Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
feverdream2

Heel snel antwoorden nodig! oogst nabij!

Recommended Posts

Dit is mijn andere topic, maar ik krijg opeens te weinig antwoorden, vandaar een vers topic:

OUDE TOPIC MET PP

 

DE plant nadert zijn einde en ik heb vandaag nog antwoorden nodig want morgen gaat ie om denk ik zo.

In elk geval is het nu zo dat de bladeren treurig omlaag hangen alsof ie in de rouw gaat.

De andere plant die dezelde procedure heeft doorgemaakt lijk toch nog wat witter.

Zou ik die dan moeten laten staan?

De toppen zijn wel net zo dik, maar minder bruin.

 

Ik las ook nog ergens iets over het eraf halen van de grotere rijpe toppen den de kleintje nog even te laten liggen?

 

En ik las ook ergens dat het goed zou zijn je plant 24 uur in het donker te zetten voordat je oogst?

 

Antwoorden zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De weersverwachting is een toenemende noordwesten wind , koud en vochtig dus ! Maar eigenlijk moeten ze nog anderhalve week om aan die 10 weken te komen die voor pp nodig zijn .

Misschien kunnen ze onder een afdakje of naar binnen? Want die laatste 2 weken zijn toch erg belangrijk om je toppen goed vol te krijgen, zodaty ze niet helemaal inzakken tijdens het drogen .

 

De kleinste onderste topjes zou je kunnen laten zitten ,na het knippen van de rest. Deze kleine hebben toch niet snel last van toprot .

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmm

 

ze staan nu op de kop af 10 +30 + 23 dagen = 63 dagen

10 weken is inderdaad 70 dagen.

nog 1 week dus.

 

maar 1 van de twee planten is echt al heel erg bruin overal.

Dat lijkt me niet slim toch? of wel? gewoon laten staan?

 

de andere plant is net zo dik, maar oogt wat witter. ook bovenop de toppen is bij de 2e plant de kruin nog aardig wit.

Bij de 1e plant echter niet,

 

ik weet niet of de toppen nog wel zoveel zullen aanmaken zonder zon, zonder voeding en zonder water.

 

zonder water gaan de toppen wel erg slap hangen merk ik.

Klopt dat wel, een hele week geen water geven voor de oogst,?

of geef jee n heeeeel klein beetje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat witte en bruine zegt gewoon niet altijd alles , soms onstaan er namelijk opeens weer nieuwe witte haren tussen de bruine . Je moet van je ras eigenlijk al eens eerder hebben gezien wanneer ze echt klaar zijn . Maa rheb je daar nog geen ervaring mee dan kun je de voorgeschreven tijdsduur wel gewoon aanhouden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

haartjes worden ook bruin door aanraking of door water. Al mij haren van de bovenste toppen zijn allemaal vrij bruin door de regen, terwijl de topjes eronder nog spierwit zijn! let daar dus wel op.

 

[en wil je volgende keer niet nog een topic aanmaken, want nu heb je 2 topics lopen over dezelfde vraag, overbodig en onhandig... :D ]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik zou niet zo paniekeren, neem de normale tijd die voor je plant staat en durf zelf een beetje te doen wat je goed dunkt. Als er een paar toppen zijn waarvan je denkt dat je ze kunt pakken moet je het doen.....Laat je gevoel ook zijn gang gaan......Ik wacht meestal op een soort zwelling die in een keer optreed, ze gaan er ff anders uitzien, meer gezwollen, dikker en steviger. That's the time (for me..).

 

suuk6!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...