Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BolBoleros

Vergeelde Bladeren Na 2De Week Bloei ^^

Recommended Posts

Hey Yo allemaal, lang geleden da ik hier eens was opt forum, mr toch, na beetje zoeken...stel ik gewoon de vraag, weet er iemand wa ik hier kan aan doen, nu 2de week bloei ingegaan...

 

Had ik vroeger ook,die vergeling, maar deze keer, gewoon de aarde gebruikt, van de vorige keer, ongeveer 3 zakken, gemengeld met 3 nieuwe zakken growmix.. al de rest is in orde, goeie temperatuur, in en uit is in orde,... kgebruik nu wel minder voeding aangezien ik dacht, da de aarde van de vorige keer al wa voeding in zich heeft, dusja.. zal wel aan de voeding liggen mr soit, iemand die weet wa ik nu moet doen? Of dit tekort is, of, eventueel een teveel aan voeding?

Thx alvast, hier volgn de foto's:

 

gallery_17364_17675_994752.jpg

 

gallery_17364_17675_1140775.jpg

 

gallery_17364_17675_1090419.jpg

 

gallery_17364_17675_2377319.jpg

 

gallery_17364_17675_123405.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, euhmm, nie echt het antwoord waar ik op hoopte,

die gekrulde randjes is enkel bij 1 plant.. moet wel zeggen da ik in d1ste week kisten bijgezet heb,

tegen het binnenkomend licht als de lampen uit zijn, zijn toegekit met soort silicone, nu is die wel al uitgehard...

 

Wat kan ik hieraan doen? Of wat is juist vanalles da je ziet?

 

Thx for reply :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit te hoog met voeding...

 

Kijk goed voor hoeveel weken voeding er standaard al in de grond zit, ik kan min 3/4 weken op water, schimmels etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nismo,

 

Dacht ik idd ook, daar ik de aarde van de vorige keer 'herbruikt' heb. Ik geef nu nog zeker enkele weken water zonder voeding tot het er beter uit ziet.

Volgende keer dan maar weer 'verse' zakken gebruiken.

 

Thx for reply :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de oude aarde gespoeld?

Zoniet dan kan dat de oorzaak zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms, dan lees ik hoofdschuddend hier de reply's.

 

Ook nu weer..

2e week bloei schrijf je.

Dan zitten ze dus bijna op de top van de voedingsbehoefte en dan krijg je advies "minder" te voeden.???

 

Gifhok zou kunnen.

Even nazien wat voor kit je hebt gebruikt en of het siliconen vrij is..

 

Hoeveel water krijgen ze,?

Iets zegt me dat het teveel is????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto 1 duid op overvoeding in het verleden

Denk dat daar de "foutieve minder voeding" vandaan komt,

 

aande hand van de fotos onder hps(welke flink vertekenen) zou ik zeggen tenat, of een voedings tekort!

 

Wat geef jeze? Of ga je ze geven want volgens mij lees ik het goed als je tot nu aleen water heb gegeven? Zoja als de wiedeweerga voeding gaan aanmaken en geven ze schreeuwen erom

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je blad is te lezen zijn ze lichtgroen.... schreeuwen ze om voeding zijn ze diep donker groen mag je om je voeding gaan denken op je hps foto krijg je idd een vertekend beeld.. maar ze lijken lichtgroen te zijn! dus tekort....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owkey, Heb net gekeken en , gisteren was het nog zoals op de fotos, vandaag ga ik kijken en damn, ik denk zelf, dat het om zeep is... ze zijn dus geel aan het trekken, overal, helaas...

 

Ik maak straks fotos, en zal ze posten. Eerst even antwoorden op alle vragen..

En dat het om zeep is, akkoord, maar post dit dus voor id toekomst dat dit niet meer gebeurt.

Heb dit nog nooit gehad int verleden, en werk op dezelfde manier als toen. Dit is wel een nieuw gebouwd hokje.

