Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Propegator

3 Onderzoekt Wiet, De Groene Sloper

Recommended Posts

http://www.npo.nl/3o...4/VPWON_1226189

 

 

Welke gevaren brengt het kweken van wiet met zich mee? Dat is vraag waar het woensdagavond in 3Onderzoekt op NPO 3 over gaat. Het EO-programma komt tot schokkende ontdekkingen.

 

In 3Onderzoekt worden wekelijks onderwerpen tot in detail uitgezocht. Deze week gaat het over wietteelt.

 

De gevaren van wietteelt

Naar schatting zijn er in Nederland ongeveer 50.000 wietplantages in woonhuizen. Zonder risico is dat niet, want per per dag branden gemiddeld twee woonhuizen af door kortsluiting. Dat onderzocht 3Onderzoekt. Ook ripdeals en moorden komen voor.

 

Eigen wietplantage beginnen

Hoe gemakkelijk is het om een wietplantage te starten? Presentator Johan Eikelboom zoekt het uit en gaat aan de slag met zijn eigen plantage. Tegelijkertijd duikt Danny Ghosen in de gevaren van wiet en praat hij met zowel slachtoffers als daders. Tot slot een kijktip voor de liefhebbers: aanstaande zaterdag is de laatste aflevering van de VPRO-serie Hollands Hoop.

 

3Onderzoekt, woensdag 12 november, 21.55 uur, EO, NPO 3

 

 

Ik verwacht in deze reportage geen nieuwe info, maar ben benieuwd naar de ''schokkende ontdekkingen'' (aardbeving?).en of de makers het onderwerp een beetje subjectief benaderd hebben, de trailer belooft in elk geval weer lekkere sensatie TV, ehum.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben beniewd wat voor vinger ivo hier inde pap heeft,

 

Beter gezecht of het 100% propoganda is ofniet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad grow weed.

de propaganda machine draait weer op volle toeren!

 

heb zo'n voorgevoel dat dit alleen maar bij gaat dragen aan het stigma dat rond onze hobby hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke nuance?

 

 

Door in totaal 26 woningbranden zijn vorig jaar 28 mensen om het leven gekomen. Dit blijkt uit onderzoek van het Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid (NIFV). Uit cijfers blijkt dat die branden vooral voor oudere mensen fataal afliepen.

Het onderzoek gebeurde in opdracht van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) naar de oorzaken, omstandigheden en het verloop van woningbranden met dodelijke afloop. Met opzet veroorzaakte fatale woningbranden, zoals bijvoorbeeld bij zelfmoord, zijn niet meegenomen in het onderzoek.

Het NIFV verzamelt sinds enige jaren data over fatale woningbranden in Nederland. Zeker 17 mensen waren ouder dan 60 jaar, van wie er 9 80-plusser waren. Van 2 doden was de leeftijd niet bekend. Het aantal mensen dat omkwam door een woningbrand lag in 2010 op 30 en in 2009 op 25. Door 44 branden in huis kwamen in 2008 nog 49 mensen om het leven en in 2003 nog 52. De laatste jaren ligt het aantal slachtoffers dus lager, maar of er sprake is van toeval, kan het NIFV op basis van de beschikbare cijfers niet concluderen.

De belangrijkste oorzaken van de 26 fatale woningbranden in 2011 waren roken en kortsluiting. De door de brandweer meest genoemde factoren voor fataliteit van de brand, zijn rookontwikkeling, late ontdekking en beperkte mobiliteit van het slachtoffer. Van de fatale woningbranden ontstonden er zes in meubilair en drie in het bed of de matras. Acht van deze branden ontstonden door roken.

Relatief veel van deze slachtoffers was ouder dan 60 jaar (45 procent), concluderen de onderzoekers, omdat gemiddeld over die jaren 21 procent van de bevolking die leeftijd had bereikt. De onderzoekers vinden dan ook dat er onderzoek moet komen hoe het kan dat ouderen relatief vaak slachtoffer zijn. Het is bekend dat sommige slachtoffers niet mobiel waren, maar dat gold niet voor alle gevallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er in/na 2003 geen grote brandmelder populariteids reclame ding op tv geweest ? eentje waar een sigaret nast een afbrandend stadion werd afgespeeld ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een propaganda eerste klas... !

 

Wiet kweken als hobby is brandgevaarlijk!

 

Peper kweken als hobby is niet brandgevaarlijk!

 

Pepers kweek je natuurlijk met een zaklamp.....

