Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest wiet61

Helemaal Anders In 2015

Recommended Posts

Guest wiet61

Dat is mooi, hoef je ook niets heen te slepen dus.

 

Nu al aan het werk is leuk maar op sommige plekken gewoon te nat, je gaten veranderen dan in 50 mini vijvertjes.

 

Die tent moet je wel veillig weg zetten, niet een plek die beheerd wordt.

 

Klinkt allemaal leuk man, ben erg benieuwd!

 

IK BEN ER OOK BENIEUWD NAAR HOOR ,IS DE TENT WEG ,DAN IS HET MAAR ZO ,HIJ STAAT WEL IN DE MIDDEL OF NOWARE B,ER IS IN GEEN JAREN IEMAND GEWEEST .

 

sorry copslock stond nog aan

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de spot van mij was t ook droog in de zomer ik hoop dat het in mei wel wat droger is anders is het ibderdaad vijvertje scheppen dat is natuurlijk geen doen.

Dan eerst maar de andere spots maar de grote hebben toch wel de prioriteit bij mij.

Heb al rond de 40 easy sativa zaden liggen en ik wacht op de GG#2xPP test wat daaruit komt of er een goede pheno gevonden word.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

nondeju dat is klote als je spot nu blank staat ,ik heb er gelukkig geen last van .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietje, proficiat met je 100e verjaardag! Hahaha...... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zei al eens dat je een oude rakker was.. Maar 100? Knap hoor en nog steeds op pad.

Gefeliciteerd ! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht al, die ziet er oud uit voor zijn leeftijd maar het is dus andersom. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

100 jaar en nog kei fit ,en ik loop hard door het bos ,zien jullie het al voor je .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb wel eens een opatje van minimaal 75 jaar gezien die hardliep en die had de pas er flink inzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Zo al vele dagen bezig met spullen naar de spots tte brengen ,op drie spots liggen al vele spullen namelijk cocobricks zakjes met 5 kopjes kippemest ,netjes dicht ge maakt ,als ik ga graven hoef ik het er maar bij te gooien ,ook heb ik er zakjes lavameel bij liggen ,met een kop lavameel erin ,daarbij komen nog zakjes met anderhalve liter wormenhumus bij per gat ,ook gooi ik er nog wat anders bij .

Op de drie spots liggen ook al rollen gaas van een meter hoog ,de rest worden draden die ik om 10 cm van elkaar span boven het gaas

Op een spot ben ik al aan het graven geweest ,mooie ronde grote gaten gemaakt ,wel iets groter als normaal ,ik gooi ongeveer per gat 30 liter potgrond aarde ,dat mix ik met cocosbricks ,ongeveer ook 25 liter per gat ,dat lekker mixen met de grond uit het gat wat er over is ,de toevoegingen erbij ,en gaan met de banaan ,er groeien veel brandnetels ,maar ook bramen ,ook is er veel mos ,dus ik zal ook eens flink gaan kalken ,volgende week ,en over een paar weken nog een keer ,foto,svolgen in de loop van de kweek .

OP de hele grote spot ,liggen ook al spullen ,daar begin ik pas als het wat groener word allemaal ,volgende week ga ik wel vast de cocobricks op die plek in een plastic zak doen en water erbij ,dan kunnen ze vasr mooi gaan zwellen ,dan kan ik daar ook aan de gang ,ik wil op die plek er een 50 gaan zetten ,dus veel werk allemaal nog .

Daarbij komen nog twee andere spots die ik gevonden heb ,zeer mooi ook ,en veel ruimte ,maar daar kan ik ook pas gaan graven als het groener word ,ook dat ga ik binnnenkort bevoorraden ,het kan er maar vast liggen .

Ook heb ik een schop klaargemaakt ,ik heb het ijzer verwijderd onderaan waar je mee graaft ,en zo gemaakt dat ik er een bout in kan zetten ,en het ijzeren gedeelte heb ik in de rugzak gedaan ,de stok doet dienst als wandelstok ,je kan slechts met een schop gaan wandelen .