 

Is de eerste keer dat ik de aarde hergebruik, 50% nieuwe aarde , 50% van vorige keer die toch enkele maanden in zakken heeft gestaan.

Deze aarde is niet gespoeld.

Ik geef ze ongeveer 2 a 3 gieters water, om de 2 a 3 dagen.. Vroeger deed ik dit ook , gewoon kijken of ze dorst hebben,

en normaal heb ik daar geen probleem mee... ze staan in vijverzeil, dus ze slorpen dit op, en af en toe es de pot opheffen of ze nie teveel wegen wat nu niet het geval is..

 

In het begin gaf ik een keer geen voeding, de vgl keer dan Canna Vega, dan weer geen voeding, dan Canna Enzym, dan weer gewoon water..enz..

Omdat ik ook dacht, daar er al redelijk wat voeding in de aarde zat...dat ik nie te veel voeding mocht geven..

Sedert ze in bloei staan, geef ik ze Canna Boost, Flores, en Enzym, ook weer hetzelfde zoals id groei, nie te veel, een keer niet , vgl keer weer wel.. om de paar dagen , 3 gieters.. lukte vroeger ook altijd goed..

Ik weet wel da ik niet perfect en volgens de regels de juiste hoeveelheden geef, maar zoals ik net zei, ng nooit problemen mee gehad, kvoel meestal goed aan wat ze nodig hebben..

 

De kit waarmee ik de kisten heb dichtgekit is van Meno, gewone schilderskit, voor afdichten van voegen en naden, denk niet dat er siliconen in zitten, zal er ook fotoke van posten.

 

Temperatuur en zo is ideaal 26 overdag en 19 snachts.

Ik dacht zelf, dat het probleem die herbruikte aarde is, maar aangezien vele zeggen , lichtgroen is voedingstekort...zit ik hier nu wel enorm te twijfelen wat ik misschien ng kan doen om het te redden. Ik post straks fotos, maak me niet af op de fotos,ik weet dat het fout zit, wil gewoon de oplossing/oorzaak, want ze zijn enorm geel nu..

 

Thx for reply :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotos als de lamp uitzijn aub,

net voor ze aangaan of netna ze uitgaan dan krijgen ze de minste stres,

 

Gifhok kan ook, het zijl wat inde gang lag is hier al eens de reden geweest (zijl eruit laminaat erin geen problemem meer gehad)

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey, zal vanavnd fotos nemen als de lampen uit zijn, nu al een deel genomen, Hier zijn ze:

gallery_17364_17694_3110968.jpg

 

gallery_17364_17694_351885.jpg

 

gallery_17364_17694_538221.jpg

 

gallery_17364_17694_905179.jpg

 

gallery_17364_17694_934921.jpg

 

gallery_17364_17694_308284.jpg

 

gallery_17364_17694_652398.jpg

 

gallery_17364_17694_1023253.jpg

 

..... vanavond volgen er in the dark...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph meet/stuur je ook? (Info ontbreekt inje verhaal :P )

 

De voeding die je geeft zou oed moeten zijn,

komt op aarde wat mindervoor dan op hydro,

Maar hoe zien je wortels eruit?

Ik zit aan, ph/blokade, wortel rot, of aan gif tedenken,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

wortels zien er goed uit, gisteren gecheckt, ph check ik niet, was de vorige keer ook in orde, heb hier net wel effe gezocht, en ......... er ligt een nieuw stuk tapijt onder de hele "tent", ook onder het vijverzeil, zou dat dan toch dat zijn die "gif" afgeeft....? tis het enige die anders is buiten de vorige opstelling...

Fuck...kom er gek van....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken dit probleem, maar vind het moeilijk precies aan te wijzen waar het aan ligt.

Denk dat je niet teveel moet meenemen bij hergebruik van aarde dat er nog voeding in zit, en dat blijft natte vinger werk, in welke mate en wat?

Bij de start elk geval beginnen met een totaal npk.zodat alle elementen voldoende aanwezig zijn

Misschien is je kalkbuffer te klein; een ph probleem kan ook.

