Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Casto

Toekomst Van Cannabis In Nederland

Recommended Posts

Aangezien er steeds meer gemeente met plannen komen voor het telen van "gemeentewiet", ben ik wel eens benieuwd wat de gebruikers van wietforum denken hoe de ontwikkeling in nederland gaat verlopen.

mij lijkt het aannemelijk dat als de gemeente mag kweken wij dat ook mogen.

waarom wel je eigen bier brouwen met al het explosiegevaar wat daar bij komt kijken, maar streng aangepakt worden voor een paar plantjes terwijl je alles zo veilig mogelijk doet..

 

dus hie zien jullie het in de toekomst? Laten we zeggen 2 jaar en over 5 jaar?

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelegaliseerde wietkweek is niks anders dan een nieuw vehikel voor de politieke kaste van uitzuigers om op ongekende schaal binnen te lopen. De mogelijkheden, die hier liggen, reduceren de zakkenvullerij in de zorg, de volkshuisvesting, de re-integratiebusiness en andere semi-overheid subsidiesponzen tot peanuts. En dan heb je op dit forum nog figuren, die zich daarvoor inzetten, die hebben echt niet door, dat ze van de regen in de drup belanden. Reken maar, dat de aanpak van illegale wietkwekers nog veel harder wordt, als die gaan concurreren met de legale gemeentekwekers, want dan kom je aan de centen van de overheid en die gaat letterlijk en figuurlijk over lijken om z'n inkomsten te beschermen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explosiegevaar bij zelf bierbrouwen?

Dan is zelf wijn maken zeker helemaal levensgevaarlijk?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explosiegevaar bij zelf bierbrouwen?

Dan is zelf wijn maken zeker helemaal levensgevaarlijk?

 

Haha op de een of andere manier typ ik iets anders als wat mijn hersenen denken.

Ik bedoelde natuurlijk explosiegevaar bij drank stoken wat allemaal wel mag in nederland.

Terwijl drank in mijn ogen meer drug is dan cannabis, oke ik ben niet helemaal ibjectief aangezien ik in mijn 30jarige bestaan nog geen druppel alcohol heb gedronken.

 

Maar als ik in de stad loop op koopavond, wat zoiezo al fout is, irriteer ik me kapot aan dronken malloten die iedereen lastig vallen.

Of de kroegen waar je het niet in je hoofd moet halen per ongeluk iemand aan te stoten, dan breekt de pleuris uit.

Terwijl als ik rond dezelfde tijd langs de local shop loop er gewoon relaxte mensen naar buiten komen, die niemand kwaad doen en ook niet lastig vallen.

Waar de kantoorpik met zijn aktetas in de rookruimte zit te genieten van een wietje, of waar oma stiekem wat haalt om thuis nog even te genieten van het leven.

 

Nee alcohol is niks voor mij, en ook al zal ik niemand aanvallen omdat die wel van een drankje houd valt het voor mij in een categorie waar ik me niet mee op mijn gemak kan voelen.

 

Respect voor de man die na een dag hard werken een biertje doet op de bank hoor, maar meestal vallen dat soort mensen je wel keihard aan als je vertelt dat jij hetzelfde doet maar dan met een jointje.

Of gasten die lam zijn als een balletje en iedereen lastig vallen, maar een joint roken is zo fout het zou voor altijd verboden moeten worden.

 

Maar goed wijk af van het onderwerp:

 

Gaan we ooit zonder gezeur van woningbouw, politie, rechters en weet ik veel ons geliefde plantje kunnen kweken.

En let wel, ondanks dat ik niks,tegen broodkwekers heb bedoel ik het wel hobbymatig.

Klein tentje met 1 lamp, veilige installatie, en heel veel passie voor dit natuurwonder!

 

Ik blijf hopen maar ik denk dat ik dan toch mijn vrouw zover moet krijgen naar een ander land te verkassen.

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk idd dat alles valt of staat met opstelten en zn kornuiten. Snap zelf ook absoluut niet waarom of dat hij nog steeds zit waar hij zit.

De ene leugen na de andere komen naar boven ...

En meer als een tik op de vinger krijgt hij niet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote jongens blijven toch wel doorgaan, in welke handel dan ook.

Die gemeente kwekerijen zijn een mega prooi voor de echte georganiseerde misdaad, zou er zelf niet graag willen werken.

Met het gevaar een paar gaatjes in m'n barst te krijgen, tegen een schraal loontje.

