Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anthony432

Opzet Nieuw Tentje... & Opticlimate ?

Recommended Posts

Co2 geeft een bewezen meeropbrengst. Co2 gebruiken met een afzuiging gaat m niet worden.....Dan kom je al gauw bij een klimaatsysteem uit zonder afzuiging (of een beetje)

 

Een goed klimaat daargelaten geeft dat meestal de meeropbrengst. (mits je het snapt)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half uur douchen per persoon per dag?

In een half uur hebben mn vrouw en ik allebei gedoucht,onze tanden gepoetst en geneukt.

 

Daarom belt ze mij steeds

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een keer meer spint gekweekt dan toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je vaker bij Pieter van Canna hebt gezeten racker.

de kweker blijft nog altijd de grootste bepalende factor bij t kweken. Maar 10% hooguit snapt de processen in een plant en hoe het klimaat je plant beïnvloed. Snap je dat niet? Dan moet je al helemaal niet met CO2 gaan draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je al helemaal niet met CO2 gaan draaien.

 

Het is een vak als je het goed wil doen. Er zijn erg veel aspecten. Helaas ziet de "buitenwereld" dat anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste poster is een beginner, wat heeft hij dan aan dat gelul over 1,4 gram/watt? Laat 'm eerst maar eens een paar ronden conventioneel in een kleine tent draaien. Als ie dan 1gr/w haalt, dan kan ie eens over dit soort complexe systemen na gaan denken. Ik ken genoeg gasten, die met een opticlimate slechter draaien dan conventioneel en dan heb ik het niet over 1 ronde, maar bekeken over een langere tijd. Het gebeurt te vaak dat er een ronde compleet verknald wordt en dan moet je minimaal drie rondes van 1,33gr/w draaien om dat terug te verdienen ten opzichte van een goede conventionele kweker die met twee vingers in z'n neus 1gr/watt draait. Met de grote pakkans van tegenwoordig ook geen zekere zaak. Voor veel jongens is het gewoon te moeilijk. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de aanschafkosten van dat ding, die je ook terug moet verdienen. En wat denk je van het installeren? Niet iedereen kan dat allemaal zelf, ook weer een extra risico.

 

OC is een prima tool voor een ervaren kweker, die alle aspecten van het kweken beheerst, maar een complete beginner een OC adviseren is gewoon idioterie. Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen. :wave:

100% mee eens!! ik ken er ook genoeg die dat ding eruit hebben gegooid en gaan allemaal terug op de normale manier , veel te problemen mee ik lees en hoor het steeds vaker zelfs de techneuten onder ons vinden het een te groot risico zo'n ding omdat er ook maar 1 keer iets aan is grote kans is dat je oogst verneukt is en dan heb ik het nog niet gehad over de kosten van zo'n ding. Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet mee eens,

 

Als je een oogst verknalt ben je het zelf schuld. Oververhitting is getackeld, wateroverlast ook. Als het ding in het ergste geval niet ter plaatse te repareren is kun je binnen een dag een nieuwe regelen. Als er door omstandigheden een paar dagen tussen zit, zet je ff tl licht aan, daar gaat geen enkele oogst van naar de knoppen.

 

In het topic van Groene Mug kun je zien hoe het wel moet. Een mindere oogst door problemen is te rechtvaardigen, een mislukte oogst niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet mee eens,

 

Als je een oogst verknalt ben je het zelf schuld. Oververhitting is getackeld, wateroverlast ook. Als het ding in het ergste geval niet ter plaatse te repareren is kun je binnen een dag een nieuwe regelen. Als er door omstandigheden een paar dagen tussen zit, zet je ff tl licht aan, daar gaat geen enkele oogst van naar de knoppen.

 

In het topic van Groene Mug kun je zien hoe het wel moet. Een mindere oogst door problemen is te rechtvaardigen, een mislukte oogst niet.

nou hier raden ze het iedereen af het aan te schaffen zelfs mensen met 25 jaar kweekervaring. en dan mag jij mij vertellen waar je binnen 1 dag een nieuwe krijgt?? hier moeten ze hem eerst opsturen en hebben ze die dingen niet op voorraad. Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier moeten ze hem eerst opsturen en hebben ze die dingen niet op voorraad.

 

Dat ligt dan aan "hier". Als je vandaag een nieuwe besteld, heb je hem morgen. Waar jij op doelt is opsturen voor garantie of reparatie. Ik zou meteen een nieuwe bestellen en reparatie of garantie toestanden voor later bewaren. Je hok draait NU dus moet je NU een ander hebben. Een oogst kost meer.

 

(no offense, mijn 2 centen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier moeten ze hem eerst opsturen en hebben ze die dingen niet op voorraad.

 

Dat ligt dan aan "hier". Als je vandaag een nieuwe besteld, heb je hem morgen. Waar jij op doelt is opsturen voor garantie of reparatie. Ik zou meteen een nieuwe bestellen en reparatie of garantie toestanden voor later bewaren. Je hok draait NU dus moet je NU een ander hebben. Een oogst kost meer.

 

(no offense, mijn 2 centen)

ja jij hebt natuurlijk centen genoeg om gewoon nog 1 erbij te kopen had ik even geen rekening mee gehouden sorry :fish:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist niet,

 

Wat kost meer? Een nieuwe kopen en reparatie of garantie achteraf regelen of stilliggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geld toch met alle kweekmaterialen , is je lamp stuk gelijk vervangen , afzuiger etc idem.

 

eerst vervangen dan evt opsturen en gebruik maken garantie ( heb je reserve spullen)

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

by 2 of everything,,,,lol :dribble: . then you never stress :vape: . its true, always think back up, worst case!!!!

opticlimate very quit machines much more so than a standard ventilation system. added benefit increase co2., and great climate.

 

big thing read instruction is a must lol heeee hheee :yummy: .

 

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opticlimate is top en ook niet super moeilijk aan te sluiten en je hebt hier feedback zat.. En desnoods bij de firma zelf... Heb zo'n ding aangeschaft icm dimlux systeem en draai ook nog n hok conventioneel... Maar daar nooit 1 op 1 in opti hok wel en nee het komt je niet aanwaaien maar als je goed anticipeert op feiten.. Gaat een ieder dat lukken.. En het was een dikke 1 op 1 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al dat gelul over 1 op 1. Koop een grote tent en hang er een gavita in en de grootste mongool gaat over de 1 op 1.

 

Je snapt wel waar ik naar toe wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar jij zult het wel hebben over 1 lamp op 1 tent, ipv 1 gram op 1 watt........

Share this post


Link to post
Share on other sites

1150w in grote tent haalt elke mongool 1 op 1.

 

Volgens mij snap je het niet helenaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan wat je doelen en mogelijkheden zijn.

 

Wil je maar 10 lampen gebruiken maar genoeg ruimte dan is een aantal gram per watt wel interessant.

Heb je maar 10m2 en geen max kwa wattage dan is aantal gram per m2 weer interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat en soms zit je aan de max qwa stroom , dan kan het ook interessant zijn om minder licht/watt/par/umol per meter op te hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1150w in grote tent haalt elke mongool 1 op 1.

 

Volgens mij snap je het niet helenaal.

 

 

polletje niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betaal je de stroom dan is gr/watt leuk

 

Betaal je niet, dan boeit die watt niet en ga je voor grammen/m2

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...