 

Lekker bruine vingerwerk met je kut uitzending.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het EO-programma komt tot schokkende ontdekkingen.

 

Toch raar dat we allemaal ooit begonnen zijn vanuit 1 grote knal en dat je dus nu nog mensen hebt die daarvan hersenschade ondervinden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

zowel de beelden als uitspraken werden rijkelijk herhaald....

En dan had je ook nog die danny daar rondlopen, waar ik mij al enkele jaren aan erger.

 

Provocerend om toch te gaan kweken omdat het zo makkelijk blijkt te zijn, en hun woorden, weinig pakkans en weinig straf.

En tegelijk er nog even lekker angst bij in drukken.

 

En de hamvraag van het verhaal (of heb ik iets gemist?) heeft die man stroom afgetapt?

 

En dat bij de EO, over enkele jaren een nieuw schandaal binnen de kerk gemeenschappen.

Edited by directeur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch jammer dat het al bestaande surrealistische beeld wordt versterkt. Ze hebben daar bij de EO weer aardig hun best gedaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het eigenlijk wel meevallen allemaal. Tja ik zit ook niet te wachten op een buurman die ze hele bovenverdieping vol zet en totaal niet weet wat hij aan het doen is. Kan me voorstellen dat die buurman pislink op die gozer is, zeker ivm die kinderen.

 

Dit soort kwekerijen horen in mijn ogen ook niet in een woonwijk.

 

Die Danny is inderdaad wel irritant maar dat was ie bij Geen stijl ook al.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same horen ze ook niet? Maar bedrijfspanden worden te " regelmatig gecontroleerd"

 

Legalize ben je meteen van die troep inde woonwijken af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch jammer dat het al bestaande surrealistische beeld wordt versterkt. Ze hebben daar bij de EO weer aardig hun best gedaan..

ja duh, het is de EO, wat had je dan verwacht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle excessen zijn een gevolg van het krankzinnige verbod.

Als je om het even, wat voor kruid dan ook, de verkoop toe staat, daar aan verdiend en de teelt vervolgens verbied, dan krijg je exact dezelfde problemen.

Het heeft niks met de intrinsieke waarde van deze nobele plant te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het eigenlijk wel meevallen allemaal. Tja ik zit ook niet te wachten op een buurman die ze hele bovenverdieping vol zet en totaal niet weet wat hij aan het doen is. Kan me voorstellen dat die buurman pislink op die gozer is, zeker ivm die kinderen.

 

Dit soort kwekerijen horen in mijn ogen ook niet in een woonwijk.

 

Die Danny is inderdaad wel irritant maar dat was ie bij Geen stijl ook al.

 

Helemaal mee eens je zou maar z'n imbeciel naast je hebben wonen en je kind slaapt in de kamer ernaast.

Die buurman is nog mild, was ik het geweest had die gast geen kwekerij maar ook geen leven meer.

 

Btw dit is geen bedreiging maar een mening ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vond het eigenlijk wel meevallen allemaal. Tja ik zit ook niet te wachten op een buurman die ze hele bovenverdieping vol zet en totaal niet weet wat hij aan het doen is. Kan me voorstellen dat die buurman pislink op die gozer is, zeker ivm die kinderen.

 

Dit soort kwekerijen horen in mijn ogen ook niet in een woonwijk.

 

Die Danny is inderdaad wel irritant maar dat was ie bij Geen stijl ook al.

 

Helemaal mee eens je zou maar z'n imbeciel naast je hebben wonen en je kind slaapt in de kamer ernaast.

Die buurman is nog mild, was ik het geweest had die gast geen kwekerij maar ook geen leven meer.

 

Btw dit is geen bedreiging maar een mening ;)

 

hier ben ik het volledig mee eens......... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Volgens mij is de buurman een acteur.Zijn gezicht kwam me bekend voor.Zou er trouwens een vergunning aangevraagd zijn bij het OM voor deze aflevering???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei ook al dat het geacteerd was allemaal, maar mijn veouwtje geloofde me niet ;)

Had dus hetzelfde gevoel :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ''presentator'' lekker lomp wiet kweken omdat hij niks beters te doen heeft. Dan 2 nachten verduisteren in de tuin en toch maar besluiten lekker te gaan zeulen met die planten, midden in de nacht, op weg naar de E.O.. Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg, het hoeft allemaal niet zo overdreven, zo kom je wel aan dat x-aantal branden. Bedroevend gedrag.

 

Op na aflevering 2. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...