Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb deze post aangemaakt omdat ik graag wat meer wil weten van knipmachines, en ik denk dat hier in de guerilla-sectie hoeveelheden worden geoogst waar niet tegen te knippen valt. Ik heb afgelopen jaar redelijk wat planten uitgezet, waarvan ik uiteindelijk misschien 20 tot 30% van geoogst heb. Ik heb mij zwaar verkeken op de hoeveelheid tijd die opgaat aan het knippen.

 

Er zijn twee modellen knipmachine waartussen ik twijfel: de ''Tumble Trimmer'' (die met ondoorzichtige kap) of ''Spinpro'' handmatig.

 

gallery_43058_17682_418.jpggallery_43058_17682_12489.jpg

 

Sowieso mesjes gebruiken las ik. Veel filmpjes te vinden op internet,

de 1 is er meer onder de indruk van dan de ander door eventueel kristal verlies. Mij lijkt het ideaal voor het knippen van buitenwiet, helemaal als je meer dan 10 planten moet oogsten.

 

Wat zijn de pros en cons van beide machines (bij het knippen van buitenwiet)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de tumble trimmer handmatig 3 jaar geleden gekocht op marktplaats voor 150euro. Ben echt super tevreden met het ding. hij knipt mijn toppen altijd perfect, en het scheelt enorm in tijd. zeker als je van zo´n kleine fluffy topjes moet doen. Met de hand duurt dat uren. In de machine is dat zo gepiept haha.

 

De tumble trimmer scheid ook mooi het knipafval. Ideaal als je erna nog hasj wilt maken.

 

Wat betreft het schoonmaken, ik zet mijn tumble trimmer na al het knippen gewoon in de vaatwasmachine haha. Helemaal schoon erna

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic ga ik even volgen!

Erg nieuwsgierig naar zon knipmachine, denk dat ik ook op zoek ga voor volgend jaar!

Waarom zijn dit je 2 keuzes Propegator?

 

Tramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zijn die dingen toch gewoon exact hetzelfde?

 

Mocht er verschil in zitten, die spinpro is in elk geval top. Het beste resultaat krijg je als je zelf in elk geval alvast wat sugarleaves hebt weggehaald. Sowieso ideaal voor fluf, maar als je je main toppen uit elkaar haalt en je mooie ronde nugs hebt, dan vertrouw ik ze ook wel toe aan de machine.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groot gelijk heb je, spijt dat ik dit jaar niet alles nat met de machine heb gedaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tranquilo :spliff:

 

Nice, beide modellen bevallen dus prima.

 

@Danny. Lekker zelf draaien of elektrisch? Ik ga denk ik voor de zelf-draai.

 

@Supertramp. Ik kan ze niet veel goedkoper vinden en heb ze al een aantal keer bij de binnensectie voorbij zien komen. Deze twee zijn ook het meest verkrijgbaar denk ik, zowel nieuw al tweedehands.

 

Ik weet niet of ze exact hetzelfde zijn, heb ze nog niet in het ''echt'' gezien of getest, ik dacht ik vraag even naar de details, zal je net zien dat ik de ''mindere'' koop. Er gaat sowieso 1 komen, denk dat met een beetje automatisme het knippen toch een stuk versneld. Buds afknippen en draaien maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb m ook, scheelt heel veel tijd. vooral de fluf doe ik ermee, de grotere toppen doe ik nog wel met het schaartje.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ook zwaar het overwegen om er een aan te schaffen, jammer dat er weinig 2e hands verkrijgbaar is, iemand ervaring mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

zoals ik nu hier lees moet ik er ook maar eens aan ,hoewel ik toch vlug alles klaar had ,2 dagen knippen op alles wat ik had ,en dat was wat spul ,dat weten degene wel die mijn tropic volgde .

Volgend jaar de machine ,dat weet ik zeker ,het scheelt veel werk ,en ik hoef het bladmateriaal niet meer uit te zoeken ,dat scheelt natuurlijk ook weer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is echt een uitkomst de spinpro :D

Als je hem aanschaft,neem dan ook meteen een extra set mesjes mee,deze ijzer draadjes gaan nog wel eens kapot.

En verplaats de "rubberen vingers" zodat ze goed alles mee laten rollen.Deze zet je het beste om en om zeg maar.Als je hem nieuw haalt staan deze vingers netjes in 2 rijen ;)

 

Nadeel vindt ik dat hij sommige grotere toppen stukslaat.En de takjes worden een beetje rafelig.

