Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GeefSticky

Advies Gevraagt Van Goede Kwekers Over Overstap Hydro

Recommended Posts

hallo

neem 5 potten van 18 liter

neem deze http://www.eugrowsho...-irrigatie-set/

aansluiten op een grasslin topica 500 timer die je in de licht periode elk uur 1 tot 5 minuten aanlaat gaan (zoeken naar de juiste watergeeftijden zodat je net genoeg water geeft dat het uit de potten loopt )

neem bijvoorbeeld een cementkuip als watervat, 1x keer in de week vat aanmaken en de rest gaat zo goed als vanzelf

dan haal je die 500 gram met 2 vingers in de neus

zorgen dat de bodem van je hok waterdicht is en minstens de inhoud van je voedingsvat erin kan zonder te lekken dan is het altijd safe

kost je 7 tientjes denk ik

500 gram met 5 X18 liter potten met zo iemand die nog te lui is om een vat te vullen? never nooit niet!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hydro heb je geen water en voedingsvat nodig. Planten groeien vanzelf. Stekken zetten en na 9 weken terugkomen om te knippen. (-;

 

das makkelijk..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij zegt nergens dat hij te lui is om een vat te vullen

wat zijn jullie allemaal negatief zeg, en dat zonder eerst het hele topic door te lezen , zomaar wat roepen

als je geen zin hebt om iemand te helpen of wat advies te geven, zeg dan gewoon niks

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij zegt nergens dat hij te lui is om een vat te vullen

wat zijn jullie allemaal negatief zeg, en dat zonder eerst het hele topic door te lezen , zomaar wat roepen

als je geen zin hebt om iemand te helpen of wat advies te geven, zeg dan gewoon niks

wat geef jij dan voor advies? werken met eb en vloed systeem op hydro met 5 x 18 liter potten :wtf2: geef ze dan gewoon met de gieter kom op zeg!
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
vooral doen idd! timer kapot oeps planten verzopen en lekkage dag hokje :wave: ken er genoeg die ook alles automatisch wouden zijn nu nog het dokken aan de schade en boetes die ze veroorzaakt hebben

 

Timer kapot? Waarvan dan? Van een pompje van max 70Watt wat je hiervoor nodig hebt? Leg eens uit hoe mensen dat voor elkaar krijgen. :whistle:

 

Vervolgens is de bouwinstructie voor een kleine eb/vloed al een jaar of 40 redelijk 'fool-proof', moet je je daar wel aan houden. Ik zal het nog even kort opsommen:

 

- Je koopt een grote bak en een kleine bak en je zorgt dat die grote bak ook met medium meer inhoud heeft dan de kleine bak

- de kleine bak wordt het reservoir en komt onder de grote bak (dus niet ernaast, of op dezelfde hoogte ofzo, er ONDER!)

- in de grote bak maak je 2 gaten en daar lijm je aansluitingen in voor wat stukken slang

- op 1 gat maak je een overloopje zodat het water nooit over je bak kan stromen en onderaan een slang terug naar je reservoir

- op het andere gat sluit je een pompje aan waardoor het water terug kan stromen als het pompje uit gaat (dus geen terugslagklepje monteren!)

 

Zo kan je dus nooit water over je bovenste bak pompen omdat er a. een overloop is en b. niet genoeg water om dit uberhaupt voor elkaar te krijgen, of je kan niet lijmen/kitten.

 

Deense bodem kopen, ben je gelijk klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als k jou was zou k zeker hydro doen maar k denk niet dat je veel goekoper uitkomt als op aarde

helemaal mee eens! ik denk dat die juist beter op aarde kan blijven denk dat die daar minder werk aan heeft.

goedkoper is het zeker en ook nog eens 1/4 van het werk, juiste voorbereiding en theroretische kennis doen de ronde slagen ipv met je modder inslag hydro te lijf willen gaan

 

@ GeefSticky wat jij wil 5 planten met hydro en dan 500 gram halen? kan je denk ik vergeten

ja stel je voor zeg, 1e ronde met 2 vingers in je neus gr/w halen, doe je echt niet op hydro hoor alleen op modder lukt dat

 

of je zou al met een groot medium moeten gaan werken en lang voorgroeien toppen ect ect maar op hydro met zo'n grote bakken raad ik je toch echt af kan je beter met aarde doen en gewoon je aarde daarna opwaarderen aangezien je blijkbaar op hydro wil gaan om je medium vaker te kunnen gebruiken omdat je geen zin meer heb in aarde zakken te slepen, met opwaarderen is dat probleem opgelost.

Met opwaarderen kan je iets oplossen maar wat nu als je een * ronde draaide, opwaarderen hellept niks en daar gaat weer ruim 100ltr gesleep

:whistle:

 

Ik zeg:

 

Eb/vloed opzetten met de pomp

 

Je hebt meters schijnbaar, dus dat komt voor de rest wel goed. Gewoon doen. Ik zou me niet laten afschrikken door al die indianen-verhalen.

]

vooral doen idd! timer kapot oeps planten verzopen en lekkage dag hokje :wave: ken er genoeg die ook alles automatisch wouden zijn nu nog het dokken aan de schade en boetes die ze veroorzaakt hebben :whistle:

 

svp informeer je wat een kweeksysteem inhoudt, met eb&vloed is overstroming kwestie van vat groter dan je bak en pomp die niet af zou slaan en dat wordt je allemaal geleert bij hoe je zoiets opzet waar ponix heel mooi naar verwijst, ga je zoals die maten van hje met drippers etc aan de bak of te groot vat want we zijn lui dan ken je idd lache ja.

