Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hallo,

 

Ik wil graag beginnen met thuiskweken en heb daarvoor eerst een kant en klaar bakje bij de shop gehaald.

Ik heb gekozen voor de albino omdat deze me goed bevielen.

 

Ik heb hier ook een water verwarmde bak gemaakt om te testen.

De bedoeling is om straks zelf sporenprints en voedingsbodems enzo te maken.

 

Eerst heb ik het kant en klaar bakje erin gezet om te testen hoe het gaat.

 

 

 

 

 

gallery_43178_17708_1496302.jpg

 

gallery_43178_17708_288101.jpg

 

gallery_43178_17708_942499.jpg

 

gallery_43178_17708_1398272.jpg

 

gallery_43178_17708_1517693.jpg

 

Hij is nu continu 25 graden zonder schommelingen.

 

Ik ga hem later nog op een wat donkerdere plek zetten met een ledlamp er boven die vervolgens 12 uur aan en 12 uur uit gaat.

Edited by albert-79
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit!

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over de opzet van je kweekbak?

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit!

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over de opzet van je kweekbak?

Veel succes!

 

Jazeker,

 

Ik heb zoals je ziet gewoon 2 opbergboxen genomen, beide bij de gamma weg omdat ik deze zo in elkaar kon zetten zodat er nog rondom water kan stromen.

 

Aan de linkerkant zie je een buitenfilter pomp voor aquaria, die zit op 2 buisjes aangesloten. de ene is een rechte buis met kleine gaatjes waarvan ik de gaatjes naar de achterkant van de binnenbak heb gericht zodat het water er achter langs stroomt. aan de andere kant wordt het water weer opgezogen, zo heb ik continu circulatie.

 

daar tussen zit een aquarium verwarming die je op temperatuur in kan stellen, deze heb ik iets hoger ingesteld omdat je altijd wat warmteverlies zal hebben.

 

De binnenbak is uiteraard dicht en daarboven ligt op dit moment nog een glasplaatje, maar daar komt nog plexiglas in met een hepafilter (gewoon een stofzuigerfilter bij de onderdelenshop weg).

 

Ik ben nog bezig met een bak die verwarmd wordt door een waterbedverwarming met thermostaat.

Hier wil ik een kistje maken waar de verwarming in ligt, die komt in een grotere bak, aan 1 zijde wil ik een computerventilator in zetten en aan de andere kant gewoon een rooster.

de ventilator blaast dan de lucht door het kistje en aan de andere kant komt er dan weer warme lucht uit.

Op dit kistje zet ik dan een kleinere bak waar ik de voedingsbodem in ga maken met een deksel met eventueel 2 filters.

 

Zo heb ik hetzelfde idee zeg maar, maar dan wat handzamer omdat ik bij de waterbak, de binnenbak er niet zomaar uit kan pakken en als ik deze eruit haal moet ik eerst het water eruit halen omdat je hem er door de opwaartse druk bijna niet in krijgt.

 

Tevens heb ik zonder water ook minder kans op besmettingen.

 

ik denk dat ik daar straks mee verder ga kweken eventueel en deze bak als incubator ga gebruiken

Edited by albert-79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik de zak nu open ruik ik een nogal penetrante geur, alsof ik boven een composthoop hang ofzo, lijkt me niet heel gunstig.

 

iemand een idee?

rottingslucht zou duiden op bacterien, maar dan denk ik meer aan zo'n kadaverlucht ofzo.

Edited by albert-79

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur die eruit zou moeten komen kan je vergelijken met een soort "natte bosgeur" als het naar compost ruikt lijkt het niet juist.. Maar waarom maak je zelf niet gewoon je "setjes" dit is veel goedkoper en houd niets in... Je betaald ongeveer 12,5€ om een sporen spuit te kopen en daar kan je heel erg lang mee verder als je een beetje creatief bent! Ik zou me eens inlezen in de "pf-Tek" deze houd eigenlijk niet zo heel veel in simpel uitgelegd...1deel rijstemeel mengen met 2 delen juist bevochtigd vermiculiet (dwz niet te droog niet te nat) dan steriliseren nachtje laten afkoelen sporen inspuiten... Deze techniek heeft voor mij eigenlijk nog geen enkele keer gefaald lol zelfs de eerste keer niet!😬 en altijd ik het achterhoofd houden dat je zo steriel mogelijk te werk gaat in de kweek van paddestoeltjes als je dit in acht neemt komt het zeker goed! Veel geluk en hopelijk heb je straks een mooie bos paddo'tjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ben ik ook van plan, maar ik wou eerst een kant en klaar bakje en daar dan een sporenprint van maken, dan heb ik eerst iig wat paddo's

 

ik ben niet van plan om het op de pf tek manier te doen maar met rogge en heb alles al in huis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...