Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Suuz

Huis-, Tuin- & Keuken Wietplant, Bestaat Deze?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Was benieuwd, na aanleiding van een discussie, of deze soort bestaat. Even ter verduidelijking voor wat ik met een huis- tuin & keuken wietplant bedoel:

 

- Gewoon de plant voor het raam zetten.

- Af en toe wat water geven (zoals bij een leuk 'normaal' plantje).

- Een die klein blijft, zodat hij ook op de vensterbank blijft passen.

- En uiteindelijk een oogst (van?).

 

Bestaat deze? Of is dit te rooskleurig?

 

Graag hoor ik nog wat van jullie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je tevreden met een oogst van 5g bestaat die wel ja...

autoflower

 

maar ben je daar tevreden mee? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met niet autoflowers lukt het. Het lukt met elk soort wel. Alleen wat Sensi zegt, je opbrengst is niet zo groot/minim. Met een raam op het zuiden verhoog je wel je opbrengst. Als je het voor de leuk wil doen is het best grappig. Mijn buurman doet het elk jaar, willekeurig zaadjes die hij heeft gekregen of zelf geoogs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je tevreden met een oogst van 5g bestaat die wel ja...

autoflower

 

maar ben je daar tevreden mee? :rolleyes:

 

Ik weet niet of het kweken wel echt iets voor mij is, dus gewoon om te proberen/kijken hoe het werkt lijkt me zo'n plantje wel leuk. Inderdaad zoals Moonday zegt, meer voor de leuk. Toevallig heb ik wel een raam op het zuiden, dus dat is mooi :)

 

Ga is wat meer over die soort opzoeken, heel erg bedankt voor je reactie!

 

Ook met niet autoflowers lukt het. Het lukt met elk soort wel. Alleen wat Sensi zegt, je opbrengst is niet zo groot/minim. Met een raam op het zuiden verhoog je wel je opbrengst. Als je het voor de leuk wil doen is het best grappig. Mijn buurman doet het elk jaar, willekeurig zaadjes die hij heeft gekregen of zelf geoogs.

 

Niet-Autoflowers? Wat voor soorten zou ik dan moeten denken? Of is de autoflower het makkelijk? (ga zoals eerder gezegd ook even zoeken op autoflower ;)

In ieder geval ook bedankt voor jouw reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een huis- tuin & keuken wietplant

 

 

 

Huis en tuinplantjes ken ik, dat van die keuken is nieuw voor mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een huis- tuin & keuken wietplant

 

 

 

Huis en tuinplantjes ken ik, dat van die keuken is nieuw voor mij.

 

Haha dat komt meer van Huis-, tuin- & keuken middeltjes. Ofzo ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een autoflower soort zal wel het 'beste' zijn voor achter een raampje. Schiet vanzelf in de bloei namelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Als je niet voor extra licht zorgt begin dan pas in Mei , je hebt dan profijt van veel zonlicht .

Wil je geen hoge planten top ze dan 1 of 2 keer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook bedankt voor jullie reactie's! Nu heb ik het een en ander opgezocht over autoflowers. Nu kwam ik de lowryder tegen en dit leek mij de perfecte plant.

 

Ben een paar keer tegen gekomen dat deze zelfs in de winter (zonder extra verlichting) kan groeien. Echter is de opbrengst dan wel minder. Dit maakt mij alleen niet zo heel erg veel uit (jammer maar helaas, zeg maar). Vindt het wel leuk om te proberen namelijk. Hij blijft ook vrij klein (30-50 cm).

 

Extra licht krijgt de plant niet (tenzij je het licht van mijn plafondlamp en bureaulamp meetelt ;p).

 

Iemand enig idee of het het proberen waard is (in de winter) of is het gewoon onmogelijk?

 

Thanks voor de reactie's in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het zeker doen, maar ik kan je aanraden niet meteen te beginnen met dure zaden. Die kan je beter in mei uitzetten.

Op growshopmarkt.nl worden veel eigen gemaakte zaden verkocht, die zijn veel goedkoper.

Ook worden daar veel autoflowers aangeboden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het zeker doen, maar ik kan je aanraden niet meteen te beginnen met dure zaden. Die kan je beter in mei uitzetten.

Op growshopmarkt.nl worden veel eigen gemaakte zaden verkocht, die zijn veel goedkoper.

Ook worden daar veel autoflowers aangeboden.

 

Top, bedankt voor je antwoord. Ik ga het gewoon proberen (met goedkope zaden) ;) Heel erg bedankt voor alle informatie etc. nu gewoon uitproberen...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest snah

Hallo suuz ,

 

Ik heb ook een raam op het zuiden , hierdoor veel zonkracht in de zomer . Ook al een paar jaar zo'n vensterbankplant maar nooit in de winter ( de lichturen per dag zijn te weinig ) . Dus zonder bijverlichting pas beginnen eind April of in Mei .

 

Mocht je nu toch iets wil uitproberen ,doe dit dan met 1 goedkoop zaadje .

Zorg voor het ontkiemen van het zaadje voor een bodemwarmte van ongeveer 25 graden Celsius . De bureaulamp er boven voor extra licht is heel goed . Hou het ook vochtig ( plastic zak over het potje ) .

Er zal wel iets van een plantje tevoorschijn komen , maar genoegdoening of een opbrengst is nul .

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Snah,

 

Thanks voor je reactie. Alle informatie is welkom, dus heel fijn dat je heb gereageerd.

 

Een goedkoop zaadje wordt 'm inderdaad en bedankt voor de tips bij het ontkiemen ;). De bureaulamp zal ik er dan wel eens ff boven zetten, als dat helpt :)

 

Ook bedankt voor de rest van de informatie.

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn er een paar soortjes "lowriders" die uitstekend geschikt zijn voor de vensterbank. :-)

Maar verwacht er weinig opbrengst van :-(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom Suuz, op dit moment kun je nagenoeg alles neer zetten als je maar geen kilo's verwacht. Beetje bij lichten kan gewoon met een bureaulamp van ikea van € 8,99 met een spaarlamp van 32 watt er in. Max 12 uur per dag aan (overdag). Meer dan een gram of 15 zul je er niet afhalen dan, maar je leert wel al een beetje de plantjes kennen. Organisch voeden is het simpelst en vooral NIET te veel water geven. Klein topicje aanmaken is handig voor jou (op tijd hulp) en leuk voor ons, als jeugdherinnering. Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...