Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Bolliex

Vraagje Over Autopot Kweeksysteem

Recommended Posts

Guest Bolliex

Zonet een autopot kweeksysteem aangeschaft, lees ik nu dat het niet zo geschikt is voor biovoeding.

Ik werk met bionovo supersoil en pk13/14 geen boosters.

Zou ik nu echt middenin mn kweek andere voeding moeten kopen?

 

200ml op 100l water zal mijn leidingen toch niet laten verstoppen?

 

Kan ik iets doen om dit tegen te gaan? Aquariumpompje ofzo in mn tank?

 

Iemand ervaring?

 

Zou ik mijn potten kunnen vullen op deze manier?

1. matje voor de wortels onderaan de pot (meegeleverd)

2. 15cm hydrokorrels

3 daarboven gewoon mijn potgrond met het plantje?

 

Peace!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet doen,maar wat ik wel zou doen is handmatig met gietertje voeden.

Maar biologische voeding gaat in loop van tijd wel verstoppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peroxide door die leidingen laten lopen na elke oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey, ik heb verleden jaar een autopot xl 9 potten aangeschaft

 

biovoeding zou ik er niet doorjagen

 

ook zijn de blauwe vlotters te licht en gaan drijven in de bak waadoor de tent onderloopt, dit heb ik opgelost door op de bovenzijde van iedere vlotter 2 inox bouten van M10 x 5cm te plakken met fix all, de bouten heb ik vol moeren gedraaid

 

in het systeem ben ik men vertrouwen kwijt, ik gebruik nog enkel de pot en de onderpot die zijn ideaal om onderaan water te geven met een gieter

 

grtz ouwe

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps.:

 

1) matje moet geplaatst worden

2) hydro korrels dienen om te verhinderen dat de aarde continu doordrenkt worden door het water en beginnen te rotten, dus hydrokorrels tot maximaal water niveau

3) ja gewoon potgrond (of bewerkte potgrond) erin en plantje planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tip alvast voor je volgende ronde. (klik) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook geen vloeibare bio voeding in het vat gooien. Die biologische voeding van beaker gebruik ik ook al enige tijd, goedkoop en werkt prima met mijn autopot systeem.

 

@Ouwe zak je moet die vlotters wel in de bodemplaat klikken he ;) bij mij zitten die dingen dan muurvast hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

hey, ik heb verleden jaar een autopot xl 9 potten aangeschaft

 

biovoeding zou ik er niet doorjagen

 

ook zijn de blauwe vlotters te licht en gaan drijven in de bak waadoor de tent onderloopt, dit heb ik opgelost door op de bovenzijde van iedere vlotter 2 inox bouten van M10 x 5cm te plakken met fix all, de bouten heb ik vol moeren gedraaid

 

in het systeem ben ik men vertrouwen kwijt, ik gebruik nog enkel de pot en de onderpot die zijn ideaal om onderaan water te geven met een gieter

 

grtz ouwe

 

Ik hoop dat ik meer geluk zal hebben. Heb je tips alvast in het achterhoofd gehouden. Heb de blauwe vlotters vastgekleefd met lijm in het gaatje waarop hij vastklikt als je hem op de bodemplaat monteerd. Hij kan zeker niet meer los. De groene dekseltjes dat boven de vlotter zitten heb ik vastgekleefd met ducktape zodat deze ook niet zouden kunnen loskomen.

 

Groetjes

 

 

hydro korrels dienen om te verhinderen dat de aarde continu doordrenkt worden door het water en beginnen te rotten.

 

Heb er hydrokorrels ingedaan, maar of dat tot boven het water niveau komt kan ik niet meer zeggen. Ik hoop het.

Met een nat droog cyclus heb je normaal niet zo veel problemen met rottende wortels toch?

Kzal ze om de 10 dagen eens 2 dagen zonder water zetten zodat de wortels volledig kunnen drogen, mss is dat een goed idee?

 

Ik zou ook geen vloeibare bio voeding in het vat gooien. Die biologische voeding van beaker gebruik ik ook al enige tijd, goedkoop en werkt prima met mijn autopot systeem.