 

blijf lekker doormodderen en geef mensen die de overstap willen wagen naar hydro een kans ipv idd indianenverhalen

 

probeer het zelf eens, denk dat je zoals de meesten nooit meer terug wilt en je afvraagt waarom zo moeilijk al die jaren voor 'bio' wat ik helemaal nergens qua verschil terugproef :likken:

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik water via de kraan in een 10 liter tankje moet doen dan voeding erbij en dan bevloeien kan er soms slecht bij en vind het gewoon helemaal niks.

 

Ik vraag om adviezen dus snap jou post niet verder helemaal

 

En het is niet zo dat ik er geen moeite voor wil doen maar ik er gewoon niet zolang bij kan zijn en met water sjouwen de hele tijd

 

ik geef die jongen absoluut een kans en heb niks tegen hydro. Vind een kweek op bv. Slabs prachtig om te zien, maar hoe wou hij dit gaan doen op hydro dan? Daar heb je toch ook gewoon water en een vat voor nodig? Ook qua tijd win je niks tov aarde. Naar mijn mening ga je op hydro,omdat je daarmee de waardes perfect kan sturen en veel zuurstof bij je wortels hebt wat voor geweldige oogsten kan zorgen als je het goed doet. Niet uit tijdgebrek of omdat je niet met water wil sjouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

probeer het zelf eens, denk dat je zoals de meesten nooit meer terug wilt en je afvraagt waarom zo moeilijk al die jaren voor 'bio' wat ik helemaal nergens qua verschil terugproef :likken:

 

 

 

ff off topic vraagje...

 

Wat was de voeding voor het allereerste plantje op deze planeet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds overigens, want de planten kunnen alleen minerale voeding opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou dan....

 

Wat een hype dat bio, lijkt een beetje op de co2 hype.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nam al aan dat het een inkoppertje was, maar het voordeel zou zijn dat je met een tot minerale stoffen afgebroken bio voeding wel (makkelijker) een completere set voeding zou geven :)

 

Beetje hetzelfde als met LEDjes van verschillende kleuren proberen om alleen het gebruikte lichtspectrum na te bootsen zonder dat je exact weer wat het optimale spectrum dan zou moeten zijn. Inmiddels zijn ze daar wel wat beter achter al heb ik niet het idee dat iemand echt een definitief antwoord heeft.

 

Ik gebruik Mineral Magic voor silicium en alle micro-voedingsstoffen. Vraag me af of dat echt helpt, maar het kost niet veel ook.

 

Twijfel overigens zelf of ik een keer een bio-hydro kweek moet proberen. Lijkt me ergens wel interessant om een bio- en minerale hydro kweek naast elkaar te doen (2 bakken naast elkaar in dezelfde tent). Aan de andere kant verwacht ik er ook niet veel van. Las een verslag van iemand die zo'n test gedaan had op aarde en zijn proevers hadden zelfs liever de minerale wiet dan de bio-wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij gelooft niet in CO2 Racker??

 

Ik gooi iedere water beurt er een co2 tablet in.

Of het ook echt wat doet???

Geen flauw idee////??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk geloof ik in co2.....voor planten, niet als verkooptruc of melkkoe.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rocker

co2 aan water voor wat?

meer bubbels en daar kicken de plantjes op?

 

bij aarde kweek zit zuurstof in medium (je kan ze zonder zuurstof krijgen... zet ze vanaf begin altjd zwaar te nat)

 

dat tabs co2 is echt dikke onzin, kan je nog beter een luchtpompje+steentje in je bak hangen of gewoon een asprine bruistablet gebruiken, plantjes schijnen aspirine best lekker te vinden (ik spreek niet uit ervaring qua zelf doen hier).

 

wil je boosten met co2 doe het dan via blad, dat is de meest effeciente manier maar bedenk.. je zet planten op v8 met 2x turbo dus moet ook weten hoe daarop te acteren en daar gaat het bij velen nog wel eens mis zo vanuit je TDI'tje in een Ferrari op de Deutsche Autobahn en maar gassen op de meest linkerbaan

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje laat nog Lostchild,

 

Maar ik heb ergens gelezen, ik meen spacekees die het heeft onderzocht en ook een aangepaste co2 tablet op de markt heeft gebracht.

 

Uit onderzoek, is nl vast komen te staan, dat planten wel degelijk co2 op nemen ook via de wortels.

Vandaar dus. niet voor de bubbeltjes ofzo, maar echt voor de co2

 

Edit, meteen even voor je opgezocht..

 

Lees.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat niet gewoon een promotie verhaaltje?

 

Er is zoveel te koop tegenwoordig en elke producent prijst zijn product de hemel in....

 

Ik moet het altijd eerst zien en ik heb er hier nog niemand mee zien werken, dus nee ik geloof er ook niet in!!

Edited by Grow King

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat kan natuurlijk ook een WC eend verhaal zijn. Als hij ze verkoopt gaat hij natuurlijk niet zeggen dat het onzin is. Al kan het ook best zijn dat hij ze verkocht omdat het werkt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het originele onderzoek waar Cees aan refereert is een wanstaltig russisch papiertje wat hij ooit eens ergens heeft gevonden.

 

Het is kennelijk heel moeilijk om twee tentjes naas elkaar te zetten eentje met en eentje zonder zijn tabletten. Waarbij er dan voor de volledigheid nog een derde mag met 1000ppm co2.

 

Cees is een leuke man die credits verdient voor zijn 12/12 systeem, maar zijn GAspray en tabletten zijn nergens degelijk onderzocht en de resultaten zijn ook nergens anders bekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...