 

Maar goed,al met al een super ding :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, heel leuk dat kweken, alleen dat knippen heb je na een dagje wel gehad. Cool, goede reacties, top.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch ook eens kijken.

 

Blijf mee kijken.

Zover heb ik nog maar 1 minpunt kunnen ontdekken.

 

Nadeel vindt ik dat hij sommige grotere toppen stukslaat.En de takjes worden een beetje rafelig.

 

Maar goed,al met al een super ding :specool

 

Maar las ook iets over mesjes, en zeebodem heeft er kennelijk 1 met een draadje??? :comp:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oude rocker,

 

Ik zeg mesjes...maar het zijn inderdaad ijzerdraadjes :D

De grotere toppen doe ik meestal toch met de hand.Toppen qua golfbal formaat gaan prima met de Spinpro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen qua golfbal formaat gaan prima met de Spinpro.

 

Die gooi ik altijd weg, die zijn me te klein.

Enkel de tennisballen tot voetballen hou ik over...... :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb pas 2 keer een paar planten buiten gekweekt, maar mbv een spinpro klaargedraait en dat beviel super goed!

Erg snel, niet te grote bladeren en takken erin gooien maar het kleinere spul kan er zo in en je staat er versteld van hoe het eruit komt.

Als je echt grote toppen hebt zou ik deze even met de hand doen inderdaad, maar daar had ik geen last van, haha...... :rtfm:

 

Standaart zitten er van die dunne ijzerdraadjes bij die als snijdraad werken, maar mijn advies is om de iets bredere erbij te kopen, die gaan langer mee want die draadjes gaan erg snel kapot!

 

Zolang je er niet teveel ineens in doet valt het reuze mee wat er aan draadjes uit komt en die enkele die het wel heeft knip je even netjes bij.

Ik heb nooit geknipt, maar een vriend van me wel en zegt dat het een gouden uitvinding is! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm ik dacht altijd dat die dingen een no no waren maar best stof tot nadenken hierzo!

 

Heb iemand toevallig een foto van wat toppen geknipt met een degelijk apparaat? Zien is geloven he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

spinpro en de tuble trimmer handmatig zijn het zelfde (ik heb beide) als je een met een motortje neemt kan jet het best de tumble trimmer kopen spinpro maakt veel herry

als je er ook nog een timer voor koopt kan je er twee tergelijk bedienen (de spinpro heeft standaard en timer ik ben nog van de tijd canne cuter maar de tumble werkt echt vele male beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst maar eens een handmatige proberen.

Wil er niet direct een paar honderd aan uitgeven.

 

Wil het eerst wel eens proberen, voordat ik helemaal om ga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms zijn ze ook te huur rocker al ken ik geen shop in het noorden die ze verhuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt me een uitkomst, want knippen is ook niet mijn hobby. Komen de toppen er net zo mooi uit als met de hand geknipt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja net wat je 'mooi' vindt,

op youtube staan genoeg filmpjes, kijk daar maar een van ;)

 

Het is ook maar net hoe je ermee omgaat wat het eindresultaat is, en je kon ook nog de afstand van de bladen afstellen dacht ik.

Daarmee hou je meer of minder blad over, maar dus ook top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms zijn ze ook te huur rocker al ken ik geen shop in het noorden die ze verhuurd.

 

ik ook niet...vroeger wel...zeiden de meeste...maar wegens aangescherpte wetgeving/gemeentelijke handhaving.. durft/mag niemand het meer....er blijven altijd thc resten op de machine na verhuur....en dat mag al jaren niet meer....

 

huurprijzen waren ook erg hoog vroegahhhh....in 4x had je hem er al uit of zo.......dus was leuk om ff te proberen voor eigen aanschaf...

 

ik was fan van cannacutter....op de herrie na dan...lol....

 

...spinpro of tumble is oke...mja.....zo langzaaaaam.......maar altijd 10x beter als handknippen...

 

 

hand knippen blijft het mooiste...mja...met de gemiddelde buiten wiet...niet te doen...imho.....veeeeel te veeeeel blad...

 

knip ze !!

 

 

GR :dope:

Carpe

 

jaja... die youtube filmjes...het lijkt zo simple....lol...met een spinpro...zorg maar voor veel reserve draden....en herrie maakt een spimpro niet...zorg met een extra opvulringetje dat de pennen vrij blijven van het rooster...dan kan je snachts knippen.....en heb je iets beter rendement...lol...

Edited by carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

zorg met een extra opvulringetje dat de pennen vrij blijven van het rooster...dan kan je snachts knippen.....en heb je iets beter rendement...lol...

 

Kijk, daar hebben we weer wat aan... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...