Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest snah

Zaad Direct In De Mapito

Recommended Posts

Guest snah

Hallo ,

 

Hier gelezen dat er 3 manieren zijn om zaad te ontkiemen , in een glas water , tussen watten of direct in de grond .

 

Nu ga ik dus op mapito kweken , kan ik nu de zaadjes direct in de mapito stoppen ?

 

Ik heb per zaadje een kleine aardewerk plantenpot diameter 6 cm . Deze vul ik met mapito en breng de ec naar 1.0 en de ph op 5.8 . Zet de potjes met de zaadjes in plastic bakjes ( ik kan dan ook eb/vloed ) en voor de ontkieming zet ik ze in mijn kamerkasje met verlichting .

 

Als er dan blaadjes en wortels zijn haal ik ze uit de potjes en zet ze in grotere potten en gelijk in mijn hok .

 

Gaat dit goed , heeft iemand nog tips ?

 

Groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej snah.

 

Je lijkt me geen beroerde vent. En je bent zo lees ik, ook best bereid om zelf te lezen en te zoeken.

En tip van mijn kant, om dit te stimuleren en te ondersteunen, gebruik de extra mogelijkheden in je zoekactie eens.

Ik bedoel dan of dubbele woorden gebruiken en zelfs woorden uitsluiten.

Probeer het eens... Helpt je gigantisch met het directer zoeken naar een specifiek antwoord.

 

Maar om antwoord op je vraag te geven:

 

Zelf heb ik geen ervaring met mapito.

Maar het lijkt me, dat dat goed gaat.

Zo is het wel i.i.g met mijn medium. 50/50 aarde Kokos.

Wel vind ik je EC wat hoog en je PH zelfs 1 of 2 tienden te laag.

 

Succes

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

@ oude rocker ,

 

Ik ben geen beroerde vent en ook niet beroerd om te zoeken . Echter heel vaak is een link of foto hier niet mee avalible .

 

Ook is het zo dat hier de één A zegt en de ander B , ik hoop dan tot C te komen .

Jouw ec en ph waarden kloppen ( hier gelezen ) niet voor mapito .

 

Toch is iedere reactie en tips welkom .

 

Groet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ontkiemen in iets anders. Misschien een meshpotje nemen ipv aardewerk en na het ontkiemen de hele zaak met potje en al overzetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...