Kleine kwekers ook, we doen het immers als hobby. Nu heb je vrije keuze in wat je kweekt, straks wordt het je opgelegd, wat je rookt. Denk dat de gebruikers ook gewoon gewend zijn aan een vrije wietkeuze.

Shops moeten misschien via een bepaald stelsel gaan kopen en verantwoorden, maar in het buitenland is nog altijd vraag.

Dit is niet opgelost met legaliseren, althans dat is mijn mening.

En als ze het kweken legaliseren, dan zal de strafmaat ook aangepast worden.

Als je netjes je zaken op orde hebt, maken ze je nog minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Explosiegevaar bij zelf bierbrouwen?

Dan is zelf wijn maken zeker helemaal levensgevaarlijk?

wijn of stookwijn maken xd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaja nu weet ik het wel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Explosiegevaar bij zelf bierbrouwen?

 

Verstopte waterslot :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terwijl als ik rond dezelfde tijd langs de local shop loop er gewoon relaxte mensen naar buiten komen...

 

AMERSFOORT - Burgemeester Lucas Bolsius heeft woensdagmiddag coffeeshop Trenchtown aan de Krommestraat gesloten, nadat deze voor de derde keer is beschoten.

 

Nou, gezellig, die coffeeshops.

Een noodzakelijk kwaad is het, waar we hopelijk snel van af zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

drank mag niet gestookt worden in nederland ..(destileren)

bier brouwen mag wel.

 

bio diesel mogen we ook al niet maken en zeker niet op rijden .

 

en verder,lekker stiekem blijven doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

er gaat pas wat veranderen...als...

 

er GEEN... CDA VVD PVV en de Taliiban...GPV/SGP... IN DE regering zit...en DIE kan steunen op een meederheid in 1e en 2e kamer...!!

 

mja...das een illusie in poltiek Nederland...imho...

 

DUS WEET WAT JE AANKRUIST.....!!!

 

laat je stem niet verloren gaan !....

 

er is veel te kiezen !!

 

Gr :dope:

Carpe

Edited by carpe_diem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Carpie, we gaan zeker stemmen!

 

 

De toekomst over twee jaar? Dan is legalisatie aan de orde van de dag. Alles is al goed gekeurd en de plannen worden geschreven door de overheid en semi overheid. Daarin staat dat je 1 lamp mag hebben van …… wattage, hoe groot het bloeihok mag zijn enz enz. Alles moet op een dergelijke manier opgezet worden dat het niet profi kan zijn. Wanneer je dan eens een klacht van de buren krijgt en de petten staan op de stoep dan willen ze je hok controleren. Wanneer alles aan de eisen voldoet hoepelen ze weer op, als er iets niet klopt nemen ze het mee en sta je voor een jaar of 2 op een zwarte lijst. Je mag dus niet meer kweken voor twee jaar.

Simpel en hobby matig.

 

Ik zie het ABSOLUUT NIET gebeuren dat gemeente gaan kweken. Hoe graag ze dit ook willen, (geld en terugdringen overlast), dit gaat nooit gebeuren. Zie je het al voor je, de overheid die wiet kweekt, hahahahahah?!! Dat kan je aan geen ander land verkopen en ook niet aan je burgers. Waarom zou de overheid dit moeten doen?

 

2015 is het legaal, 2017 is het geïmplementeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

2015 is het legaal :lol: & laat je stem niet verloren gaan is ook een illusie.De DDR was ook democratisch.Al die partijen zijn 1 pot nat, zitten alleen voor zichzelf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind zelf het "care giver" plan in Amerika wel een mooi idee,

kweken voor een aantal geregistreerde klanten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Carpie, we gaan zeker stemmen!

 

 

 

Ik zie het ABSOLUUT NIET gebeuren dat gemeente gaan kweken. Hoe graag ze dit ook willen, (geld en terugdringen overlast), dit gaat nooit gebeuren. Zie je het al voor je, de overheid die wiet kweekt, hahahahahah?!! Dat kan je aan geen ander land verkopen en ook niet aan je burgers. Waarom zou de overheid dit moeten doen?

 

2015 is het legaal, 2017 is het geïmplementeerd.

 

ehh....bedrocan in veendam.....google het.....GEBEURT HET AL JAREN.... :whistle:

 

das de enige STAATS kwekerij voor medische wiet in Nederland....met legale kweekvergunning...!

 

het is niet nieuw.......en Veendamse huisvrouwen komen af en te knippen.... :icecream: ...WIT BETAALD...uiteraard...

 

er is een artikel hier over op wf...een admin is dr 1 keer geweest....

