Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
zeeuws schaapje

5 Planten De Lul Of Niet?

Recommended Posts

Als je niet vervolgd zou worden met 5 planten in een elite 480 met 5x1000, dan zou dit heel erg Interessant zijn 😁

 

Rakker jij zegt dat ze er niet intrappen, wat me logisch lijkt, maar wat willen ze meer in de tenlastelegging zetten dan al de punten waar je op scoort wat betreft de professionaliteit plus de 5 planten. Als ze je pakken terwijl je toppen liggen te drogen ben je de lul, dan mogen ze dat gewicht meenemen in de tenlastelegging, maar als ze je tijdens de kweek pakken, dan gaan ze uit van het BOOM rapport en daarin is vastgesteld dat je per plant 28,5gram mag rekenen.

 

Je zult er in zo een geval dus waarschijnlijk niet van af komen met een sepot, maar de straf zal AANZIENLIJK lager zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt hier teveel vast gehouden aan de max. vijf planten.Om te beginnen mag je nul planten hebben, dus ook met vijf ben je in theorie strafbaar. Nu is het zo dat, met vijf of minder planten, ervan uit gegaan wordt dat er geen bedrijfsmatige teelt plaats vindt.

En de crux zit in de 'bedrijfsmatige' teelt. daar zit je namelijk zó aan. Voeden met specilistische voeding kan al wijzen op bedrijfsmatigheid.

 

Heb jij dus max. vijf planten in een tent, ongeacht de grootte en hoeveelheid licht erboven, ben je dus al strafbaar, want bedrijfsmatig. in die zin maakt het geen fuck uit of je nou vijf of 500 planten hebt staan1.

 

dus:

Vijf planten in een DR120 met 600 watt, is even strafbaar als vijf planten met 5x1000 in een mammoth. Echter, bij de laatste situatie zal de bedrijfsmatigheid zwaarder wegen en dus een hogere (cel)straf betekenen. In het eerste geval is het aannemelijker te maken dat het puur voor eigen gebruik is dan in het tweede geval.

 

 

 

 

 

 

1 De hoeveelheid planten maakt overigens wel degelijk uit. Je wordt namelijk veroordeeld op de hoeveelheid planten die je hebt staan. 5 planten weegt minder zwaar dan 100 planten, wederom vanwege de bedrijfsmatigheid. En élk stekje telt als plant. Heb jij tien stekjes om vijf planten te selecteren, plus één moeder. dan ga jij op voor elf planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat iemand ZEGT dat het bedrijfsmatig is, maakt niet dat het echt zo is..

 

anders ben ik professional in koken, lopen, boodschappen doen, de post openen, brieven schrijven, kranten lezen en muziek luisteren.....

 

even kijken waar ik die "inkomsten uit arbeid" aan moet geven bij de belasting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de nieuwswaarde van dit topic?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Destijds had Guesswho ook zoiets gemaakt.

 

5 planten in speciekuipen met waterkoeling, co2 en de hele micmac. Trappen ze echt nooit in. Die mensen zijn niet acherlijk.

 

+1

 

Al je af en toe in de microsectie rondhangt zie je daar ook soms dat de politie binnenvalt een een kweekje stillegt omdat er 3 planten onder een Tneon staat, bij Elmo lees ik dan dat ze binnenkomen en alles laten staan..

 

Hoedanook is kweken onder een lamp illegaal, tenzij je pepers of tomaten kweekt

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er speelt heel veel in het strafrecht als het over kweken gaat. Zo ook wat de 5 planten betreft. Maar wat de OvJ zegt of het OM schrijft is niet altijd maatgevend. Wat de rechter uitspreekt is waar het om draait. De OvJ is niet e enige die in de rechtszaal spreekt, de verdachte kan en mag ook het woord voeren op uitnodiging van de rechter. Maar weinigen bereiden zich daar goed op voor. Maar het kan veel verschil maken. Je zou bijvoorbeeld kunnen aanvoeren dat heel internet, dat je hebt doorgespit, vol staat over vijf planten. Maar over de latere aanwijzing waarin dat min of meer herroepen wordt, is nauwelijks iets te vinden en jij bent daar helemaal niet op gestuit. Er zijn nog veel meer openingen te vinden en te bedenken. Jouw houding kan daarin een wereld van verschil maken, zelfs het verschil tussen lachend en huilend de zaal verlaten. Goed voorbereid scheelt heel veel tijd is een gezegde dat hier zeker van toepassing is. Je zult je eigen kansen moeten creëren. En ik heb de verschillende uitkomsten in de praktijk al gezien.

 

@ Coco. Over Duitse bedrijven lees ik het liefst de Duitse versie van wikipedia . Jouw verhaal gaat alleen op voor de Mercedes-AMG zoals gebouwd door die combi. AMG was voordien zelfstandig en bouwde al heel lang Mercedessen om. Meest voor de racerij, maar ook voor rijke particulieren. Met een mooi AMG logo er bij geplakt. Dus behalve Lezen, lezen en lezen zoals je terecht stelt, zou ik Lesen, lesen en lesen willen toevoegen.

Overigens ben ik blij met dergelijke zijsporen en uitstapjes want die maken het lezen een stuk afwisselender, zolang 80% maar on-topic blijft :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

de wet is krom

ze geven zelf aanleiding tot criminelen aktiviteiten.

dat is al op zichzelf strafbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is inderdaad waar.

De staat lokt met haar handelswijze de teelt uit, heft daar belasting op en gaat vervlogens de teelt bestrijden. Ze creëert dus haar eigen vijand die ze vervolgens ten koste van de consument, de kweker en en de belastingbetaler gaat bestrijden.

Daar komt nog bij dat er in de Tweede Kamer 129 zetels zijn die pretenderen de coffeeshops open te willen houden.

Hoe onwaarachtig kun je zijn?

De staat is dan ook ten volle verantwoordelijk voor alle ellende.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...