Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SL0MO

guerillafarmers oogsten

Recommended Posts

hey effe een vraagje voor zij die in het wild kweken:

hoe gaan jullie dit praktisch gezien aanpakken om te oogsten?

Ik heb 5 grote planten verspreid over 2 bossen die een paar kilometer van huis zijn.

De hele plant(en) omhakken en meenemen over straat valt te veel op,

eventueel wel snachts maar dan vind ik nooit mn weg in het donkere bos...

Mss het best elke plant in stukken hakken en dan in een trekrugzak

deel per deel gaan halen? Of enkel de toppen? Iemand betere methode?

 

btw wat een perfect weer voor toprot de laatse dagen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuilniszakken kunnen een uitweg bieden. Ik deed het vorig jaar toch zo en dat viel prima mee. Reed met de wagen tot aan het bosje, plantje om met zaag + in 2 stukken en dan in koffer en weg was Kees. Deed het in de vooravond.

 

Zara

Share this post


Link to post
Share on other sites

valt niet op als een toevallige wandelaar iemand uit de bosjes ziet komen en vuilniszakken in een kofferbak van auto gooit. Je hebt van die fatsoenrakkers die je kenteken noteren... en als je pech hebt de boswachter informeren, die gaat volgende dag kijken bij de plek... en de rest kun je wel erbij verzinnen.

Ikzelf zou een fatsoenlijke grote rugzak nemen, en niet met de auto gaan. Alleen de toppen meenemen en de rest van de plant afzagen en als compost voor het bos achterlaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in België denken ze niet meteen dat je wietplanten hebt staan,

tijdje gelden kwam ik net uit de struiken en stond daar een vrouw en man,

allebei enorm verschoten want die vrouw ging juist een plasje doen :D

Ik meteen 'ja eeuh...ik studeer fotografie blabla ...' werkt altijd

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dit jaar ook een plant int bos gezet, volgende dag kwam ik terug en stond er alleen nog maar een stengel

kutkonijnen

wat doen jullie hiertegen?

sluukes

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan er een paar vangen of anders haal je er een paar bij een fokker en die maak je dood, en dan aan hun poten ophangen ergens bij je planten. Dat schrikt wel af. En bij tuincentra verkopen ze ook weleens korrels die een geur afgeven wat ze vinden stinken. Maar daar moet je dan wel erg veel van rondstrooien voordat het helpt, en dat is best duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kgon joen ekki me jen oren ophangen,

Mijn ééne plant is ook opgegeten door konijn(en) maar daarom moet je ze niet doden hé! Je moet gewoon zorgen dat de konijnen nie aan je plant kan!

Anders moe je ook strooien voor slakken, ongedierte, enz. lekker veel rotzooi strooien tussen je planten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

overdag erheen en de planten zoveel mogelijk knippen dat het in zakken past, het ergste afval lekker daar laten!! en dan in zakken verpakken. Deze kun je gelijk meenemen of eventueel dichter bij de rand van het bos verstoppen om ze als het donker is op te halen.

 

Enne er zijn genoeg konijnen dus 1 meer of minder maakt niet uit, gewoon ophangen tussen je planten. of als je een mega dierenvriend bent een stukje gaas om je stekje??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik denk dat een kleine hekje of iets dergelijks de beeste oplossing is

want een dode konijn gaat op een duur wel stinken

en misschien heb je geluk maar misschien ook niet en reukt de boswachter die stank of ziet hem hangen en als de boswachter je dan tegen komt heb je een groter probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat die boswachter dan eerst maar bewijzen dat ik dit konijntje niet netjes bij de slager heb gekocht... misschien ook een oplossing? stropen is verboden een dood konijn in het bos hangen volgens mij niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
laat die boswachter dan eerst maar bewijzen dat ik dit konijntje niet netjes bij de slager heb gekocht... misschien ook een oplossing? stropen is verboden een dood konijn in het bos hangen volgens mij niet

 

laat die arme beesten :D

 

koop gewoon wat kippengaas !! en zet dat eromheen nog goedkoper ook !

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je t wel minstens 1.50 hoog doen. K heb laast een konijnen hok bij iemand gebouwd, was 1.40, 1.50 ofzo en daar kwam er een alsnog overheen... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
je kan er een paar vangen of anders haal je er een paar bij een fokker en die maak je dood, en dan aan hun poten ophangen ergens bij je planten. Dat schrikt wel af. En bij tuincentra verkopen ze ook weleens korrels die een geur afgeven wat ze vinden stinken. Maar daar moet je dan wel erg veel van rondstrooien voordat het helpt, en dat is best duur.

Ik hoop van harte dat van degene die dergelijke praktijken erop nahouden de weed smaakt naar bedorven konijn.

Er zijn tal van alternatieve, diervriendelijke oplossingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dieren hebben een hekel aan menselijke geuren.

Konijnen hebben ook 2x mijn plant verwoest, sinds dan

hekje gebouwd en elke week gaan zeiken rondom de planten en

geen last meer gehad :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat dode konijnen idee is echt te ziek.. hahaha prachtig, maarja je moet wat over hebben voor je planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achja ik vind dat je er geen konijntje voor hoeft kapot te maken, weet je hoe erg dat gaat stinken als er zo'n konijntje ligt te rotten? En dat trekt nog veeeel meer ongedierte aan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ja, je hoeft natuurlijk geen konijnen af te maken als je dat zielig vind. Ik reed weleens een rondje langs het bos, maar volgens mij kan je ook gewoon een plat konijn van het wegdek peuteren... Alleen, die zijn wel vaak erg verrot.

Het beste is iemand opzoeken die jager is en er een paar laten schieten voor weinig. Neem dus ook maar geen risico om ze te vangen in een klem oid, want als ze je pakken ben je erg de lul en alles kwijt wat je bij je heb. Ook je fiets of je auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je kan Sweedy levend aan de grond nagelen en er heel traagjes overheenrijden met een tractor en hem vervolgens ophangen in de buurt van je planten (mensegeur schrikt de konijnen af)

 

Tis al erg genoeg zeker da je geboren wordt als konijn :P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus Jezus

wat een Psycho-Minded mensjes hier :verrygood

 

en ik geloofde in de slogan *if everybody would light a joint, the world would be a better place*

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe jullie die palnten buiten poten....tussen het mais? eerst een vierkante mtr. vrijmaken en dan ingraven...offff..ergens in de wilde natuur waar niemand komt? behalve broer konijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van plan volgend jaar een paar plantjes ergens in het wild te droppen. Ga eerst een mooi gat graven, en mest erin gooien. Daarna plaats ik een paar plantjes en zet er nog een paar struikjes en brandnetels om heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...