Veder heb ik al op 4 plekken zakken grond liggen en gaas ,waar ik zaad plnten neerzet ,dat worden er meer .

Ook ben ik bij mijn oude vriend geweest ,het lag toch op de route ,die zegt dat hij mais ging zetten achter zijn huis ,hij is van boeren afkomst en heeft veel grond ,ik heb meteen gevraagt ,mag iki er wat wietplanten in zetten ,het antwoord was ,je doet maar ,maar zet er niet meer als honderd ,hier ben ik zeer content mee .

Wel lekker als je zo,n vriend hebt .

Zoals jullie kunnen lezen hoef ik mijn eigen niet te vervelen dit jaar ,maar dat zal ik ook niet ,ik heb nog vele plaatsen op de korrel ,misschien zet ik ook wel wat planten weg ,ik ben dit jaar vroeg aan de gang geslagen ,dus dit jaar worden het veel planten ,ik heb ook nog andere projecten ,en dat allemaal buiten .

Edited by wiet61
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Ook heb ik een schop klaargemaakt ,ik heb het ijzer verwijderd onderaan waar je mee graaft ,en zo gemaakt dat ik er een bout in kan zetten ,en het ijzeren gedeelte heb ik in de rugzak gedaan ,de stok doet dienst als wandelstok ,je kan slechts met een schop gaan wandelen .''

 

Slim bedacht met die wandelstok.....multifunctioneel.

 

https://youtu.be/rX8cWQjdvWs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heel leuk zo'n kennis!

 

Dikke lap tekst.. leest niet zo makkelijk :likken:

 

Maar druk baasje hoor. Welke soort ga je bij je maat er in zetten dan? (of mogen we dat ook niet bespreken hier? *Mods?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ja heel leuk zo'n kennis!

 

Dikke lap tekst.. leest niet zo makkelijk :likken:

 

Maar druk baasje hoor. Welke soort ga je bij je maat er in zetten dan? (of mogen we dat ook niet bespreken hier? *Mods?)

 

Ik denk dat ik daar de kruising herijuana-mighty mite neer ga zetten ,en kijken wat ervan komt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Mighty Mite ? Oke oke .. ^_^ :likken: :whistle:

 

Het kunnen ook heribei,s worden hoor ,ligt eraan wanneer sannie weer zaden heeft ,ik heb er bij een vriend al 5 staan ,het zijn al plantjes van 30 cm hoog en veel zij takken ,eerdaags eens gaan toppen ,ik hou ze wel goed zo ,daar kan ik makkelijk veel stekken van snijden ,ik zag nu al 12 vertakkingen ,jij snapt me wel . :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan. Ik jou snappen :ph34r:

Van welke Batch was deze Heribei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Oké dan. Ik jou snappen :ph34r:

Van welke Batch was deze Heribei ?

Ik weet het niet ,ik heb ze van azarius ,die heeft ze van sannie ,die verkoopt er niet zoveel ,ik heb er vorig jaar ook gekocht van sannie ,en die waren op tijd klaar eind augustus ,dus hij heeft vele variatie,s erin zitten ,daarom is hij vroege aan het maken denk ik ,omdat ze niet meer strabiel waren ,ik zet ze gewoon waar het geen kwaad kan ,die ik bijkoop kan ik ook bij mijn vriend zetten in de mais .hahahahah

Oké dan. Ik jou snappen :ph34r:

Van welke Batch was deze Heribei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oei, Het blijft een gok dus welke je nu in handen hebt. Ik heb vorig jaar die late versie meegemaakt en dat was geen pretje kan ik je vertellen.

Die gok zou ik niet durven nemen.

Maar als het je niet uitmaakt... tja.. dan maakt het ook niet uit :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wormenmest hoef ik niet te brengen wormen zat op mijn spots.