 

gr :dope:

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom wel je eigen bier brouwen met al het explosiegevaar wat daar bij komt kijken,

Wat lul je nou dom. Er is geen explosie gevaar bij bierbrouwen. Verdiep je in iets voor je onnozele dingen post.

Ik brouw zelf thuis mijn eigen bier, omdat ik de inbev en etc bedrijfsrommel niet lekker vind. Bij destillatie van alcohol is een risico, maar brand niet

iets af voor je eigen meningsgewin.

De wiet gaat na Ivo ook gelegaliseerd worden en belasting wordt geheven bij de coffeeshops.

Thuiskweken zal een heikel punt blijven ivm echt brandgevaar met amateur elektra-aanleg.

Het brandgevaar zal zeker minder worden, maar ook buitenteelt zal betere oogsten geven, met betere kwaliteit.

Lekker kweken in de zonnige hoek in het zicht voor iedereen....... :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gast......

 

Volgens mij had ik mezelf al verbeterd en moet je eerst eens alles lezen ipv alleen de hoofdpost die ik overigens niet meer kon editten....

 

Maf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi Carpie, we gaan zeker stemmen!

 

 

 

Ik zie het ABSOLUUT NIET gebeuren dat gemeente gaan kweken. Hoe graag ze dit ook willen, (geld en terugdringen overlast), dit gaat nooit gebeuren. Zie je het al voor je, de overheid die wiet kweekt, hahahahahah?!! Dat kan je aan geen ander land verkopen en ook niet aan je burgers. Waarom zou de overheid dit moeten doen?

 

2015 is het legaal, 2017 is het geïmplementeerd.

 

ehh....bedrocan in veendam.....google het.....GEBEURT HET AL JAREN.... :whistle:

 

das de enige STAATS kwekerij voor medische wiet in Nederland....met legale kweekvergunning...!

 

het is niet nieuw.......en Veendamse huisvrouwen komen af en te knippen.... :icecream: ...WIT BETAALD...uiteraard...

 

er is een artikel hier over op wf...een admin is dr 1 keer geweest....

 

gr :dope:

Carpe

 

Bedrocan staat onder contract van de staat. Maar het IS geen staatsbedrijf lijkt me.

Artikel heb ik gelezen, was van Wassup dacht ik.

 

Edit: en nog maar eens "gelezen", het is een leuk artikel. Ik mis alleen de verdere verwerking van het eindproduct. Ze bestralen die toppen met gammastraling dacht ik. Maar goed dat is wel offtopic.

 

 

Conclusie: iedereen moet kunnen verbouwen en kweken wat hij of zij wil. Zonder daarbij last te veroorzaken aan anderen.

Ik merk ook wel dat er krachten zijn die dat tegen proberen te houden.

Toch blijf ik bij 2015 legalisatie en in 2017 mag je op kleine schaal voor jezelf iets neerknallen. We kunnen niet achterblijven, kijk om je heen.

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik geloof er niets van, al het goede gaat in dit land naar de kloten. We laten zelf toe dan een stelletje geestelijke gestoorden kinderen verbaal aanvallen, nou dan ben je ver heen volgens mij.

 

Het wordt een keer tijd voor een grote schoonmaak in Nederland, weg met dit soort figuren en de islam waar van 90% IS steunt. Ivo en Teeven er achteraan, dat zou het land zeer goed doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch blijf ik bij 2015 legalisatie en in 2017 mag je op kleine schaal voor jezelf iets neerknallen. We kunnen niet achterblijven, kijk om je heen.

 

Wat mogen we dan neerknallen? IS aanhangers koeien verkeersborden zeurpieten Ivo Fred...... Kan niet wachten tot het '17 is.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

My bad.

Ben het verder wel weer met je eens.

Maar ook 90% van de drankgebruikers veroorzaakt ook geen onoverkomelijke problemen.

Het gebruik van cannabis is in Europa pas iets van de laatste decennia.

De gewone man kende het amper.

Na legalisatie zal de afrekening als iemand na werktijd een wietje rookt snel afnemen.

Het blijft een compleet andere drug dan alcohol. Een niet blower kijkt echt heel anders tegen een coffeeshop aan dan naar een kroeg. Dat is gewoner, nog steeds.

Aangezien cannabis over de jaren niet voor meer problemen heeft gezorgd, (het gebruik) lijkt het mij dat het meer geaccepteerd zal worden.

Maar de gezondheidsmaffia in Europa is een lastige hindernis.

Misschien dat vaporizers weer soelaas bieden, maar dat moet dan ook meer bekendheid krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...