Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest snah

Neem Olie

Recommended Posts

Guest snah

Hallo ,

 

Over 2 weken begin ik aan een nieuwe klene kweek , 4 x northern light uit zaad .

 

Heb bij vorige kweek een beetje last gehad van spint , daarom , hier geadviseerd , en flesje neem-olie gekocht ( 100% pure ) .

 

Echter geen handleiding , hoe dit te gebruiken en in welke dosering ?

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt sowieso een emulgator nodig anders kan je het niet met water mengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die emulgator heb je waarschijnlijk wel op je aanrecht staan in de vorm van afwasmiddel, een klein drupje afwasmiddels doet neemolie goed mengen met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maximum 7ml of neem per 1ltr of water,,, splash of soap.

can be mxed with a foliar feed no problem

good luck :excl:

Edited by ink

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die emulgator heb je waarschijnlijk wel op je aanrecht staan in de vorm van afwasmiddel, een klein drupje afwasmiddels doet neemolie goed mengen met water.

 

En toch werkt dat niet echt goed, tis meer een uitvloeier dan een emulgator, de olie blijft evengoed op het wateroppervlak drijven.

Rimulgan is een emulgator voor neem-olie, zeepnootextract ook al is dat moeilijk doseren.

Neem-tonic is reeds geëmulgeerd met die zeepnootextract en houdt alles mooi bio wanneer gewenst.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

@ Krasi

 

Na wat gegoogeld te hebben over "Rimulgan" neem ik direct van jou aan dat dat het beste is . Wat niet wegneemt dat het met afwasmiddel ook kan . Ik lees dit nl. overal .

Op YouTube een filmpje gezien en zij adviseerde , 8ml neemolie , 3ml afwasmiddel en 1liter lauw-warm water , daarna goed schudden en gelijk op ( liefst de onderkant ) van de bladeren spuiten .

 

Nu denk ik dat door het lauw-warme water en het schudden de olie toch aardig verdeeld is over het spuitwater .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een emulgator zorgd er enkel voor dat de druppels die niet met water mengen omdat het bijv een olie of vet is, erg klein worden zodat het "mengt" met het water. Het is echter nog steeds een suspensie.

 

Misschien dat Rimulgan de druppeltjes kleiner maakt dan afwasmiddel, maar dat weet ik niet.

Ik weet wel dat afwasmiddel prima werkt en je het al hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afwasmiddel emulgeert niet goed wat Krasi ook al zegt, volgens mij roep je maar wat en heb je het nooit zelf geprobeerd unpredictable

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb idd nog geen Rimulgan geprobeert. Ik geloof best dat het (beter) werkt.

 

Alleen vind ik dat een drupje afwasmiddel ook z'n werk doet. Ik zou dat niet zeggen als ik dat nog nooit geprobeert heb (of bedoel jij nu de Rimulgan?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afwasmiddel gebruikten we vroeger ook op bladspuitsel, maar dit was geen olie.

Afwasmiddel werkt net zoals bv Yucca een oppervlaktespanning breker of uitvloeier.

Met neemolie heb ik het ook geprobeerd, ook met Yucca, de olie dreef evengoed aan het oppervlakte.

Goed schudden tijdens het spuiten helpt een beetje.

Maar een echte emulgator is het enige dat olie met water doet mengen als een geheel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...