Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
RadoN

1STE KweeK

Recommended Posts

Hallo idereen

 

Ik heb dus eidnelijk een kast kunnen zetten waar ik wel al de lampen voor heb maar nog niet de afzuiger maar die ga ik kope terwijl ik men stekjes ga kope en snel ff installeren.

 

hetgaat onder 2x 600 Watt lampen worden (dus wat voor afzuiging raad je me aan) en het is een 1.2x1.2x2m kast !!

 

en voor de soort gaat het Nlx worden, 20 plantjes :D en het gaan stekken zijn.

 

ik ga er deze zaterdag (de 25ste mee beginnen) met een gedailleerde verslag erbij.

 

Grtz

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ja dat mag cker :D

 

ik begin samen met nitrogen aan een kweekje nlx we gaan morge de stekjes hale(zaterdag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

De stekjes, de stekjes zijn er !!

 

geen tijd verspild en directin 7 liter poten gdn met plagron grond mix en 200 ml water gegeven.

 

en zal jullie verder vertellen met een dagelijkse update !! :no

 

foto's komen in de loop van de week :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote problemen !!

 

Zoals jullie weten kweek ik onder 2 x 600 Watters wat zeer veel warmte afgeeft . . .

 

Nu ist het probleem dat ik met tekorte aand de geldkas zit en nog geen werkende afzuiger heb !! Waardoor er binne het uur in de kast de temp al gestege was tot 40 graden en een lage luchtvochtigheid van 25% was . . .

. . . met als gevolg dat de nieuwe stekjes er bijna bij lagen. Letterlijk hingen de dingen bijna tegen de grond.

 

Nu ik eb de lampen direct uitgezeten de deuren wagenwijd opengezeten 200 ml per plant water toegedient en een klein ventilatorreke die ik thuis had ligge in gezet (niet als afzuiger maar als zwenkventilator). Het probleem hiermee is dat het geen zwenkventilator is en dat die maar een kant op zwaait dus heb ik ze maar op de lampen gericht met als hoop dat die de warmte richting het afzuiggat gaat en zo mss door tocht word meegezogen

 

Nu heb ik het er kunnen stabiliseren tot 29,4°c en een luchtvochtigheid van 43% maar de temp lijkt om het half uur te stijgen met 0.1°c mss blijft het niet niet meer stijgen maar wie weet. . . en de vochtigheid lijkt te dalen met 1% per uur maar ik heb ze wel nog maar een uur geleden water gegeven waardoor et nog aan het verdampen is vrees da als al het water verdampt is dat dan de luchtvochtigheid weer gaat dalen om dit tegen te werken heb ik mar een maatbekertje met water in de kast gezet maar omdat de kast open staat die wrs gwn nutteloos is.

 

ongeveer de helft van de planten zijn nu weer recht aan het staan maar de andere helft is er nog slecht aan toe . Nu moet ik er speciale voeding aangeven ofniet. ik heb de hele voedingslijn van HESI. volgens de groeischema moet ik er op 4.5 liter 25ml tnt en 25ml wortelcomplex en een druppeltje supervit aan toe voege. Is dit nu een goed idee, hou er wel rekening mee dat ze al 200 ml water hebben gekregen zodat ik ze niet te veel water.

 

Is er iemand ie me kan helpen en liefst zo vlug mogelijk want men plantjes zijn er echt slecht aan toe? Dit is hierbij een noodoproep aan alle kwekers voor hulpvolle informatie voor mijn 20 Nlx stekjes !!

 

 

 

Thx & Grtz,

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hang je lampen op een zo groot mogelijke afstand van je planten! of doe één lamp uit als verder weg hangen niet kan . Als je nog geen afzuiger hebt zijn dit de enige mogelijkheden . De temperatuur bij de planten moet je zeker onder de 30 graden zien te krijgen.

 

Hoe groot is je kweekoppervlak?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dit is wat ik heb gdn :

 

Ik heb de lampen hoger gezet en heb er hier een van uit gdn.

 

ik spuit er af en toe in met een plantenspuit zodat de luchtvochtigheid rond de 50 - 60 % blijft hangen.

 

Ook staat er een klein ventilatoreke in die lucht vanuit de hok richting het afzuigingskast blaast, maar deze staat op het moment waar men duer staat (welke openstaat wat ik weet dat heel slecht is maar dit is de enige manier voor nu.

 

heb er ook nog een natte handoek bijgelegd voor wat luchtvochtigheid.

 

Dit is al dat ik voor nu kan doen,

Ik ben van plan omzo snel mogelijk een afzuiger te gaan halen maar het probleem is dat ik in belgie woon en nog maar student ben (16) en kan dus moeilkijk ergens geraken.

 

Het is er nu 24 °C

 

Nu ga ik probere tegen woensdag er iets aan te doen maar of dat lukt. Moet hiervoor geld hebben.

