Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wesleyy

36 Stuks --- 4 X 400W

Recommended Posts

Het zijn jack herer zaden, merk/breeder weet ik niet. had ze nog liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop dat ze veel gewicht in de schaal brengen , vind je planten er mooi bij staan maar de toppen blijven een beetje achter voor mijn gevoel(misch ligt het aan de soort)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zitten wat dikkere toppen tussen, maar ook weer wat kleinere. ik weet zelf niet echt wat ik moet verwachten, eerste keer dat ik met 400 watt kweek. Heb normaal altijd gekweekt met 600 watt en ik denk dat daar toch een verschil in zit.

Ik heb in ieder geval een paar dingen die ik de volgende ronde wil gaan verbeteren, waaronder mijn ph op orde krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja 400watt per m2 was ik ff vergeten, geeft inderdaad vertekend beeld , ff flink aandikken laatste weken en dan :showoff: :showoff: :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag hier ergens op het forum dat iemand te koud water gaf dus ben gelijk gaan meten hoe warm het water is wat ik gaf .. schrok er wel even van. maar 10 graden! Dat is natuurlijk veel te koud dus vanaf nu ga ik maar even wat warmer water erbij doen, heb ze net even water van 20 graden gegeven en ga dit ook even aanhouden tot het einde van de kweek.

 

zouden die gele en blauw/paarse bladeren misschien van het koude water kunnen komen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan er best wat mee te maken hebben , als je wortels te koud staan , kunnen bepaalde elementen niet verplaatst worden ( onder andere Fosfor (P))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig die paarse schijn. Ik zou niet teveel veranderen nu, het gaat juist goed.

Gietwater van tien graden is wel een beetje koud ja.

je zit nu op zeven weken. Hoe lang moet zo'n Jack Herer? Is dat niet zo'n Haze die tien weken moet? Ik gok maar wat hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten staan er mooi bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@artvandank,het maakt zeker wel uit als je een plens koud water over je dames gooit, vinden ze niet lekker.

 

Ze staan er nog mooi bij wesley, top man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kern_lid... Regen is koud. Toen ik in Noord-Californië, ontmoette ik mensen die waterchillers gebruikt om hun water naar beneden te krijgen tot 11-12 graden. Ze lopen ook hun kamers zeer warm daar, dus dat heeft ook veel te maken met het vermoed ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mag als algemeen bekend worden beschouwd, dat onze teelt, het beste gedijd met een wortel temperatuur van 20 graden.

Daar mee dus ook je water temperatuur..

Edited by oude rocker
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zwemvis, nee is helaas geen haze. gewoon 9 weekjes.

 

En ze hebben idd het liefst water op kamper temperatuur, dat geef ik ze dus ook gewoon nu.

Komt door het koude weer dat er kouder water uit de kraan komt + de ruimte is kouder geworden. (geen verwarming in de ruimte)

 

Verder heb ik een opvouwbaar watervat waar je nog een kraantje aan moest monteren .. heb maar voorzichting een klein gat in het vat gemaakt en het plastic naar binnen gevouwen en toen het kraantje erin gedaan. helaas druppelt het water er steeds uit bij het kraantje. heb nog geprobeerd met een zwembad kit het te plakken maar het blijft lekken. Iemand een idee om dit op te lossen? en hoe andere dit kraantje hebben bevestigd?

 

De planten zelf zien er wel goed uit, het blad is wel overal aan het verkleuren. Maar de topjes worden gelukkig steeds wat dikker.

 

 

dag 50 12/12:

 

gallery_30396_17757_325067.jpggallery_30396_17757_195565.jpg

Edited by Wesleyy
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het vooral opvallend, dat een aantal planten totale herft kleuren laten zien en de rest nog niet.

Enig idee waar dat van kan komen?

 

Verder een mooi veldje hoor.

Denk alleen dat je nog iets langer moet dan je denkt..

Ik denk nu nog zeker 3 week..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor vat heb je precies , ik gebruik ook van die groene uitvouwbare vaten , daat zitten allemaal kraantjes etc bij maar gebruik ze bijna nooit.

ik zet er wel is doorvoertjes op als ik 2 of meer vaten wil koppelen , je moet er 1 gebruiken met een rubber ring aan binnenkant dat sluit redelijk goed (op een enkel drupje na)

 

Waarom wilde je een kraantje op je vat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er wel goed bij maar zoals Oude Rocker opmerkte leiden enkelen ook duidelijk tekort en daar zou ik zelf zenuwachtig van worden, want ze moeten nog wel even staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gros is prima in orde. Ik zou niet teveel gaan experimenteren met voeding. Lekker laten afbloeien toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ben ik eens Zwemvis..

