Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Parrot Naast Carkits Nu Ook.......flower Power.

Recommended Posts

Oh, dat is zeker een leuke.

 

Ik had toevallig een tijdje terug net deze besteld:

gallery_37858_17549_43074.jpg

http://www.aliexpres..._902797998.html

 

Daar zit dan geen licht meter of EC meter op en ook geen app erbij voor op de smartphone. Ook maimaal 3 sensoren per kastje. Voor mij heeft die dan wel het voordeel dat ik het 433Mhz signaal met de Arduino op kan vangen en uitlezen. De sensor los kost minder dan een tientje.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht ook met spanning af dit zou wel een ideale opvolger van de blumat kunnen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow dat is wel minder alleen android 4.3

en blumat doet het bij mij ook best.

Maar voor 2 tientjes meer is dit wel :dribble:

Edited by BUZZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel vanwege dat low power Bluetooth 4.0 zijn inderdaad. Dat zit er pas vanaf 4.3 in inderdaad. Wellicht is dat ook wel een hardware beperking.

 

Zijn trouwens wel heel veel extreem slechte reviews van die app in de Google Play store.

 

Las trouwens laats ook van iemand met van die capacitieve vloeistof meters dat hij er last van had als er meerdere dicht bij elkaar stonden. Het veld van die dingen overlapte dan en gaf dan afwijkende waardes. Dus vraag me af of je daar geen last van krijgt als je meerdere van deze parrot Flower Powers in een tent zou willen zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij heeft black er meerdere? die zou dat mooi uit kunnen proberen? Ik heb het btw nooit zo op reviews in de appstore. Vaak mensen met een crappy of te volle telefoon die dan nog top-prestaties verwachten.. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die slechte reviews hebben niet zozeer met iets tegenvallende performance te maken, maar toch meer met dat de applicatie het gewoon totaal niet doet (deed). Denk ook dat je wel een redelijk recent toestel moet hebben voor Android 4.3 of hoger.

 

Las ook een review en daar gaf de reviewer ook al aan dat het ophalen van die gegevens niet altijd helemaal lekker werkt. Soms duurt het een minuut en soms geeft het ding het na 5 minuten op zonder dat er iets is binnengekomen op de telefoon. Wellicht een gevolg van de nog gebrekkige ondersteuning van low power Bluetooth.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zullen de software ook wel nog verder verbeteren mag ik aannemen.

 

Dat dingetje wat ik heb doet het ook prima trouwens en voor 40 euro heb je dan 3 sensoren. Maar goed, als ik nog op aarde zou kweken dan zou ik die Parrot al lang besteld hebben :) Ziet er mooi uit en lijkt me kwalitatief ook heel solide.

 

Al ben ik zelf eerlijk gezegd wel wat huiverig om mijn kweek activiteiten op de smartphone te zetten. Ik kan mijn Arduino datalogger grafieken ook wel aflezen op de smartphone, maar wat als het ding in vreemde handen komt?

 

Of als je je telefoon even deelt met iemand. Zat een tijdje terug ook met een klant iets op mijn telefoon te bekijken en toen kwam er net een notificatie binnen van een ingekomen Wietforum PM. Een notificatie op je telefoon dat je je wietplanten water moet geven lijkt me dan nog opvallender :)

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parrot kennende zal dat voor IOS veel en veel sneller zijn dan voor android.. (Parrot is echt ios-geil)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de naam is Blackbut :whistle:

ja ik heb er meerdere, daarom 2 totaal verschillende planten die ik test

test test = resultaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan op 3 meter van elkaar.

Ik denk wel dat ze de kinder ziektes er uit halen, dat is soft ware dus niet moeilijk

Te herstellen. Even afwachten. Dat ze me nu al de vochtigheid van het medium

Geven zonder iets te moeten doen, is al heerlijk.

Anders - naar locatie, tent openen, tensio opzetten, enz.

Nu gewoon smart phone bekijken. Licht, mest, komt morgen na 24u inlezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Word lastiger als je je hok op een totaal andere locatie hebt... BT only goes so far!! Ik kan hier tot max 15 meter.. Dan valt het signaal weg..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja de grote kwekers hebben ook opti climats en zo, dit is voor

De kleine thuis kweker toch. Ik ben heel blij dat het enkel bt is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zo, op grote schaal (meer als 20) is het niet meer te doen denk ik.. Thuis voor de hobbyist is het wel een leuk ding vooralsnog! Beniewd wat er morgen allemaal bovenkomt in dat ding! :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het maakt toch niet uit of ze heel ver uit elkaar staan? Je moet er toch gewoon naast gaan staan met je telefoon in je hand zodat het apparaat de data gaat ophalen?

 

Mijn vraag was ook meer dat als je er meerdere in een tent hebt dat ze elkaar dan niet in de weg gaan zitten. Dat is wellicht ook wel gewoon overkill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om data op te halen moet je wel binnen bereik zijn ja. Maar dat maakt het dus ook dat je niet op het moment dat je op een andere locatie kweekt op afstand ff kan kijken.

 

Daarom zei ik al! Blackbut kan dat miss testen aangezien hij er meerdere heeft! Als ze dan dichter op elkaar staan of dat niet stoort..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan op 3 meter nu in mijn leefruimte.

Ik ben net gestopt met een run. Dus ik kan geen

Gegevens geven van uit een reele run in een tent.

Dus de peper is verzet tot tegen de Ficus, goed???? Pfffffff hahaha

Morgen meer heren, en de heren die er ook 1 hebben, deel U ervaringen AUB?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de parrot gaf aan dat ik 1 pot verzet had deze ochtend en ja ik had storingen

om af te lezen. 15 cm is wel dicht he? na het terug zetten alles ok.

prachtig spul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gps is wel minder, waarom zou een metertje gps willen hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...