Sinds ik de tabs van Sannie heb , gaat het veel beter. Vooral in deze fase is de plant enorm aan het eten, en schakelen, zoals je aan de toppen kunt zien, is de energie( voedingsopname naar de toppen gericht en het kleine binnenblad, desgevolgd worden de grotere bladeren snel leeggetrokken.

Mijn remedie, start met matige voeding, en, geef rond week 2 bloei nog een halve tab, wanneer je ziet dat de planten er flink zin in hebben , soms zie je al lichte vergelingsverschijnselen onderin, of de hele planten lichter groen zijn, dat tabje is juist in deze fase instaat om je planten er door te trekken. Werkt stukken zekerder dan losse toevoeging van stoffen.Het herstel zal in de loop van 2 weken zichtbaar worden, dat voelt lang, maar je zult zien dat de vergeling bovenin niet doorzet, en daar is de bladproduktie ook actief nog, de gele boel onderin raak je kwijt, schrik daar verder niet van.

Wees niet bang dat je teveel stikstof zou geven,met de tabs zit je gewoon veilig

probeer een tekort in deze fase te voorkomen; het is anders erg moeilijk aan te vullen..

Edited by groenefingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanavond, verwijder ik mits wat hulp dat gehele tapijt... al 1 oorzaak die het dan niet meer kan zijn.. wel een hoop werk, maar ja..

Misschien domme vraag , maar, hoe check ik dat ph-gehalte dan juist, heb er namelijk wel ene liggen zo'n ph meter, wel ng nooit gebruikt...

en....is echt drastisch aan het worden nu... de vergeling komt dichter en dichter bij de toppen..

Vanavond bij het verwijderen van het tapijt neem ik ng wat fotos, in het donker, die zullen wat duidelijker zijn, tis zot erg aan het worden...

Paniek! Och...koop zoiezo nieuwe zaden en aarde... wil dit de vgl keer niet meer meemaken, al dat werk voor niks...!

 

Thx for reply :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gif van tapijt is nogstteds een optie

 

Even bij stap 1 beginnen,

Is de ph meter gecalibreerd?

Zoja zou je er niet verkeerd aandoen hem afentoe inje gieter te steken na dat je de voeding klaar heb gemaakt,

 

Dan weet je iniedergeval wat voor ph je geeft

 

 

Een blokade treed helaas heelrap op als het begonnen is, en lastig terug te draaien als jij constand een base geeft aandeze zuurminenede planten (snap je hem al ) is voor mij destijds (6a7 jaar terug) de reden geweest van sannie afte stappen die tabs zijn leuk als gedurende de tijd dat ze werken, daarma moet je of optijd een nieuwe plaatse of afgaanzuren

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben het niet met grow weed eens.

Op Aarde kun je niet teveel bijsturen met de aanmaak van je voeding.

canabis is geen zuurminnende plant, Het bodemleven is bij uitstek iets wat meer aandacht behoeft, zowel tengunste van ph peil, als de omzetting van meststoffen. De langzaam vrijkomende meststoffen van bijvb de tabs voorkomen overbemesting, door de symbiose met het bodemleven. Das nou net het voordeel van het kweken op aarde, helaas wordt dit naar mijn idee te vaak niet goed begrepen.

Soms is het idd verstandig om gewoon met nieuwe aarde te beginnen!

Aan de topicstarter, ik gok op een stikstoftekort, vraagt nu snel handelen, van mij part koemest, en zie het maar aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koemest gaat niet helpen groenefingers..

Dat moet eerst omgezet worden, dat duurt 3 maand

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 maanden?? Nou denk van niet!

Punt is, als de plant naar bloei wordt gezet, dat je pakweg 4 weken nog echt de assimilatie van het hele pakket aan voedingsbehoefte hebt, daarna helpt geen enkele bemesting met N, meer! What you see is what you get! Mij gaat het er nu om, dat Bol er wat aan heeft !, of koemest dan de beste keuze is???, wie het beter weet?......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...