Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Growshop Wet Er Doorheen

Recommended Posts

Dan maar niet 200 zaden, maar 200 stekken, ownee die waren al ilegaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben wel benieuwd hoe die advocaat tot die interpretatie komt.

 

Waarschijnlijk omdat advocaten inzage in dingen hebben die wij niet hebben en omdat dit dagelijkse kost is voor de mijnheer in kwestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap deze wet eigenlijk niet. Een elektriciën die stroom aanlegt in een hennepkwekerij was toch al strafbaar? Iemand die willens en wetens zijn loods verhuurd voor hennepteelt was toch al strafbaar? Een growshop die stekken verkoopt was toch al strafbaar? Is iedere elektriciën die ergens een extra groep aanlegt nu te vervolgen als de bewoner vervolgens deze groep niet voor zn wasdroger gebruikt maar voor zn lampen?? Is een verhuurder die een loods verhuurd aan een loodgieter te vervolgen als die er vervolgens niet zn materialen opslaat maar de boel vol zet?? Natuurlijk niet! Er verandert helemaal niets door deze wet. Pure symboolpolitiek!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij bij je growshop 10 lampen haalt en je zegt dat het bedoelt is voor de wietteelt, dan was jij pas strafbaar als je het ook daadwerkelijk ging doen. Nu ben jij en de shop strafbaar VOOR dat jij dit doet.

 

Was bij lijst 1 altijd al zo. Als jij aangehouden wordt met een pillendraaier in je aanhanger ben je strafbaar ivm voorbereidende handelingen (of je moet een bedrijf in bv vitaminenpillen hebben ofzo)

 

Als het aannemelijk is dat je het voor andere dan legale doeleinden gaat gebruiken, dan ben je strafbaar.

 

Het gaat trouwens over fabricage, vervoer, het handelen in, adviseren van enz enz

 

Ik zou er niet te nonchalant over denken....niemand gaat hierop rechercheren (geen capaciteit) maar je kan het ook andersom zien. Als ze je willen hebben, dan hebben ze je goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het zo'n vaart loopt. Kleinschalig (ook binnen) is niet de doelgroep. We worden groot door klein te blijven :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het zo'n vaart loopt. Kleinschalig (ook binnen) is niet de doelgroep. We worden groot door klein te blijven :whistle:

 

Eens... anders hadden er al lang mensen dmv dit forum moedertje staatskas kunnen spekken.

 

Maar wat niet is kan nog komen.. op vuurwerkfora een foto plaatsen van je stash illegale knallers is al genoeg voor een bezoekje van de hermandad.

 

Gr,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorbereidingshandelingen waren tot nu alleen strafbaar als het om feiten ging waarop een maximum straf 5 jaar (meen ik me te herinneren)of meer.

 

wietkweken is maximum straf dacht ik 2 jaar dus kwam niet in aanmerking , met deze nieuwe wetgeving wel ( in theorie , praktijk moet ik het nog zien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivo jenst nog even gauw al zijn plannen erdoor, voordat hij met pensioen gaat, wat allang moest.

 

Jammer dat deze ene persoon het redelijk verpest heeft voor Nederland in zijn loopbaan.

Was het iemand anders geweest, dan had het er misschien wat beter voor ons uit gezien.

 

Nederland gaat alleen maar stappen terug, terwijl andere landen stappen vooruit gaan.

Er komt nu misschien nog wel een massale run op toebehoren :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik hieruit op maak is dat straks alle cannabis gerelateerde kweek-producten illegaal gaan worden?

 

Canna zou dus een naamsverandering moeten gaan doen om nog te kunnen bestaan, wat ze ook al op hun website hebben gedaan met de manier waarop ze hun producten aanbieden.

 

Alleen domme growshops worden hiermee gepakt, de meeste hebben hier inderdaad al een tijd terug op geanticipeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zoals ik het lees, en dat is alleen een ''krantenbericht'' en dus niet de exacte wetgeving, heb ze het over completere spullen, waaruit je moet concluderen dat het voor hennep word gebruikt.

 

Als we met 10 of meer niet familie gerelateerde mensen, ons eigen internetshop gaan opzetten, wij ieder een onderdeel kunnen leveren.

Joop de lampen, piet de afzuiging, koos met ze campingshop de tenten.

 

Zaden zouden dan inderdaad zowiezo uitgesloten zijn :execute

 

En dan zouden de zaden inderdaad van buiten nederland moeten komen, of gewoon uit nederland, maar dan worden het zwarte praktijken van handel.

 

Het word net als de wietpas weer een flop van wetgeving, waar waarschijnlijk als blijkt dat het op sommige punten faalt, nog extra hardere maatregelen worden genomen.

Omdat iedereen er dan toch al een beetje aan gewend is geraakt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi artikel!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik hieruit op maak is dat straks alle cannabis gerelateerde kweek-producten illegaal gaan worden?

Ook niet cannabis gerelateerde, zolang ze MOGELIJK voor wiet gebruikt kunnen worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik hieruit op maak is dat straks alle cannabis gerelateerde kweek-producten illegaal gaan worden?

Ook niet cannabis gerelateerde, zolang ze MOGELIJK voor wiet gebruikt kunnen worden

Bewijs het maar eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, wat mogelijk voor wiet gebruikt zou kunnen worden is een groot grijs gebied..

Cannabis gerelateerde producten bedoeld voor het kweken daarentegen zijn er zo uit te pikken,

het zullen er waarschijnlijk ook maar een paar zijn.

 

Dit speelde al een paar jaar geleden, als dit toen was doorgezet had het misschien wat meer effect gehad, nu zijn de meeste al gewaarschuwd.