 

@Ouwe zak je moet die vlotters wel in de bodemplaat klikken he ;) bij mij zitten die dingen dan muurvast hoor.

Haha :P Hij zal zelf hier ook wel opgekomen zijn toch hoop ik? Zoals ik hierboven zei, heb ik ze vastgelikt + vastgelijmd !

En als die plaatjes erboven ook vastgetaped zijn kan er toch wel niets gebeuren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je niet moeten plakken joh. Vlotters moet je wel eens schoonmaken. (Ik doe dat 1x - 2x per jaar) Door dat plakken gaat dat niet meer.

 

Ik ken heel wat mensen die deze systemen gebruiken en heb nog nooit van overstroomde tenten gehoord :)

 

Als die vlotters vast zitten door ze te op die t stukjes te duwen in de bodemplaat is het goed joh.

 

Ps. Rottende wortels hoef je ook niet bang voor te zijn.

Edited by Vaporist420

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die biologische voeding van beaker gebruik ik ook al enige tijd, goedkoop en werkt prima met mijn autopot systeem.

Leuk hoe de dingen op de 1 of andere manier altijd weer samen komen. :D

Ik ben achter deze biologische voeding gekomen toen ik een post van jou hierover las op een ander forum en wil dit bij mijn volgende ronde zelf ook gaan proberen met de autopot.

Dus bij deze; nog bedankt voor de tip Vaporist420. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Ben gewoon overschakeld naar de hydro lijn van bionova. Nog geen problemen gehad, leuk systeempje.

Bedankt voor de tips !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben ook wel benieuwd naar die autopot ervaringen..

 

Is het mogelijk de pot compleet te vullen met bijvoorbeeld rfx? wat zijn hier de voor/nadelen van tov 50/50 mengsel van bijv. aarde en een hydromedium?

 

als je een volledig hydro medium kunt gebruiken, dan kun je hiermee ook een vat aanmaken met voeding en ph op de juiste waardes en dan hoef je vervolgens niks te doen tot je weer een nieuw vat moet aanmaken. klopt deze redenatie of sla ik de plank compleet mis?

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Je kan het altijd eens vragen in een mailtje naar hun, hebben mij ook goed geholpen.

De reden waarom ik 15 cm hydrokorrels heb genomen is om rottende wortels te voorkomen. Daarboven ligt er een lightmix substraat op bij mij. Allesinds is er ook soort netje bij die voorkomt dat de wortels in je systeempje groeien.

 

Niets dan lof voorlopig !

Hebt nu al ongeveer 20 dagen en mijn vat nog maar 1 keer bijgevuld. Elke dag water geven is voor mij nu verleden tijd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En in 20 dagen verloopt je ph niet..?

 

Daarom zou ik dit systeem op hydro niet aandurven..

 

Als het voor jou werkt is het top toch..!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je eerst afzuurt naar 4,5 en dan met ph plus ph goed zet zou het stabiel moeten zijn ( het bicornaat is dan weggezuurt)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je die light mix ook steeds opwaarderen of vervangen na een aantal rondes?

 

systeem spreekt mij zeker aan, maar wil niet steeds gaan sjouwen met aarde, heb je mogelijkheden van mediums waarbij je het 1 malig vult voor een langere tijd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

Kdoe 1 ronde met de lightmix en dan nieuwe. Zelfde met aarde, coco's ( ook al kan je deze hergebruiken ) ,...

Ph blijft stabiel, en tis om de 10 dagen dat ik een nieuw vatje maak.

 

Groetjes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

miss een foto van hoe je planten erbij staan op dit systeem?

 

Kga eerst maar een setje van 4 bestellen om het uit te testen denk ik, als het me goed bevalt kan ik het groter aanpakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan zoiezo op goed opgewaarde aarde een ronde of 5 doen.

alleen dat je potten altijd nat staan onderin spreekt mij niet aan.

wel makkelijk voor de weekendjes weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...