Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Propegator

Kruisen En Veredelen Voor De Buitenteelt.

Recommended Posts

iets is sterker of beter omdat .........

je moet dus een ontwerp/doelstelling in je hoofd hebben en daar naartoe werken.

je moet er dus iets van "vinden": /stelling nemen.

 

Als je een kruising maakt dan zul je in je kinderen alle verhoudingen terugzien van vader en moeder,

maar ook opa of oma kan opeens sterk aanwezig zijn, terwijl je die in vader en moeder niet terug zag.

 

Als je materiaal zoekt wat snel en goed afbloeit in NL dan is de lichtgevoeligheid 1 van de belangrijkste dingen die je terug wilt zien.

Persoonlijk zou ik daar het eerst op selecteren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt niet meteen last van "inbreeding depression", dat KAN optreden na veelvuldig inkruisen.

Sannie's Jack is al een F7.

 

En over uniformiteit: In de F1'tjes vindt je meestal maar weinig verschillende pheno's. In de f2 wordt het vaak een bonte verzameling van phenotypes, omdat dan alle genen worden gerecombineerd. Uit f2-tjes valt dus meer te selecteren.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt niet meteen last van "inbreeding depression", dat KAN optreden na veelvuldig inkruisen.

Sannie's Jack is al een F7.

 

 

Ja, en ik vraag me af of de breeder voor het maken van een kruising, van in dit geval dan de Sannie' s Jack, dan liever zijn F1 of F7 versie gebruikt....

 

Ik snap 'm weer met die uniformiteit. Ik denk steeds dat uniformiteit een eigenschap is waarop je kan selecteren.......

 

@ elmanito, ga ik doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eigenschappen van de grootouders, waar Weetje het over heeft, komen dus in de F2 tot uiting.

 

Er ligt een uitgebreide selectieprocedure ten grondslag aan de SJ, dus ik denk dat de volgende Jack de f8 zal worden.

 

Een slimme breeder bewaart zaden van iedere generaitie, zodat terugkruisen op een van de voorouders tot de mogelijkheden behoort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie ook op de straindatabase dat de breeder Sannie's Jack aan de basis laat staan van veel kruisingen zoals Killing Field, Shack etc.

 

Sannie's Jack is gewoon Jack Herer in principe?

Jack Herer x Jack Herer (na lange selectie) = Sannie's Jack.

Sannie's Jack x Sannie's Jack = Sannie's Jack F1?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog wel wat ndb pheno's van verschillende kwekers/breeders waar je me veder mag

als we het dan over buitenplanten voor nederland hebben vind ik bijna dat DB {rip} niet vergeten mag worden

Edited by Grow Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

orange bud buiten hier?

 

=ROT :likken:

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...