Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anthony432

Opzet Nieuw Tentje... & Opticlimate ?

Recommended Posts

 

De bedoeling is om een tentje van GreenRoom 2.40 x2.40 te nemen met 6x600w lampjes. Opticlimate & Co2 erbij :innocent:. (als we beginnen dan den we het gelijk goed he) En natuurlijk afzuigertje puur voor de onderdruk.

Verder tja... ben ik er nog niet echt over uit of ik 11litesr of 18liters zal doen en of ik cocos of aarde wil gaan gebruiken.

 

Vragen die ik tot nu toe zo heb is hoe doen de opticlimaters het met het hoog waterverbruik. Brengt dit geen vraagtekens op bij de leveranciers? Meldplicht bla bla bla etc etc. En is de lucht die je dan uitblaast voor onderdruk "droog & koel genoeg" zodat dit gewoon in huis kan zonder alle ramen te beslaan?

 

Ik sta open voor kritiek & feedback, alle tips zijn welkom. :icecream:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verbruik is 1 tot 3 ltr/minuut. De vraagtekens mag je zelf oplossen :likken:

 

Uitblazen en aanzuigen doe je van/ naar buiten, niet naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Uitblazen en aanzuigen doe je van/ naar buiten, niet naar binnen.

 

Hey Thanks maar mn vraag was juist of ik met mijn box ( die ik dus heb voor de onderdruk) als die dus in huis laat blazen (vanuit mijn tentje) of dit wel mogelijk is .... of dat de lucht daar te vochtig is en ik alsnog buiten huis moet blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de lucht koud of warm is hangt af van waar je de filter hangt. Hang je hem onder de slang waar de koude lucht van de oc uitkomt, dan is de lucht 10/15graden.

Hang je de filter onder een lamp, dan is dat een veelvoud.

 

Hoe vochtig (relatief) hangt ook van bovenstaande af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfiew is dat echt ook nodig??.......

 

Voorbeeld: goed de OC 3500 gebruikt 1-2liter per minuut..... Laten we zeggen dat we ijskoud water thuis hebben (winter) en dat ding 1,5 per minuut gebruikt en van de 12 uur dat de lampen aan zijn 7uur bezig is met koelen.... Dat is dus 7x60min=420minx 1,5liter= 630liter...

 

Douchen verbruikt 9liter per minuut. Nja huishouden van 2 ieder doucht half uurtje per dag....samen een uur dus. 60minx9= 590liter.

 

Waar er eigenlijk op neer komt is dat de OC 3500 evenveel verbruikt als een huishouden van 2. Kan dus beter bij het doorgeven van de de waterstanden dat we met zn 4en zijn ipv met zn 2en. en dat we een badkuip hebben.

Zou geen probleem moeten zijn lijkt mij......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou het maar op 15/20 uur waterverbruik, 12 uur met licht-aan en de rest om te ontvochtigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou het maar op 15/20 uur waterverbruik, 12 uur met licht-aan en de rest om te ontvochtigen.

 

Oe dan word het wel een beetje veel ja.............. Zijn er mensen die dan nog wel netjes hun rekening betalen met zon ding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor, kijk eens bij Cityboxer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus iedere zaterdag als ik met 3m3 m'n Smart was, moet ik op gaan passen of ik geen hennepteam ongewenst op m'n nek haal? Dacht het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutdingen die opticlimates, krijg je plofwiet van, die geen hond wil kopen, en de meeste gasten halen er niet eens 1gr/watt mee, maar wel problemen bij de vleet :cry :cry :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga je toch fijn met een airco aan de slag coco mapito....de plof wiet krijg je niet van de opti hoor..ook niet van de co2 trouwens het is de onkunde die zorgt voor de plofwiet... gelijk volle bak knallen omdat ze denken dat dat de manier is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je op cocos neem je zo ie zo 11 Liter, op aarde kun je prima voor 20 gaan

 

ja eg kut dingen die OC's , Amnees bijv. haalt er wel eens 1 op 1,4 mee .... puur geluk natuurlijk ... :likken: 1 op 1 moet je al bijna zonder die poespas halen en dan met OC & CO2 erbij hoppa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste poster is een beginner, wat heeft hij dan aan dat gelul over 1,4 gram/watt? Laat 'm eerst maar eens een paar ronden conventioneel in een kleine tent draaien. Als ie dan 1gr/w haalt, dan kan ie eens over dit soort complexe systemen na gaan denken. Ik ken genoeg gasten, die met een opticlimate slechter draaien dan conventioneel en dan heb ik het niet over 1 ronde, maar bekeken over een langere tijd. Het gebeurt te vaak dat er een ronde compleet verknald wordt en dan moet je minimaal drie rondes van 1,33gr/w draaien om dat terug te verdienen ten opzichte van een goede conventionele kweker die met twee vingers in z'n neus 1gr/watt draait. Met de grote pakkans van tegenwoordig ook geen zekere zaak. Voor veel jongens is het gewoon te moeilijk. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de aanschafkosten van dat ding, die je ook terug moet verdienen. En wat denk je van het installeren? Niet iedereen kan dat allemaal zelf, ook weer een extra risico.

 

OC is een prima tool voor een ervaren kweker, die alle aspecten van het kweken beheerst, maar een complete beginner een OC adviseren is gewoon idioterie. Dat is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Voor veel jongens is het gewoon te moeilijk. En wat denk je van het installeren? Niet iedereen kan dat allemaal zelf, ook weer een extra risico.

 

Daar heb je gelijk in,

 

Als je de capaciteiten niet hebt, kun je er beter niet aan beginnen. (of samen doen met iemand die dat wel kan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of mobiel nummer vragen die er wel verstand van heeft.

 

Opzich is de installatie niet moeilijk, het moeilijke begint als er iets defect is of fout gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ik vooral voor wil waarschuwen is dat als persoon 1 topoogsten draait met een opticlimate en persoon 2 dit in de wandelgangen hoort er al snel de conclusie wordt getrokken dat als je zoiets aanschaft je vanzelf ook topoogsten draait.

 

Zo werkt dat niet, de opticlimate maakt het mogelijk, de kweker bepaalt of het ook daadwerkelijk lukt, het is geen kilomachine, het is een klimaatregeling.

 

Installatie is zeker niet moeilijk, Ik kan me wel voorstellen dat bv een boekhouder, advocaat of klaploper (no offense) hier totaal geen kaas van heeft gegeten. Doe het dan gewoon niet of haal er iemand bij die het wel kan.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai tot nu toe niet beter dan "normale" opzet.

Maar dat was mijn insteek ook niet waarom ik er mee begonnen ben. Tuurlijk wil ik beter draaien maar voor mij was het Stealth verhaal de reden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij in eerste instantie de mogelijkheid om ergens te kweken waar dit met een afzuiging niet kon. Ik draaide de eerste keer 1 kilo onder 24x 600watt. (ja 1000gram)

 

I learned it the hard way....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in 8 weken 1 op 1 haalt dan ben je pas een echte meneer.

 

Helaas is het mij nog niet gelukt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half uur douchen per persoon per dag?

In een half uur hebben mn vrouw en ik allebei gedoucht,onze tanden gepoetst en geneukt.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polletje heeft een mooi topic met goede score bij gebruik van de opti...

 

Als je die leest sta je morgen ochtend gelijk bij je plaatselijke growshop om er een aan te schaffen!

 

Voor de rest vind ik het allemaal wel meevallen met de scores, als je een beetje je best doet haal je conventioneel ook 1:1

 

Je moet ergens tevreden mee zijn!!! altijd op je tenen lopen is ook niet alles!!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...