 

Ik hrb zakjes afgewogen van 175gr kippemest maar ik heb het idee dat het teveel is ik heb gaten van pakweg 150 liter ruw geschat in de rulle klei. Ik ben alleen bang voor slechte afwatering en dus slechte uitspoeling.

 

Denk dat ik nog een gat boor met een grondboor voor de afwatering.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel kopjes zijn dan Hack?

 

Ik heb vorig jaar ook in enkele gaten wat meer kippenmest korrels gegooid en geen nadelige effecten gezien. Het is wel organisch hé, lang werkend en komt langzaam vrij. Als je het met minerale gewone npk korrels zou doen dan ga je met teveel wel snel nadelige effecten zien.

 

Ik snap je punt over dat klei, meestal zit er onder die klei laag een dikke leem laag waar helemaal geen water door komt. Dat heb ik ook op een spot. Je weet niet hoe dik die laag is dus dan kun je beter afwateren naar de zijkant via een sloot of zo.

 

Op die plek is het nu klets nat, je graaft een gat en zit zo vol. In de zomer knoert harde grond wat bijna niet te bewerken is. Toch heb ik er met succes geweekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hoeveel kopjes zijn dan Hack?

 

Ik heb vorig jaar ook in enkele gaten wat meer kippenmest korrels gegooid en geen nadelige effecten gezien. Het is wel organisch hé, lang werkend en komt langzaam vrij. Als je het met minerale gewone npk korrels zou doen dan ga je met teveel wel snel nadelige effecten zien.

 

Ik snap je punt over dat klei, meestal zit er onder die klei laag een dikke leem laag waar helemaal geen water door komt. Dat heb ik ook op een spot. Je weet niet hoe dik die laag is dus dan kun je beter afwateren naar de zijkant via een sloot of zo.

 

Op die plek is het nu klets nat, je graaft een gat en zit zo vol. In de zomer knoert harde grond wat bijna niet te bewerken is. Toch heb ik er met succes geweekt.

 

Zo,n plaats heb ik nu ook op de spot ,het water staat nu op 20 cm van boven af ,ik heb een gat gegraven van 60 cm diep ,en er een cocobrick of 20 in gekieperd ,de volgende keer als ik er kom kan ik aan de gang .

Ik denk wel dat ik de grondboor mee moet nemen om wat gaten onder in het gat te boren eventueel voor de afwatering ,of dat de wortels naar water kunnen zoeken ,het stikt er van de pieren ,en nog gooi ik er wormenmest bij .

De grond daar is tot 25 cm diep kei los ,dan word hij wat plakkerig zeg maar ,het lijkt net of er klei zit ,maar dat is niet ,een stuk verder ligt een berg zand ,waar de brandnetels welig tieren ,nu pak ik daar zand van wat ik meng met cocosbricks en de benodigheden ,en dat gaat het gat in ,de gaten worden ongeveer een 60 cm rond en diep 50 a 60 cm ,groot zat dus .

OOk moet ik wat snoeien links en rechts ,dat heb ik daar heel de dag zon ,wel moet er gaas om want er lopen veel reeen ,je word er gek van bij ons ,het word een gat 0f 40 a 50 daar op de spot ,ik ben nu al op een plaats of 4 bezig ,ik wissel het nu een beetje af ,dan na de ene spot dan na de andere ,niet teveel op dezelfde plek dus .

Als ik met een spot of 2 klaar ben ,pak ik er nog twee bij ,ik kan het niet laten hahahahah ,elke keer enk ik hier zet is zaadplanten neer ,en dan is de plaats zo mooi voor meer ,als dit allemaal lukt ,moet heel het forum mee komen helpen ,zie je ons al met zijn allen lopen met een rugzak ,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard, geef maar een belletje hoor.

dan kom ik met een busje vol arbeiders jou kant op :icecream:

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel kopjes zijn dan Hack?