Is nu toch te laat..

Maar was gewoon nieuwsgierig, of hij een idee had van de oorzaak.. :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ oude rocker, Ik vermoed dat ze idd nog 2,5 week a 3 weken moeten staan.

En de oorzaak .. ja dat wil ik ook wel eens weten, ik heb zelf een vermoeden dat mijn ph er wat mee te maken heeft zoals ik eerder al zei.

Deze is zoiezo al te hoog, hoe hoog geen idee .. volgende ronde zal ik hier wat meer aandacht aan besteden.

 

@knakenpoetser, ik heb een vat van aquaking, mooi ding behalve dan dat je dat kraantje er zelf op moet zetten ...

en het sluit ook wel goed, maar het zijn die paar druppels .. als het uren en zelfs dagenlang achter elkaar druppelt dan ligt er toch behoorlijk wat en dat is nou niet de bedoeling.

ik ga dit weekend proberen om teflon tape er nog tussen te doen, hopelijk helpt dat ook wat zodat ik het vat in ieder geval wel kan gebruiken.

En een kraantje was in eerste instantie zodat ik emmers water kan vullen, zo gaf ik eerst altijd water.

 

@dilago, ja ik weet niet waar het vandaan komt. ook omdat het merendeel er nog wel goed uitziet. verder maak ik me niet zo'n zorgen, het kan altijd erger.

 

@zwemvis, precies, ik geef zoiezo nog ongeveer 1 week voeding mee en dan krijgen ze alleen nog maar water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die paarse planten vind ik een lust voor het oog! Meestal zitten daar ook de keihardste toppen in.

Mijn ervaring is dat als je een paar paarse er tussen hebt zitten dat dat een teken is dat je juist goed voor je planten hebt gezorgd. Bovendien neem ik aan dat ze allemaal dezelfde voeding krijgen dus er is niks om je zorgen over te maken. Sommige planten zijn gewoon zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 58 12/12:Ze zijn wat geler aan het worden, haartjes worden wat bruiner, topjes worden wat dikker .. nog 1,5 a 2 weken ongeveer en dan gaan ze er af.

topjes zijn niet super groot maar wel erg compact en hard. ik heb geen idee wat ik moet verwachten, het ziet er naar mijn mening niet heel slecht uit maar goed dat is altijd afwachten.

 

Wel viel me vandaag wat op, de plant wat eerst mooie blauw/paarse bladeren had, daar uhh doen de blaadjes een beetje raar van .. haha. valt van zelf wel op bij de foto's.

 

reden dat ik niet vaak update is omdat ik in de avond nooit zin heb om foto's te gaan maken en met de lampen aan zie je niet heel erg veel.

En dit forum is ook erg irritant, een tekst typen is erg lastig want telkens begint ie ergens tussen andere woorden door te typen .. :S

en uploaden duurt ook erg lang helaas.

 

 

 

 

gallery_30396_17757_149643.jpg

 

gallery_30396_17757_311959.jpg

 

gallery_30396_17757_65065.jpg

 

gallery_30396_17757_359586.jpg

 

gallery_30396_17757_221378.jpg

Edited by Wesleyy

Share this post


Link to post
Share on other sites

herfst begint er goed in te komen inderdaad, whats up met die rooie :P

 

als die toppen lekker hard en compact zijn denk ik dat je zeker tevreden gaat zijn

 

 

succes nog met de laatste loodjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit forum is ook erg irritant, een tekst typen is erg lastig want telkens begint ie ergens tussen andere woorden door te typen .. :S

en uploaden duurt ook erg lang helaas.

 

Zo of niet dan..

Ken beide frustraties heel goed..

Plz admins doe hier eens wat aan..

 

 

En een mooie rooie is niet lelijk, kijkend naar mijn vrouw.. :hug:

 

Maar idd, doet me een beetje denken aan race auto's.

Op het moment dat ze heel erg opvallen en heel snel zijn...

Valt de volgende ronde de motor uit. :spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...