Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wiet61

Helemaal Anders In 2015

Recommended Posts

Ik ga er vanuit dat je om het vele werk te spreiden (dit gaat schandalig worden) je al met het voorgroeien begonnen bent, misschien voor een spotje die vrij beschut is waar je al vroeg kan poten zonder ontdekking? Of haastige spoed zelden goed en alles later de grond in rammen?

 

*Ik heb het even teruggezocht, ik had vorig jaar eind maart al vrij veel staan zowel buiten als guerilla, van X aantal planten is hiervan maar 1 achtergebleven en een dwergje gebleven. Ik vond het wel een relax zo vroeg al een veldje te hebben staan en het poten zo een beetje te spreiden. Ik moest ook wel, want ik had maar 1 voorgroei lamp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

ik ben wel wat voor aan het groeien ,maar we hebben nog tijd zat hoor ,half april begint het feest ,dan gaan er een paar honderd de kast in .

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Vandaag weer even wezen graven ,een gat of 5 toen zat het erop ,na 20 cm kwam het water al ,de rest datwas moeilijk graven de schop zoog zich vast ,ik wacht ermee enkele weken tot ik weer verder ga ,wel op andere spots kan i, vooruit ,waar ik vandaag ben wezen graven ,bij elke steek flink wat pieren ,ook fijn natuurlijk .

Een troost is het ,5 gaten heb ik klaar ,nu nog maar 40 ongeveer ,ik krijg het al warm als ik eraan denk . :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha even doorpakken man !

Pieren? Zit je bij zee te growen? :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hahaha even doorpakken man !

Pieren? Zit je bij zee te growen? :likken:

 

hahahah vandaag weer geweest op een andere spot ,en wat gaten gemaakt ,eerst wilde ik naar een andere spot gaan waar al mijn spullen al liggen ,en wat denk je ,alles staat 60 cm onder water ,dat heb ik nog nooit mee gemaakt ,wat klote zeg ,op naar de volgende spot :dribble: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

60 cm is de moeite ja, staat daar dan geen water in de zomer?

 

swamp tubes?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

60 cm is de moeite ja, staat daar dan geen water in de zomer?

 

swamp tubes?

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

jaren lang was het helemaal droog ,nu zijn ze een natuurgebeid aan het maken ,of zo iets ,en het staat onder water ,ik snap er ook niks van ,over een maand nog maar eens kijken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doen ze wel eens vaker, bewust nat houden om bepaalde diersoorten en vogels aan te trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeiiiiij wiet61, als dat maar goed komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn alles aan het omgooien, natuurgebieden verdwijnen en worden omgetoverd voor wandelparkjes of nieuwe woonwijken. Plekken om te schuilen of om weg te kunnen komen worden allemaal vernietigd. Paaltjes in woonwijken waar je normaal gewoon kon komen met de auto.

 

Krijg steeds meer plezier in me scootertje met al die paaltjes.

 

Hele steden worden omgetoverd tot eenrichtingsverkeer daar waar je nog alternatieven had maar nee hoor ze leiden het verkeer via dezelfde route.

Makkelijker controleren of geen uitweg?

 

Hmmm.. Ik krijg sterk de indruk dat de teugels strakker gaan worden aangetrokken.

 

Wij zijn straks letterlijk en figuurlijk honden, als we dat al niet zijn en de overheid is het baasje.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel kopjes zijn dan Hack?

 

Ik heb vorig jaar ook in enkele gaten wat meer kippenmest korrels gegooid en geen nadelige effecten gezien. Het is wel organisch hé, lang werkend en komt langzaam vrij. Als je het met minerale gewone npk korrels zou doen dan ga je met teveel wel snel nadelige effecten zien.

 

Ik snap je punt over dat klei, meestal zit er onder die klei laag een dikke leem laag waar helemaal geen water door komt. Dat heb ik ook op een spot. Je weet niet hoe dik die laag is dus dan kun je beter afwateren naar de zijkant via een sloot of zo.

 

Op die plek is het nu klets nat, je graaft een gat en zit zo vol. In de zomer knoert harde grond wat bijna niet te bewerken is. Toch heb ik er met succes geweekt.

 

Geen idee, ik werk niet met kopjes en ik zal je vertellen waarom. Een theekopje maar wat is een theekopje? Een theekopje is voor iedereen verschillend dus ik vind het een beetje een aanduiding van niks, net als "een handje vol". De ene hand is groter dan de ander dus daar heb ik niks aan. Ik werk doorgaans met vaste eenheden, dus lengte of gewicht of aantallen etc. Cijfers dus.

