Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Swap

Bloei Lamp Of Groei Lamp

Recommended Posts

Hallo!

 

ik heb twee autoflowrs. Maar nu begint de ene al met bloeien terwijl de andere nog een lange weg heeft.

 

Laatste keer dat ik met auto's kweek.. maargoed nu is de vraag

Zal ik de bloei lamp erin doen of groei lampje erin laten?

 

gallery_41232_17604_2018831.jpg

 

gallery_41232_17604_3209594.jpg

 

Begin bloei tekenen:

gallery_41232_17604_575740.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groei lamp erin laten zitten! Weet niet hoe welk systeem je draait maar naar mijn wete doen die krengen t het best op 20-4 ;).

heb ook een een keer auto's gehad NOOIT MEER!! Duurt veel te lang en je hebt nooit de opbrengst als van een normale plant

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wilde t is proberen. Maar van fouten leer je. hierna mn ak auto zaadje planten en dan weer lekker naar normale soortjes

 

Van de grow expert moest ik 2700k erin doen wanneer de haartjes zichtbaar werden. Dus daarom de vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je auto zaden bewaren voor de zomer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja idd zou een beetje lomp weer stroom aarde en voeding te verspelen aan autoflower binne gewoon een dikke haze soort uitzoeken,half pipe scrog netje maken een week of zes helemaal uit elkasr trekkennop t net en dan de klok op 12-12

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel slim!

of het echt een haze word weet ik nog niet maar idd ik kan wel gewoon wachten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je toevallig een tweede hokje??dat zou helemaal ideaal zijn!dan kun je als je plantje in de tweede week bloei staat de nieuwe zaden op laten komen! Week of 4-5-6 voorgroeien!als je dan gaat oogsten kunnen de nieuwe dames er gelijk onder,netje erboven nog een week de klok op 18-6.

Uit elkaar trekken/toppen/fimmen.. en dan de klok op 12-12.

 

Ps:zie da je met tl kweek persoonlijk heb ik super goeie ervaringen met de duo fluor 2x80watt.

Zelf ook een klein tentje gehad en die helemaal beplakt/betimmerd met spiegels werkte super!!!

Naar mijn weten hebben de tl lampen weinig breedtestraling maar met de spiegels word het super weerkaatst en op mijn potten had ik zolang het mogelijk was witte velle papier neergelegd.

 

 

Bij vragen hoor ik het wel...help je graag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeeuws schaapje Ik doe het als hobby en niet als lopende band werk haha. Dus het maakt me niet veel uit of t wat langer duurt.

 

En ik heb het via een plug and grow 125 watt lamp. En verder heb ik een prima setup. Alleen nog een hps en brandblusser en dan kan ik met hps aan de gang. Maar ik doe rustig aan met mijn geld haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja snap ik maarr niks beters als nooit je geld hoeven te brengen naar die gieren in de shop.als dat van toepassing is bij je??en altijd je eigen rokertje te hebbe toch,en persoonlijk heb ik zoiets van altijd ten alle tijde zoveel mogelijk eraf proberen te halen,en een hobby mag best wat kosten toch ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan er ook een bloei en groei buis in gooien. niet langer als een week, daarna twee bloei buizen. dat moment kan je plannen maar is nu nog niet zo te zien aan je foto

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zeeuws schaapje ik heb geen idee wat je krijgt bij de shop. en ja dat klopt zeker maar ik vind een opbouwende hobby leuker.

 

@miramar naja ik heb maar 1 lamp.. een spaarlamp van plug and grow haha het is het ene of het andere. dus volgende week bloei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima lampie denk ik hoor. Het is net wat je wilt en met deze lamp ga je het gewoon uitzingen, no worries. Ik zou zeker die groeilamp er nog even in laten. Pas als je echt bloei ziet bovenin de plant dan pas die bloeibuizen erin knallen.

 

Auto's gaan ook prima in mijn opzicht. Ze gaan vanzelf in bloei, mooi voor beginnende plantverzorgers. Succes! :wave:

 

Je kan hier af en toe wat plantfoto's posten als je nog twijfelt over het moment. Post je iedere drie dagen een foto,

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe ook altijd me hpi (groei)250 watt ,

eruit halen wanneer er voor bloei is.

en dan knallen met die bloei lamp(hps)

als je hierna een hps lampje wil (250 watt).

moet er rekening mee houden dat het een stuk warmer word.

dus ik weet niet wat voor afzuiging je hebt?

je hebt ook 150 watt hps en die is wat meer onder controle te houden.

qua temperatuur .

kan gewoon met een simpel afzuig setje van Ong :50 euro (150watt lamp).

(250watt lamp ) heeft een groter setje nodig.

succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@miramar Dankjewel! omdat de top erin kwam heb ik toch de bloei lamp erin gedaan.

 

@chucha mijn setup is

Mammoth Pro 100

Plug and Grow lamp van 125Watt, Zowel 2700k als 6500k

De lampjes in een reflector

Afzuiging 550m3 met een filter van 500m3 met s-vent

Light-mix van biobizz

Bloom en grow voeding van biobizz

De set van hortiplantcare

ventilator

 

Dit lijkt me goed genoeg voor een 400 hps lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...