Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
AeroNoob

Blad Verliest Glans En Hangt Slap

Recommended Posts

Hi all:),

 

Helaas geen verslag voor mij dit keer... maar wel ff een probleempje.

Soort: K2

Medium type: AERO

Container style: 14 planten verdeeld over 4 bakken die allemaal tegelijkertijd het zelfde water krijgen.

Temp Lamp aan: 26C,

Temp Lamp uit: 17C / 18C.

Temp Water: 21C

PH: 5.7 (op dit moment, meestal rond de 5.2).

EC: 0.9

Aantal keren water per uur: ( 1 x 5 minuten per uur).

Voeding: GHE FloraGro, GHE FloraBloom, GHE FloraMicro, HESI PH-, GHE FloraKleen.

 

Blad hangt er zeer slap bij, en verliest haar glans, ook zie ik hier een daar, lichtgroene / gele plekjes ontstaan.

Echter komt dit alleen bij de onderste bladeren voor...

 

gallery_41599_17155_2650574.jpg

 

gallery_41599_17155_264425.jpg

 

In mijn album en vorige verslag meer info over mijn systeem.

 

Voor de fanatiekelingen, In de foto van het plantje zelf, is het blad er natuurlijk al vanaf:-)

 

Zelf concludeer ik dat ze te weinig water heeft gehad doordat ze tot op vandaag 1 minuut water per uur hebben gehad. of is het een overschot aan voeding?

Ik hou gewoon het schema aan, de vorige ronde heb ik bijna in zijn geheel gedraaid op half rantsoen, dit keer dacht ik, ik probeer eens het schema aan te houden en kijken wat dit doet. Echter denk ik dat een EC van 0.5 toch echt voldoende is voor mijn schatjes...

 

Of compleet iets anders... chloor vergiftiging, ik reinig mijn vat elke 3 weken met chloor en spoel dit goed uit. (en dan spoel ik het nog eens goed uit...). Maar dan zou elk plantje hier last van moeten hebben denk ik dan? want ze krijgen allemaal het zelfde water?

 

Wat denken jullie?

 

Greetings,

 

AeroNoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de officiele earoflow, mijn pomp draait met de lampen aan continue.. met de lampen uit 15 minuten per uur.

Werkt de jouwe ook met van die sproeiers die tegen de hangende wortels sproeien? ik neem aan van wel, in welke week zit je?

 

Ik gaf ze eerst ook te weinig water, moet je eens zien wat ze doen als je ze continue laat besproeien met de lampen aan, die dingen maken een groeispurt! niet normaal staat ook op de site van aeroflow dat dat het beste is.

 

P.S het kan ook zijn dat je blaadje verschrompeld is omdat het water met voeding tussen de hydrokorrels door tegen het blaadje sproeit, ik zie namelijk wat water liggen op die foto.

Je kan dan het beste dat netcupje zo draaien dat er geen water meer doorheen sproeit.

Blaadjes kunnen daar niet goed tegen.

De andere blaadjes hangen wel teveel, echt te weinig water

 

En verder ben ik geen fan van die GHE voeding ik kreeg daar een groeiachterstand van, ik gebruikte daarna gewoon hesi hydro, en dat werkte wel super. je kan gewoon hydro voeding gebruiken icm system clean.

Op het laatst nog wat canna booster erbij.

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey laat effe wat weten, ik ben wel nieuwsgierig of ik gelijk had haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je PH is ook te laag.

5,6 tot 5,8 Ideale PH in de groei

6,0 tot 6,2 Ideale PH in de bloei

 

0.5 EC is ook niet bijster hoog

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...