Ook heeft de politie helemaal geen capaciteit om dit uit te gaan rechercheren, maar wanneer ze dat wel doen ben je wel even wat harder de sjaak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn (bijna) geen producten die specifiec wiet gerelateerd zijn.

 

Er worden dus ook (bijna) geen spullen illigaal, een pillendraaier is ook niet illigaal, een reaktorketel ook niet.

 

Je kan gewoon lampen kopen, aarde kopen, potten kopen enz enz mits het niet aannemelijk is dat je er iets illigaals mee gaat doen. Is het wel aannemelijk dan ben je het kwijt en krijg je max 3 jaar.

 

Wanneer is iets aannemelijk?

 

Dat hangt helemaal van je verhaal af en of er bewijsmateriaal wordt aangetroffen waardoor het aannemelijk wordt. Ze kunnen ook bewijsmateriaal vinden waardoor het niet aannemelijk wordt.

 

Je kan legio voorbeelden bedenken waardoor het redelijke vermoeden gewekt wordt of het wel of niet voor illigale doeleinde gebruikt kan gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, wat mogelijk voor wiet gebruikt zou kunnen worden is een groot grijs gebied..

Cannabis gerelateerde producten bedoeld voor het kweken daarentegen zijn er zo uit te pikken,

het zullen er waarschijnlijk ook maar een paar zijn.

 

Dit speelde al een paar jaar geleden, als dit toen was doorgezet had het misschien wat meer effect gehad, nu zijn de meeste al gewaarschuwd.

Ook heeft de politie helemaal geen capaciteit om dit uit te gaan rechercheren, maar wanneer ze dat wel doen ben je wel even wat harder de sjaak..

 

om met het laatste te beginnen, volgens een telegraaf artikel (heb het nog niet gelezen, hoorde het net op radio1) schijnen er geen 50K agenten te zijn, maar slechts 16k! das een factor 3 minder. capaciteit is dus ver te zoeken.

 

dan het eerste, de growshop die een cannacutter verkoopt, kan het schudden. alleen een HPS lamp hoeft niet per definitie voor wiet gebruikt te worden, de kassen in het westland hangen vol met die lampen, en daar staan de tomaatjes welig onder te tieren. dus ook al koop je er 10, het is niet aannemelijk dat het inderdaad voor wiet is, tenzij jijzelf expliciet aangeeft dat het voor wietteelt gebruikt gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

, het is niet aannemelijk dat het inderdaad voor wiet is, tenzij jijzelf expliciet aangeeft dat het voor wietteelt gebruikt gaat worden.

 

Precies, of je moet spullen bij je hebben die het redelijke vermoeden wekken dat het voor de wietteelt gebruikt gaat worden.

 

Wat moet je bv met 10 lampen en een filter? Die combinatie kan gevaarlijk zijn. Alleen de lampen of alleen de filter zijn uit te leggen, beide wordt al wat lastiger. (de lampen zijn voor je tennisbaan en de filter omdat je een luchtweg aandoening hebt)

 

Het gaat hierbij niet om wat jij of ik vindt maar wat een agent, officier of een rechter aannemelijk vindt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat zon loopjongen van een agent denkt zal met een grote zorg wezen !

 

die hebben toch al wat te zeiken omdat de kweker poen verdient en de agent 50 uur per week verrot gescholden te word , door de vrouw uitgelachen worden en geen vrienden hebben daar verdient ie met een beetje geluk 1600 euro mee .(per maand!! geen 4 weken)

 

en dan nog afvragen wie de domme lul is ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik word een beetje moe van dit soort ongenuanceerd geouwehoer. politie is kut jaja en als je gloednieuwe telefoon gerold is, sta jij wel mooi bij diezelfde 'loopjongen' aangifte te doen.

het voegt ook helemaal niets inhoudelijks toe aan het topic, dus kunnen wij dat achterwege laten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn (bijna) geen producten die specifiec wiet gerelateerd zijn.

 

Er worden dus ook (bijna) geen spullen illigaal, een pillendraaier is ook niet illigaal, een reaktorketel ook niet.

 

Je kan gewoon lampen kopen, aarde kopen, potten kopen enz enz mits het niet aannemelijk is dat je er iets illigaals mee gaat doen. Is het wel aannemelijk dan ben je het kwijt en krijg je max 3 jaar.

 

Wanneer is iets aannemelijk?

 

Dat hangt helemaal van je verhaal af en of er bewijsmateriaal wordt aangetroffen waardoor het aannemelijk wordt. Ze kunnen ook bewijsmateriaal vinden waardoor het niet aannemelijk wordt.

 

Je kan legio voorbeelden bedenken waardoor het redelijke vermoeden gewekt wordt of het wel of niet voor illigale doeleinde gebruikt kan gaan worden.

ja niet dus..

 

 

een knuppel is ook niet verboden, een knuppel die gevonden wordt tijdens een politiecontrole wel

een schroevendraaier is niet verboden, een schroevendraaier die gevonden wordt tijdens een politiecontrole wel

etc etc etc..

 

JUIST DEZE WET maakt zaken die niets met wiet te maken hebben, verboden OMDAT het met wiet te maken kan hebben

 

 

hetzelfde met het gedogen van het gedoogbeleid; wij kweken (jij wel, dan hoor jij er niet bij ;) ) allemaal voor onze eigen persoonlijke behoefte en zijn niet professioneel bezig, dat snappen wij allemaal, ieder kind kun je dat uitleggen..

 

TOCH ziet justitie ons als iemand die beroepsmatig bezig, ra ra hoe kan dit? omdat justitie niet in ons voordeel beredeneerd, waarom zou dit anders zijn nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me niet voorstellen dat je met een goede advocaat veroordeeld wordt voor een schroevendraaier (mits je hem gebruikt voor legale doeleinden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...