 

Ik heb vorig jaar ook in enkele gaten wat meer kippenmest korrels gegooid en geen nadelige effecten gezien. Het is wel organisch hé, lang werkend en komt langzaam vrij. Als je het met minerale gewone npk korrels zou doen dan ga je met teveel wel snel nadelige effecten zien.

 

Ik snap je punt over dat klei, meestal zit er onder die klei laag een dikke leem laag waar helemaal geen water door komt. Dat heb ik ook op een spot. Je weet niet hoe dik die laag is dus dan kun je beter afwateren naar de zijkant via een sloot of zo.

 

Op die plek is het nu klets nat, je graaft een gat en zit zo vol. In de zomer knoert harde grond wat bijna niet te bewerken is. Toch heb ik er met succes geweekt.

 

Zo,n plaats heb ik nu ook op de spot ,het water staat nu op 20 cm van boven af ,ik heb een gat gegraven van 60 cm diep ,en er een cocobrick of 20 in gekieperd ,de volgende keer als ik er kom kan ik aan de gang .

Ik denk wel dat ik de grondboor mee moet nemen om wat gaten onder in het gat te boren eventueel voor de afwatering ,of dat de wortels naar water kunnen zoeken ,het stikt er van de pieren ,en nog gooi ik er wormenmest bij .

De grond daar is tot 25 cm diep kei los ,dan word hij wat plakkerig zeg maar ,het lijkt net of er klei zit ,maar dat is niet ,een stuk verder ligt een berg zand ,waar de brandnetels welig tieren ,nu pak ik daar zand van wat ik meng met cocosbricks en de benodigheden ,en dat gaat het gat in ,de gaten worden ongeveer een 60 cm rond en diep 50 a 60 cm ,groot zat dus .

OOk moet ik wat snoeien links en rechts ,dat heb ik daar heel de dag zon ,wel moet er gaas om want er lopen veel reeen ,je word er gek van bij ons ,het word een gat 0f 40 a 50 daar op de spot ,ik ben nu al op een plaats of 4 bezig ,ik wissel het nu een beetje af ,dan na de ene spot dan na de andere ,niet teveel op dezelfde plek dus .

Als ik met een spot of 2 klaar ben ,pak ik er nog twee bij ,ik kan het niet laten hahahahah ,elke keer enk ik hier zet is zaadplanten neer ,en dan is de plaats zo mooi voor meer ,als dit allemaal lukt ,moet heel het forum mee komen helpen ,zie je ons al met zijn allen lopen met een rugzak ,

Waterpeil gaat straks inderdaad nog wel zakken als de bomen ook weer gaan drinken en het door de warmte verdampt. Nu is het ideaal om voor te bereiden, hoef je ook geen weken op regen te wachten.

 

Lijkt me voor de rest een prima grondje, top laag wat zand achtig en de laag daar onder klei.

 

Ik ga dit jaar voor niet zo veel spots maar voor aantallen. Kan leuk zijn maar kan ook hard op je bek mee gaan.

 

Als je hulp nodig hebt hoor ik het wel al hoop ik dat ik dan zelf helemaal ziek wordt van het knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Ja bedankt jongens ,als nodig is zal ik hulp in roepen ,alles naar de klote laten gaan zullen we maar niet doen ,dan gun ik jullie wat .

Deze ouwe is de slechtste niet ,Ik ga ook voor aantallen ,maar ik spreid het flink dit jaar ,wel heel veel werk ,maar ik ben er vroeg bij dit jaar ,ik zal wat foto,s maken als ik er weer kom .

Ps je krijgt er wel grote neusgaten van ,van dat graven ,ik kan er nu al met twee vingers in :likken: ,ik zal de soorten eens uit gaan zoeken die ik wil zetten dit jaar ,en dat zijn er veel ,veel fem ,maar ook veel regulier ,als ze er alemaal komen te staan ,koop ik een heli om van de ene naar de andere plek te vliegen , :whistle:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...