 

Ik snap dat de heer Dame Blanche (r.i.p.) het zeker goed bedoeld maar ik ben alleen skeptisch over zijn aanduiding met het theekopje, het geeft niet in precieze hoeveelheid aan hoeveel er nu nodig is dus ik hou op dit stukje na mijn eigen aanduiding aan.

Nu is het niet zo dat je exact kan meten hoeveel liter inhoud je plantgat nu is, want met de hand is dat niet na te gaan natuurlijk.

Als je enige ervaring hebt met kweken dan heb je onderhand wel een idee van ongeveer hoe groot je plantgat is.

 

 

Over het klei.

De toplaag waar de wortels in zaten kwam ik wel doorheen alleen hoe dieper ik kwam hoe harder de klei en inderdaad leem. Rammen met de steekspade nou nou, het ging uiteindelijk wel maar ik denk dat ik nog met een grondboor eventjes een afwater kanaal naar beneden moet maken.

Ik heb ook op klei goed gekweekt in het verleden, alleen op dit type grond met een keiharde leemlaag word voor mij nieuw.

Ik twijfel er niet aan dat ik hier ook succesvol ga kweken indien niet ontdekt want aan de grond zal het niet liggen, alleen zoals genoemd word de afwatering een uitdaging. Misschien graaf ik er een leegstaand plantgat naast zodat ik ongeveer kan bekijken wat het waterpijl in de plantgaten is.

Blijft het hangen of zakt het enigzins weg.

 

Hopen op een zomer met gedoseerde regenbuien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

gallery_36283_17729_1032113.jpg

 

op deze plek heel de dag zon ,8 gaten op een rij ,maar jullie kunnen ze niet allemaal zien ,en het stikt van de brandnetels ,en pieren in de grond .

 

Er word nog wel flink gesnoeid hoor .

 

En op een andere spot waar al 10 gaten zijn ,ik maak er nog een 5 bij daar denk ik ,per gat plant ik er 2 denk ik .

 

de overzichts foto .Zien jullie de 10 gaten hier ?

gallery_36283_17729_1591391.jpg

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

een gat op die plaats met een vaste hoeveelheid kippemest korrels in een dicht gemaakt zakje ,ook de lava meel ligt er zo bij in het bos ,het voordeel is je kan het er van de voren neer gooien ,het blijft goed tot je het open maakt ,

Als alle gaten klaar zijn komt er wormenmest bij ,anderhalve liter per gat ,ook dat vervoer ik zo in die zakjes ,makkelijk, en je kan het overal neer gooien .

 

gallery_36283_17729_4331577.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

we staan al met z'n allen langs de lijn.

straks is het klaar voor de start... AF!

 

en dan gaan we weer met z'n allen,

alleen door de bossen rennen tot "we" erbij neervallen :jump:

 

ik kwak even wat voeding in mijn kuilen en dan gaan we er weer voor!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er veelbelovend uit die plekken....! Hier nog wat motivatie......(humor) https://www.youtube.com/watch?v=fkcPqUXJ1D4

 

@ Hack......Over meer en meer bebouwing, dat is waar ......er wordt wel geprobeerd 1 en ander in stand te houden of te verbeteren qua natuur, flora en fauna. EHS en Nature 2000 zijn hier voorbeelden van, vandaar soms leipe acties om natuurgebied te creëren en/ of bepaalde stukken land te laten veranderen in moerasachtig gebied. Hierbij komen ook nog de deltaprogramma's ''meer ruimte voor de rivier'' en aangewezen bergingsgebieden voor in het geval van zeer intense buien. Blijkbaar helpt het weinig. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ecologische_hoofdstructuur

 

we staan al met z'n allen langs de lijn.

straks is het klaar voor de start... AF!

 

en dan gaan we weer met z'n allen,

alleen door de bossen rennen tot "we" erbij neervallen :jump:

ik kwak even wat voeding in mijn kuilen en dan gaan we er weer voor!

 

Haha, kan het niet beter verwoorden. Ik dacht dat jij een Johnny in Spanje waren op curcus... :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat was maar een bliksem bezoekje maar ben weer een boel wijzer geworden!

de vakantie update staat trouwens in mijn indoor topic

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke update 61,

 

Die gaten liggen maar weer klaar. Dat zakjes idee... werkt goed ja. Maar waarom niet nu al er in ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Leuke update 61,

 

Die gaten liggen maar weer klaar. Dat zakjes idee... werkt goed ja. Maar waarom niet nu al er in ?