 

Nu mijn vraag men kot (1.2x1.2x2m) met 2 x 600 Watt lampen hoeveel m³ moet ik dan pakken??

 

Grtz,

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is gaan ze wel weer overeind staan na deze maatregelen, dat horen we nog wel van je .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

ze zagen er beter uit tegen de eind van gisteren avond er waren er nog maar 4 slecht aantoe en 2 half en half de rest zou het halen.

 

Nu sta ik smorgens op en et eerste dat ik doe is naar men kasst lopen in men sloefies :no en wat merk ik : dat er nu trg 7 er slecht aan toe zijn :D

 

Iemand enig idee hoe dit komt??

 

Heb ze gistere en eergistere een keer water gegeve (200 ml per keer) en gistere ook nog vaak besproeid met een plante spuitjes op de muren en een klein beetje op de planten voor de luchtvochtigheid (was deze morgend op 50%)

 

zou het de luchtvochtigheid kunnen zijn ofniet?? en zoja hoe hoog zou ik die moeten krijgen?, Er werd mij aangeraden door een vriend dat het rond de 80% zou moeten schommelen nu dat ze nog maar zo klein izjn maar kon hier nog niets over vinden op het forum dus . . .

 

Wacht ik op jullie reactie :no

 

kzou foto's willen plaatsen maar heb momenteel daar geen mogelijkheid voor, de foto's komen zo snel mogelijk kzal is vragen of ik er een mag lene van een vriend.

 

Grtz,

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

De daagelijkse update : nu kwam ik net trg van het school en merkte ik dat er nog maar 2 planten echt slap hingen de er 2 half en half en de rest zag er vrij goed uit. Ik ga de 4 niet goede planten toch laten staan voor nu met de hoop dat ze het toch nog halen.

 

Nu ga ik er voeding bij voegen :

 

Een mengesel van

 

20 planten x 200 ml/plant dus 4000 ml of tewel 4 liter

 

-4 liter water

-25cl TnT complex (van hesi)

-25cl wortelcomplex(van hesi)

-1 druppel easy vit

 

Ik volg hiervoor de groeischema van HESI bij mij hesi producten wat alles al heel wat vergemakkelijkt :no , allegeluk :D

 

 

Grtz,

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej radon!!

 

dat probleem had ik ook in me kweek kast! te hoge tempratuur! voral als de top vlak tegen de lamp groeit!! ik had er constant een ventilator op staan die de temp. redenlijk kon regulieren... idd ook regelmatig geneveld met water!

 

nu staan ze gewoon midden in me kamer:D

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

 

Idd de grootste probleem is de Temp maar ook de luchtvochtigheid zoals je zei maar er is wel een verschil als je top dicht bij de lamp is en met mijn planten omdat men plantjes nog maar kleine stekjes zijn van 2 dagen oud.

 

Voor de rest gaat het nu al wat beter met ze maar ze veranderen constant soms liggen ze plat tegen de grond en soms zien ze er heel mooi uit, ik snap ze echt wel niet meer maar ben ervoor bang dat ze hierdoor zeer hard gaan stresse :D :no .

 

Op het moment zijn er weer 2 slecht aan toe 2 half en half en 16 goed dus . . .

 

Nouja op hoop van zegen.

 

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar begint dat Hesi schema precies ? is het ook voor planten in de groei periode?

 

Bij jonge stekken moet je de luchtvochtigheid inderdaad hoog houden , 70 of 80 % zoiets. Soms is dat lastig te realiseren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Nu zijn er nog steeds 2 slecht aan toe 2 half en half en 16 goed.

 

 

Ik heb ondertussen wel al batterijen uit mijn draadloze muis gepakt om is te proberen of dat die in de camera ook werken. . . en EUREKA :D het werkt !!

 

Dus deze morgend vroeg foto's gaan maken zowel vaan men kast als men buiteplantje. Het is wel nog mer in donker dus . . . . Hou er rekening mee.

 

My plantjes

 

FOTO's

 

@ Atmosphere : de voeding lijn begint vanaf de stek, dan moet ik het eiglijk maar wortelcomplex geven en supervit. Die mestof heb ik er toch maar niet in gdn omda ik bang ben voor overvoeding. Het is nieuwe plagron all-mix dus er zijn nog mestoffen gng zouk zeggen.

 

En idd het is moeilijk maar ik probeer door vaak te nevelen en er een natte handdoek in te leggen en zo vaak mogelijk is gaan zien.

 

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

De plantjes zien er al beter uit en ik denk dat ze het allemaal gaan halen behalve mss eentje, vind het wel erg voor die kleine :verrygood :P .

 

Vandaag noch water noch voeding gegeven, de potten waren nog nat dus ze hebben et nog niet nodig denk dat 200 ml in een keer elke dag te veel is voor nieuwe stekken.

