Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NoNonSense

Voortzetting Zoektocht Naar Northern Light

Recommended Posts

Die ene plant is inderdaad een heel stuk anders dan de anderen, maar die zien er goed uit toch?

Die links voor ziet er goed dik uit in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het sprietje is een beetje een buiten beentje. Maar ben zeker tevreden over de rest! Die links voor heeft enorme bladeren, het is de dame van de onbekende breeder van Casto. Ben hartstikke benieuwd wat die me gaat brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeeee spannend maat, ben volgens mij net zo nieuwschierig als jij ;)

 

Jammer dat ik niet meer weet welke breeder het is want straks is het een pareltje en weten we nog niks :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar heb ik er in iedergeval wel twee stekken van, wat eventueel moeders kunnen worden ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik opende net het tentje met de stekken, daar kwam een zwerm varenrouwmug uit, niet normaal. Gelukkig bespuit ik alle dames in het andere hok (die in dezelfde kamer staat) elke week met neemtonic + aptus dislike. Ook hangen er in dat hok van die plakstrips. Denk ik van de week uit voorzorg maar nematoden bestellen. Heb ik de vorige twee keer niet gedaan en heeft me toch wel een aantal grammen gekost. Het gekke is dat het tentje met de stekken helemaal geen aarde bevat. Het leek wel alsof ze uit het piepschuim, wat onder het onderzeil van de tent ligt, komen.

 

De dames hebben elke 0,75 liter kraantjeswater + yucca ontvangen. De potten voelden alweer licht aan en de tensio stond op 210 mbar. Ze drinken flink. Woensdag gaat de klok op 12-12, heb het nou wel weer gehad met de groei fase :P

 

Na deze ronde gaan we voor de grammen. Één van de geselecteerde dames uit het hokje. Nou snap ik ook dat je normaal een moeder selecteerd uit wat meer planten, maar we doen het hier niet voor de centen maar voor het plezier.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wachten met switch naar 12/12?

Hopelijk knallen ze straks niet uit je hok! :)

 

Staan er we mooi bij NoNonSense.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie gedrongen plantjes!

die zijn allemaal getopt toch?

 

varenrouwmug? :kill: :kill:

uit die emmer met stekken op de foto hierboven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mapitolover, thanks :) Foto van hoe ik wat gedaan heb?

 

@Tune, ik switch vandaag over naar 12-12 het gaat allemaal wat sneller dan ik denk. Ik denk overigens niet dat ik ruimte te kort ga komen.

 

@sensi, geen enkele dame is getopt, heb alleen wat bladeren verwijderd en hier een daar geknepen. Varenrouwmug kwam niet uit de emmer zelf maar ergens anders uit de tent, ik heb nog steeds geen idee van waar :thumbsdown:

 

Foto van de stand van zaken

gallery_9715_4746_668154.jpg

 

Dit zal de laatste dag 18 uur licht zijn voor de dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oehhhhh linksvoor en rechtsvoor in de hoek zijn nu al om te kwijlen :o :o

 

Hoe hoog is je hok :P want dit gaat echt knallen gast

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees je maar vast in over knakken buigen knopen :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar wat foto's geschoten, gisteren van onder gewaterd +/- een liter per plant. Toch zie ik wel wat verbrande punten. Kan er helaas niets aan doen met de buffertabletten.

 

gallery_9715_4746_628098.jpg

 

Even een andere perspectief.

gallery_9715_4746_1106113.jpg

 

Tering lijers

gallery_9715_4746_213868.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

Vandaag is er voor de laatste keer flink gesnoeid. Ze hebben van boven een liter water gekregen met bacto en yucca, de bovenkant was al flink droog door het twee keer wateren van onder. Er zijn wat steun lijnen bevestigd, omdat al een paar scheuten hun eigen gewicht nog maar net omhoog konden houden. Gelukkig heb ik die zelf niet nodig. De planten met de gele punten op het blad worden verslechteren gelukkig niet.

 

Voor het snoeien:

gallery_9715_4746_5675.jpg

 

gallery_9715_4746_38213.jpg

 

Na het snoeien:

gallery_9715_4746_1808198.jpg

 

De steundraden lijken heel hoog te hangen, maar dit is in werkelijkheid circa 30 cm.

 

Er zijn overigens nog twee mannen weggehaald. De lange sativa achtige was een man, en de bossige met dikke bladeren ook. De rest vertoond tot nu toe alleen maar vrouwelijke tekenen.

Edited by NoNonSense
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even bezig geweest met de stekken.

 

gallery_9715_4746_680357.jpg

 

gallery_9715_4746_1740605.jpg

 

Bij ongeveer de helft waren de wortels zichtbaar, de rest neem ik aan dat er wel iets gebeurt on het steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

Geen idee of mensen nog meekijken, aangezien er niet echt meer gereageerd wordt.

 

De planten drinken flink, op het moment zo'n 1,5 liter water per dag pp. De temp is maximaal 27 graden en minimaal 18 graden. Bij het water zit regulator van aptus en één keer per week bacto. Ze staan nu 11 dagen op 12-12. Ik ga pas bijvoeden met bac bloei als het nodig is. Ze staan er nu goed gevoed bij. Er wordt 2 x van onder gewaterd, 1 x van boven.

 

De foto is genomen zonder dat de lamp aan stond.

 

dag 12 12/12

gallery_9715_4746_608305.jpg

Edited by NoNonSense
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry, ik kijk bijvoorbeeld wel mee, maar heb niet veel toe te voegen :)

 

Gaat zo te zien allemaal lekker zijn gangetje. Afgezien van die muggen op je plakstrip dan, al is dat wel de beste plek voor die muggen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg je op de voet hoor :) maar niet hier...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

De kleintjes gaan prima, en zijn overgepot.

gallery_9715_4746_1243980.jpg

Bij de grotere dames gaat het naar mijn idee nog steeds goed, er wordt iets minder gedronken dan een week terug. De groei is er nu ook volledig uit. Geur is nog komende. De dames achterin zijn, ondanks het knakken, reuzachtig geworden. Ik zie wel wat klauwbladeren hier en daar (met punt naar beneden), de oorzaak hiervan is voor mij nu nog onbekend. Er wordt nog geen bloeivoeding gegeven.

Dag 21 12-12

gallery_9715_4746_900325.jpg

gallery_9715_4746_361391.jpg

gallery_9715_4746_477456.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...