 

die heb ik eral bij gegooid ,maar ik heb ze een paar weken terug al op die spot gegooid ,mooi dicht gemaakt ,en de gaten die ik er nog moet graven ,daar liggen de zakjes er ook al .

 

ja dat was maar een bliksem bezoekje maar ben weer een boel wijzer geworden!

de vakantie update staat trouwens in mijn indoor topic

 

greetz,

lufthegreenstuf

 

heb je wat geleerd Luftthegreenstuf :dribble: :whistle: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

spaanse wax komt ook hard aan :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op naar een mooie zomer hoop ik voor jullie!

Ziet er goed uit.....Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

die heb ik eral bij gegooid ,maar ik heb ze een paar weken terug al op die spot gegooid ,mooi dicht gemaakt ,en de gaten die ik er nog moet graven ,daar liggen de zakjes er ook al .

 

Ooh oké dan !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Vandaag de laatste hand gelegd aan twee spots ,op een van 15 gaten en een van 25 gaten ,ik heb besloten er maar 25 te maken ,en kijken hoe het gaat ,daar tegen maak ik op een andere plek ook een met 25 gaten ,en dan nog twee van 10 a 15 ,dus nog werk zat jongens ,het enigste wat ik nog moet doen is wormenmest erbij gooien ,dat gebeurd volgende week ,als ik naar de wormenkweker ben geweest .

Ik zal ook nog eens gaan kijken bij mijn boere vriend waar ik er veel in de mais mocht zetten ,of hij al aan het ploegen is geweest ,het word langzaam tijd op gaan te ontkiemen natuuurlijk ,dat begint ongeveer half april ,ook ga ik een honderd heribei stekken maken ,dat moet wel want kopen bij sannie kan je ze niet , de beste zaden zijn niet klaar ,een beetje raar allemaal ,maar ja ,ik heb er een stelletje bij azarius gekocht ,en ze staan al een 5 weken te groeien ,er komen flink wat steks aan ,ik heb ze dan ook flink getopt ,over een week of twee worden ze gesneden,en gaan ze de progator in ,ik zal er foto,s van plaatsen voor de gege die er interesse in heeft ,ze gaan dan ook in eazy plugs ,naar mijn mening het beste medium .

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's plaatsen voor de geïnteresseerde?

kom op dan jongen, ik zit op hete kolen :lol:

 

kan die "vriend" van jou toevallig grote hoeveelheden slakkenkorrels kopen?

heb er echt veel moeite in gestopt maar het wil maar niet lukken..

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de laatste hand gelegd aan twee spots ,op een van 15 gaten en een van 25 gaten ,ik heb besloten er maar 25 te maken ,en kijken hoe het gaat ,daar tegen maak ik op een andere plek ook een met 25 gaten ,en dan nog twee van 10 a 15 ,dus nog werk zat jongens ,het enigste wat ik nog moet doen is wormenmest erbij gooien ,dat gebeurd volgende week ,als ik naar de wormenkweker ben geweest .

Ik zal ook nog eens gaan kijken bij mijn boere vriend waar ik er veel in de mais mocht zetten ,of hij al aan het ploegen is geweest ,het word langzaam tijd op gaan te ontkiemen natuuurlijk ,dat begint ongeveer half april ,ook ga ik een honderd heribei stekken maken ,dat moet wel want kopen bij sannie kan je ze niet , de beste zaden zijn niet klaar ,een beetje raar allemaal ,maar ja ,ik heb er een stelletje bij azarius gekocht ,en ze staan al een 5 weken te groeien ,er komen flink wat steks aan ,ik heb ze dan ook flink getopt ,over een week of twee worden ze gesneden,en gaan ze de progator in ,ik zal er foto,s van plaatsen voor de gege die er interesse in heeft ,ze gaan dan ook in eazy plugs ,naar mijn mening het beste medium .

Zo'n vriend is goud man! Je weet wanneer die gaat oosten, spuiten voor het laatst.

 

Ik zou het wel weten. Daar moet je echt flink op inzetten man!

 

Als hij er gezeik mee krijgt kun die altijd zeggen dat ie van niks wist. Gebeurd toch zo veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist.. Big business!

Als ik jou was zou ik er al heen gaan wanneer de kleine ''maisjes'' net hun kopje laten zien.. Dan kun je alvast je plek klaar maken..

En zelfs gewoon gaten scheppen. En dat is zo gepiept..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...