 

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

 

De stekken zien er nu wel goed uit buiten voor eentje dan . . . :verrygood Voor de rest denkek wel dat ik al goed op weg ben voor men eerste kweekje maar ben gwn veel te vroeg begonnen met de stekken zelf men kast is nog steeeds niet af en heb er al stekken instaan. Maar het was nu of later en ik had voor nu gekozen enja ik betreur het niet.

 

Heb ze vandaag weer is een mengelingetje gegeven van:

-2l water (100ml per plant)

-10cl wortelcomplex (HESI)

-1 druppeltje supervit

 

Van dat supervit was dat eigenlijk teveel maar minder als 1 druppeltje kan je toch moeilijk (niet) doseren.

 

Heb er deze keer de tnt afgelaten omdat ze eigenlijk toch geen extra meststoffen nodig hebben nu .

 

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

 

Heb nu eindelijk mijn afzuiger gaan halen en heb hem gelijk geinstalleerd. Heb uiteindelijk voor een 680 m³ gekozen. Nu zien hoe dat er mee afloopt :(

 

En hiermee is in ene ker ook mijn kast eindelijk af.

 

En vandaag heb ik mijn planten 1 week!! :P :verrygood

 

zal nog is een update maken met foto's strax :no

 

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Heb ze vandaag weer mar is het gwnlijken mengelingetje gegeven van:

-2l water (100ml per plant)

-10cl wortelcomplex (HESI)

-1 druppeltje supervit

 

Het ziet er nu veel beter uit en ze zijn aan het kalmeren van al de stress omdat mijn kast nog niet af was, nu eb ik in het weekend eindelijk mijn kast afgebouwt en zitten ze er veilig en wel in.

 

nog maar een vraagje : hoelang zouden jullie je schatjes in de groei houden, gwn qua vergelijking want heb mijn plantjes nu al 1 week (zijn nog wel niet evengroot als dat ze zouden moete zijn maar dit komt door de slechte leefsomstandigheden tot nu toe)

 

ps : heb ook nog op zaterdag fototjes genomen

 

wat vinden jullie ervan??

 

 

Thx&Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Heb ze vandaag weer mar is het gwnlijken mengelingetje gegeven van:

-4l water (100ml per plant)

-25cl wortelcomplex (HESI)

-1 druppeltje supervit

 

en ze beginne nu ong. te groeiien want ze ebben heel e 1ste week onregelmatig geleefd maar ik voorzie nu toch wel een beter leventje voor men schatjes :verrygood .

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ze beginnen te groeien kun je ze in de bloei zetten.

 

Zou je de edit functie willen gebruiken ,in plaats van steeds een nieuw bericht te plaatsen wanneer er nog geen reactie is geweest .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

 

mm ja daar heb je wel gelijk in maar kdoe et dagelijks en dan kan je makkelijker zien van ja die dag dit dan de volgende post is dan de volgende dag enz. . .

 

Voor de rest gaat et al beter met de planten eb ze weer een 4 liter mengeling gegeven.

 

een van men timers is kapot hij laat altyd stroom door :s , zou dit kunnen komen door er een te hoge wattage toestellen aan te sluiten ?? want heb ier 1 600 watt lamp aan, ook nog een 680 kuub afzuiger (denk 200 watt) en een klein ventilatortje maar die is maar 18 Watt ofzo hoor.

 

@Atmos. Ja heb er al aan ged8 maar ik denk dat ik ze oftewel morgen oftewel de zaterdag in de bleoi gaan zetten, denk meer aan zaterdag (komt beter uit) en ook omdat ik ze nog toch wel vrij klein vind. . . Maar 10 a 15 tal cm :s . zou ze graag rond de meter a 1.2 m late worde dus . . .

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

het gaat beter met de plantjes en sommige groeiien ziender ogen en anderen niet . . . En het ene plantje dat alty hing is eindelijk gaan rechstaan :verrygood (alleja ong :P ). maar heeft wel een flinke achterstand

 

voor de rest het gwnlijke mengesltje van 200 ml per plant (4 l in totaal)

 

en heeft er nu iemand enig idee van die timer??

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

Het menu : het gwnlijke mengseltje

Foto's : update nieuwe foto's

 

Nu mijn vraagje : zoals je al kunt zien groeiien de planten links onder in de hoek en langs de kanten het snelst. Nu wil ik wete of dat mogelijk door dat ze op langs de kanten staan of komt het gwn door toeval en omdat het gwn gezondere stekke waren dan de andere en zoja zouk dan de minder goeie planten aan de kanten zetten ofniet??

 

en dit is nu de dag dat ze 2weken in de groei staan maar omdat de 1ste week zovol probleme was en dat ze ni groeide. dus laat ik ze wrs nog een weekje staan, niet??

 

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

heb ze weer et een 2liter mengsel gegeven.

 

nu eb ik een probleem ik denk dat de wortels van 9 van de 20 planten niet aanslagen . . .de overige 11 zien er heel goed uit en zijn al mooi en vol aan het worden :verrygood maar wat nu met die achterloopers . . .

 

Grtz

 

 

RadoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...