderdaad alsof sommige tandenstokers een stukje de grond in zijn gedrukt op de foto terwijl ze nog helemaal rechtop staan op de vorige,

waardoor het me ook eerder een vogel lijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om te zien hoe mensen van de andere kan van de wereld kweken,

en tog op dit forum terecht komen . Nice!

Lijkt me heel interessant daar het land enzo..

 

Wil ook graag een keer in een warmer land kweken haha :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...